اریک بولیر اظهار کرد در ابتدای فصل ۲۰۱۷، وقتی در تستهای پیشفصل برای سومین سال پیاپی مشکلات موتورهای هوندا آشکار شد، ترسیدیم کارکنان مکلارن را ترک کنند.
هوندا برای فصل ۲۰۱۷ طراحی پیشرانه را اصلاح کرد، اما اشکال در سستم روغن پیشرانه در تستهای اولیه تنها آغاز سلسله مشکلاتی بود که فصل ۲۰۱۷ را برای آنها به یکی از بدترین فصلهای تاریخ فرمول یک تبدیل کرد.
آنجا بود که اریک بولیر، مدیر مسابقهای مکلارن متوجه شروع سومین فصل سخت همکاری با هوندا شد. او در این زمان نگران روحیهی تیم بود. او در مصاحبه با رسانهی رسمی فرمول یک گفت:
من به مدیران صحبت کردم، دادهها و اطلاعات را به آنها نشان دادم و گفتم نمیتوانیم یک سال دیگر هم به همین منوال ادامه دهیم. ما سال اول سختی با هوندا داشتیم، سال دوم هم سخت بود. در سال سوم منتظر پیشرفتهای هوندا بودیم تا به آن جایی که لایق هستیم برسیم، اما تست بارسلونا به ما نشان داد که بسیار عقبتر از جایگاه اصلی خود خواهیم ایستاد.
ما تیم جدید و بسیار خوبی داشتیم. تیمی که عادت به برد داشتند و اینکه ما قادر به برد نبودیم خطرناک بود. ما ترسیدیم که کارکنان تیم را ترک کنند اما در انتهای فصل همه در تیم بودند.
مکلارن و هوندا بالاخره راه خود را در انتهای فصل ۲۰۱۷ از هم جدا کردند. حال مکلارن با شاسی که عملکرد عالی خود را در این فصل نشان داد، امید بسیاری به فصل ۲۰۱۸ و موتورهای رنو دارد.
وقتی به عملکرد ما در ۲۰۱۷ نگاه کنید، عملکرد عالی شاسی مکلارن را میبینید و این نوید بازگشت ما به سکو در ۲۰۱۸ را میدهد. این پاداش بزرگی برای من است. ما در این شرایط سخت به این دستاورد رسیدیم. حال بعد از سه فصل ناکامی تیم ما بسیار متحد است؛ در این سالها کسی تیم را ترک نکرد، زیرا همه باور داشتند که به جایگاه اصلی خود باز خواهیم گشت.
از طرفی توتو ولف، رئیس تیم مرسدس در مورد همکاری مکلارن و رنو گفت:
نباید هیچ تیم را دستکم بگیریم. مشتاقم عملکرد مکلارن-رنو را ببینم. کسی را از رقابت خارج نمیدانم. قوانین نیز تغییر چندانی نکرده پس همه پیشرفت خواهند کرد و فصلی بسیار رقابتی خواهیم داشت.
همچنین ولف در مصاحبه با رسانهی رسمی فرمول یک گفت:
فکر میکردم رقابت فصل بعد بین مرسدس، فراری و ردبول باشد. اما با این شرایط ممکن است مکلارن-رنو نیز به بازی وارد شود. این رقابت برای تماشاگران بسیار خوشایند خواهد بود.
Hamid.Hellcat
۲۳ آذر ۱۳۹۶وقتی توانایی و دانش فنی تولید پیشرانه نداشته باشی و ادعات هم زیاد باشه باید دستت جلوی این و اون دراز باشه تا شاید بهت انجین بدن…
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶من نمیفهمم یه چیزو چن بار باید توضیح بدم، هزینه توسعه موتور های فعلی خیلی زیاده و مکلارن نمیتونه همچین هزینه ای بکنه،چن سال دیگه با تغییر قوانین و کاهش هزینه توسعه موتور ،ب احتمال زیاد مکلارن انجین خودشو میسازه تا قدرت مکلارنو درک کنی.
تازه اگه یکم فکر کنی میفهمی ک منطقی نیس هر تیمی بخواد موتور خودشو بسازه،چن تا تیم موتور میسازن و با فروشش ب تیمای دیگه یه قسمتی از هزینه توسعه بر میگرده. حتی توی بقیه قسمت ها هم همینطوره،مثلا بویینگ و ایرباس موتور خودشونو نمیسازن و یا اکثر شرکت های کشتی سازی.
