مسابقات

برد شیرین ورستپن در تولد 20 سالگی، گزارش جایزه‌بزرگ فرمول یک مالزی

بدشانسی‌های فراری تمامی ندارد، بعد از مشکل در موتور اتوموبیل فتل که برای فراری در این فصل بی‌سابقه بوده، فراری خوشحال بود که راننده دوم تیم، کیمی رایکونن از جایگاه دوم استارت خواهد زد و تهدیدی جدی برای رانندگان مرسدس و ردبول خواهد بود و امیدی برای کسب سکو در خاور دور. اما درست قبل از مسابقه، موتور اتوموبیل کیمی رایکونن نیز دچار مشکل در سیستم توربو شد و مجبور شد به پیت برود. تلاش مهندسان برای برگرداندن اتوموبیل به مسابقه بی‌نتیجه بود و رایکونن نتوانست مسابقه را شروع کند.

در استارت مسابقه اتفاق خاصی نیافتاد. همیلتون پیشتازی را حفظ کرد و ورستپن، بوتاس و ریکاردو در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار داشتند. اما در دورهای ابتدایی به نظر می‌رسید ردبول‌ها سرعت بیشتری نسبت به مرسدس ها دارند.

در دور ۴ ورستپن از همیلتون سبقت گرفته و پیشتازی را به‌دست گرفت. حال مرسدس‌ها در ساندویچ ردبول گیر کرده بودند. تا دور ۸ ورستپن بیش از ۲ ثانیه با همیلتون فاصله باز گرده بود. اما ۹ ثانیه پشت سر ورستپن، ریکاردو کمتر از یک ثانیه با بوتاس فاصله داشت و مترصد فرصتی برای سبقت بود.در ابتدای دور ۹ ریکاردو سبقت زیبایی از بوتاس گرفت. او در پیچ راست‌گرد ۱ از بیرون اقدام به سبقت‌گیری کرد و در پیچ چپ‌گرد ۲ درست در کنار بوتاس قرار داشت. در سرازیری خروج از پیچ ۲ بوتاس جلو افتاد ولی در ورود به پیچ ۴ ریکاردو به‌خوبی از داخل وارد پیچ شد و بوتاس دیگر نتوانست دفاع کند. سپس ریکاردو به‌سرعت فاصله گرفت و تا دو دور بعد فاصله‌ای ۴ ثانیه‌ای با بوتاس باز کرد.

سبقت ورستپن از همیلتون

اکثر رانندگان با لاستیک‌های سوپرسافت مسابقه را شروع کرده بودند. فقط سباستین فتل و رانندگان سائوبر از سافت استفاده می‌کردند. وندورن و پرز پشت سر ۴ نفر برتر قرار داشتند، سپس رانندگان ویلیامز و بعد از آن‌ها نیز مگنوسن، آلونسو و فتل باهم درگیر بودند. فتل تا دور ۱۲ خود را به پشت سر رانندگان ویلیامز در رده نهم رساند. بعد از سبقت از آلونسو و به پیت رفتن رانندگان ویلیامز، فتل پشت سر سرجیو پرز در رده ششم قرار داشت. او تا دور ۲۰ فاصله چندثانیه‌ای خود را با پرز به زیر ۱ ثانیه رساند و تلاش داشت از او سبقت بگیرد. موتور پرقدرت مرسدس که در قلب خودروی فورس ایندیای سرجیو پرز می‌تپید، کار را سخت می‌کرد. بالاخره در ابتدای دور ۲۱ و با استفاده از DRS فتل سبقت خود را از پرز کامل کرد و در پیچ اول فتل درست در جلوی پرز قرار داشت و با ورود درست به پیچ، سبقت خود را کامل کرد.

شرایط رانندگان جلویی تغییر چندانی نکرده بود. ورستپن بافاصله حدود ۱۰ ثانیه، پیشتاز بود و ۴ ثانیه بعد از همیلتون، ریکاردو در حال نزدیک شدن بود. فاصله بوتاس و ریکاردو زیاد بود و فتل که بعد از سبقت از پرز، بوتاس را در ۳ ثانیه‌ای خود می‌دید، حال به او نزدیک شده بود و پشت سر او رانندگی می‌کرد. در دور ۲۶ فتل و بوتاس باهم درگیر شدند و فتل در پیچ ۴ به بوتاس حمله کرد، اما این حمله موفق نبود و فتل موفق به سبقت‌گیری نشد. در همین حال در ابتدای دور ۲۷ همیلتون به پیت رفت و با لاستیک سافت برگشت، او در برگشت به پیست جلوی بوتاس قرار گرفت. سپس در ابتدای دور ۲۸، ورستپن و فتل به پیت رفتند. فتل لاستیک خود را با سوپرسافت تعویض کرد و ورستپن از لاستیک سافت استفاده کرد. در ابتدای دور بعد بوتاس به پیت رفت و در خروج، پشت سر فتل قرار گرفت. حال فتل فقط ورستپن، همیلتون و ریکاردو را در مقابل خود می‌دید. اما او ۱۴ ثانیه با ریکاردو که در رده سوم بود فاصله داشت و بوتاس نیز ۵ ثانیه بعد از او در حال مسابقه دادن بود.

فتل با لاستیک‌های جدید در حال ثبت سریع‌ترین دورها بود و فاصله خود را با ریکاردو کم می‌کرد. از طرفی ریکاردو نیز فاصله خود را با همیلتون به زیر ۱۰ ثانیه رسانده بود. فتل در دور ۴۲ رکورد پیست سپانگ را نیز جابه‌جا کرد. او با عملکرد خوب خود در ۶ دور، ۸ ثانیه به همیلتون نزدیک شد و در دور ۴۴، در فاصله ۴ ثانیه‌ای ریکاردو قرار داشت. این فاصله در ابتدای دور ۴۵ به ۲.۲ ثانیه رسید.

فتل که در هر دور بیش از ۱ ثانیه به ریکاردو نزدیک می‌شد، در ابتدای دور ۴۷ موفق به استفاده از DRS در برابر ریکاردو شد اما نتوانست سبقت بگیرد. بعدازآن فتل که در حال ازدست‌دادن سرعت با توجه به کارکرد لاستیک‌های نرم اتوموبیل خود بود، موفق به نزدیک‌تر شدن به ریکاردو نشد و ریکاردو با رانندگی خوب فاصله را با او زیاد کرد. و سومی را از آن خود کرد.

 

ورستپن و همیلتون اولی و دومی را از آن خود کردند تا مکس ورستپن در روزهای ابتدایی ۲۰ سالگی، برنده دومین گرندپری خود شود و همیلتون نیز در جدول قهرمانی، فاصله خود را با فتل زیاد کند.  این بهترین نتیجه ردبول در فصل اخیر بود و کریستین هورنر، هر دو راننده خود را روی سکو دید.

یکی از اتفاقات نادر مسابقه، برخورد بعد از مسابقه لنس استرول با فتل بود. بعد از عبور از خط پایان و در پیچ ۵ لنس استرول به لاستیک عقب سمت چپ فتل برخورد کرد و تایر اتوموبیل فتل از جا کنده شد. فتل سوار بر یکی از اتوموبیل های سائوبر به گاراژ برگشت.

جدول رده‌بندی مسابقه جایزه‌بزرگ فرمول یک مالزی

رده راننده تیم زمان/فاصله امتیاز
۱ Max Verstappen RED BULL RACING ۱:۳۰:۰۱.۲۹۰ ۲۵
۲ Lewis Hamilton MERCEDES +۱۲.770s ۱۸
۳ Daniel Ricciardo RED BULL RACING +۲۲.519s ۱۵
۴ Sebastian Vettel FERRARI +۳۷.362s ۱۲
۵ Valtteri Bottas MERCEDES +۵۶.021s ۱۰
۶ Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES +۷۸.630s ۸
۷ Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA +۱ lap ۶
۸ Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES +۱ lap ۴
۹ Felipe Massa WILLIAMS MERCEDES +۱ lap ۲
۱۰ Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES +۱ lap ۱
۱۱ Fernando Alonso MCLAREN HONDA +۱ lap ۰
۱۲ Kevin Magnussen HAAS FERRARI +۱ lap ۰
۱۳ Romain Grosjean HAAS FERRARI +۱ lap ۰
۱۴ Pierre Gasly TORO ROSSO +۱ lap ۰
۱۵ Jolyon Palmer RENAULT +۱ lap ۰
۱۶ Nico Hulkenberg RENAULT +۱ lap ۰
۱۷ Pascal Wehrlein SAUBER FERRARI +۱ lap ۰
۱۸ Marcus Ericsson SAUBER FERRARI +۲ laps ۰
NC Carlos Sainz TORO ROSSO DNF ۰
NC Kimi Räikkönen FERRARI DNS ۰
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Meysam..LaFerrari

