در مسابقهای که هیچچیز ازنظر جذابیت کم نداشت، شاهد سبقتهای بسیار جذاب، تصادف و جدال همتیمیها، اتوموبیل ایمنی و زیبایی خیرهکننده پیست سرعتی اسپا بودیم. در نبرد همیشگی این فصل، بازهم همیلتون موفق به برتری شد و بهرغم لاستیکهای سافت، توانست بعد از خروج اتوموبیل ایمنی، برتری را حفظ کرده و اجازه سبقت به فتل نداد.
مسابقه با شکستن رکورد پلپوزیشن توسط همیلتون شروع شد، او در دویستمین مسابقه پیاپی خود، به رکورد ۶۸ پلپوزیشن رسید که در مقایسه با ۳۰۰ مسابقه مایکل شوماخر رکورد بسیار بهتری محسوب میشود. در دورهای اول تغییر زیادی در جایگاه رانندهها به وجود نیامد.
در این مسابقه بالغبر ۸۰ هزار نفر از طرفداران مکس ورشتپن به پیست آمده بودند تا از نزدیک شاهد مسابقه راننده محبوب خود باشند. اما در ادامه بدشانسیهای مکس، در دور ۹، اتوموبیل او قدرت خود را از دست داد و ورستپن مجبور شد از مسابقه کنارهگیری کند. این ششمین DNF (تمام نکردن مسابقه) او در ۱۲ مسابقه این فصل بود.
آلونسو در دور اول پیشروی خوبی داشت و از جایگاه دهم خط استارت به رده هفتم رسید. اما بهتدریج رانندگان بسیاری از او سبقت گرفتند(اکن در دور چهارم، گروژان در دور ششم و …). او این عملکرد موتور اتوموبیل خود را “شرمسارانه” خواند درنهایت در دور ۲۷، از مسابقه خارج شد.
در پیت استاپ اول که از دور ۱۱ شروع شد، اکثر رانندگان لاستیک سوپرسافت خود را با نمونه سختتر سافت، تعویض کردند؛ احتمالاً این تنها پیت استاپ پیشبینیشده برای اکثر تیمها در اسپا بود اما در دور ۳۰ اتفاقی افتاد که کمتر در فرمول یک پیش میآید.
در این دور شاهد جدال رانندگان فورسایندیا بودیم. این جدال که با توجه به قرارگیری سرجیو پرز و استبان اکن در تعقیب هم، پیشبینی میشد درنهایت باعث برخورد بال جلو اکن به لاستیک عقب سمت راست پرز و جدا شدن قسمت چپ بال جلو اکن و همچنین پنچری تایر سرجیو پرز شد. به همین دلیل خودروی ایمنی در دور ۳۰ وارد پیست شد.
با ورود اتوموبیل ایمنی، اکثر رانندگان برای تعویض تایر به پیت استاپ رفتند. به این دلیل که ۱۴ دور بیشتر تا انتهای مسابقه نمانده بود، اکثر تیمها تایر را به آلتراسافت تغییر دادند. اما مرسدس که لاستیک آلتراسافت در اختیار نداشت مجبور شد از سافت استفاده کند.
درحالیکه به نظر میرسید پیست از قطعات خودروهای فورسایندیا خالیشده اما اتوموبیل ایمنی تا دور ۳۴ در پیست ماند. در این شرایط، همیلتون، فتل، بوتاس، رایکونن و ریکاردو اول تا پنجم بودند. پیشبینی میشد که رانندگان مرسدس به دلیل استفاده از لاستیکهای سختتر موفق به حفظ سرعت نشوند و مسابقه را واگذار کنند.
با خروج اتوموبیل ایمنی در دور ۳۴، فتل سعی در سبقت از همیلتون در پیچ تختهگازِ “اُ روژ” داشت اما همیلتون مسیر را بست و فتل موفق به سبقت نشد. البته نباید از قدرت خوب موتور مرسدس در جلوگیری از سبقت فراری صرفنظر کرد.
درحالیکه همه منتظر سبقت فتل در دورهای نهایی بودند، همیلتون با رانندگی بسیار عالی، علیرغم استفاده از تایرهای ضعیفتر توانست برتری را حفظ کرده و با تحمل فشار بسیار زیاد برای حفظ برتری، قهرمان شود.
فتل فاصله را به ۱.۲ ثانیه هم رساند اما موفق نشد به زیر یک ثانیه رسیده و از سیستم DRS استفاده کند. او در دورهای آخر که ناامید از سبقتگیری از همیلتون شده بود، سرعت خود را کاهش داده و با اختلاف ۲.۳۵ ثانیه بعد از همیلتون از خط پایان گذشت.
اما شرایط برای همتیمی همیلتون بعد از خروج اتوموبیل ایمنی خوب پیش نرفت. در شرایطی که از ضعف ذاتی تایر خود رنج میبرد، در مستقیمی دو راننده بهصورت همزمان از چپ و راست بوتاس سبقت گرفتند. رایکونن از سمت راست و ریکاردو از سمت چپ و از بیرون از بوتاس سبقت گرفتند. بعد این سبقت زیبا، ریکاردو به دلیل سرعت بیشتر جلوتر از رایکونن قرار گرفت و این سه جایگاه تا پایان مسابقه بدون تغییر ماند.
جدول کامل جایزهبزرگ بلژیک
رده | راننده | تیم | زمان | امتیاز |
۱ | لوئیس همیلتون | MERCEDES | ۱:۲۴:۴۲.۸۲۰ | ۲۵ |
۲ | سباستین فتل | FERRARI | +۲.358s | ۱۸ |
۳ | دنیل ریکاردو | RED BULL RACING | +۱۰.791s | ۱۵ |
۴ | کیمی رایکونن | FERRARI | +۱۴.471s | ۱۲ |
۵ | والتری بوتاس | MERCEDES | +۱۶.456s | ۱۰ |
۶ | نیکو هالکنبرگ | RENAULT | +۲۸.087s | ۸ |
۷ | رومن گروژان | HAAS | +۳۱.553s | ۶ |
۸ | فیلیپه ماسا | WILLIAMS | +۳۶.649s | ۴ |
۹ | استبان اُکُن | FORCE INDIA | +۳۸.154s | ۲ |
۱۰ | کارلوس ساینز | TORO ROSSO | +۳۹.447s | ۱ |
۱۱ | لنس استرول | WILLIAMS | +۴۸.999s | ۰ |
۱۲ | دنیل کویات | TORO ROSSO | +۴۹.940s | ۰ |
۱۳ | جولین پالمر | RENAULT | +۵۳.239s | ۰ |
۱۴ | استافل وندورن | MCLAREN | +۵۷.078s | ۰ |
۱۵ | کوبن مگنوسن | HAAS | +۶۷.262s | ۰ |
۱۶ | مارکوس اریکسون | SAUBER | +۶۹.711s | ۰ |
۱۷ | سرجیو پرز | FORCE INDIA | DNF | ۰ |
NC | فرناندو آلونسو | MCLAREN HONDA | DNF | ۰ |
NC | مکس ورستپن | RED BULL RACING | DNF | ۰ |
NC | پاسکال ورلاینی | SAUBER FERRARI | DNF | ۰ |
برخی از سبقتهای زیبای این مسابقه
Zonda 760
۵ شهریور ۱۳۹۶.
همیلتون لیاقت خودش و برتری ماشین مرسدس ( در این پیست ) رو نشون داد
با سفت ترین تایر 5 دور جلوی نرم ترین تایر مقاومت کرد و جایگاهش رو تسلیم نکرد
هر کس دیگه ای بود فتل همون دور اول که لاستیک ها تعویض شد ازش سبقت میگرفت.
اما همیلتون در 2 دور آخر حتی داشت فاصله باز میکرد
مجری شبکه ورزش ( منظورم آقای صباغ نیست ) هم چیز زیادی از فرمول 1 بلد نبود ، اصرار داشت که فتل با بد شانسی دوم شد و باید اول میشد ???
بدشانسی اصلی رو ولتری بوتاس و مکس ورشتپن آوردن. همیلتون هم مهارتش بهش کمک کرد تا اشتباه در انتخاب تایر رو بی تاثیر کنه.
مرسی همیلتون. لذت بردم از مسابقه دادنش.
Zonda 760
۵ شهریور ۱۳۹۶.
خود آقای صباغ ۵ دور مونده به آخر مسابقه وقتی فهمید فراری و بنز رفتن واسه تعویض لاستیک و همیلتون تایر سافت و فتل اولتراسافت داره هنوز همیلتون و فتل ۱/۵۸۵ ثانیه فاصله داشتن. گفت این فاصله باقی نمیمونه و فتل ۱ یا ۲ دور بعد سبقت میگیره !!!
چون تایر اولتراسافت هر دور بیشتر از ۱ ثانیه به راننده کمک میکنه صباغ انتظار داشت دور ۳۹ یا وسطای ۴۰ فتل سبقته رو بگیره !
اما همیلتون اینقدر عالی بود که ۵ دور جلو بمونه و حتی فاصلش رو در دور ۴۴ زیاد کنه.
Ferrari
۵ شهریور ۱۳۹۶هیچی برتری وجود نداشت اتفاق همه انتظار داشتن فاصله خیلی زیاد باشه اما فراری چه اول مسابقه که هردو تایر التراسافت بود و چه وقتی تو اولین پیت استاپ سافت انداختن نه تنها کند نبود و اجازه نداد که همیلتون فاصله بگیره بلکه سریعتر هم بود صباغ هم این موضوع رو گوشزد کرد خود فتل هم گفت که هیچ مشکلی نداره و راحت پابه پای همیلتون میره اگه 2 ثانبه فاصله باز شد بخاطر این بود که فتل میخواست مدیریت کنه تایر رو و تو هوای کثیف ماشین جلویی نباشه اما وقتی سفتی کار اومد تو پیست و فتل التراسافت انداخت مسدس به همیلتون گفت که توان موتور رو رو ماکزیمم حالت قرار بده که ازش برای تعیین خط یا دورهای تمرینی استفاده میشه چاره ای هم نداشتن و دفاع عالی همیلتون این پیروزی رو برای مرسدس به ارمغان اورد
دیگه تو پیست های سریع مرسدس به فراری برتری نداره
البته یکی از دوستان فرمودن مرسدس موتورش رو برای این مسابقه اپدیت کرده بود
الف.ی
۵ شهریور ۱۳۹۶دوباره نظرات فضایی
چرا موفقیت های یک تیم رو نادیده میگیری؟
اینقدر از مرسدس متنفری مجبو نیستی کامنت بذاری
حالا مرسدس 1-2 نکرد و پیش بینیم غلط از آب در اومد ولی بالاخره مرسدس مسابقه رو برد
Ferrari
۵ شهریور ۱۳۹۶کجای کامنتم اشتباه بود اونو بگو. هرکس مسابقه رو دید متوجه شد من چی گفتم
مرسدس دیگه تو پیست های مستقیم برتری نداره جز اون دو دور اخر که فتل از سبقت گرفتن ناامیدشد و فاصله 2/4 ثانیه ای به وجود اومد در طول مسابقه یعنی 42 دور تو پیستی که خوراک ماشین مرسدس بود فاصله کمتر از 2 ثانیه بود اونم بخاطر تصمیم فتل برای قرارنگرفتن تو هوای کثیف راننده جلویی و حفظ تایر بود درکش سخته برات؟؟
king lambo
۶ شهریور ۱۳۹۶خیلی خوش شانس بوده تیم فراری تو اکثر مسابقات دیگه ازین بدتر نمیشد برای مرسدس همیلتون با چنگ و دندون قهرمانیش رو حفظ کرد و اینکه بیای خوش شانسی تیم فراری رو رو برتریش بزاری کمال تعصبه.
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۶معذرت میخوام ولی تودیگه آمپر من یه نفر رو به کوه اورست چسبوندی
تو از کجا میگی مسابقه رو ندیدم؟؟؟!!!!!!
من از موفقیت فراری اصلا ناراحت نمیشم اتفاقا خوشحالم هستم که داریم رقابت های جذابی رو بر عکس سه فصل گذشته می بینیم و در عین حال که از برد های ردبول و فراری و … ناراحت نمیشم دوست دارم بنز مسابقات رو ببره
مود موتور همیلتون تو تقریبا تمام مسابقه رو حالت معمولی بود و فقط تو دور های آخر اون رو حد ماکسیمم گذاشت اگه مسابقه رو دیده باشی اینو صباغ گفت تایرش که سافت بود و صباغ اینم گفت که تایر سافت حدود 1 ثانیه از تایر سوپر سافت کند تره
اگه کاربرایی مثل تو یاد بگیرن فقط از طرف مقابل ایراد نگیرن و کمی هم تحسینش کنن خیلی از مشکلات تو کامنت های این جور سایتها حل میشه.
من عاشق فرمول یکم
عاشق راننده هاش
ماشینهاش
و از هیچ راننده ای بدم نمیاد
و درعین حال دوستدارم بنز برنده باشه
الآنم هم واقعا از صمیم قلب به فتل و طرفداراش بابت همچین رانندگی بی نقصی تبریک میگم
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ شهریور ۱۳۹۶زوندا جان اگه منظورتون مجری شبکه ورزشه که کنار دست آقای صباغ بود،بهتره بهتون بگم که ایشون طرفدار دوآتیشه ی تیم ملی آلمانه.((تو جام جهانی ایشون خودشون گفتن))
اولش هم یک اشاره ای به رزبرگ داشتن.
پس زیاد تعجب نکنید.که این حرف رو زدن.من خودم مسابقه تموم شد خاموش کردم تلویزیون رو.
نفهمیدم کی چی گفته.
…………………………………………
همیلتون ثابت کرد که بهترین راننده حال حاضر جهانه.
خیلی دوست داشتم یک رقابت اینطوری بین فتل و همیلتون ببینم که مطمئن بشم کی کار بلدتره.
نه سیفتی کار نه لاستیک نو و نه دعای عاشقان فتل در کشور ((ماشالا کم هم نیستن)) هیچ کدوم نتونست جلوی پیروزی همیلتون رو بگیره.
دیگه مطمئن شدم که همیلتون خیلی سرتر از فتله.???
ماشین های فراری عالی هستن و چیزی از مرسدس کم ندارن.
پس اینقدر نگین اگه فتل تو مرسدس بود فلان میکرد و…..
Zonda 760
۵ شهریور ۱۳۹۶.
من نمیگم همیلتون بهترین رانندست. چون معلوم نیست ماشین هر کدوم چه خصوصیاتی داره. فتل فعلا از همیلتون جلوتره.
همیلتون و فتل هر 2 جزو بهترین راننده های فرمول 1 هستند
فرشاد
۵ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز Ferrari FXX K، تو مطلبهای گذشته در جواب این کامنتم (از قبل قابل پیش بینی بود که این پیست بیشتر مناسب خودروهای مرسدسه تا فراری) گفتی (مسابقه مشخص میکنه حرفت درسته یا نه) و البته در کامنت بعدش هم بهم طعنه زدی، الان بهت ثابت شد که پیست بلژیک مناسب خودروهای مرسدسه؟؟ ❤
Zonda 760
۵ شهریور ۱۳۹۶.
اون دوستمون FXXK کاملا درست گفت و شما اشتباه کردی و درستی حرفش دقیقا امروز اثبات شد
اتفاقا پیست بلژیک برای مرسدس ، شوم بود. مرسدس تیم اول جدوله و در این پیست انتظارات خیلی بیشتری ازش داشتیم ، و خیلی ها پیشبینی میکردن در این مسابقه بنز ۱-۲ کنه و دو راننده روی سکـو های اول و دوم داشته باشه ، نه اینکه بوتـاس پشت سر رایکــونن و ریکیاردو پنجم بشه و فتل مدام همیلتون رو تهدید کنه.
پیستی مثل آذربایجان همیلتون راحت با تخته کردن گاز با فتل فاصله های ۳ و ۴ ثانیه ای باز میکرد. اینجا از دور ۴ که من نگاه کردم هیچوقت فاصله به ۲ ثانیه نرسید و فتل یک سره در پشت گوش همیلتون بود.
مسابقه ی بعدی مونزا ست. در وطن فراری. اگر طرفدار بنز باشی باید دعا کنی چیزی که برای مرسدس در بلژیک انتظار داشتند در مونزا برای فراری رخ نده ، وگرنه فراری فاصلش رو خیلی کمتر خواهد کرد.
Meysam..LaFerrari
۵ شهریور ۱۳۹۶داستان چیه امروز خیلی منطقی شدی؟ آقا همیشه همینجوری باش!
SERIAL WINNER
۶ شهریور ۱۳۹۶.
من همیشه منطقی هستم. ???
علي
۵ شهریور ۱۳۹۶آفرین به چمیلتون مغرور و خودخواه. اگه مرسدس زیر پات نبود باید گوشه پیست میشستی و سماق می خوردی .
با تچکر
الف.ی
۵ شهریور ۱۳۹۶چرا اینقدر ازش بدتون میاد؟
یادتون رفته سال پیش مسابقه رو از رده آخر شروع کرد و سوم شد.؟
نکنه اون هم همش بخاطر موتور مرسدس بود؟
علي
۵ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز ما چه خوشمون بیاد چه نیاد طرف به راه خودش ادامه میده . من به عنوان ی طرفدار مسابقات F1 نظر خودمو گفتم . هممون این حقو داریم که از ی چیزی یا کسی خوشمون بیاد یا نیاد. به نظر من همیلتون خارج از تواناهیای رانندگیش که بحثی توش نیست ولی از نظر رفتاری و ژستهای خودخواهانش بدجوری رو نروه و کاملا آدم نچسبیه . اینو من فقط نمیگم ، بلکه میلیونها هوادار این مسابقات همین نظرو دارن. اصلا آدم به دل نشینی نیست. در ضمن ما یادمون نره که اگر سباستین فتل اگه پشت خودروی بنز F1 میشست مطمئنا شاید نتایج کاملا فرق میکرد و چمیلتون مسابقاتو رها میکرد و در کلاسهای آموزش اخلاقی شرکت میکرد.
با تچکر
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۶درسته به من ربطی نداره کی از چی خوشش میاد و از چی خوشش نمیاد ولی این حجم از تنفر واقعا تا به حال دیده نشده. ببینم وقتی والتری بوتاس جایگاهش تو مسابقه قبلی رو به همیلتون داد واقعا آیا هر هم تیمی دیگه ای هم جایگاه رو دوباره به بوتاس برمیگردوند و به قولش عمل می کرد؟
وقتی فتل پشت سیفتی کار به همیلتون زد و بعد دوباره هم عمدی چرخ به چرخ زد بهش آیا هر راننده ای اونقدر آروم با فتل رفتار میکرد.؟
دوستان لطفا کنار بدی ها خوبی هارو هم ببینید
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۶به نظرم یکی از بهترین مسابقاتی که توی این فصل و حتی بین تقریباً ۲۰ مسابقه اخیر در این فصل و فصل گذشته برگزار شد ؛این مسابقه بود.سراسر شور و هیجان.
بنده با اینکه علاقه به تیم فراری دارم بخصوص آقای فتل ولی به شخصه رانندگی استادانه آقای بوتاس و آقای ورستبن رو ستایش میکنم.واقعاً جفتشون عالی هستند.و متاسفانه آقای ورستبن یه مقدار بد اقبال.
یه تشکر ویژه هم از تماشاگران خانم پیست اتریش داشته باشم که زیاده روی نکردن و با این کارشون لطف کردن و زحمت به دوستان ندادن که دوباره نیم ساعت از مسابقه رو سانسور کنند.مرسی که بودین???
ENER-G-FORCE
۵ شهریور ۱۳۹۶واقعا مسخره ست….؛ اگه توی این پیستی که خوراک مرسدس بود، روی پدال گاز ماشینای همیلتون و بوتاس آجر میذاشتی، با قدرت موتوری که این دوتا ماشین دارن، با اختلاف از بقیه اول و دوم بودن… ولی …
فرید
۵ شهریور ۱۳۹۶نمیفهمم چرا حالا که فراری داره در مجموع بهترین ماشینو ارائه میده و ماشینش در مجموع بهترینه ولی فتل اینقد داره برا تمدید قرارداد با فراری دست دست میکنه…تو سالای قبل که فراری ماشیناش نقص داشت تو فراری بود حالا که فراری اوج گرفته داره برا ثبت قرارداد معطل میکنه…تو پیستای مسابقات بعدی شرایط پیستا بیشتر به نفع ماشین فراری خواهد بود تا مرسدس…
Meysam..LaFerrari
۵ شهریور ۱۳۹۶فرید فتل یه قرارداد سه ساله بسته با فراری قبل از این مسابقه فکر کنم خبرشو ندیدی.
فرید
۵ شهریور ۱۳۹۶اره راستش ندیدم…آخه یه مدتم خیلی بحث بود رو تمدید قراردادش با فراری
SERIAL WINNER
۶ شهریور ۱۳۹۶.
درسته سباستین تمدید کرد.
ورستپن بره مرسدس عالی میشه.?
ماشین بوتاس دست ورستپن بود الان داشت با فتل واسه قهرمانی رقابت میکرد.
Meysam..LaFerrari
۶ شهریور ۱۳۹۶ماشین فراری یا مرسدس دست ورشتپن باشه هر دو شونو شکست میده.
یادت باشه ورشاپن داره از ریکاردویی سریع تر تایم میزنه که فتل رو قورت داده!! ورشتپن خیلی سریعه
فقط مشکلش ناشی بازیائیه که بعضی مواقع درمیاره یا طمع بیش از حری که داره
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ شهریور ۱۳۹۶حالا الان فتل یخورده آرومه چون هنوز از همیلتون جلوتره.
فقط کافیه که از همیلتون عقب بیوفته تو امتیاز”اونوقت سریال فحش دادناش و غر زدناش و گندکاریاش شروع میشه????
نکته ی جالبش اینه که طرفداران فتل هیچوقت شکست رو قبول نمیکنن و اکثرشون نمیگن همیلتون برتره.
از هرجا کم میارن میگن ماشین مرسدس فضایی بود ?????
جالبه که تو این فضاپیما بوتاس پنجم شد.
قبول کنید فتل در مقابل همیلتون چندان حرفی برای گفتن نداره.
پسر انگشتی.??
Meysam..LaFerrari
۵ شهریور ۱۳۹۶عزیزم با اینکه خودم علاقه مند به همیلتونم ولی زیاد به موفقیت همیلتون امیدوار نباش.
تو این پیست انتطار میرفت مرسدس فاصله باز کنه ، نه تنها نتونست فاصله باز کنه بلکه کندتر هم بود ، مطمئن باشید ماشینی که 44 دور تو فاصله ی 1.5 ثانیه ای ماشین جلویی میمونه ماشین سریع تریه و این تجربه ایه که من سال ها با تماشای این مسابقات بدست آوردم.هیچوقت ماشین کندتر نمیتونه فاصله ش رو با ماشین سریع تر حفظ کنه ، اون هم زیر 2 ثانیه که هوای کثیف ماشین عقبی رو کندتر میکنه.
حالا بگذریم ؛ مونزا فراری قراره یه آپدیت موتوری دیگه بده ، باز هم قراره ماشین رو تقویت کنن.
البته شانس مرسدس تو مونزا بیشتره ، اما بعد از اون پشت سر هم پیست های اصطلاحا High-Downforce که خوراک ماشین فراری هستن شروع میشه و فراری میتونه اونجاها 1-2 کنه.
در کل فکر میکنم شانس فتل یه مقدار کمی بیشتر از همیلتون باشه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ شهریور ۱۳۹۶میثم جان شما رجوع کن به اون مسابقاتی که فراری ها جلوتر از مرسدس شروع میکردن.
اصلا یه 10 ثانیه ای فاصله میوفتاد.
اگه ماشین های مرسدس سریع تر هستن پس نباید شاهد همچین فاصله هایی باشیم.
اگه مرسدس از 100 ماشینش 99 باشه فراری 98/5.
خودتون مسابقه رو دیدین دیگه فقط یه قدم فتل تا اول شدن فاصله داشت.و اگه همیلتون حرفه ای عمل نمیکرد از ماشین های مرسدس هم کاری بر نمیومد.
همیلتون این فصل تو استارت هاشم بهتر شده.و دیگه نمیشنویم((یک استارت بد دیگه از همیلتون)).
فاصله خیلی نزدیک شده و از این به بعد مهارت های راننده نقش مهمتری رو نصبت به ماشین بازی خواهد کرد.
Zonda 760
۵ شهریور ۱۳۹۶.
ماشین خوب به اندازه ی راننده ی خوب مهمه.
ماشین باید رقابتی باشه تا راننده بتونه مهارتش رو نشون میده.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ شهریور ۱۳۹۶منم همینو گفتم.
چون ماشین های فراری و مرسدس هر دو عالی هستن پس نتیجه میگیریم که راننده ها در ادامه ی فصل نقش مهم تری رو ایفا میکنن.
مخصوصا برای فراری.
خیلی خوشحالم که فراری اینقدر خوب ماشیناشو جمع کرده.
و در آینده رقابت های فوق العاده جذاب تر.
مانی
۶ شهریور ۱۳۹۶پهلوان مک لارن(دانیال)
از همیلتون تعریف میکنه فکر نکنین طرفداره تیم مرسدسه
چون همیلتون انگیلیسیه ازش تعریف میکنه
آخه داداش چرا تعصب بیجا داری همه میدونیم موتورهای مرسدس از فراری قویتره
و تو پیستهای سرعتی کسی حریف مرسدس نیست و کلا در نظر بگیری این فصل ماشینه
مرسدس بهتر از فراریه با این حال فتل فعلا اوله که نشون میده راننده یه بهتریه
من دوست دارم همینجوری تموم بشه مرسدس تو تیمی اول بشه اما نمیدونم
فتل که آلمانیه اول بشه خوبه یا راننده یه تیم آلمانی که همون همیلتونه
موندم سر دو راهی
بهزاد
۶ شهریور ۱۳۹۶مسابقه ی خوبی بود و حساسیت در ادامه ی فصل به بیشترین حد خودش رسید.
یک نکته راجب چند کامنت در اول متن که اگر ادمین پدال در موردش روشن سازی کنند ممنون میشویم؟
چرا چند کامنت اول با نام های دیگر بود و به یکباره همشون تبدیل به یک اسم شد(SERIAL WINNER) ؟؟؟
این چه وضعی هست که یک نفر با ده ها نام کاربری میاد و حتی در موارد زیادی با خودش وارد بحث میشه که به خاطر همین سبک بسیاری از کاربران رویگردان شدند!
Kasra.kh
۶ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا احساس میکنم این فصل خیلی بیخود و کسل کننده شده.دور11خاموش کردم تلویزیون رو،این چه وضعشه،نه سبقتی نه تصادفی…..هیچی….اصلا مسابقات این فصل خوب نیس به نظرم
cfz
۷ شهریور ۱۳۹۶لوییس کلاس رانندگیشو بار دیگه نشون داد. کار هرکسی نیست زیر اون فشار وحشتناک اینجوری حرفه ای روندن