ولی خب ب احتمال زیاد چن سال دیگه مکلارن موتور خودشو میسازه تا توانایی های مکلارنو ببینی،
Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶ویلیامز
چند بار بگم که مکلارن توانایی ساخت موتور رو نداره ؟؟ اگه دانش ساختن موتور رو داشتن که با سرمایه ی هوندا باید بهترین موتوررو میساختن حتی به هوندا مشاوره هم ندادن چی داری میگی برادر؟؟
اگه مکلارن توانایی ساخت موتور رو داشت میتونست با هوندا قرارداد جدید ببنده و ذکر کنه که هوندا همچنان سالی 100 میلیون به مکلارن بده درعوض مکلارن هم به هوندا کمک میکنه موتور قوی و مطمئنی تولید کنه اگه این اتفاق میفتاد ردبول و توروروسو هم به مشتریان هوندا اضافه میشدن و این اتفاق برای مکلارن سراسر منفعت بود چون موتور مجانی میگرفتن به همراه100 میلیون پول بعلاوه دانش خودشونو از این راه افزایش میدادن تا بعد از جداشدن از هوندا هم سرمایشو داشته باشن هم دانشش رو. سعی نکن حقیقت رو بپوشونی مکلارن توانایی ساخت موتور فرمول یک رو نداره حتی موتور های 8 سیلندر قبلی رو هم نمیتونستن بسازن چه برسه به موتورهای جدید که خیلی پیچیده تر و گرونتره
ضمنا قرارنیست موتورها تغییر کنن درنتیجه کاهش هزینه ای درکارنیست
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۳ آذر ۱۳۹۶فراری جان حرف شما زمانی درسته که هوندا به مک لارن درخواست همکاری تو توسعه ی انجین رو میداد.
آیا همچین خبری بوده؟؟؟
بعدشم اینطوری نیست که هوندا یهویی به مک لارن بگه بیاید به ما کمک کنید، این باید خیلی قبل تر مطرح بشه که مک لارن برنامه ریزی رو بکنه و چندین مهندس استخدام کنه و خیلی قواعد دیگه.
مک لارن ادعایی نداشته تو زمینه ی انجین،فراری که خیلی ادعا داره و با اون هزینه های نجومی چرا هر سال داره جلویه مرسدس ((شکست)) میخوره؟؟؟!!!!!!!!
کجاست اون توانایی؟؟؟
مثل این که دو فصل پیش زانو زدن فراری رو جلویه موتورهای رنو و تیم ردبول یادتون نیست!!!!!!
فصلی که به پایان رسید ردبول به رنو باخت،نه فراری.
سال آینده هم فراری شانس نداره،چون مرسدس باز هم انجینی کارآمدتر رو توسعه میده و رو ضعف ایروداینامیکی که داشتن کار میکنن.
و همینطور ردبول و مخصوصا مک لارن ترسناک تر از همیشه ظاهر خواهند شد.
فراری هم هی ناز کنه که اگه فلان نکنید از فرمول یک میریم!!!!!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز اگه مکلارن توانایی زیادی در ساخت موتور نداشت شرکت معتبری مثه بی ام و ک در ساخت انجین مهارت زیادی داره در طراحی موتور با مکلارن همکاری مشترک نمی کرد.موتور جدید مکلارن ک در سنا و 720هس نشون دهنده بخشی از توانایی مکلارنه . برای بار هزارم میگم هزینه توسعه موتور های فعلی زیاده و مکلارن همچین پولی نداره.کی گفته قوانین تغییر نمیکنه؟!!! خودت گفتی؟!! چن سال دیگه با تغییر قوانین و کاهش هزینه توسعه موتور،ب احتمال زیاد مکلارن موتور خودشو میسازه تا توانایی مکلارنو درک کنی.
درمورد اینکه چرا مکلارن ب هوندا کمک نکرده باید بگم ک مگه هوندا کمک خواس؟ اگه کمک میخواس باید در همون مراحل ابتدایی طراحی کمک بگیره. بهتره بدونی ک کار ساخت و توسعه موتور هوندا در ژاپن انجام میشه و موتور های خراب هم با هواپیما ب ژاپن برده میشن تا بررسی بشن ک همین قضیه همکاری این دوتا رو سخت میکنه
Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶پهلوان مکلارن
دوست عزیز من یه سوال از شما دارم چرا مکلارن با این ناز کردنا باید3 فصل به خودش ضرر بزنه؟؟ چرا هوندا حاضر میشه 100 میلیون درسال به مکلا ن بده بخاطر موتورهای ضعیفش اما درخواست همکاری از مکلارن نکنه؟؟
الان یادتون اومد مکلارن باید قبلش برنامه ریزی کنه و چندتا مهندس استخدام کنه؟؟ پس این ادعا که مکلا ن مشاوره میده و تو موتورسازی بسیار تواناست چی میشه؟؟ حرفتو عوض نکن برادر تو این سه فصل که مکلارن اخر بوده خیلی ضرر کردن چون اخر فصل برحسب امتیازاتی که بدست میارن پاداش میگیرن حالا شما یه دلیل منطقی بیار که چرا مکلارن باید اینطوری گند بزنه به خودش؟؟ اینکه شما میگی هوندا از مکلارن نخواسته بهش کمک کنه حرف خنده داریه و بهتره دیگه مطرح نشه
ذرمورد فراری بهتره بدونی بدترین سال فراری سال 2014 بود تازه همون سال قدرت موتور فراری حدودا 60 اسب کمتر از مرسدس بود اخر فصل ردبول بخاطر موتورهای ضعیف رنو با رنو درگیر شد و رنو دیگه حاضر نبود موتور ردبول رو تامین کنه سال 2015 هلموت مارکو یکی از مدیران رده بالای ردبول تو یه مصاحبه ای معتقد بود که موتورفراری با موتور مرسدس از لحاظ قدرت برابره مشکلات فراری تو این فصل ناتوانی تو حفظ تایر بود چون وقتی پشت ماشین های دیگه قراز میگرفتن فرسایش تایر شدیدی داشتن از شاسی ضعیف هم نمیشه چشم پوشی کرد سال 2016 هم فراری مشکل موتور نداشت شاسی و ایرودینامیکش ضعیفتر از مرسدس بود.
کی گفته 2016 موتور رنو بهتر از فراری بوده؟؟ قبل از اینکه فصل 2016 شروع بشه ردبول از فراری تقاضای تامین موتور کرده که فراری قبول نمیکرد موتور سال 2016 روبه ردبول بده لطفا اول تحقیق کن بعد منو به چالش بکش
امسال هم فراری بهترین ماشین رو دراختیار داشت اخر فصل مصاحبه ی نیکی لائودارو بخون گفت قه مانی رو مدیون همیلتون هستیم چون بهترین ماشین رو دراختیار نداشتیم. انسال فراری تنها تیمی بود که از 5 کیلوسوخت کمتری استفاده میکرد اونم به واسطه ی ساخت انژکتور جدید تنها تیمی بود که بعضی قطعات موتور ازجمله پیستون هارو به وسیله ی پرینتر 3 بعدی ساختن اینم از فواید بودجه ی بالا
Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶پهلوان مکلارن
کجا فرازی ناز کرد؟؟ گفتن حاضر نیستیم mguh حذف بشه این ناز کردنه؟؟ مرسدس و رنو هم همین کارو کردنااااا اعتراض کردن پس نگو فراری ناز کرده چرا انقدر سوتی میدین اخه
Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶ویلیامز
دوست دانشمند من تو چرا انقدر ساده ای چرا باید مکلارن به خودش صدهامیلیون دلار ضرر بزنه و به هوندا کمک نکنه.؟؟ دست از این تخیلات بردار لطفا من دارم میگم پول توسعه ی موتور داره از جیب هوندا میره تو میکی مکلارن پول بابت تحقیق و توسعه نداره؟؟ بهتر نیست یه بهونه دیگه بیاری؟ دوما چرا مکلارن تشکیلات موتور سازیشو در اختیار هوندا نذاشته تا مجبورنباشن با هواپیما موتورهای معیوبشونو ببرت ژاپن؟؟ بعدشم 5تا مهندس از مکلارن میرفتن ژاپن اتفاق بدی برای مکلارن میفتاد؟؟
ضمنا درمورد عوض نشدن قوانین بهتره بدونی ژان تاد رییس فیا مخالفت خودشو اعلام کرده فیا قانون گذاره رییسش با ساده شدن موتورها مخالف بوده خبرش تو پدال هست شرم اوره که حتی زحمت مطالعه هم به خودت نمیدی
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز میدونی شرم آور چیه؟! … متنو کامل نمیخونی بعد میای حرف میزنی،برو همون مطلب پدال رو بخون،گفته تاد موافق تغییر قوانین و کم شدن هزینه و پیچیدگی موتوره ولی مخالف عوض شدن پلتفرم کلی انجین هس،میفهمی یا بیشتر توضیح بدم؟! منظورش اینه ک سازنده های فعلی مجبور نباشن از صفر شروع ب طراحی انجین بکنن و طرح همین موتور فعلی رو ساده تر و ارزون تر کنن
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز میشه بدونم ک چ دلیلی وجود داره هوندا بیاد پول بده ب مکلارن ک موتور بسازه؟!! درضمن مگه ساخت موتور ب همین سادگیه؟! چن سال وقت میخواد
هوندا ب عنوان سازنده موتور وارد فرمول وان شد نه بعنوان اسپانسر مکلارن و در تمام این سه سال هوندا معتقد بود ک دارن پیشرفت خوبی میکنن و میگفتن موتور سال بعد قدرتمند خواهد بود، پس دلیلی نداشت از مکلارن کمک بخواد،اگه بری یکم مطالعه کنی میفمی ک حتی اوایل فصل امسال هم هوندا معتقد بود ک موتور خوبی ساختن .چون موتور سال دوم نسبت ب سال اول کمی بهتر شده بود همه فکر میکردن موتور این فصل هوندا بهتر میشه.
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۶ویلیامز
خب بگو ببینم قراره چطوری موتورها ساده تر و کم هزینه تر بشن وقتی قرارنیست قوانین موتوها تغییر کنه؟؟ همین جوری روهوا حرف نزن ژان تاد گفت موتورهای توربوهایبرید بسیار کران و پیچیده هستن خب قرار هم نیست این موتورها کلا عوض بشه پس چطوری هزینه کاهش پیدا میکنه؟؟ نابغه جان الان مشکل ف مول یک اینه که موتورها مثل گذشته پرسروصدا نیست اگه قرار باشه برای ساده شدن موتورها مثلا mguh رو حذف کنن حداقل 80 اسب بخار از دست میره ضمن اینکه موتورها به سکته میفتن. نتیجش کندتر شدن ماشین هاست به هیچ قسمت نمیتونن دست بزنن چون فایده ای نداره فرمول یک همیشه به سمت تکامل میره نه اینکه چون مکلارن قراره بعد از 57 سال موتوربسازه بیان mguh حذف کنن
مورد دوم اینه که شما صدهابار گفتی مکلارن توانایی ساخت موتور رو داره سرمایشو نداره اقا چرا نمیفهمی حرف منو؟؟من گفتم هوندا هم بودجشو داره و تواناییشو نداره چرا مکلارن توانا به هوندا کمک نکرد؟؟ یکم فکر کن یعنی مکلارن حاضر بود 3 سال ته جدول باشه و میلیونها دلار جایزه کمتر بگیره چون هوندا از مکلارن نخواست؟؟ هوندا که دستش جلوی همه دراز بود مرد حسابی ؟؟ مگه مدیران مکلا ن عقل ندارن؟؟ همینطوری که مکلا ن سالی 100 میلیون از هوندا میگرفت اگه به هوندا برای ساخت موتورخوب کمک میکرد احتمالا ردبول و تورور روسو هم از موتور هوندا استفاده میکردن و مکلا ن هم جعبه دنده هاشو به این دو تیم میفروخت. هم مکلارن بدون ذره ای هزینه علم ساخت موتور خودشونو افزایش میدادن هم بیشترین بهره رو میبردن چون نه تنها همون 100 میلیون رو از هوندا میگرفتن بلکه بخاطر کسب رده بهتر تو مسابقات جایزه بیشتری هم کسب میکردن و از دادن جعبه دنده به ردبول و توروروسو پول بیشتر به حیب میزدن اینطوری بعد سال 2021 مکلا ن میتونست موتور خودشو بسازه چون هم تجربشو داشت هم سرمایشو . لطفا فکر نکرده کامنت نذارید
مکلارن توانایی ساخت موتور رو نداره اگه داشت که چند سال پیش موتور 8 سیلند رو میساختن دیگه اون موقع که این موتورها ساده تر بودن. سال 2012 مکلارن 280 میلیون یورو بودجه داشت و فراری 300 میلیون الکی نگو مکلارن پولشو نداره . ردبول این سرمایه رو داره که موتور بسازه ولی نمیسازه چون تواناییشو نداره تا بیان یه موتورخوب بسازه 10 سال طول میکشه تازه قوانین هم که ثابت نیستن تا بیان یه موتور شش سیلندر هیبریدی خوب بسازن قانون عوض میشه و دوباره روز از نو و روزی از نو
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز ادامه بحث با آدم بی منطقی مثه تو فایده نداره، من میگم هوندا در طول این 3 سال معتقد بود دارن پیشرفت میکنن و موتور بعدیشون بهتره پس چ دلیلی داشت ک از مکلارن کمک بخوان؟! تازه امسال هوندا ب این نتیجه رسید ک از بقیه کمک بگیره و مکلارن هم نمیتونس کمکش کنه چون هیچ تجربه ای در ساخت موتورهای فعلی نداشت و زمانی هم باقی نبود تا بخواد برا توسعه این موتورها تحقیق انجام بده.
طراحی موتور کار پیچیده ای هس و زمان زیادی میخواد برا همین از الان دارن درمورد قوانین چن سال دیگه تصمیم میگیرن تا شرکت ها زمان کافی برا ساخت موتور جدید داشته باشن.
قوانین هم تغییر میکنه و تاد هم با تغییر قوانین موافقه، حرف تاد اینه گ موتور فعلی ساده ترو ارزون تر بشه ولی پلتفرمش تغییر نکنه،متاسفانه هرچی بگم فایده نداره و نمیفهمی
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ آذر ۱۳۹۶«مﻌﺘﻘﺪﻡ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﻭ ﮔﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﻮﻝ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺴﻞ ﺑﻌﺪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ .
ﺍﻣﺎ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺗﻮﺳﻌﻪﯼ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﺎﻣﻼً ﺟﺪﯾﺪ ﻫﺴﺘﻢ .»
این گفته تاد هس ولی متاسفانه درک نمیکنی چی میگه!
منظورش اینه ک پیشرانه فعلی ارزونتر و ساده تر بشه،مثلا با حذف سیستم بازیابی انرژی گرمایی ک گرونترین و وقت گیر ترین قسمته،ولی مخالف پیشرانه کاملا جدیده تا شرکت ها مجبور نباشن دوباره از صفر همه قسمت هارو طراحی کنن .
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۶ویلیامز
حرف زدن با تو مثل میخ کوبیدن به سنگه…؟؟ نترس یکم فکر کن به نتیجه میرسی
دانشمند میگم چرا مکلارن این پیشنهاد رو نداد؟؟ تو که میگفتی مکلارن تواناییشو داره و سرمایه نداره الان میگی مکلارن تجربشو نداره؟؟ خب ماهم داریم همینو میگیم دیگه چرا دشو به اون راه میزنی بعدش من بی منطقم؟؟ تا تو که داری حرف منو تایید میکنی
منم گفتم چرا مکلارن که به گفته ی شماتوانایی ساخت موتور رو داره اما سرمایه نداره به هوندا پیشنهاد همکاری نو ساخت موتور نداده شما هم یبار میگی هوندا لزش نخواسته یبار میگی تجربشو نداره تکلیفتو اول مشخص کن اگه تواناییشو داره چرا همکاری نکرده ؟؟ اگه توانایی و تجربشو نداره که حرف من تایید شده دیگه چرا مغلطه میکنی؟؟
مکلارن همونطور که هوندارو مجبور کرد بخاطر موتورهای ضعیف سالی 100 میلیون به مکلا م بده میتونست مجبورش کنه که تو ساخت موتور باهم همکاری کنن اصلا اجبار هم لازم نبود و هوندا با پیشنهاد مکلارن موافقت میکرد ولی مشکل اینجاست که بقول شما مکلارن تجربه ای تو ساخت موتور نداره برای همین باهوندا همکاری نکرده حتی پیشنهاد هم نداد
شماهم چون برات سخته قبول کنی میای این حقیقت رو به شکل های دیگه مطرح میکنی.
درمورد قوانین تو حتی نمیدونی اعتراض مرسدس و فرازی برای چی بوده
تو اخرین جلسه ای که تیم ها برای قوانین سال 2021 بحث میکردن پیشنهاد شد سال 2021 سیستم mguh حذف بشه اما ساختار کلی موتورها تغییر نکنه این مورد باعث اعتراض تیم های مرسدس فراری و رنو شد چون اگه این سیستم حذف بشه این تیم ها پولشونو تو سطل اشغال ریختن تا سال 2020 استفاده از mguh به 7سال میرسه و قطعه ی بسیار گرون قیمته یعنی 7 سال هزینه ای که تیم های سازنده برای این قطعه کردن پوچ و بی اهمیت میشه . وبه نفع تیم هایی مثل ردبول مکلارن و تیم هایی که قصد ورودبه مسابقات رو دارن میشه چون هزینه ای بابتش نکردن
خواهشا بفهم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۴ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز من دارم فارسی صخبت میکنم …،بهت میگم هوندا معتقذ بود ک داره پیشرفت میکنه و انجین بعدی اونا بهتر خواهد یود،با این وجود برا چی باید مکلارن هوندا رو مجبور ب کمک میکرد؟! تازه امسال هوندا تصمیم گرفت از بقیه کمک بگیره و مکلارن هم نمیتونس کمکش کنه چون هیچ تجربه ای در ساخت موتور فعلی نداشت.
من نگفتم مکلارن توانایی ساخت موتور نداره،گفتم چون هیچ تایمی رو صرف تحقیق و توسعه موتور فعلی نکرده نمیتونه به هوندا کمک کنه
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۶منم دارم فارسی حرف میزنم…
چطور مکلارن بخاطر موتور های ضعیف از هوندا 100 میلیون میگرفت اونوقت نمیتونست پیشنهاد همکاری بده؟؟ خب نابغه اگه مکلا ن توانایی موتور ساختن داشت که باهوندا همکاری میکرد و هوندا هم موتورهاشو دراختیار تیم های ردبول و تورو روسو میذاشت بخشی از سرمایشو برمیگشت انقدرم بی ابرو نمیشد مشکل اینجاست که مکلارن ن تجربه و توانایی شو نداشت اصلا پیشنهاد نداد .هوندا که با کمپانی های دیگه امسال همکاری کرده سال قبل هم اگه مکلارن پیشنهاد میداد هوندا فورا قبول میکرد چون هیچ مدیر عاقلی قبول نمیکنه اعتبار برند و سرمایه ی کمپانی رو بیخوذی هدر بده شما هرچی میخوای بگو هیچ اهمیتی نداره. تغییری هم تو واقعیت ایجاد نمیکنه مکلا ن اگه موتور ساز بود به هوندا کمک میکرد الانم میبینی حرفی برای گفتن نداری میگی تجربشو. نداره
به قول تو تجربشو نداره پولشم که نداره دیگه این ادعای توانا بودنش از کحا داره میاد؟؟ قبل کامنت فکر کن لطفا
مختار
۲۳ آذر ۱۳۹۶خب اینطور که شما میگید مکلارن هم میتونه با ساخت موتور خودش و دادن به تیم های دیگه هزینش رو تهیه بکنه پس چرااین کار رو نمیکنه پس معلوم میشه توانایی ساختش رو نداره در ۲۰۱۸ که با موتور رنو کار خواهد مطمئا نتیجش بهتر از موتور هوندا نخواهد بود
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶من گفتم بخشی از هزینه برمیگرده نه همش.مکلارن فعلا همچین پول زیادی برا توسعه موتور های گرون فعلی نداره
Hamid.Hellcat
۲۳ آذر ۱۳۹۶تیمهای شرکت کننده معمولا دو دسته هستند:
1. تیمهای صاحب برند و مستقل مثل فراری و مرسدس
2. تیمهایی غیر مستقل
که با راننده قرارداد میبندن و تو مسائل فنی وابسته به شرکتها و برندهای مستقل هستند مثل ردبول و هاس وسابر
بعله درسته که این فقط مک لارن نیست که توانایی ساخت پیشرانه فرمول یک رو نداره اما اون تیمها که شما میفرمایید یک تفاوت بزرگ با مک لارن دارن:
اونا برند تولیدی خودرو نیستن اونم چه خودرویی: سوپر اسپرت!
خودت هم خوب میدونی چی میگم اما تعصب بیجا باعث میشه این موضوع ساده رو قبول نکنی.
Love Cars
۲۳ آذر ۱۳۹۶وقتی چیزی رو نمیدونی و اطلاعات کافی نداری نباید بیخودی نظر بدی پس قبل از اظهار فضل یکم اطلاعات کسب کن.
Hamid.Hellcat
۲۳ آذر ۱۳۹۶اینقدر کلی حرف نزن
اگه اطلاعاتی داره بده تا فیض ببریم.
Love Cars
۲۴ آذر ۱۳۹۶نیازی به اطلاعات نیست همینکه مکلارن در زمینه ساخت موتور ادعایی نداره و همه میدونن بهترین شاسی و آیرودینامیکو تو فرمول1 داره بهترین جوابه برای تو در ضمن اینکه توانایی ساخت موتور نداره یا اینکه به هر دلیلی تمایلی به ساختش نداره کسی نمیتونه جواب بده جز خود مکلارن و همچنین اینکه گفتی دستش جلو دیگران درازه الان ترجیحش اینه که از شرکای انجین ساز کمک بگیره و خود مکلارن هم تو زمینه های دیگه که فعالیت میکنه به کمپانی های دیگه کمک میده و تامینشون میکنه.
مختار
۲۳ آذر ۱۳۹۶مکلارن جز تیم های درجه ۲یا۳ فرمول یکه فاصله ی زیادی با فراری .مرسدس . ردبول داره مکلارن وقتی موفق میشه که یا خودش موتور بزنه یا از فراری و مرسدس موتور بگیره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶چی میگی برا خودت؟ تیم درجه 2 و 3؟!!!!! مکلارن یه تیم درجه 1 هس و اگه یکم پیگیر مطالب فرمول یک باشی میبینی ک بار ها ب شاسی و آیرودینامیک فوق العاده مکلارن اشاره شده مثه همین مطلب بالا. همین امسال بود ک لائودا رسما گف حتی اگه مرسدس راضی ب فروش موتور ب مکلارن بشه من وتو میکنم،این نشون دهنده قدرت مکلارنه
مختار
۲۳ آذر ۱۳۹۶مکلارن اگه تیم درجه یکی بود میتونست برا خودش موتور بزنه وقتی نمیتونه موتورشو بزنهجز تیم های درجه ۲ حساب میشه. در ضمن چیزی که شما بهش میگید شاسی اگه روش موتور نباشه حتی ارزش گاری هم نداره.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز مثه این ک من هرچی بگم فایده نداره ! میگم هزینه توسعه این موتور ها زیاده و مکلارن همچین پولی نداره! چن سال دیگه با تغییر قوانین و کاهش هزینه توسعه،ب احتمال زیاد مکلارن موتور خودشو میسازه تا توانایی مکلارنو ببینی
Love Cars
۲۳ آذر ۱۳۹۶فراری و یک دهم مکلارن هم توانایی ساخت شاسی و مهندسی آیرودینانیک نداره با اون موتوراشم 10 سالی هست که قهرمانی بدست نیاورده شاید مکلارن نتونه موتور بسازه ولی فراری هم نمیتونه شاسی بسازه و مشکل آیرودینامیکی داره پس در نتیجه هر کدوم یه ضعفی دارن و موتور هم وقتی شاسی نباشه به هیچ دردی نمیخوره و همچنین ساخت موتور و شاسی توسط خود یک تیم دلیل بر درجه یک بودن اون تیم نیست.
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۶Love car
داداچ با این تحلیلت نشون دادی چه درک عظیمی تو بخش خودرو و موتور اسپرت داری
خواهش میکنم بیشتر از این مارو ضربه فنی نکن. ماتوانایی بحت با شمارو نداریم :-D:-D
mehran (fox)
۲۳ آذر ۱۳۹۶ویلیامز جان زیاد خودتو ناراحت نکن حرف تو حقه ولی بدبختانه اطلاعات در مورد توانایی های مکلارن و سابقه درخشانش تو فرمول یک کمه. به عنوان یه آلمانی باز و کلا عاشق آلمان تو همه زمینه ها، همیشه تو زمینه رقابت انگلیسیا فقط نگرانم می کنن مثلا نتها ماشینی که رقابتشو با 911 gt2 پایاپای و نزدیک می بینم مکلارن 720 نه هیچ فراری و نه هیچ لامبویی…عاشق فراری و لامبوام ولی احساس می کنم خودروهای انگلیسی هنوز تو ایران زیاد شناخته نشدن واسه همون افراد به آسونی میگن مک لارن درجه دو یا درجه سه تو فرمول یکه یا مکلارن فلان توانایی رو ندارهدر ضمن همیشه گفتم انگلیسی بازای سایت جز با ادب تریب با سوادترین و مظلوم ترین اعضای سایتن
Love Cars
۲۳ آذر ۱۳۹۶مهران جان باهات موافقم واقعا یه سریا فقط نظر میدن بدون اینکه شناخت داشته باشن.
مختار
۲۳ آذر ۱۳۹۶بردار من آقای ویلیامز اگه موضوع فقط هزینه بود و مکلارن میتونست یک انجین خوب بسازه میتونست با فروش به سایر تیم ها هزینش رو برگردونه در ضمن مکلارن جز تیم های باسابقه ای است وقتی تا حالا نتونسته زیر ساخت های انجینش رو فراهم بکنه موضوع فقط بحث مالی نیست موضوع دانش فنی هست
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۶از اونجایی که سال آینده تغییری نمیکنه و با در نظر گرفتن آپدیت اکثر تیم ها به احتمال زیاد رقابت اصلی بین فراری و مرسدس در جریان باشه.
اما یک احتمال هم میتونه اتفاق بیوفته ، با آمدن تایرهای سریع پیرلی و عرض کمتر(20 سانت) خودروهای مرسدس و متعاقب اون سرعت کمتر در پیچ ها به نظر میرسه در پیست های پر پیچ و خم و نچندان سرعتی حتی نتونه از پس مکلارن و ردبول و فراری بر بیاد و امتیازات زیادی از دست بده.
اگر مرسدس بخواد مثل سایر تیم ها با بیشترین عرض ممکن خودرویی بسازه تقریبا کل ساختارش بهم میریزه و باید یک خودروی کاملا جدید طراحی کنه که احتمالش کم هست.
Meysam..LaFerrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوستان این بحث خیلی مسخره ست ، اصلا تخصص مکلارن از همون ابتدا ساخت انجین نبوده و نیست ، تخصص مکلارن طراحی و ساخت شاسی بوده و تو این زمینه هم خیلی خوبه ؛ خیلی بعید میدونم روزی مکلارن انجین اختصاصی خودشو برای فرمول یک بسازه چون اصلا کارش این نیست ، قرار هم نیست همه اینکارو بکنن.
پهلوان عزیز اگه دو کلمه در مورد فرمول یک بیشتر اطلاعات داشتی باید میدونستی که هرگز موتور رنو تو عصر هایبرید قوی تر از فراری نبوده ، حتی سال 2016 که فراری ضعیف تر از ردبول بود مشکل اصلی فراری شاسی بود و موتورش از رنو قوی تر بود ؛ بخش زیادی از سال 2016 صرف آماده سازی ماشین 2017 شد.
این که فراری امسال به مرسدس شکست خورد چند دلیل داشت یکی اشتباهات فردی و دیگری سهل انگاری و ضعف مدیریتی ، میتونم 3-4تا مصاحبه از فتل و همیلتون و نیکی لائودا برات بذارم که اقرار کردن خودروی 2017 فراری برترین خودرو تو طول فصل بوده ، یادمه زمانی که میخواستی از همیلتون دفاع کنی از خودروی فراری تعریف میکردی حالا که جبهه تغییر کرده حرف هاتم تغییر کردن، حزب باد نباشیم!!
قرار نیست فراری هر سال قهرمان باشه ، شما باید تاریخ این رشته رو نگاه کنی ، کدوم تیم تو تاریخش انقدر مدعی بوده ؟! اون ویلیامز قهرمان جهان الان کجاست ؟ مکلارن کجا بوده تو این سال ها؟ حتی فراری زمانی که با دوران اوجش فاصله داشت هم برای قهرمانی میجنگید مثل سال 2012 یا 2010 !!
قبل از این عصر مگه موتورای مرسدس تو فرمول یک نبودن ؟! مکلارن سال 2007 و 2008 با انجین مرسدس و بهترین راننده های دنیا به فراری با راننده ی درجه دویی مثل فیلیپه ماسا شکست خورد!
در ضمن تا مسابقه ی دوازدهم همین فصل فتل صدر جدول رو در اختیار داشت و به همون دلایلی که گفتم فراری شکست خورد.
جالبه میگی فراری پر ادعاست !! ما که ادعایی نمیبینیم ولی هر روز میبینیم که یکی راننده ها یا کارکنان مکلارن میان میگن ما شاسی بی نظیری داریم ، ما بهترین شاسی رو داریم!!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۳ آذر ۱۳۹۶((پهلوان عزیز اگه دو کلمه در مورد فرمول یک بیشتر اطلاعات داشتی باید میدونستی که هرگز موتور رنو تو عصر هایبرید قوی تر از فراری نبوده ، حتی سال 2016 که فراری ضعیف تر از ردبول بود مشکل اصلی فراری شاسی بود و موتورش از رنو قوی تر بود ؛ بخش زیادی از سال 2016 صرف آماده سازی ماشین 2017 شد))
من کجا بحث قوی بودن و ضعیف بودن انجین کردم؟؟؟
بحث من سر دوام انجین هست.
من میگم ردبول به رنو باخت منظورم به پایداری انجینه امسالشون بود.
چند وقت پیش هم گفتم که یکی دیگه از دلایل ضعف ردبول کمتر وقت گذاشتن نیوی رویه ماشین های ردبولش بود،و تو همون سایت اف1 ایران که شما هم حضور داری چند وقت بعدش حرف من ثابت شد و یکی از دلایلش رو همین نیوی توصیف کرد!!!!!!
شما به جای مسخره کردن دقتتون رو بیشتر کنید.
…………
………..
((دوستان این بحث خیلی مسخره ست ، اصلا تخصص مکلارن از همون ابتدا ساخت انجین نبوده و نیست ، تخصص مکلارن طراحی و ساخت شاسی بوده و تو این زمینه هم خیلی خوبه ؛ خیلی __بعید میدونم روزی مکلارن انجین اختصاصی خودشو برای فرمول یک بسازه چون اصلا کارش این نیست ، قرار هم نیست همه اینکارو بکنن__.))
جدیدا علم به غیب هم پیدا کردین!!!!!!!!!
چقدر با اطمینان حرف میزنید.
Meysam..LaFerrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶من هرگز نگفتم مکلارن “قطعا” موتور خودش رو نخواهد ساخت.
من با قطعیت حرف نزدم و نگفتم صد در صد ، ولی بیخیال پسر!! شما دیگه باید مکلارن رو بهتر از هر کس دیگه ای بشناسی ، اینکه مکلارن موتور خودش رو بسازه احتمالش زیاد نیست!!
فکر میکنی چرا دوام موتور رنو امسال انقدر پایین بود ؟ یکی از دلایلش اینه که مرسدس و فراری Modeهای بسیار زیاد موتوری دارن و هرگز بیش از چند دور تو مسابقه از نهایت قدرتشون استفاده نمیکردن ، اما رنو و کاستومرهاش برای اینکه بتونن رقابتی باشن مجبور بودن همیشه با نهایت قدرتشون مسابقه بدن نتیجتا Mileage و قابلیت اطمینان موتورشون پایین تر از رقبا بود ، جدا از اینکه کامپوننت های موتورشون کم کیفیت تر از مرسدس و فراری بود و نیروی کمتری هم داشت.
فصل 2016 هم شاسی فراری ضعیف بود ، علت اصلی شکست فراری سرعت بهتر ردبول بود نه دوام موتورشون.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز در خوب بودن شاسی مکلارن شکی نیس ، این یه ادعا الکی نیس و همه جا بهش اشاره شده.
در مورد ویلیامز هم ب نظرم سال بعد قوی تر خواهد بود چون معتقدم امسال پدی لو بیشتر وقتشو صرف استخدام افراد ماهر بیشتر و توسعه خودروی سال بعد گذاشته
Meysam..LaFerrari
۲۳ آذر ۱۳۹۶من آرزومه تیم های با سابقه ای مثل ویلیامز به رقابت قهرمانی برگردن ، رقابت با مکلارن و ویلیامز بسیار جذاب تره تا ردبول از نظرم