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    از سایت پدال تشکر میکنم بابت پوشش مسابقات فرمول یک.
    مسابقه ی بسیار جالبی بود ، فراری امروز دو تا بدشانسی دیگه آورد ، اولیش خروج کیمی از مسابقه دومیش هم برخورد استرول و فتل که به احتمال خیلی زیاد به گیربکس فتل آسیب وارد شده و مسابقه ی بعدی 5 رده پنالتی باید بگیره بخاطر تعویض گیربکس.
    به احتمال بسیار زیاد اگه فتل یا رایکونن براشون مشکل پیش نمیومد فراری تو این مسابقه پیروز میشد ، سرعت امروز فراری باورنکردنی بود ، دیروز گفتم سریعترین خواهد بود تو مسابقه اما انتظار نداشتم تا این حد سریع باشه.
    سرعت ردبول هم بسیار خوب بود و نکته ی عجیب کند بودن مرسدس بود ، تقریبا دوری نیم ثانیه از ردبول و یک ثانیه از فراری کندتر بودن که واقعا عجیب بود ، این پیست دو تا مستقیمی بلند و چندین پیچ سریع داره که مناسب ماشین مرسدس هستن ولی ضعیف بود امروز مرسدس نسبت به رقبا.
    بازگشت فتل به رقابت با همیلتون خیلی سخته با این فاصله ی امتیازی اما 3-4 تا پیست فوق العاده برای فراری هنوز باقی مونده
    پیست های آمریکا ، ابوظبی و مکزیک خوراک ماشین فراری هستن ؛
    برزیل و ژاپن هم بنظرم شرایط برابری وجود داره پس هنوز رقابت قهرمانی تموم نشده.

    1. HORSE

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      فراری برای قهرمان شدن شانس نیاز نداره!
      فقط نیاز داره که دیگه بدشانسی نیاره!!!!
      وقعا دیگه نمیدونم چی بگم! بعضی موقه ها خدا نمیخاد دیگه!

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        دوست من خدا میخواد،ظاهرا فتل نمیخواد!!!!
        تنها بدشانسی فتل تو این فصل که خودش بی تقصیر بوده تو همین مالزی بود و مشکل انجین.
        اگه تو سنگاپور خودشو وارد بازیه رایکونن و ورشتپن نمیکرد و اگه تو این مسابقه بی جهت به چپ نمی پیچید و هیچ مشکلی براش پیش نمیومد.
        هیچ بدشانسی به جز انجین این فصل فتل و فراری نیاوردن.مگر اینکه تقصیر خودشون باشه.
        فیلم هندی که نیست عزیزم.
        به مشکلاتی مثل هدرست میگن بدشانسی که احتمالش 1 به هزاره!!!!

        1. Meysam..LaFerrari

          ۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          از نظر پهلوان مکلارن کوبیدن بوتاس تو اسپانیا و آذربایجان به رایکونن بدشانسی فراری نیست
          مشکل فرمون فتل تو مجارستان هم حتما بدشانسی مرسدس بوده!
          جدا شدن لایه ی رویی تایر رایکونن تو سیلوراستون بدشانسی نبوده
          سیفتی کار اسپانیا که برد رو تقدیم همیلتون کرد بدشانسی نبوده
          سیفتی کار چین بدترین موقع ممکن اتفاق افتاد و فتل رو به رتبه ی شیشم پرت کرد و شانس پیروزی رو از فراری گرفت بدشانسی نبوده
          برخورد و استارت خطرناک مکس و فتل تو کانادا که شانس پیروزی رو از فراری گرفت بدشانسی نبوده
          خراب شدن ماشین هاس و پرچم زرد تو همون دور سریع Q3 اتریش که پول پوزیشن احتمالی رو از فتل گرفت بدشانسی نبوده

          بازم بگم یا کافیه؟

        2. Ahmad

          ۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          دمت گرم میثم.چه خوب همه این فصل تو ذهنت مونده! !!

        3. الف.ی

          ۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          اینا که شما گفتی آقا میثم همش شد شانس و احتمال که!!!!!
          اون بوتاس هم اینقدر نگو کوبید کوبید برو فیلم رو ببین بوتاس تا اونجا که میتونست چسبونده بود داخل چه کار کنه بد بخت ؟؟؟؟؟
          برخورد هم که مسابقه ای اعلام شد مشکل فرمون فتل رو درست میگی بد شانسی محضه ولی باریکلا بهش که باز هم اول شد وقتی تو سنگاپور همیلتون به زور با ریکیاردو فاصله باز میکنه دو بار سیفتی کار میاد فاصله رو به حداقل میرسونه بدشانسی نیست؟ وقتی تو همون باکو یکی میاد پشت سیفتی کار چرخ به چرخ میزنه به لوییس و باعث اشکال در فنربندی لوییس میشه بدشانسی نیست؟

        4. Meysam..LaFerrari

          ۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          سیفتی کار تو حین مسابقه تو پیستی مثل سنگاپور که سبقت گیری تو حالت عادی تقریبا غیر ممکنه بدشانسی نیست اونم در شرایطی که ریکاردو مشکل گیربکس داره و هیچ کاری نمیتونه بکنه
          تو برخورد بوتاس با رایکونن هم صباغ گفت تقصیر بوتاس بوده هم مارتین براندل تحلیلگر اسکای برخورد مسابقه ای حسابش کردن دلیل نمیشه مقصری نداشته باشه رایکونن هیچ جایی برای رفتن نداشت و بین دیوار و جناب بوتاس ساندویچ شد
          مرسدس هم امسال بدشانسی داشته ولی امتیازاتی که فراری از سر بدشانسی از دست داده خیلی بیشتر از مرسدس بوده
          اصلا این ها گفتن نداره و من اعتراضی به این بدشانسی ها ندارم ، سال هاست دارم این اتفاقات رو تو فرمول یک میبینم که حتی سرنوشت قهرمانی رو کاملا عوض کردن و این جزئی از فرمول یکه.
          فقط در جواب به پهلوان مکلارن گفتم که فکر نکنه خبریه.

        5. Meysam..LaFerrari

          ۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          همونطور که گفتم این خوش شانسی ها یا بدشانسی ها جزئی از فرمول یک هستن و اصلا نیازی نیست رو این موضوعات بیش از حد حساس بشیم عنوان قهرمانی رو هم بر اساس خوش شانسی و بدشانسی تقسیم نمیکنن
          گاهی اوقات خودت شانس خودتو خراب میکنی مثل کاری که فتل با حرکت بچگانش تو باکو کرد و برد رو از دست داد یا ریسک بی دلیلش تو سنگاپور که مسابقه ی خودش و فراری رو خراب کرد
          با اینکه فتل راننده ی خوبیه اما من معتقدم اگه همیلتون تو فراری بود نتایج به مراتب بهتری بدست میومد
          اگه جای مدیران فراری بودم از خیر قرارداد با فتل میگذشتم و ترکیب همیلتون و ورستپن رو انتخاب میکردم چون بسیار ترکیب سریعتریه نسبت به فتل و رایکونن.
          این هارو گفتم که فکر نکنی من آدم متعصبی هستم که بخوام بگم فراری و راننده هاش پرفکت بودن و همیلتون داره شانسی قهرمان میشه و راجع به من اشتباه قضاوت نکنی.

        6. Mohammad

          ۱۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بوتاس تو اسپانیا داخل پیچ رو داشت و رایکونن جا نذاشت و خود رایکونن به بوتاس زد و از اون طرفم کیمی به مکس. تو باکو هم بوتاس خیلی به دیوار نزدیک شد که به کیمی نخوره ولی رفت رو رمپ و ماشیتش پرید سمت کیمی. جدا شدن لایه رویی تایر کیمی بدشانسیش بود. ولی فتل خودش مقصر بود چون هم فلت اسپات کرد و هم رو کرب ها قفل کرد. تو اسپانیا سیفتی کار نیومد اون سیفتی کار مجازی بود و فاصله ها ثابت موند.تو کانادا هم استارت بد خود فتل بود که این بلا سرش اومد و مکس از سمت راستش سبقت گرفت و فتل برای حفظ جایگاه دیر ترمز کرد. در ضمن فراری هیچ شانسی برا برد تو کانادا نداشت! پرچم زرد تو تعیین خط اتریش هم به لوییس ضرر زد هم به فتل. چون بوتاس شانسی برا پول نداشت.
          حالا شما گوش کن بدشانسی یعنی چی:
          مشکل لاستیک تو استرالیا برای لوییس که منجر به آندرکاتش شد. مشکل داغ کردن موتور لوییس تو سوچی روسیه. مشکل تنظیمات تو موناکو برای لوییس. سیفتی کارهای مکرر تو باکو و داغون کردن دیفیوزر لوییس توسط فتل.مشکل هدرست تو باکو. در ضمن فتل باید از یه ریس محروم میشد که با مافیای فراری بی نتیجه ماند. مشکل بالانس ماشین لوییس تو اتریش. 5 رده پنالتی برای تعویض گیربکس تو اتریش. سیفتی کار تو بلژیک که باعث شد فتل لاستیک الترا بندازه و لوییس سافت…
          در ضمن مشکل توربو فتل تو مالزی هم تقصیر فراریه. چون از اتریش رفته بود رو چهارمین توربو و فراری تو این زمینه ریسک کرد. من خودم فک میکردم که تو مونزا عوض کنن ولی ادامه دادن و باقی ماجرا…

        7. Meysam..LaFerrari

          ۱۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          پسر خوب سیفتی کار مجازی اومد فاصله ها ثابت موند اما مسئله اینه که یه سیفتی کار مجازی یه پیت استاپ تقریبا مجانی بهت تقدیم میکنه و تایم زیادی از دست نمیدی!! کاری که همیلتون ازش بهتره برد.فهمیدن این سخته؟
          تنها کسی که میتونه بگه برخورد بوتاس و رایکونن تو باکو تقصیر بوتاس نبوده یه نابغه ی ایرانیه!! خودروی رایکونن جلوتر قرار داشت و نیازی نبود بوتاس اون ریسکو بکنه و بزور خودشو جا کنه اونجا.
          کی گفته فراری هیچ شانسی واسه برد تو کانادا نداشت؟؟ تو از کجا فهمیدی نداشت؟؟ تو بلژیک هم میگفتن فراری شانس نداره اما سریعتر از مرسدس بود.
          اینکه مرسدس لاستیک سوپرسافت و التراسافت نو نداشت بخاطر استراتژی تایر خود مرسدس بود که قبل از مسابقه لاستیک سافت رو یه مقدار بیشتر انتخاب کرده بودن تو به این میگی بدشانسی ؟?
          مشکل بالانس و ستاپ ماشین مرسدس تو اتریش و موناکو بدشانسیه بنظرت؟؟؟ عدم توانایی مرسدس تو ستاپ میشه بدشانسی؟؟ تازه بخش اعظمی از ستاپ رو خود راننده انجام میده.

          دوست عزیز شما هنوز فرق اورکات و آندرکات رو نمیدونی!! همیلتون تو استرالیا اورکات شد!! اونم بخاطر اینکه فتل خیلی بهش نزدیک بود و مرسدس میترسید که فراری آندرکاتش کنه زود آوردنش به پیت لاستیک هاشو عوض کنه!!!

          بقیه ی مسائلی که مطرح کردی رو هم دیگه حوصله جواب دادن ندارم موفق باشی!!

        8. Mohammad

          ۱۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          پسر خوب موقعی که سیفتی کار مجازی اومد هم همیلتون و هم فتل از جلوی پیت لین رد شدن و نرفتن برا تعویض لاستیک ولی همیلتون دور بعد رفت پیت لین و لاستیک رو عوض کرد و فرای دور بعد از همیلتون لاستیکو عوض کرد که سیفتی کار مجازی رفته بود. حالا این شاهکار فراریه!چه ربطی به بدشانسی فراری داره. فهمیدن این البته سخت تره!!!
          به نظرم شما نابغه ایرانی رو باید برد فرمول یک که داورا نفهمیدن تقصیر بوتاسه و تو فهمیدی! من نگفتم تقصیر کیمی هست یا بوتاس ولی بوتاس میتونست زودتر ترمز کنه که برای حفظ رده این کارو نکرد.
          به این خاطر میگم شانسی نداشت چون فتل تو همون استارت تو رده چهارم افتاد و همیلتون آخر مسابقه با لاستیک کهنه فستست لپ زد. البته رده کیمی رو وسط نمی کشیم که پشت اوکون و پرز تموم کرد که باز میگین نبوغ فتل …
          شما از کجا میدونی فراری سریعتر بود تو اسپا؟
          بله نداشتن لاستیک الترا تقصیر مرسدسه ولی اون سیفتی کار باعث شد همه یه پیت اضافی برن و اگه سیفتی کار نبود با همون لاستیک ها تا آخر مسابقه می رفتن و کار به لاستیک الترای فتل و سافت همیلتون نمی کشید! البته که با لاستیک دو درجه نرمتر هم نتونست مسابقه رو ببره!
          در آخر هم بگم من فرق آندرکات و اورکات رو میدونم. ولی فک میکردم که فتل زودتر رفته پیت چون خیلی به همیلتون نزدیک بود و در موقعیت آندرکات بود.

  2. Ferrari

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    لنس استرول که مسیر خودشو داشت میرفت به نظرم فتل زیادی بهش نزدیک شد سمت راست فتل فضای زیادی وجود داره اما متوجه نمیشم چرا باید بچسبونه به لنس استرول

  3. peyman

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (290 ديدگاه)

    مسابقه خوبی بود
    تو برخورد فتل با استرول به نظر میاد گیربکس فتل به مشکل خورده تو تو سوزوکا باید تعویض بشه که احتمالا 5 رده پنالتی به فتل داده خواهد شد

  4. ایمان

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بدشانسیهای فراری تمومی نداره.اگر تو این دو تا ریس بدشانسی نمیوردن احتمالا هر دو تا رو سب میبرد و رایکونن هم سکو میگرفت.این طوری هم شانس سب برای قهرمانی فصل زیاد میشد هم از نظر امتیاز تیمی به مرسدس نزدیک میشدن.ولی رانندگی سب امروز واقعا بینظیر بود.استارت از رده آخر و چهارمی در حالیکه حتی شانس سکو داشت.هیچ اتفاق مثبتی هم درطول ریس به نفعش نیفتاد.من تا اامروز همچین چی ی ندیده بودم.سب ثابت کرد یه سر و گردن بالاتر از استاد جاده کفیه

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دوست من فتل عملکردش عالی بود ولی همیلتون با توجه به عملکرد عالیش تو گرفتن پول پوزیشن،انتظار داشتیم با رتبه ی اول کار رو تموم کنه.
      من نفهمیدم چی شد،ولی احتمال میدم همیلتون مشکل خاصی تو انجینش داشته و بهش فشار وارد نکرده.اگه دقت میکردید هر دور تقریبا 4. ثانیه از ورشتپن عقب میوفتاد.
      معمولا همیلتون وقتی استارت خوب میزنه خودشو 1 ثانیه همون ابتدا از بقیه جدا میکنه ولی نمیدونم چه اتفاقی افتاد.
      10 ثانیه اختلاف با ورشتپن خیلی قابل قبول نیست.
      به هر حال جمله ی سلطان کفی برای همیلتون مناسب نیست،همیلتون تو هر پیستی شانس داره.

      1. الف.ی

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        حالا یه مسابقه فتل اینقدر عالی کار کرده و همیلتون خوب نبوده این شد اثبات اینکه کی از اون یکی بهتره؟؟؟؟؟!!!!!! بعضیا زیادی جوگیرن

    2. Morteza

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (123 ديدگاه)

      حتما مسابقات فرمول یک رو ندیدی که میگی همچین چیزی ندیدم
      پارسال تو همین پیست روزبرگ هم بعد از برخورد سر پیچ یک با همین فتل از دوم آخر شد
      و آخر مسابقه 13 ثانیه از رایکوننی که وقتی روزبرگ آخر بود سوم بود، زودتر به خط پایان رسید!
      این ففط ی نمونشه!
      در ضمن رانندگی امروز همیلتون هم ی شاهکار بود
      ماشین مرسدس به گفته تیمشون حدود نیم ثانیه از ردبول کندتر بود، با این حال همیلتون تونست رده دومش رو حفظ کنه
      میتونی ی سر بری بهترین لپ تایم بوتاس رو ببینی تا متوجه بشی امروز ماشین مرسدس تو چه وضعی بود! مرسدس در حد فورس ایندیا دور میزد!!

      1. بهزاد

        ۱۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        دوست گرامی در fastets lap مسابقه بعد از فتل هالکنبرگ و همیلتون بهترین تایم مسابقه را زدند و بعد ورشتاپن و ریکاردو بودن.
        در مورد سال گذشته و اتفاق این پیست به این نکته توجه کنید که شرایط خودروها عوض شده و اختلاف سایر تیم ها با مرسدس کمتر شده و حتی در برخی پیست ها ردبول و فراری عملکرد بهتری دارند.
        شما و برخی از دوستان شرایط بوتاس و ماشینش را با همیلتون یکی میکنید در حالی که اصلا اینطور نیست و ستاپ خودرو همیلتون و بوتاس با توجه به روش رانندگی متغیره و اگر بوتاس تایم کندتری میزنه به خاطر اینه که نمیتونه از حداکثر پتانسیل خودروی خودش بهره ببره.
        اگر دوری نیم ثانیه کندتر بود که الان اختلافشون بیش از 30 ثانیه میشد.

        1. Morteza

          ۱۱ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (123 ديدگاه)

          در مورد میزان کند بودن ماشبن مرسدس میتونی بری مصاحبه ولف و همیلتون رو بخونی! توتو ولف گفته بود تیم ما بیش از سی ثانیه از فراری تو کل مسابقه کند تر بود که اگه وستپنو ردبول هم فشار میاوردن اونا هم همچین فاصله ای مینداختن!
          همیلتونم گفته بود قبل از مسابقه میدونستیم 0.4 ثانیه از ردبول 0.8 ثانیه هم از فراری کند تریم!
          در ضمن شما با چیزی به نام long run آشنایی داری؟
          اون سریع ترین دور همیلتون فقط یک دوره!!
          مرسدس تو تعیین خط هم سریعترین بود
          چیزی که من گفتم مقایسه تمام دور های مسابقه ای بود نه تک دور!
          ردبول نیمه دوم فصل پیش با همین Long run بهتر تونست مرسدس رو تحت فشار بذاره!

  5. Ahmadreza 2002

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    مسابقه خوبی بود اما
    دیگه نگین لوییس به خاطر ماشین مرسدس الان بالای جدوله و …
    امروز فک کنم همه عیار لوییس رو سنجیدن
    بوتاس با ماشن مشابه نتونست کاری از پیش ببره و اگه مسابقه ده دور دیگه ادامه داشت احتمال لپ شدنش و توسط مکس بود ولی لوییس در مقابل ریکیاردو اصلا کم نیاورد این خودش نشون میده لوییس در چه حدیه
    البته این بوتاسم راننده بدی نیست اصلا اخه همه می دونیم از ماسای با تجربه جلو تر بود تو ویلیامز
    و حتی تو فصل 2014 از فتل که اون موقع تو ردبول هم بود جلو زد و چهارم شد تو جدول امتیازات

    1. Omid

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (81 ديدگاه)

      انقدر توی همه ی پست ها از همیلتون تعریف میکنی دیگه حال آدم بهم میخوره!

      نمیتونید انکار کنید که فتل بهترین عملکرد رو داشت و از آخر خودش رو به P4 رسوند
      بعد از مسابقه هم فتل به عنوان راننده #DriverofTheDay انتخاب شد و همین ثابت میکنه که بهترین رانندگی این مسابقه رو داشت
      بهترین راننده ی روز که دیگه رای اکثریت مردم از همه جای دنیاست که مسابقه رو دیدن و مثل شما تعصب الکی ندارن

  6. enzo

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    گمونم تیم فراری باید یه گاوی گوسفندی چیزی سر ببره :(
    از در و دیوار داره براشون میباره فقط کم مونده به ماشین تو دور کول داون آسیب برسه که اینم امروز اتفاق افتاد
    الان که سنگاپور و مالزی تموم شده تازه میفهمیم چه ریسایی رو از دست داد فراری
    قشنگ 50 امتیاز از دست فتل پرید
    با این سرعتی که امروز فراری داشت و فتل پشت هم فستست لپ میزد اگر از خط 1 استارت میزد فاصله ای که مرسدس تو مونزا انداخت رو اینجا فراری برعکس میکرد
    حیف تایرای سوپر سافت دیگه ته کشیده بود وگرنه شاهکارش با گرفتن پودیوم تکمیل میشد
    دلم به حال کیمی هم میسوزه که راحت میتونست با فرشتاپن سر برد رقابت کنه
    5تا ریس مونده و 125 امتیاز برای رقابت قهرمانی نمیشه گفت 100% همیلتون قهرمانه ولی فتل تقریبا باید تمام ریسای باقی مونده رو ببره تا سرنوشت قهرمانی دست خودش باشه که بعیده این اتفاق بیفته

  7. محمد

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (266 ديدگاه)

    با سلام و وقت بخیر.ممنون از گزارش کاملتون.از تحریریه محترم سایت پدال خواهش میکنم اگه امکان داره توی, کانال تلگرام آدرس سایتی رو که میشه مسابقات رو به صورت زنده دید بذارن.۲ تا سایت قبلی که معرفی کرده بودین متاسفانه چه با فیلتر شکن و چه بدون اون عمل نمیکنه و پیغام لاگ این و پرداخت پول رو میده.شبکه ورزش هم که لطف میکنه و یک خط در میون مسابقات رو نشون میده.توی یو تیوب هم که نمیشه دید فقط یه نقشه پیست و گزارش رادیویی مسابقه رو میشه شنید.من فقط میتونم از طریق صفجه اینستا گرام و استوری فرمول ۱ مسابقه رو دنبال کنم.لطفاً درخواست بنده رو پیگیری کنید.

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دوست من شما میتونی تو سایت vipbox با کیفیت نصبتا مطلوب نگاه کنید.

      1. محمد

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (266 ديدگاه)

        ممنونم جناب بابت معرفی سایت.خیلی لطف کردید.

    2. بابک محبی

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      درود بر شما دوست عزیز، متشکرم از پیشنهادتون
      بله، برای مسابقات بعد انجام خواهیم داد، این روزها به دلیل ایام تاسوعا و عاشورا فعالیت سایت به حداقل رسیده.

  8. فراری

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا وقتی راننده ای استارت رو از نه نفر اول آغاز نمیکنه و میاد چهارم میشه نشون میده چه ویژگی هایی داره اما در آخر بدشانسی آورد وگرنه میتونست سوم بشه
    تیم فراری هم تو سنگاپور هم تو مالزی بد شانسی آورد وگرنه فاصله مرسدس و فراری نباید انقدر باشه
    امیدواریم پیست های بعدی فتل جبران میکنه

  9. الف.ی

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    من که مسابقه رو ندیدم ولی تبریک به طرفدارای ردبول

  10. Mohammadreza

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    باتشکر از پدال برای پوشش تقریبا کامل مسابقات فرمول 1
    فقط ایکاش پدال همراه مطالبش یه خلاصه و گزیده ای از مسابقه در حد 7 – 8دیقه بذاره که کار سختی هم نیست
    برا همینه میگم تقریبا
    شما 200 صفحه اینجا توضیح بدین مثل 10 دیقه فیلم نمیتونه شرایط مسابقه رو بازگو کنید

    1. بابک محبی

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون بابت پیشنهاد خوبتون
      می‌دونید که بخش موتوراسپورت پدال تازه شروع به فعالیت کرده و برنامه‌های بسیار خوبی برای پیشرفت این بخش داریم. پیشنهاد شما هم جزء برنامه هاست و انجام میشه
      ولی می‌دونید سریع‌ترین روش همین گزارش هستش و فیلم های خلاصه معمولا با فاصله آماده میشه…
      در پناه حق باشید

  11. علی

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    مسابقه زیبایی بود من خودم امد زیادی به ماشینهای مرسدس نداشتم چون اینجور پیستها خوراک ردبول و فراریه که هر دو تواناییشون را نشون دادن تو این جور پیستها ولی رانندگی همیلتون عالی بود و فکر کنم لاستیک سمت چپش بود که به طرز عجیبی از بین داشت می رفت حالا نمی دونم به این دلیل بود و یا دلیل دیگه ای داشت که لوییس برنده نشد .ولی از رانندگی مکس و همچنین ریکاردو و فتل نباید غافل شد باید صبر کرد و دید تو مسابقات آتی چی می شه فعلا به خاطر تصادف احمقانه استرول 5 پنالتی به خاطر تعویض گیربکس گرفته فتل. مطمعننا اگه بد شانسی دیروز تو q3براش پیش نمی یومد الان رو سکو بود البته فتل رقیب جدید به اسم بوتاس داره که فکر نکنیم راننده بیخودیه همین که رده سوم را داره یعنی طرف اینقدرها حرف برا گفتن داره گرچه تو مسابقه امروز اصلا بوتاس خوب نبود اصلا

    1. Morteza

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (123 ديدگاه)

      اگه تو تمرین موتورش نمیسوخت و تعیین خط رو شرکت میکرد تو مسابقه میسوخت و هم این مسابقه رو از دست میداد هم ژاپن پنالتی تعویض موتور میگرفت!
      یعنی به راحتی دو تا مسابقش تباه میشد!
      از این زاویه بهش نگاه کنید که بدشانسی نبود اصلا!نیمه پر لیوان رو ببینید

  12. mohammad

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بالاخره ورستپن توی این مسابقه کاری ک توی چند مسابقه اخیر نتونست به دلیل خرابی ماشینشو تصادف انجام بده انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا