پورشه، پر افتخارترین کمپانی تاریخ مسابقات ۲۴ ساعته لومانز بعد از ۱۶ سال غیبت دوباره آماده برگشت به لومانز شده؛ همین موضوع بهانه خوبی برای آئودی است تا با خودروی مسابقه ای R18 e-tron Quattro که ۲ سال متوالی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۳) به قهرمانی لومانز رسیده، به اشتوتگارت برود تا یک خوش آمد گویی ویژه برای رقیب هموطنش داشته باشد . . .
[jwplayer mediaid=”۷۶۳۰۴″]- پورشه با ۱۶ قهرمانی، بیشترین پیروزی مسابقات لومانز را دارد.
- آئودی با ۱۲ قهرمانی، دومین کمپانی پرافتخار مسابقات لومانز است.
- فراری با ۹ قهرمانی، سومین کمپانی پر افتخار مسابقات لومانز است.
آخرین باری که پورشه روی سکوی قهرمانی ایستاد سال ۱۹۹۸ بود و بعد از آن هم از مسابقات کنار رفت تا همین امسال که دوباره می خواهد به کورس قهرمانی برگردد. جالبست که هر ۱۲ قهرمانی آئودی در غیبت پورشه و از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد شروع شده است.
حالا باید منتظر روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه ۹۳ بود تا ببینیم آیا پورشه می تواند با ۹۱۹ هیبریدی هفدهمین قهرمانی اش را جشن بگیرد یا آنکه آئودی برای سومین سال پیاپی به قهرمانی میرسد یا آنکه کمپانی دیگری برحسب اتفاق قهرمانی لومانز ۲۰۱۴ را به نام خودش می کند! [دانلود ویدئو]
سجاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام وقتی خبر رو دیدم ناخوداگاه به ذهنم اومد اگه تیتر خبر به جای “خوش آمد گویی آیودی به تیم پورشه” ؛”خوش آمد گویی ایران خودرو به تیم سایپا” میبود چقد خنده دار میشد.
انشالا اون روز بیاد…
واقعا کلیپ زیبایی بود و پر از خلاقیت
” Respect “
Mohammad XX
۱۷ خرداد ۱۳۹۳شایعه شده که فراری هم از ۲۰۱۵ میخواد دوباره وارد لمانز بشه. بعد از حدود ۴۰ سال غیبت!
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳امیدوارم فراری بیاد تا مسابقات جذاب تر بشن
پژمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۳بجه های پدال به این ادرس حتما برید درگ فراری 458 با نیسان gtr تقویت خیلی جالبه پدال خواهشا زود تایید کن http://www.aparat.com/v/n69Ma
sadegh
۱۷ خرداد ۱۳۹۳مرسی پژمان جان
فراری خوردش!!!! شاید توی 0-100 فراری کم بیاره ولی توی سرعتای بالاتر رسیدن GTR به 458 یه چیز غیر ممکنه
پژمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۳خواهش میکنم , ماشینی که awd باشه طبیعیه که شتاب اولیه خوبی داشته باشه محصولات فراری بدون اینکه awd و تویین توربو باشن هم شتاب خوبی دارن تو مطلب لافراری یه ادرس دیگه برات نوشتم اونم حتما ببین اون کاری رو هم که گفتم انجام بده
PEUGEOT
۱۷ خرداد ۱۳۹۳از دوستان عزیزم شاهین و میلاد و صادق جان بسیار ممنونم
نظر لطفتونه
شاهین جان امیدوارم در امتحاناتت موفق باشی
sadegh
۱۷ خرداد ۱۳۹۳4کرم پژو جون،شما عزیز مایی
hamid3x
۱۷ خرداد ۱۳۹۳خیلی دوست داریم پژو جان
برای من پدال بدون تو لذتی نداره
PEUGEOT
۱۷ خرداد ۱۳۹۳نظر لطفته حمید جان
من هم تو رو دوست دارم
دوست دارم بیشتر در پدال ببینمت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ خرداد ۱۳۹۳درود بر همگی .
کسی علت غیبت پورشه را میداند ؟؟؟
در مسابقات لمانز چه کشور هایی شرکت میکنند ؟؟؟
ایا مثل DTM فقط مخصوص اروپاست ؟؟؟
سجاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان من یه جایی خوندم که به خاطر هزینه ی سنگین مسابقات بوده چون مسابقات 24 ساعته هست در این مدت ماشین ها نیاز به چند بار سرویس دارن و چون هزینه ی تعمیر و نگهداری ماشین ها بالا بوده بعضی شرکت ها انصراف دادن.
” Respect “
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
فکر نکنم الان مشکل مالی داشته باشه . چون اونموقع هنوز زیر نظر فولکس
نبود .
اما الان از فولکس تغذیه میشه .
سروش
۱۸ خرداد ۱۳۹۳سلام .
تمرکز روی خوردوهای کلاس کوچکتر و نداشتن انگیزه دلیل خارج شدن پورشه از مسابقات عنوان شده . مثل ابنکه پورشه نمایندگی آمریکای شمالی از 10 سال پیش بجای این مسابقات در مسابقات لمانز آمریکا شرکت میکرده .اونم 24 ساعته است و در کالیفرنیا برگزار میشه .این لمانزی که معروف شده لمانز اروپاست .راستی مارک وبر اومده تو تیم لمانز پورشه. دلیل خروج فراری از این مسابقات هم تمرکز روی مسابقات f1 اعلام شده .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ خرداد ۱۳۹۳درود . ممنون از اطلاعات خوبت .
سروش
۱۹ خرداد ۱۳۹۳خواهش می کنم وظیفه بود
PEUGEOT
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ما دو روز نبودیم ببینید این میلاد و زیگما چطور این پدالو زیرورو می کنن
حالا کی با هم قهر کردید و کی دوست شدید ما خبر دار نشدیم
ببین بچه های پدال جشن هم گرفتن
نامردا جشن می گیرید ما رو هم خبر کنید دیگه
تازه شیرینی کاغذی هم خوردن
واقعا که
ولی تبریک میگم دوست شدید
آفرین
ولی شیرینیشو باید بدید ها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
من بیشتر از همه حتی بیشتر از روی سردبیر از روی کاربرانی همچون سام و بهزاد
خجالت میکشم .
ولی باور کنید بیشتر بحث های من به خاطر یقینی بود که روی حرفام داشتم .
حالا همه چیز تمام شد . بریم سر مطلب های پدال .
قول میدم اگرم بحث پیش امد ، کاملا دوستانه بریم جلو .
Ehsan
۱۷ خرداد ۱۳۹۳سلام میلاد جان ، آقا بازگشت پر افتخار شما رو به خونه خودتون ( با کسب اجازه از مدیر سایت ) تبریک میگم :-D
شیرینیتون هم خوندیم ، جالب بود ، اما یک سوال در ایران کجا باید این ایده ها رو ثبت کرد ، اصلا در ایران مهمه ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
والا به خدا من از این خرابشده هیچی نمیدونم .
چون هر روز = یک قانون جدید .
Ehsan
۱۷ خرداد ۱۳۹۳کاملا درست میلاد جان ، به قول یکی از اساتید که از استرالیا برگشته بود میگفت ، عجیبه که در دنیا طلا به لحظه عوض میشه ولی در ایران این قانون که به لحظه عوض میشه
Ehsan
۱۷ خرداد ۱۳۹۳این ویدئو رو که دیدم احساس کردم من هم باید بروم یه پیاده روی یا دویی انجام بدم !! :-D
صحنه جلو زدن از تراکتور جالب بود
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳رقابت سالم به این میگن
خیلی خلاقانه بود کلیپ. اتوبان رو دیدن از پیست فرمول1 هم صاف تر بود
امید
۱۷ خرداد ۱۳۹۳یعنی ما امسال باید شاهد رقابت پورشه و ائودی باشیم
ولی پورشه ثابت کرد رقیب نداره 16 قهرمانی خیلی عالیه
بهزاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۳فراری و نیسان از سال آینده یا 2 سال دیگه به این رقابتها قدم میگذارند.
البته در این رقابتها علاوه بر خودروهای gt که در اون پورشه و فراری و استون مارتین و کوروت و… رقابت دارند 2 کلاس دیگه هم هست:
LPM1
LPM2
خودرو پورشه و آئودی در کلاس LPM1 حضور دارند که سریعترین خودرو لمانز قلمداد میشه و از اهمیت بالاتری برخورداره و به غیر از این 2 تویوتا و فکر کنم یک شرکت انگلیسی دیگه با موتور تویوتا هم حضور داره.
پیش از مسابقه 24 ساعته لمانز 2 تا مسابقه ی 6 ساعته هم در سیلوراستون و فرانکوشمپ بلژیک برگزار شد که هر 2 مسابقه با قهرمانی تویوتا همراه بود و عملکرد پورشه ضعیف تر بود و خودرهاش دچار نقص فنی میشدند و طبق آخرین آزمایش ها و دورهایی که ثبت شده خودرو تویوتا سریعتر از سایرین بوده ولی این مسابقه 24 ساعته هست و دوام خودرو از اهمیت بیشتری برای پیروزی برخورداره.
Arash66
۱۷ خرداد ۱۳۹۳بهزاد جان توضیحات خوبی دادین
من هم اضافه کنم که لمانز غیر از اینکه خودش یک مسابقه تمام عیار هست در این سال های اخیر در مجموعه مسابقات استقامتی WEC FIA World Endurance Championship قرار گرفته.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
افرین بر تویوتا .
بهزاد جان کدام مدل تویوتا ؟؟ میشه اسمشو بگی و یک لینکی از عکسش برامون
بذاری ؟؟؟
بعد منظور شمارو متوجه نشدم ، یعنی عملکرد تویوتا در مسابقات 6 ساعته
بهتر بوده و در مسابقات 24 ساعته پورشه و ائودی بهتر بودن ؟؟؟
میشه توضیح بدین ؟؟؟
در ضمن هم دوستت دارم و هم شرمندتم .
بهزاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۳درود میلاد جان.
اسم یا کد ماشینش TS040 هست که یک سرچ بزنی عکسش میاد.
این مسابقاتی که پیش از لمانز برگزار شد 6 ساعته بود و مسابقه لمانز 24 ساعت تمام برگذار میشه و با توجه به فشاری که روی خودروها هست ممکنه نتایج دستخوش تغییرات دیگری بشه و البته بعد از لمانز این مسابقات به صورت 6 ساعته به همراه 3 راننده برای هر خودرو در سایر نقاط و پیست های دیگر هم برگزار خواهد شد ولی معتبر ترین رقابت استقامت همین لمانز هست.
اگر حوصلت کشید فیلمهاش در یوتیوب موجوده یا میتونی دانلود کنی ولی 6ساعت باید بشینی ببینی و از عملکرد خودروها با خبر بشید.
میدونم زیاد تو گیر و دار مسابقات خودرو نیستی میلاد جان ولی پیشنهاد میدم حتما سری مسابقات فرمول1 و موتوجی پی و سوپربایک و لمانز و GT و سوپرGT و DTM رو ببینید و دنبال کنید چون حیف یک عاشق خودرو که این مسابقات رو دنبال نکنه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
خیلی میخوامت . خیییلی .
اما مثل اینکه باید اینجور مسابقات رو از ماهواره دنبال کنم .
اما به خاطر محل زندگیمون نمیتونم از ماهواره استفاده کنم . متأسفانه .
اما سعی میکنم که اطلاعاتم رو بالا ببرم .
دوست دار شما میلاد .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
جواب این دوتا سوال هم میدونی ؟؟؟
در مسابقات لمانز چه کشور هایی شرکت میکنند ؟؟؟
ایا مثل DTM فقط مخصوص اروپاست ؟؟؟
Arash66
۱۸ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان لمانز بین المللی هست و ثل DTM مخصوص آلمان یا اروپا نیست.
راستی مسابقات رو میتونی از یوتیوب هم پیدا کنی و ببینی.
لمانز فوق العادس تقریبا قدیمی ترین مسابقه اتومبیل رانی هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ خرداد ۱۳۹۳درود .
هم از ارش جان و هم از بهزاد جان ممنونم .
حتما پیگیری میکنم . اول از همه باید علاقمو بهشون ایجاد کنم .
بهزاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۳مسابقه ی استقامتی لمانز سالی یک بار در کشور فرانسه برگذار میشه که تاریخ اون از 1923 هست.
مسابقات استقامت علاوه بر لمانز فرانسه در سایر نقاط جهان برگزار میشه که برخی از اونها مختص یک کشور یا قاره هست مثل سری مسابقات لمانز آمریکا و اروپا و… و دلیل خاص بودن لمانز فرانسه پیشینه ی اون و خاص بودنش هست که فقط یک بار درسال هست.
معمولا در این مسابقات فردی یا افرادی یا یک کمپانی تیمی رو تشکیل میدهند و وارد عرصه میشن و اگر تیمی در قسمت gt بخواهد رقابت کنه معمولا از ماشین های رایج gt بازار که شرکتها برای اونها آماده کرده استفاده میکنند و 3 راننده هم در اون تیم حضور دارند.
در قسمت پریمیوم این مسابقات که ماشینها به 2 دسته LPM1وLPM2 تقسیم میشن چون هزینه ها برای تیم های خصوصی برای آماده سازی زیاده معمولا از ساخته های شرکت های معظم بهره میگیرند یا خود شرکت ها مستقیم وارد عرصه میشن که نمونش مثل آئودی و تویوتا و پورشه و… در LPM1 و برخی شرکتها مثل نیسان و مزدا و آکورا و… هم در LPM2 ماشینهایی رو روانه ی دست تیم ها میکنند.
ممکنه تیمی از بلژیک یا هلند یا ایتالیا و… در این مسابقات شرکت کنند اما بیشتر ماشین های مورد استفاده ساخته ی شرکتهای معروف هست ولی فردی به اسم پانوز (آمریکایی) چندین سال بود که با ماشین GT ساخت خودش وارد این عرصه میشد و شرکت در این عرصه علاوه بر داشتن امکانات مالی و فنی اجازه رسمی سازمان فیا رو هم میطلبه.
مسابقه DTM هم مختص شرکتهای آلمانی هست(بنز و بی ام و و آئودی) و بیشتر مسابقات در اروپا برگذار میشه که فکر کنم امسال یک مسابقه در چین هم برگذار بشه.