مسابقات

تویوتا و فراری، برندگان مسابقات لمانز 2021

هشتاد و نهمین دوره از مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز به پایان رسید و تویوتا موفق به کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود شد. در این راه خودروی مسابقه‌ای هیبریدی GR010 برای نخستین بار در کلاس جدید هایپرکار حضور یافت و رده‌های اول و دوم این رقابت را دشت کرد.

بیشتر اتفاقات مهم در دور نخست و شرایط مرطوب پیست رخ داد و حداقل دوجین خودرو در یکی از دراماتیک‌ترین شروع‌های مسابقات لمانز درگیر حادثه شدند.

خودروی شماره ۷ به رانندگی مایک کانوی، کاموئی کابایاشی و خوزه ماریا لوپز بدون تهدیدی جدی از سوی رقبا به پیروزی رسید. دیگر خودروی تویوتا با شماره ۸ نیز در رده دوم مسابقه را به پایان برد. این خودرو با مشکل مخزن سوخت مواجه بود و البته در شیکن اول هم با خودروی گلیکنهاوس برخوردی داشت. اما هایپرکار فرانسوی رنو آلپاین A480 توانست رده با ارزش سومی را کسب کند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون هیچ تیم فرانسوی روی سکوی لمانز قرار نگرفته بود. دیگر رقیب غیر تویوتایی، تیم آمریکایی گلیکن هاوس بود که خودروهای آن به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

کلاس LMP2 با حضور ۲۵ خودرو می‌توانست رقابت سخت‌تری داشته باشد اما با مشکلات ناشی از هوای بارانی فرانسه و مشکلات فنی و تصادف، چندین تیم برتر از دور خارج شدند. در نهایت هم شماره ۳۱ تیم WRT با خودروی اوریکا و رانندگان رابین فرینز، فردیناند هابسبورگ و چارلز میلسی پس از آنکه دیگر خودروی این تیم با شماره ۴۱ که پیشرو مسابقه بود در دور آخر به مدت ۵ دقیقه متوقف شد و تنها با فاصله شگفت‌انگیز ۷ دهم ثانیه‌ای به پیروزی رسید.

اما کلاس جذاب‌تر LMGTE Pro با پیروزی فراری ۴۸۸ GTE Evo شماره ۵۱ همراه بود. نبرد اصلی مابین فراری و کوروت بود. فراری شماره ۵۲ به دلیل نقص در تعلیق نتوانست پیشتازی را حفظ کند.

شورولت کورت در اولین حضور خود با خودروی C8.R نتوانست بر فراری فائق آید. درواقع کوروت شروع خوبی داشت اما با وجود مدریت خوب شرایط بد آب و هوایی در نهایت نتوانست با قوام فراری در ۲۴ ساعت مقابله کند. پورشه ۹۱۱ PSR-19 شماره ۹۲ هم در رده سوم این کلاس مسابقه را به پایان برد و دیگر هم‌تیمی آن‌ها یک دور عقب‌تر از آن‌ها در رده چهارم قرار گرفت.

در کلاس LMGTE Am هم فراری ۴۸۸ GTE Evo شماره ۸۳ توانست به پیروزی برسد. در این کلاس، آستون مارتین ونتیج AMR و دیگر خودروی فراری ۴۸۸ با شماره ۸۰ در رده‌های دوم و سوم مسابقه را به پایان بردند.

رتبه # رانندگان خودرو کلاس تایم-فاصله
۱ ۷   Mike Conway
Kamui Kobayashi
Jose Maria Lopez
Toyota GR010 – Hybrid هایپرکار
۲ ۸   Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
Brendon Hartley
Toyota GR010 – Hybrid هایپرکار 2 laps
۳ ۳۶   Andre Negrao
Nicolas Lapierre
Matthieu Vaxiviere
Alpine A480 هایپرکار 4 laps
۴ ۷۰۸   Pipo Derani
Franck Mailleux
Olivier Pla
Glickenhaus 007 LMH هایپرکار 2’۳۴.۱۰۳
۵ ۷۰۹   Ryan Briscoe
Richard Westbrook
Romain Dumas
Glickenhaus 007 LMH هایپرکار 6.۰۹۵
۶ ۳۱   Robin Frijns
Ferdinand Habsburg
Charles Milesi
Oreca 07 LMP2 31.۷۲۱
۷ ۲۸   Sean Gelael
Stoffel Vandoorne
Tom Blomqvist
Oreca 07 LMP2 0.۷۲۷
۸ ۶۵   Julien Canal
Will Stevens
James Allen
Oreca 07 LMP2 9 laps
۹ ۲۳   Paul di Resta
Alex Lynn
Wayne Boyd
Oreca 07 LMP2 10 laps
۱۰ ۳۴   Jakub Smiechowski
Renger van der Zande
Alex Brundle
Oreca 07 LMP2 11 laps
۱۱ ۴۸   Paul Lafargue
Paul-Loup Chatin
Patrick Pilet
Oreca 07 LMP2 12 laps
۱۲ ۲۶   Roman Rusinov
Franco Colapinto
Nyck de Vries
Aurus 01 LMP2 13 laps
۱۳ ۳۸   Roberto Gonzalez
Antonio Felix da Costa
Anthony Davidson
Oreca 07 LMP2 47.۲۱۱
۱۴ ۳۰   Rene Binder
Memo Rojas
Tristan Gommendy
Oreca 07 LMP2 14 laps
۱۵ ۲۱   Henrik Hedman
Ben Hanley
Juan Pablo Montoya
Oreca 07 LMP2 15 laps
۱۶ ۲۹   Frits van Eerd
Giedo van der Garde
Job Van Uitert
Oreca 07 LMP2 29.۲۵۲
۱۷ ۷۰   Esteban Garcia
Loic Duval
Norman Nato
Oreca 07 LMP2 2’۱۹.۹۱۸
۱۸ ۲۰   Dennis Andersen
Ricky Taylor
Marco Sorensen
Oreca 07 LMP2 18 laps
۱۹ ۳۹   Vincent Capillaire
Arnold Robin
Maxime Robin
Oreca 07 LMP2 19 laps
۲۰ ۵۱   Alessandro Pier Guidi
James Calado
Côme Ledogar
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 26 laps
۲۱ ۶۳   Antonio Garcia
Jordan Taylor
Nick Catsburg
Chevrolet Corvette C8.R LMGTE PRO 41.۶۸۶
۲۲ ۹۲   Kevin Estre
Neel Jani
Michael Christensen
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 27 laps
۲۳ ۹۱   Gianmaria Bruni
Richard Lietz
Frédéric Makowiecki
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 28 laps
۲۴ ۴۴   Miro Konopka
Oliver Webb
Matej Konopka
Oreca 07 LMP2 29 laps
۲۵ ۸۳   François Perrodo
Nicklas Nielsen
Alessio Rovera
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 31 laps
۲۶ ۳۳   Ben Keating
Dylan Pereira
Felipe Fraga
Aston Martin Vantage AMR LMGTE AM 32 laps
۲۷ ۸۰   Matteo Cressoni
Rino Mastronardi
Callum Ilott
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 33 laps
۲۸ ۷۴   James Winslow
John Corbett
Tom Cloet
Ligier JSP 217 LMP2 2’۰۷.۱۶۲
۲۹ ۴۹   Anders Fjordbach
Jan Magnussen
Kevin Magnussen
Oreca 07 LMP2 35 laps
۳۰ ۶۰   Claudio Schiavoni
Paolo Ruberti
Raffaele Giammaria
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 36 laps
۳۱ ۷۷   Christian Ried
Jaxon Evans
Matt Campbell
Porsche 911 RSR LMGTE AM 33.۰۴۵
۳۲ ۸۴   Takuma Aoki
Nigel Bailly
Matthieu Lahaye
Oreca 07 INNOVATIVE CAR 37 laps
۳۳ ۷۷۷   Satoshi Hoshino
Tomonobu Fujii
Andrew Watson
Aston Martin Vantage AMR LMGTE AM 38 laps
۳۴ ۱۸   Andrew Haryanto
Alessio Picariello
Marco Seefried
Porsche 911 RSR LMGTE AM 39 laps
۳۵ ۹۵   John Hartshorne
Ollie Hancock
Ross Gunn
Aston Martin Vantage AMR LMGTE AM 26.۵۷۱
۳۶ ۸۵   Rahel Frey
Sarah Bovy
Michelle Gatting
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 2’۱۹.۷۲۳
۳۷ ۵۲   Daniel Serra
Miguel Molina
Sam Bird
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 40 laps
۳۸ ۶۹   Robert Renauer
Ralf Bohn
Rolf Ineichen
Porsche 911 RSR LMGTE AM 41 laps
۳۹ ۵۴   Thomas Flohr
Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 42 laps
۴۰ ۲۲   Philip Hanson
Fabio Scherer
Filipe Albuquerque
Oreca 07 LMP2 43 laps
۴۱ ۷۱   Brendan Iribe
Ollie Millroy
Ben Barnicoat
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 44 laps
۴۲ ۸۸   Julien Andlauer
Dominique Bastien
Lance David Arnold
Porsche 911 RSR LMGTE AM 1’۰۵.۸۴۰
۴۳ ۸۶   Michael Wainwright
Benjamin Barker
Tom Gamble
Porsche 911 RSR LMGTE AM 49 laps
۴۴ ۶۴   Tommy Milner
Nick Tandy
Alexander Sims
Chevrolet Corvette C8.R LMGTE PRO 58 laps
۴۵ ۴۱   Robert Kubica
Louis Deletraz
Ye Yifei
Oreca 07 LMP2 3’۳۳.۶۶۱
۴۶ ۸۲   Ryan Cullen
Oliver Jarvis
Felipe Nasr
Oreca 07 LMP2 95 laps
۴۷ ۳۸۸   Pierre Ehret
Christian Hook
Jeroen Bleekemolen
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 99 laps
۴۸ ۲۴   Patrick Kelly
Gabriel Aubry
Simon Trummer
Oreca 07 LMP2 109 laps
۴۹ ۷۲   Dries Vanthoor
Alvaro Parente
Maxime Martin
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 143 laps
۵۰ ۷۹   Cooper MacNeil
Earl Bamber
Laurens Vanthoor
Porsche 911 RSR LMGTE PRO 231 laps
۵۱ ۴۶   Dennis Olsen
Anders Buchardt
Robby Foley
Porsche 911 RSR LMGTE AM 232 laps
۵۲ ۵۷   Takeshi Kimura
Scott Andrews
Mikkel Jensen
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 242 laps
۵۳ ۶۶   Thomas Neubauer
Rodrigo Sales
Jody Fannin
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 253 laps
۵۴ ۵۵   Duncan Cameron
David Perel
Matthew Griffin
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 261 laps
۵۵ ۲۵   John Falb
Roberto Merhi
Rui Andrade
Aurus 01 LMP2 262 laps
۵۶ ۴۷   Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto
Antonio Fuoco
Ferrari 488 GTE EVO LMGTE AM 280 laps
۵۷ ۵۶   Egidio Perfetti
Matteo Cairoli
Riccardo Pera
Porsche 911 RSR LMGTE AM 286 laps
۵۸ ۳۲   Nico Jamin
Jonathan Aberdein
Manuel Maldonado
Oreca 07 LMP2 295 laps
۵۹ ۱   Tatiana Calderon
Sophia Flörsch
Beitske Visser
Oreca 07 LMP2 296 laps
۶۰ ۹۹   Harry Tincknell
Vutthikorn Inthrapuvasak
Florian Latorre
Porsche 911 RSR LMGTE AM 304 laps
۶۱ ۹۸   Paul Dalla Lana
Nicki Thiim
Marcos Gomes
Aston Martin Vantage AMR LMGTE AM 325 laps

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    جانم فراری ، جانم تویوتا
    پادشاهی گلادیاتورها و سامورایی ها در پیست 👑👑

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      پیگیر این مسابقات نیستم مرسدس هم حضور داره ؟

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        مرسدس چون خیلی وقت وارد مسابقات نشده بود و تازگی ها دوباره شروع کرده فکر نکنم حضور داشته باشه

      2. Philipp

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        مرسدس بعد از چرخش CLR کلا با مسابقات خداحافظی کرده

        1. Iman99

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          مرسدس الان تو بالاترین سطح مسابقات موتور اسپرت یعنی فرمولا وان حضور داره و ۷ دوره متناوب قهرمان میشه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Philipp

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          مسابقاتی که با خودروی تولیدی انجام میشه منظورمه عزیز

        3. Iman99

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فیلیپ میدونم منظور شما چی بود من خواستم کامنت sl300 رو ریپلای کنم اومد زیر کامنت شما ببخشید فکر کردی با شما بودم.

        4. Iman99

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          الان مرسدس نیازی هم نداره که تو مسابقات لمانز شرکت کنه چون فورمولا وان که در سطح خیلی بالاتری از لمانزه شرکت می کنه و تو بالاترین سطح مسابقات بهترین هم هست‌
          تو همین لمانز الان دوشرکت کوچیک با بودجه محدود راحت با تویوتا رقابت کردن و تویوتا به زور از پسشون بر اومد حالا اینها اگر بودجه تویوتا و رانندگان بهتری مثل اون داشتن قطعا از جهت فنی و مهندسی و در کل میتونستن خیلی بهتر و بالاتر از تویوتا عمل کنن و نتیجه بهتری بگیرن و راحت قهرمان هم می‌شدند
          چه برسه به حضور تیم های باسابقه تو لمان مثل پورشه و آئودی که اسطوره های لمانز هستن خود پورشه و آئودی اگه وارد رقابت بشن ممکنه تویوتا از مسابقات خاج بشه چون خودشم میدونه که نمیتونه با پورشه و آئودی رقابت کنه چون اونها خیلی بهتر هستن از همه نظر همین خودروی لمانز پورشه با انجین ۴ سیلندر شتاب و پرفورمنس و عملکرد خیلی بهتری از خودروی تویوتا با انجین ۶ سیلندر و حجم بیشتر داشت اینها رو بررسی کردم
          از اون طرف تویوتا چند سال پیش وارد فرمولاوان شد تازه اونم با بودجه بسیار زیاد یعنی بیشترین بودجه و هزینه رو هم نسبت به تیمای دیگه مثل ردبول گذاشت ولی شکست خورد و نتیجه نگرفت چرا چون نمی تونست با تیم های اروپایی و امریکایی رقابت کنه واسه همین دمش رو گذاشت رو کولش و از مسابقات خارج شد چون تو فرمولا وان که بالاترین سطح مسابقات موتور اسپرته همه چیز در بالاترین سطحه یعنی باید بهترین مهندسی بهترین فکر باهوش ترین مهندسان بهترین کارایی و پرفورمنس رو داشته باشی تا بتونی نتیجه بگیری واسه همین میگم تیم ها و شرکت های ژاپنی نمیتونن و شکست خوردن و نمیتونن با شرکت ها و تیم های اروپایی و امریکایی رقابت کنن چون ژاپن خودش دنباله رو اروپا و امریکا بوده و هرچی هم الان داره از اروپا و امریکا کمک گرفته و همه چیزش از اونهاست که همینم چیزی نیست در برابر خود اروپا و امریکا چون آلمان ( اروپا ) و امریکا تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور
          تو فرمولاوان هم بجز یه استثنا که یکی از تیم ها از موتور هوندا استفاده میکرد که اونم به دلیل رانندگی ایرتون سنا بود که واقعا راننده ای بود که جونش رو رو کاری که میکرد میذاشت که آخرش هم جونش رو تو این راه فدا کرد این راننده بود که فقط همون چند مقام انگشت شمار تو اواخر دهه هشتاد بدست اورد غیر از اون که اونم به حساب نمیاد به دلایلی که گفتم تیم های ژاپنی هر کاری کردن نتونستن تو فرمولا وان نتیجه بگیرن ممکنه فکر کنی زیاد فرمولا وان شرکت نکردن نه اتفاقا تیهای ژاپنی زیادی تو فرمولا وان شرکت کردن ولی هرکاری کردن نتونستن نتیجه بگیرن چون سطح مسابقات فرمولا وان بسیار بالاست تو همون دهه ۷۰ یا ۸۰ ب ام و که تو فرمولا وان شرکت میکرد قوی ترین موتور فرمولا وان تاریخ رو ساخت اونم با یه انجین ۴ سیلندر جایی که بقیه انجین ۶ یا ۸ سیلند استفاده میکردن ب ام و قوی ترین انجین تاریخ فرمولا وان رو تو اون زمان با یه انجین ۴ سیلند ساخت
          در کل برتری خدایی و بهترین بودن مهمه مه اون برتری مثل همیشه یا آلمانی ها ( اروپا ) و یا امریکایی ها بودن که تو همه چیز بهترین بودن تو این مورد هم همینطور هر چیزی رو هم که میبینیم از هنر و مهندسی بگیر تا همه موارد خدا ازشون راضیه بینهایت میتونن نتیجه بگیرن که اون فقط فکر برتر آلمانی ها و امریکایی ها بوده‌

          موافقم 1
          مخالفم 4
  2. R@m!n

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اولین حضور C8 و نایب قهرمانی و جلوتر از پورشه.

    قهرمانی تویوتا هم فوق العاده بود اونم با اقتدار.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. mos

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بیشتر از همه چیز منتظر لمانز ۲۰۲۳ هستم پورشه، آئودی، پژو، کادیلاک، بی ام و و آکورا میان تو کلاس LMDh و رقابت خیلی جذاب میشه

    GR010 هم ماشین بی نقصی هست و مطمئنا سال های بعد میتونه قهرمان بشه

    1. محمد امین

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      فراری هم میاد ، واقعا سال ۲۰۲۳ به نظرم آنقدر آدم جمع بشه که جایگاه ها جوابگو نباشه و کف پیست مردم بنشینن، همین امسال هم آخر مسابقه که طرفدار ها جمع شدن ، آنقدر زیاد بودن که حتی خود fia هم آمار دقیقشون رو نمی‌دونست و جایگاه هه همگی پر بود

    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      ایکاش بنز هم دوباره وارد مسابقات شه ، جاش خالیه

    3. امید

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فکر کنم لامبورگینی هم بیاد

  4. AMG GT R

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    فراری همیشه در تعداد زیادی از مسابقات حضور داشته و همچنین افتخارات بسیار زیادی کسب کرده و همین وجه تمایز فراری نسبت به بقیه رقباست

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. علی-کیوج

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (173 ديدگاه)

      دقیقا،این مشکلات لایک و دیسلایک کامنت خیلی دیگه رو اعصاب شده
      رسیدگی ام نمیشه نمیدونم چرا

  5. Ali Keyhani

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یه کامنت میزاری یه لایک میکنی از اکانت میپره بیرون!
    هر کامنتی که بخوام بزارم دوباره وارد اکانت بشم
    این لایک و دیسلایک یا مثل قبلا کنین یا کلا حذفش کنین
    لطفا رسیدگی کنین

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. AMIR / ARMI

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود
    ولی کلاس هایپر کار ها واقعا فاقد جذابیت هستش
    تیم تویوتا گازو ریسینگ با سرمایه گذاری چندین برابری دو رقیب دیگه خودش عملا باعث شده نتیجه از قبل مشخص باشه در اون کلاس

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Porsche 911

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      حالا با ورود برند های بزرگی مثل آئودی پورشه و ب ام و و کلی برند های بزرگ دیگه مسابقات جذاب تر و سخت تر از قبل میشن

  7. محمدرضا

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه لایو استریم این مسابقات رو از کجا میشه دید و اینکه جدول زمانی پخش و برگذاری این مسابقات کجاست؟ شبکه ورزش خیلی دیر به دیر نشون میده

    1. محمد امین

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      والا در ایران هیچ جوره نمیشه دید تا اونجایی که من میدونم ، منم که خودم در پیج های اینستاگرام نتایج رو چک میکردم ،البته باید ۲۰ تا پیج رو چک کنید ، فیسبوک هم میشه ، در بعضی از گروه ها ، لایو رو پخش می‌کنند اما خیلی قطع میشه

    2. AMIR / ARMI

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      کانال Eurosport کامل پوشش داد
      سایت خود 24h-lemans پخش کرد
      استریم مسابقه هم کاملا روی یوتوب بود

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. محمد امین

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    تبریک به تویوتا فن ها برای پیروزی در کلاس هایپر کار ، امسال‌ عملکرد خیلی خوب و بدون خطایی داشتن ، اما به نظرم رقبا در این کلاس خیلی رقابتی نبودن ، scg امادگی کامل رو نداشت و الپین هم خوب بود اما نه به اندازه ی کافی
    تبریک به فراری فن ها ، قهرمانی در هر دو کلاس gte am و gte pro ، واقعا فوقولاده بود، مثل هر سال قوی ظاهر شدن، و اگر اون تصادفو اون حوادث برای ماشین شماره ی ۵۲ فراری اتفاق نمیفتاد قطعا مثل ۱۲ ساعت اول مسابقه در کلاس gte pro یک دو میکردن ، اما به هر حال ماشین شماره ی ۵۲ با اون همه بلا های آسمانی در جلوی یه پورشه و کوروت ریس رو تموم کرد ، و پنجم شد ، در کلاس gte am هم که دو تا فراری رو سکو داشتیم و تاپ ده پر از فراری بود ، سرعت کوروت و استون خوب بود ، حداقل بیشتر از پورشه ، پورشه امسال خوب ظاهر نشد ، و نتیجه ی خوبی نگرفت ، فقط یک سکو در gte pro که اون هم مدیون تصادف ماشین فراری شماره ی ۵۲ هست
    و البته که ریس قبل هم که ۲۴ ساعته ی اسپا بود در کلاس gte pro فراری برد و نشون داد در استقامت خیلی خوب هستن ، و ۲۲ آگوست هم که دیروز بود ، در مسابقات سری dtm فراری با ماشین 488 gt3 evo پول پزیشن و برد رو به دست آورد با رانندگی الکس آلبون، واقعا دیدنی بود ، بعدا بیشتر راجب dtm و شرکت کننده ها صحبت میکنم
    و همچنین برد و سکو برای ماشین فراری 488 gt3 ایرون لینکس در لمانس کاپ
    افتخارات فراری ثانیه ای زیاد میشه واقعا

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. SF90 STRADALE

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      افتخارات و جوایز فراری دیگه قابل شمارش نیستن و این موضوع عادی شده برای تیفوسی ها
      .
      .
      وقتی این مسابقات رو می دیدم ، بیشتر به شخمی بودن الکتریکی ها پی بردم
      یقین پیدا کردم که درون سوزها هیچ جایگزینی ندارن

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. AMIR / ARMI

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        نمیخوام چیزی بگم که ناراحت بشید ولی
        این تیم af corsa با ماشین فراری بود که برنده کلاس LMGTE PRO شد نه خود فراری

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. محمد امین

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          دوست عزیز تمام برند های خودرو یی با اسپانسر وارد مسابقات میشن
          مثلا مکلارن تیم معروفش jp motorsport هست
          پورشه ، porche gt team و ssr performance
          فراری ، af corse و iron lynx و …
          استون مارتین tf sport
          و ….
          و این برد ها دقیقا به اسم سازنده ، که فراری یا پورشه و یا… باشه ثبت میشه، و عنوان مقاله خودش تایدی بر حرف من هست

        2. SF90 STRADALE

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          محض اطلاع میگم که فراری در مسابقات موتور اسپرت با نام AF Corse شرکت میکنه و این مجموعه توانا و با تجربه از سال ۱۹۹۵ کار خودشو شروع کرده و تجارب زیادی در موتور اسپرت داره
          لوگوی AF Corse هم لوگویِ فراری هست
          اگه دقت کرده باشی زیر این لوگو نوشته :
          RACING WITH FERRARI
          شما هم خودت رو زیاد ناراحت نکن
          کوروت خیلی طول میکشه تا به فراری برسه

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. AMIR / ARMI

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          Af corse یه تیم کاملا جدا هستن
          که قبلاً با ماشین های مازراتی در مسابقات شرکت می‌کرده بعداً هم از خودرو های فراری برای شرکت کردن استفاده می‌کنه تمام افتخاراتش مال خودشه بودجه و تأسیسات خودش رو هم داره
          کلی تیم هستن از پورشه ۹۱۱ استفاده میکنن دلیل نمیشه همه تیم های پورشه باشه
          فراری تیم ریسینگ خودش رو داره به اسم Scuderia Ferrari که فعلا فقط در فورمول یک حضور داره بقیه خودرو های فراری شرکت کرده در مسابقات مختلف هیچ ربطی به تیم ریسینگ فراری ندارن

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. EnzoFerrari

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          دوست عزیز یه نظر باطل دادی حالا دوستان جواب دادن و شمارو‌ راهنمایی کردن اما مثل اینکه دوستنداری قبول کنی. AF corse جزو تیمهای اقماری فراری محسوب میشه
          شما برو ویکی پدیا حداقل جدول سازندهارو ببین اسمی از af corse نمیبینی اسم فراری پورشه و کوروت هست.
          تمام قهرمانی های این تیم به نام فراری ثبت میشه.

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. محمد امین

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          امیر جان ، شما هر طور که میخوای فکر کن ، من این بحث رو ادامه نمیدم ، چیزی که دنیا الان داره میگه این هست که فراری در هر دو کلاس pro/am قهرمان شده ، هر طوری که فکر کنی ، آخرش باید گفت فراری قویترین ماشین رو امسال داشته در بین رقبا و این انکار ناپذیر هست
          ولی حتما برید راجب ferrari competizione gt تحقیق کنید ، از دهه ۸۰ تا الان و اینکه اینکه اسکودریا فراری ، کل تیم مسابقات فراری نیست
          و من از همون اول هم کوروت رو تحسین کردم ، و همچنین هرکسی رو که در هر رشته ای موفق بشه جای تحسین داره ,فارق از برند و…

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. Mohammadreza

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (870 ديدگاه)

          در پاسخ محمد امین.
          دوست عزیز اتفاقا عنوان مقاله هم خودش جای بحث داره.
          مثال درستی نیست ولی تقریبا مثل اینه الان تیم ردبول ریسینگ قهرمان فرمول 1 بشه بعد تیتر بزنی:
          قهرمانی هوندا در فصل 2021 فرمول 1.

          البته که کسی نمیخواد ارزش کار فراری و خودرو خوبشو زیر سوال ببره ولی وقتی میشه بی چون چرا گفت فراری قهرمان شد که تیم اسکودریا فراری بیاد و قهرمان بشه.
          یعنی همین کاری که تیم گازو ریسینگ که تیم و برند ریسنگ رسمی کمپانی تویوتا هست انجام داد.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        7. محمد امین

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          محمد رضا جان ،جوابتون رو در کامت دادم تایید نشده ، کاش حداقل سرچ میکردین ببنید ای اف کورسا چی هست ، فراری خودش معلول نیست که ماشینش رو بده بقیه باهاش ببرین ، برای بار آخر میگم af corse همه جوره مال فراری هست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. AMIR / ARMI

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          EnzoFerrari
          نمی‌دونم چرا شما ها درک کاملی از موتور اسپورت ندارید
          Af corse چه ربطی به تیم ریسینگ فراری داره ؟ اصلا یه سر به سایت این تیم موتور اسپورت بزنید . حتی ساختمان های فراری و این تیم نزدیک هم نیستن
          همه افتخارات این تیم مال خودش
          تو سایت خودشون یه لینک و مطلب مرتبط به فراری پیدا نمیکنی یدونه لوگوی فراری تو سایت این تیم نیست
          کلی تیم توی موتور اسپورت از ماشین و موتور و شاسی دیگر کمپانی ها استفاده میکنن
          نمونه بزرگش ایندی کار و ناسکار و فرمول یک .
          من نمی‌دونم تیتر این مطلب نویسنده از کجا آورده ولی کاملا اشتباهه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        9. EnzoFerrari

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          دوست عزیز یکم از مقاومت دست بردارید و بهتر به قضیه نگاه کنید میفهمید که حق با من و دوستانی هستش که توضیح دادن.
          https://images.app.goo.gl/BNs65RdCbmeNrqiX8 این لوگو تیم af corse
          سایت ویکی پدیا 2021 wec رو سرچ کن ببین بخش سازندها امتیاز به کدوم برند تعلق داره.
          یه سر هم به سایت فراری بزنید.
          درکتون از موتور اسپرت رو هم بالاتر ببرید

        10. EnzoFerrari

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          https://www.motorsport.com/lemans/news/le-mans-7-toyota-hypercar-win-alpine/6651950/
          این هم لینک همین خبر از موتور اسپرت
          ببینم بازم میتونی روی اشتباهت پا فشاری کنی
          بخش gte رو خوب بخون

  9. Porsche 911

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    به شدت منتظر لمانز بعدی هستم
    با ورود پورشه آئودی و ب ام و به LMDh
    این سه گانه آلمانی میتونن افتخارات زیادی کسب کنن و عرصه رو برای رقبا تنگ تر کنن
    🇩🇪Germany🇩🇪

    1. Porsche 911

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      ایمان جان مگه مشکلی شما باهم دارین !؟

      اتفاقا کورت C8 فوق العاده ظاهر شده و پتانسیل بالایی برای قهرمانی و کلا مقام آوردن داره .بهتره به برند و خودروی مورد علاقه دیگران احترام بزاریم

      درسته که فراری قدمت زیادی داره داخل مسابقات ولی از شورلت و مخصوصا کورت جدید بعید نیست بتونه خیلی از تیم هارو تحت فشار بزاره

      1. Porsche 911

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        آقا ببخشید دشمنی نوشت منظورم مشکلی بود😑🤐😂

  10. یانکی

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    دمه کوروت گرم.جای فورد هم خالی

    موافقم 1
    مخالفم 3
  11. حسین دهمرد

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    این ماشینا رو چقدر تغییر میدن؟
    کوروت واقعا عجب پتانسیلی داره.
    چرا پورشه سوم شد این مشابه همون نسخه ی جاده ای موتور عقبه یا توش تغییراتی دادن؟

    1. محمد امین

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      همه ی ماشین ها از پایه و اساس تغیر داده میشن ، لمانس خیلی سخته، ۲۴ ساعت رانندگی یک سره حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ، که بیش از ۴۰۰۰ دور ، صد ها هزار بار ترمز گیری ، تعویض لاستیک های مکرر ، سوخت گیری و تعمیرات ماشین و همچنین شستن و تمیز کردن لاستیک ها تعویض راننده و کنترل شرایط و کنترل مکرر ماشین و عیب یابی ها ، و فشار زیادی روی ماش هست از موتور گرفته تا ترمز ها مخصوصا گیربکس و کلاچ و سیستم های الکترونیک و پکیج ایرودینامیک که میتونه آسیب ببینه در مسابقه و سلامتش اهمیت بالایی داره و ….، واقعا خیلی سخته لمانس، تیمی که قهرمان میشه واقعا نهایت استقامت رو داشته
      کورت امسال خیلی خوب بود با اینکه سابقه نداشت اما خیلی پخته رفتار میکردن ، اما پورشه برعکس عمل کرد و قوی نبود ، هرچند که اگر فراری شماره ۵۲ براش تصادف اتفاق نمیفتاد، کووت سوم می‌شد و پورش اصلا به سکو نمی‌رسید، به هر حال کورت خودش رو ثابت کرد

    2. Porsche 911

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      نه نسخه های ریسینگ تغییراتی رو نسبت به مدل های جاده ای میبینن تا عملکرد بهتری در پیست مسابقات فشرده ای مثل مسابقات GT داشته باشن

  12. میثم

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    😊💖Toyota GR010 – Hybrid💖😊

  13. Philipp

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یه سوال
    کلاس اصلی که از 100 سال پیش برگزار میشده کدومه؟

    1. Porsche 911

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      والا لمانس از قدیم رواج داشته و از بهترین مسابقات ریسینگ خودرویی بوده که برند های قدری داخل اون به مقام رسیدن
      حتی از لمانس فیلم های جذابی مثل فورد و فراری هم تولید شده
      پیشنهاد میکنم ببینینش 👍

    2. Mohammadreza

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      هایپرکار

  14. Farzad

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تبریک ویژه به طرفداران فراری و تویوتا از جمله خودم 🙂

  15. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    تبریک به طرفدارای این دو برند ، خیلی دوست دارم بنز هم یه تجدید نظری در مورد حضورش بکنه و مسابقات رو به اوج جذابیت خودش برسونه ، فقط اون مسابقه ۲۴ ساعته اصلی و معروف کدومه ؟

    1. محمد امین

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      کلاس هایپر کار

      1. Porsche 911

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        آها من فکر کردم کلا میگن👌

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        آها ، ممنونم

    2. Porsche 911

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      لمانس هست
      که ۲۴ ساعت مسابقه هست

  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    دوستان منومیدونستم که مرسدس توی لمان ۵۵ تصادف دردناکی داشته ولی تازه عمق فاجعه رو فهمیدم ، و واقعا دلخراش بود ، بیشتر از ۲۰۰ نفر فوت کردن یا زخمی شدن ، رانندهمرسدس هم فوت کرد و ماشین مرسدس کاملا از هم پاشید و به سمت تماشاچیا پرت شد ، اونم بخاطر یک حرکت نادرست از راننده جگوار که باعث انحراف راننده آستین شد و اونم با شدت با مرسدس برخورد کرد😔😔

    1. محمد امین

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      مرسدس به خاطر اون تصادف سال ها برای شرکت در مسابقات لمانز ، منع شد ، و دلیل این اتقاق هم اصلا مربوط به مرسدس 300 sl نبود

  17. SF90 STRADALE

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    در پاسخ به منتقدین همیشه در صحنه فراری
    ۱. گستردگی فعالیت فراری در موتور اسپرت رو هیچ برندی نداره و این حرف رو با قاطعیت تمام میگم
    فقط مسابقات اختصاصی فراری چلنج در ۳ قاره انجام میشه که نشان دهنده قدرت نام فراری در همه دنیاست
    ۲. باید با جناب آماتو فراری که هیچ نسبت فامیلی با انزو فراری و خانواده اش ندارن صحبت کنیم که دیگه از ماشین های فراری استفاده نکنن و لوگوی فراری رو برای این اسم انتخاب نکنه
    ۳. هرجور حساب کنید AF Corse متعلق به برند فراری هست و سند حرف منم سایت فراری هست
    ۴. ایشالا با ورود فراری به بخش هایپر کارها و درخشش در این کلاس ، آتش انتقادها بیشتر و بیشتر بشه 😉😉

    1. SF90 STRADALE

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      این مطلب از سایت فراری هست که به تمام حرف و حدیث ها پایان میده
      زیاد حرص و جوش نخورید و به قهرمانی های فراری احترام بزارید
      https://www.ferrari.com/en-EN/competizioni-gt/articles/ferrari-and-af-corse-team-together-for-lmh-programme

  18. (Saeed(peugeot

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    پژو هرچند سال یکبار میاد همه رو رنده میکنه میزاره کنار …. مثل داکار که غوغا میکنه ۲ سال دیگه هم میاد مثل سال ۲۰۱۱ میره رو سکوی قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا