هشتاد و نهمین دوره از مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز به پایان رسید و تویوتا موفق به کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود شد. در این راه خودروی مسابقهای هیبریدی GR010 برای نخستین بار در کلاس جدید هایپرکار حضور یافت و ردههای اول و دوم این رقابت را دشت کرد.
بیشتر اتفاقات مهم در دور نخست و شرایط مرطوب پیست رخ داد و حداقل دوجین خودرو در یکی از دراماتیکترین شروعهای مسابقات لمانز درگیر حادثه شدند.
خودروی شماره ۷ به رانندگی مایک کانوی، کاموئی کابایاشی و خوزه ماریا لوپز بدون تهدیدی جدی از سوی رقبا به پیروزی رسید. دیگر خودروی تویوتا با شماره ۸ نیز در رده دوم مسابقه را به پایان برد. این خودرو با مشکل مخزن سوخت مواجه بود و البته در شیکن اول هم با خودروی گلیکنهاوس برخوردی داشت. اما هایپرکار فرانسوی رنو آلپاین A480 توانست رده با ارزش سومی را کسب کند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون هیچ تیم فرانسوی روی سکوی لمانز قرار نگرفته بود. دیگر رقیب غیر تویوتایی، تیم آمریکایی گلیکن هاوس بود که خودروهای آن به ترتیب چهارم و پنجم شدند.
کلاس LMP2 با حضور ۲۵ خودرو میتوانست رقابت سختتری داشته باشد اما با مشکلات ناشی از هوای بارانی فرانسه و مشکلات فنی و تصادف، چندین تیم برتر از دور خارج شدند. در نهایت هم شماره ۳۱ تیم WRT با خودروی اوریکا و رانندگان رابین فرینز، فردیناند هابسبورگ و چارلز میلسی پس از آنکه دیگر خودروی این تیم با شماره ۴۱ که پیشرو مسابقه بود در دور آخر به مدت ۵ دقیقه متوقف شد و تنها با فاصله شگفتانگیز ۷ دهم ثانیهای به پیروزی رسید.
اما کلاس جذابتر LMGTE Pro با پیروزی فراری ۴۸۸ GTE Evo شماره ۵۱ همراه بود. نبرد اصلی مابین فراری و کوروت بود. فراری شماره ۵۲ به دلیل نقص در تعلیق نتوانست پیشتازی را حفظ کند.
شورولت کورت در اولین حضور خود با خودروی C8.R نتوانست بر فراری فائق آید. درواقع کوروت شروع خوبی داشت اما با وجود مدریت خوب شرایط بد آب و هوایی در نهایت نتوانست با قوام فراری در ۲۴ ساعت مقابله کند. پورشه ۹۱۱ PSR-19 شماره ۹۲ هم در رده سوم این کلاس مسابقه را به پایان برد و دیگر همتیمی آنها یک دور عقبتر از آنها در رده چهارم قرار گرفت.
در کلاس LMGTE Am هم فراری ۴۸۸ GTE Evo شماره ۸۳ توانست به پیروزی برسد. در این کلاس، آستون مارتین ونتیج AMR و دیگر خودروی فراری ۴۸۸ با شماره ۸۰ در ردههای دوم و سوم مسابقه را به پایان بردند.
رتبه | # | رانندگان | خودرو | کلاس | تایم-فاصله |
---|---|---|---|---|---|
۱ | ۷ | Mike Conway Kamui Kobayashi Jose Maria Lopez | Toyota GR010 – Hybrid | هایپرکار | |
۲ | ۸ | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | Toyota GR010 – Hybrid | هایپرکار | 2 laps |
۳ | ۳۶ | Andre Negrao Nicolas Lapierre Matthieu Vaxiviere | Alpine A480 | هایپرکار | 4 laps |
۴ | ۷۰۸ | Pipo Derani Franck Mailleux Olivier Pla | Glickenhaus 007 LMH | هایپرکار | 2’۳۴.۱۰۳ |
۵ | ۷۰۹ | Ryan Briscoe Richard Westbrook Romain Dumas | Glickenhaus 007 LMH | هایپرکار | 6.۰۹۵ |
۶ | ۳۱ | Robin Frijns Ferdinand Habsburg Charles Milesi | Oreca 07 | LMP2 | 31.۷۲۱ |
۷ | ۲۸ | Sean Gelael Stoffel Vandoorne Tom Blomqvist | Oreca 07 | LMP2 | 0.۷۲۷ |
۸ | ۶۵ | Julien Canal Will Stevens James Allen | Oreca 07 | LMP2 | 9 laps |
۹ | ۲۳ | Paul di Resta Alex Lynn Wayne Boyd | Oreca 07 | LMP2 | 10 laps |
۱۰ | ۳۴ | Jakub Smiechowski Renger van der Zande Alex Brundle | Oreca 07 | LMP2 | 11 laps |
۱۱ | ۴۸ | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Patrick Pilet | Oreca 07 | LMP2 | 12 laps |
۱۲ | ۲۶ | Roman Rusinov Franco Colapinto Nyck de Vries | Aurus 01 | LMP2 | 13 laps |
۱۳ | ۳۸ | Roberto Gonzalez Antonio Felix da Costa Anthony Davidson | Oreca 07 | LMP2 | 47.۲۱۱ |
۱۴ | ۳۰ | Rene Binder Memo Rojas Tristan Gommendy | Oreca 07 | LMP2 | 14 laps |
۱۵ | ۲۱ | Henrik Hedman Ben Hanley Juan Pablo Montoya | Oreca 07 | LMP2 | 15 laps |
۱۶ | ۲۹ | Frits van Eerd Giedo van der Garde Job Van Uitert | Oreca 07 | LMP2 | 29.۲۵۲ |
۱۷ | ۷۰ | Esteban Garcia Loic Duval Norman Nato | Oreca 07 | LMP2 | 2’۱۹.۹۱۸ |
۱۸ | ۲۰ | Dennis Andersen Ricky Taylor Marco Sorensen | Oreca 07 | LMP2 | 18 laps |
۱۹ | ۳۹ | Vincent Capillaire Arnold Robin Maxime Robin | Oreca 07 | LMP2 | 19 laps |
۲۰ | ۵۱ | Alessandro Pier Guidi James Calado Côme Ledogar | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 26 laps |
۲۱ | ۶۳ | Antonio Garcia Jordan Taylor Nick Catsburg | Chevrolet Corvette C8.R | LMGTE PRO | 41.۶۸۶ |
۲۲ | ۹۲ | Kevin Estre Neel Jani Michael Christensen | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 27 laps |
۲۳ | ۹۱ | Gianmaria Bruni Richard Lietz Frédéric Makowiecki | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 28 laps |
۲۴ | ۴۴ | Miro Konopka Oliver Webb Matej Konopka | Oreca 07 | LMP2 | 29 laps |
۲۵ | ۸۳ | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 31 laps |
۲۶ | ۳۳ | Ben Keating Dylan Pereira Felipe Fraga | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE AM | 32 laps |
۲۷ | ۸۰ | Matteo Cressoni Rino Mastronardi Callum Ilott | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 33 laps |
۲۸ | ۷۴ | James Winslow John Corbett Tom Cloet | Ligier JSP 217 | LMP2 | 2’۰۷.۱۶۲ |
۲۹ | ۴۹ | Anders Fjordbach Jan Magnussen Kevin Magnussen | Oreca 07 | LMP2 | 35 laps |
۳۰ | ۶۰ | Claudio Schiavoni Paolo Ruberti Raffaele Giammaria | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 36 laps |
۳۱ | ۷۷ | Christian Ried Jaxon Evans Matt Campbell | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 33.۰۴۵ |
۳۲ | ۸۴ | Takuma Aoki Nigel Bailly Matthieu Lahaye | Oreca 07 | INNOVATIVE CAR | 37 laps |
۳۳ | ۷۷۷ | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Andrew Watson | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE AM | 38 laps |
۳۴ | ۱۸ | Andrew Haryanto Alessio Picariello Marco Seefried | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 39 laps |
۳۵ | ۹۵ | John Hartshorne Ollie Hancock Ross Gunn | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE AM | 26.۵۷۱ |
۳۶ | ۸۵ | Rahel Frey Sarah Bovy Michelle Gatting | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 2’۱۹.۷۲۳ |
۳۷ | ۵۲ | Daniel Serra Miguel Molina Sam Bird | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 40 laps |
۳۸ | ۶۹ | Robert Renauer Ralf Bohn Rolf Ineichen | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 41 laps |
۳۹ | ۵۴ | Thomas Flohr Giancarlo Fisichella Francesco Castellacci | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 42 laps |
۴۰ | ۲۲ | Philip Hanson Fabio Scherer Filipe Albuquerque | Oreca 07 | LMP2 | 43 laps |
۴۱ | ۷۱ | Brendan Iribe Ollie Millroy Ben Barnicoat | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 44 laps |
۴۲ | ۸۸ | Julien Andlauer Dominique Bastien Lance David Arnold | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 1’۰۵.۸۴۰ |
۴۳ | ۸۶ | Michael Wainwright Benjamin Barker Tom Gamble | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 49 laps |
۴۴ | ۶۴ | Tommy Milner Nick Tandy Alexander Sims | Chevrolet Corvette C8.R | LMGTE PRO | 58 laps |
۴۵ | ۴۱ | Robert Kubica Louis Deletraz Ye Yifei | Oreca 07 | LMP2 | 3’۳۳.۶۶۱ |
۴۶ | ۸۲ | Ryan Cullen Oliver Jarvis Felipe Nasr | Oreca 07 | LMP2 | 95 laps |
۴۷ | ۳۸۸ | Pierre Ehret Christian Hook Jeroen Bleekemolen | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 99 laps |
۴۸ | ۲۴ | Patrick Kelly Gabriel Aubry Simon Trummer | Oreca 07 | LMP2 | 109 laps |
۴۹ | ۷۲ | Dries Vanthoor Alvaro Parente Maxime Martin | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 143 laps |
۵۰ | ۷۹ | Cooper MacNeil Earl Bamber Laurens Vanthoor | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 231 laps |
۵۱ | ۴۶ | Dennis Olsen Anders Buchardt Robby Foley | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 232 laps |
۵۲ | ۵۷ | Takeshi Kimura Scott Andrews Mikkel Jensen | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 242 laps |
۵۳ | ۶۶ | Thomas Neubauer Rodrigo Sales Jody Fannin | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 253 laps |
۵۴ | ۵۵ | Duncan Cameron David Perel Matthew Griffin | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 261 laps |
۵۵ | ۲۵ | John Falb Roberto Merhi Rui Andrade | Aurus 01 | LMP2 | 262 laps |
۵۶ | ۴۷ | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 280 laps |
۵۷ | ۵۶ | Egidio Perfetti Matteo Cairoli Riccardo Pera | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 286 laps |
۵۸ | ۳۲ | Nico Jamin Jonathan Aberdein Manuel Maldonado | Oreca 07 | LMP2 | 295 laps |
۵۹ | ۱ | Tatiana Calderon Sophia Flörsch Beitske Visser | Oreca 07 | LMP2 | 296 laps |
۶۰ | ۹۹ | Harry Tincknell Vutthikorn Inthrapuvasak Florian Latorre | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 304 laps |
۶۱ | ۹۸ | Paul Dalla Lana Nicki Thiim Marcos Gomes | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE AM | 325 laps |
SF90 STRADALE
۱ شهریور ۱۴۰۰جانم فراری ، جانم تویوتا
پادشاهی گلادیاتورها و سامورایی ها در پیست 👑👑
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰پیگیر این مسابقات نیستم مرسدس هم حضور داره ؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰مرسدس چون خیلی وقت وارد مسابقات نشده بود و تازگی ها دوباره شروع کرده فکر نکنم حضور داشته باشه
Philipp
۱ شهریور ۱۴۰۰مرسدس بعد از چرخش CLR کلا با مسابقات خداحافظی کرده
Iman99
۱ شهریور ۱۴۰۰مرسدس الان تو بالاترین سطح مسابقات موتور اسپرت یعنی فرمولا وان حضور داره و ۷ دوره متناوب قهرمان میشه.
Philipp
۱ شهریور ۱۴۰۰مسابقاتی که با خودروی تولیدی انجام میشه منظورمه عزیز
Iman99
۳ شهریور ۱۴۰۰فیلیپ میدونم منظور شما چی بود من خواستم کامنت sl300 رو ریپلای کنم اومد زیر کامنت شما ببخشید فکر کردی با شما بودم.
Iman99
۳ شهریور ۱۴۰۰الان مرسدس نیازی هم نداره که تو مسابقات لمانز شرکت کنه چون فورمولا وان که در سطح خیلی بالاتری از لمانزه شرکت می کنه و تو بالاترین سطح مسابقات بهترین هم هست
تو همین لمانز الان دوشرکت کوچیک با بودجه محدود راحت با تویوتا رقابت کردن و تویوتا به زور از پسشون بر اومد حالا اینها اگر بودجه تویوتا و رانندگان بهتری مثل اون داشتن قطعا از جهت فنی و مهندسی و در کل میتونستن خیلی بهتر و بالاتر از تویوتا عمل کنن و نتیجه بهتری بگیرن و راحت قهرمان هم میشدند
چه برسه به حضور تیم های باسابقه تو لمان مثل پورشه و آئودی که اسطوره های لمانز هستن خود پورشه و آئودی اگه وارد رقابت بشن ممکنه تویوتا از مسابقات خاج بشه چون خودشم میدونه که نمیتونه با پورشه و آئودی رقابت کنه چون اونها خیلی بهتر هستن از همه نظر همین خودروی لمانز پورشه با انجین ۴ سیلندر شتاب و پرفورمنس و عملکرد خیلی بهتری از خودروی تویوتا با انجین ۶ سیلندر و حجم بیشتر داشت اینها رو بررسی کردم
از اون طرف تویوتا چند سال پیش وارد فرمولاوان شد تازه اونم با بودجه بسیار زیاد یعنی بیشترین بودجه و هزینه رو هم نسبت به تیمای دیگه مثل ردبول گذاشت ولی شکست خورد و نتیجه نگرفت چرا چون نمی تونست با تیم های اروپایی و امریکایی رقابت کنه واسه همین دمش رو گذاشت رو کولش و از مسابقات خارج شد چون تو فرمولا وان که بالاترین سطح مسابقات موتور اسپرته همه چیز در بالاترین سطحه یعنی باید بهترین مهندسی بهترین فکر باهوش ترین مهندسان بهترین کارایی و پرفورمنس رو داشته باشی تا بتونی نتیجه بگیری واسه همین میگم تیم ها و شرکت های ژاپنی نمیتونن و شکست خوردن و نمیتونن با شرکت ها و تیم های اروپایی و امریکایی رقابت کنن چون ژاپن خودش دنباله رو اروپا و امریکا بوده و هرچی هم الان داره از اروپا و امریکا کمک گرفته و همه چیزش از اونهاست که همینم چیزی نیست در برابر خود اروپا و امریکا چون آلمان ( اروپا ) و امریکا تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور
تو فرمولاوان هم بجز یه استثنا که یکی از تیم ها از موتور هوندا استفاده میکرد که اونم به دلیل رانندگی ایرتون سنا بود که واقعا راننده ای بود که جونش رو رو کاری که میکرد میذاشت که آخرش هم جونش رو تو این راه فدا کرد این راننده بود که فقط همون چند مقام انگشت شمار تو اواخر دهه هشتاد بدست اورد غیر از اون که اونم به حساب نمیاد به دلایلی که گفتم تیم های ژاپنی هر کاری کردن نتونستن تو فرمولا وان نتیجه بگیرن ممکنه فکر کنی زیاد فرمولا وان شرکت نکردن نه اتفاقا تیهای ژاپنی زیادی تو فرمولا وان شرکت کردن ولی هرکاری کردن نتونستن نتیجه بگیرن چون سطح مسابقات فرمولا وان بسیار بالاست تو همون دهه ۷۰ یا ۸۰ ب ام و که تو فرمولا وان شرکت میکرد قوی ترین موتور فرمولا وان تاریخ رو ساخت اونم با یه انجین ۴ سیلندر جایی که بقیه انجین ۶ یا ۸ سیلند استفاده میکردن ب ام و قوی ترین انجین تاریخ فرمولا وان رو تو اون زمان با یه انجین ۴ سیلند ساخت
در کل برتری خدایی و بهترین بودن مهمه مه اون برتری مثل همیشه یا آلمانی ها ( اروپا ) و یا امریکایی ها بودن که تو همه چیز بهترین بودن تو این مورد هم همینطور هر چیزی رو هم که میبینیم از هنر و مهندسی بگیر تا همه موارد خدا ازشون راضیه بینهایت میتونن نتیجه بگیرن که اون فقط فکر برتر آلمانی ها و امریکایی ها بوده
R@m!n
۱ شهریور ۱۴۰۰اولین حضور C8 و نایب قهرمانی و جلوتر از پورشه.
قهرمانی تویوتا هم فوق العاده بود اونم با اقتدار.
mos
۱ شهریور ۱۴۰۰بیشتر از همه چیز منتظر لمانز ۲۰۲۳ هستم پورشه، آئودی، پژو، کادیلاک، بی ام و و آکورا میان تو کلاس LMDh و رقابت خیلی جذاب میشه
GR010 هم ماشین بی نقصی هست و مطمئنا سال های بعد میتونه قهرمان بشه
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰فراری هم میاد ، واقعا سال ۲۰۲۳ به نظرم آنقدر آدم جمع بشه که جایگاه ها جوابگو نباشه و کف پیست مردم بنشینن، همین امسال هم آخر مسابقه که طرفدار ها جمع شدن ، آنقدر زیاد بودن که حتی خود fia هم آمار دقیقشون رو نمیدونست و جایگاه هه همگی پر بود
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰ایکاش بنز هم دوباره وارد مسابقات شه ، جاش خالیه
امید
۴ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم لامبورگینی هم بیاد
AMG GT R
۱ شهریور ۱۴۰۰فراری همیشه در تعداد زیادی از مسابقات حضور داشته و همچنین افتخارات بسیار زیادی کسب کرده و همین وجه تمایز فراری نسبت به بقیه رقباست
علی-کیوج
۱ شهریور ۱۴۰۰دقیقا،این مشکلات لایک و دیسلایک کامنت خیلی دیگه رو اعصاب شده
رسیدگی ام نمیشه نمیدونم چرا
Ali Keyhani
۱ شهریور ۱۴۰۰یه کامنت میزاری یه لایک میکنی از اکانت میپره بیرون!
هر کامنتی که بخوام بزارم دوباره وارد اکانت بشم
این لایک و دیسلایک یا مثل قبلا کنین یا کلا حذفش کنین
لطفا رسیدگی کنین
AMIR / ARMI
۱ شهریور ۱۴۰۰رقابت جذابی بود
ولی کلاس هایپر کار ها واقعا فاقد جذابیت هستش
تیم تویوتا گازو ریسینگ با سرمایه گذاری چندین برابری دو رقیب دیگه خودش عملا باعث شده نتیجه از قبل مشخص باشه در اون کلاس
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰حالا با ورود برند های بزرگی مثل آئودی پورشه و ب ام و و کلی برند های بزرگ دیگه مسابقات جذاب تر و سخت تر از قبل میشن
محمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۰دوستان کسی میدونه لایو استریم این مسابقات رو از کجا میشه دید و اینکه جدول زمانی پخش و برگذاری این مسابقات کجاست؟ شبکه ورزش خیلی دیر به دیر نشون میده
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰والا در ایران هیچ جوره نمیشه دید تا اونجایی که من میدونم ، منم که خودم در پیج های اینستاگرام نتایج رو چک میکردم ،البته باید ۲۰ تا پیج رو چک کنید ، فیسبوک هم میشه ، در بعضی از گروه ها ، لایو رو پخش میکنند اما خیلی قطع میشه
AMIR / ARMI
۱ شهریور ۱۴۰۰کانال Eurosport کامل پوشش داد
سایت خود 24h-lemans پخش کرد
استریم مسابقه هم کاملا روی یوتوب بود
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰تبریک به تویوتا فن ها برای پیروزی در کلاس هایپر کار ، امسال عملکرد خیلی خوب و بدون خطایی داشتن ، اما به نظرم رقبا در این کلاس خیلی رقابتی نبودن ، scg امادگی کامل رو نداشت و الپین هم خوب بود اما نه به اندازه ی کافی
تبریک به فراری فن ها ، قهرمانی در هر دو کلاس gte am و gte pro ، واقعا فوقولاده بود، مثل هر سال قوی ظاهر شدن، و اگر اون تصادفو اون حوادث برای ماشین شماره ی ۵۲ فراری اتفاق نمیفتاد قطعا مثل ۱۲ ساعت اول مسابقه در کلاس gte pro یک دو میکردن ، اما به هر حال ماشین شماره ی ۵۲ با اون همه بلا های آسمانی در جلوی یه پورشه و کوروت ریس رو تموم کرد ، و پنجم شد ، در کلاس gte am هم که دو تا فراری رو سکو داشتیم و تاپ ده پر از فراری بود ، سرعت کوروت و استون خوب بود ، حداقل بیشتر از پورشه ، پورشه امسال خوب ظاهر نشد ، و نتیجه ی خوبی نگرفت ، فقط یک سکو در gte pro که اون هم مدیون تصادف ماشین فراری شماره ی ۵۲ هست
و البته که ریس قبل هم که ۲۴ ساعته ی اسپا بود در کلاس gte pro فراری برد و نشون داد در استقامت خیلی خوب هستن ، و ۲۲ آگوست هم که دیروز بود ، در مسابقات سری dtm فراری با ماشین 488 gt3 evo پول پزیشن و برد رو به دست آورد با رانندگی الکس آلبون، واقعا دیدنی بود ، بعدا بیشتر راجب dtm و شرکت کننده ها صحبت میکنم
و همچنین برد و سکو برای ماشین فراری 488 gt3 ایرون لینکس در لمانس کاپ
افتخارات فراری ثانیه ای زیاد میشه واقعا
SF90 STRADALE
۱ شهریور ۱۴۰۰افتخارات و جوایز فراری دیگه قابل شمارش نیستن و این موضوع عادی شده برای تیفوسی ها
.
.
وقتی این مسابقات رو می دیدم ، بیشتر به شخمی بودن الکتریکی ها پی بردم
یقین پیدا کردم که درون سوزها هیچ جایگزینی ندارن
AMIR / ARMI
۱ شهریور ۱۴۰۰نمیخوام چیزی بگم که ناراحت بشید ولی
این تیم af corsa با ماشین فراری بود که برنده کلاس LMGTE PRO شد نه خود فراری
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز تمام برند های خودرو یی با اسپانسر وارد مسابقات میشن
مثلا مکلارن تیم معروفش jp motorsport هست
پورشه ، porche gt team و ssr performance
فراری ، af corse و iron lynx و …
استون مارتین tf sport
و ….
و این برد ها دقیقا به اسم سازنده ، که فراری یا پورشه و یا… باشه ثبت میشه، و عنوان مقاله خودش تایدی بر حرف من هست
SF90 STRADALE
۱ شهریور ۱۴۰۰محض اطلاع میگم که فراری در مسابقات موتور اسپرت با نام AF Corse شرکت میکنه و این مجموعه توانا و با تجربه از سال ۱۹۹۵ کار خودشو شروع کرده و تجارب زیادی در موتور اسپرت داره
لوگوی AF Corse هم لوگویِ فراری هست
اگه دقت کرده باشی زیر این لوگو نوشته :
RACING WITH FERRARI
شما هم خودت رو زیاد ناراحت نکن
کوروت خیلی طول میکشه تا به فراری برسه
AMIR / ARMI
۱ شهریور ۱۴۰۰Af corse یه تیم کاملا جدا هستن
که قبلاً با ماشین های مازراتی در مسابقات شرکت میکرده بعداً هم از خودرو های فراری برای شرکت کردن استفاده میکنه تمام افتخاراتش مال خودشه بودجه و تأسیسات خودش رو هم داره
کلی تیم هستن از پورشه ۹۱۱ استفاده میکنن دلیل نمیشه همه تیم های پورشه باشه
فراری تیم ریسینگ خودش رو داره به اسم Scuderia Ferrari که فعلا فقط در فورمول یک حضور داره بقیه خودرو های فراری شرکت کرده در مسابقات مختلف هیچ ربطی به تیم ریسینگ فراری ندارن
EnzoFerrari
۱ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز یه نظر باطل دادی حالا دوستان جواب دادن و شمارو راهنمایی کردن اما مثل اینکه دوستنداری قبول کنی. AF corse جزو تیمهای اقماری فراری محسوب میشه
شما برو ویکی پدیا حداقل جدول سازندهارو ببین اسمی از af corse نمیبینی اسم فراری پورشه و کوروت هست.
تمام قهرمانی های این تیم به نام فراری ثبت میشه.
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰امیر جان ، شما هر طور که میخوای فکر کن ، من این بحث رو ادامه نمیدم ، چیزی که دنیا الان داره میگه این هست که فراری در هر دو کلاس pro/am قهرمان شده ، هر طوری که فکر کنی ، آخرش باید گفت فراری قویترین ماشین رو امسال داشته در بین رقبا و این انکار ناپذیر هست
ولی حتما برید راجب ferrari competizione gt تحقیق کنید ، از دهه ۸۰ تا الان و اینکه اینکه اسکودریا فراری ، کل تیم مسابقات فراری نیست
و من از همون اول هم کوروت رو تحسین کردم ، و همچنین هرکسی رو که در هر رشته ای موفق بشه جای تحسین داره ,فارق از برند و…
Mohammadreza
۱ شهریور ۱۴۰۰در پاسخ محمد امین.
دوست عزیز اتفاقا عنوان مقاله هم خودش جای بحث داره.
مثال درستی نیست ولی تقریبا مثل اینه الان تیم ردبول ریسینگ قهرمان فرمول 1 بشه بعد تیتر بزنی:
قهرمانی هوندا در فصل 2021 فرمول 1.
البته که کسی نمیخواد ارزش کار فراری و خودرو خوبشو زیر سوال ببره ولی وقتی میشه بی چون چرا گفت فراری قهرمان شد که تیم اسکودریا فراری بیاد و قهرمان بشه.
یعنی همین کاری که تیم گازو ریسینگ که تیم و برند ریسنگ رسمی کمپانی تویوتا هست انجام داد.
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰محمد رضا جان ،جوابتون رو در کامت دادم تایید نشده ، کاش حداقل سرچ میکردین ببنید ای اف کورسا چی هست ، فراری خودش معلول نیست که ماشینش رو بده بقیه باهاش ببرین ، برای بار آخر میگم af corse همه جوره مال فراری هست
AMIR / ARMI
۱ شهریور ۱۴۰۰EnzoFerrari
نمیدونم چرا شما ها درک کاملی از موتور اسپورت ندارید
Af corse چه ربطی به تیم ریسینگ فراری داره ؟ اصلا یه سر به سایت این تیم موتور اسپورت بزنید . حتی ساختمان های فراری و این تیم نزدیک هم نیستن
همه افتخارات این تیم مال خودش
تو سایت خودشون یه لینک و مطلب مرتبط به فراری پیدا نمیکنی یدونه لوگوی فراری تو سایت این تیم نیست
کلی تیم توی موتور اسپورت از ماشین و موتور و شاسی دیگر کمپانی ها استفاده میکنن
نمونه بزرگش ایندی کار و ناسکار و فرمول یک .
من نمیدونم تیتر این مطلب نویسنده از کجا آورده ولی کاملا اشتباهه
EnzoFerrari
۱ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز یکم از مقاومت دست بردارید و بهتر به قضیه نگاه کنید میفهمید که حق با من و دوستانی هستش که توضیح دادن.
https://images.app.goo.gl/BNs65RdCbmeNrqiX8 این لوگو تیم af corse
سایت ویکی پدیا 2021 wec رو سرچ کن ببین بخش سازندها امتیاز به کدوم برند تعلق داره.
یه سر هم به سایت فراری بزنید.
درکتون از موتور اسپرت رو هم بالاتر ببرید
EnzoFerrari
۱ شهریور ۱۴۰۰https://www.motorsport.com/lemans/news/le-mans-7-toyota-hypercar-win-alpine/6651950/
این هم لینک همین خبر از موتور اسپرت
ببینم بازم میتونی روی اشتباهت پا فشاری کنی
بخش gte رو خوب بخون
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰به شدت منتظر لمانز بعدی هستم
با ورود پورشه آئودی و ب ام و به LMDh
این سه گانه آلمانی میتونن افتخارات زیادی کسب کنن و عرصه رو برای رقبا تنگ تر کنن
🇩🇪Germany🇩🇪
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰ایمان جان مگه مشکلی شما باهم دارین !؟
اتفاقا کورت C8 فوق العاده ظاهر شده و پتانسیل بالایی برای قهرمانی و کلا مقام آوردن داره .بهتره به برند و خودروی مورد علاقه دیگران احترام بزاریم
درسته که فراری قدمت زیادی داره داخل مسابقات ولی از شورلت و مخصوصا کورت جدید بعید نیست بتونه خیلی از تیم هارو تحت فشار بزاره
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰آقا ببخشید دشمنی نوشت منظورم مشکلی بود😑🤐😂
یانکی
۱ شهریور ۱۴۰۰دمه کوروت گرم.جای فورد هم خالی
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۰این ماشینا رو چقدر تغییر میدن؟
کوروت واقعا عجب پتانسیلی داره.
چرا پورشه سوم شد این مشابه همون نسخه ی جاده ای موتور عقبه یا توش تغییراتی دادن؟
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰همه ی ماشین ها از پایه و اساس تغیر داده میشن ، لمانس خیلی سخته، ۲۴ ساعت رانندگی یک سره حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ، که بیش از ۴۰۰۰ دور ، صد ها هزار بار ترمز گیری ، تعویض لاستیک های مکرر ، سوخت گیری و تعمیرات ماشین و همچنین شستن و تمیز کردن لاستیک ها تعویض راننده و کنترل شرایط و کنترل مکرر ماشین و عیب یابی ها ، و فشار زیادی روی ماش هست از موتور گرفته تا ترمز ها مخصوصا گیربکس و کلاچ و سیستم های الکترونیک و پکیج ایرودینامیک که میتونه آسیب ببینه در مسابقه و سلامتش اهمیت بالایی داره و ….، واقعا خیلی سخته لمانس، تیمی که قهرمان میشه واقعا نهایت استقامت رو داشته
کورت امسال خیلی خوب بود با اینکه سابقه نداشت اما خیلی پخته رفتار میکردن ، اما پورشه برعکس عمل کرد و قوی نبود ، هرچند که اگر فراری شماره ۵۲ براش تصادف اتفاق نمیفتاد، کووت سوم میشد و پورش اصلا به سکو نمیرسید، به هر حال کورت خودش رو ثابت کرد
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰نه نسخه های ریسینگ تغییراتی رو نسبت به مدل های جاده ای میبینن تا عملکرد بهتری در پیست مسابقات فشرده ای مثل مسابقات GT داشته باشن
میثم
۱ شهریور ۱۴۰۰😊💖Toyota GR010 – Hybrid💖😊
Philipp
۱ شهریور ۱۴۰۰یه سوال
کلاس اصلی که از 100 سال پیش برگزار میشده کدومه؟
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰والا لمانس از قدیم رواج داشته و از بهترین مسابقات ریسینگ خودرویی بوده که برند های قدری داخل اون به مقام رسیدن
حتی از لمانس فیلم های جذابی مثل فورد و فراری هم تولید شده
پیشنهاد میکنم ببینینش 👍
Mohammadreza
۱ شهریور ۱۴۰۰هایپرکار
Farzad
۱ شهریور ۱۴۰۰تبریک ویژه به طرفداران فراری و تویوتا از جمله خودم 🙂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰تبریک به طرفدارای این دو برند ، خیلی دوست دارم بنز هم یه تجدید نظری در مورد حضورش بکنه و مسابقات رو به اوج جذابیت خودش برسونه ، فقط اون مسابقه ۲۴ ساعته اصلی و معروف کدومه ؟
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰کلاس هایپر کار
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰آها من فکر کردم کلا میگن👌
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰آها ، ممنونم
Porsche 911
۱ شهریور ۱۴۰۰لمانس هست
که ۲۴ ساعت مسابقه هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰دوستان منومیدونستم که مرسدس توی لمان ۵۵ تصادف دردناکی داشته ولی تازه عمق فاجعه رو فهمیدم ، و واقعا دلخراش بود ، بیشتر از ۲۰۰ نفر فوت کردن یا زخمی شدن ، رانندهمرسدس هم فوت کرد و ماشین مرسدس کاملا از هم پاشید و به سمت تماشاچیا پرت شد ، اونم بخاطر یک حرکت نادرست از راننده جگوار که باعث انحراف راننده آستین شد و اونم با شدت با مرسدس برخورد کرد😔😔
محمد امین
۱ شهریور ۱۴۰۰مرسدس به خاطر اون تصادف سال ها برای شرکت در مسابقات لمانز ، منع شد ، و دلیل این اتقاق هم اصلا مربوط به مرسدس 300 sl نبود
SF90 STRADALE
۱ شهریور ۱۴۰۰در پاسخ به منتقدین همیشه در صحنه فراری
۱. گستردگی فعالیت فراری در موتور اسپرت رو هیچ برندی نداره و این حرف رو با قاطعیت تمام میگم
فقط مسابقات اختصاصی فراری چلنج در ۳ قاره انجام میشه که نشان دهنده قدرت نام فراری در همه دنیاست
۲. باید با جناب آماتو فراری که هیچ نسبت فامیلی با انزو فراری و خانواده اش ندارن صحبت کنیم که دیگه از ماشین های فراری استفاده نکنن و لوگوی فراری رو برای این اسم انتخاب نکنه
۳. هرجور حساب کنید AF Corse متعلق به برند فراری هست و سند حرف منم سایت فراری هست
۴. ایشالا با ورود فراری به بخش هایپر کارها و درخشش در این کلاس ، آتش انتقادها بیشتر و بیشتر بشه 😉😉
SF90 STRADALE
۱ شهریور ۱۴۰۰این مطلب از سایت فراری هست که به تمام حرف و حدیث ها پایان میده
زیاد حرص و جوش نخورید و به قهرمانی های فراری احترام بزارید
https://www.ferrari.com/en-EN/competizioni-gt/articles/ferrari-and-af-corse-team-together-for-lmh-programme
(Saeed(peugeot
۲ شهریور ۱۴۰۰پژو هرچند سال یکبار میاد همه رو رنده میکنه میزاره کنار …. مثل داکار که غوغا میکنه ۲ سال دیگه هم میاد مثل سال ۲۰۱۱ میره رو سکوی قهرمانی