مسابقات

تعیین خط موتوجی‌پی مالزی، سومین پول پوزیشن سامورایی شماره 26

دنی پدروسا با کسب پول پوزیشن جایزه‌بزرگ موتو جی پی مالزی شگفتی‌ساز شد. او با اختلاف تنها ۱۷ هزارم ثانیه نسبت به یوهان زارکو به رده‌ی اول رسید درحالی‌که مارک مارکز صدرنشین جدول امتیازات فصل، در جایگاه هفتم ایستاد. او در ابتدای مرحله‌ی دوم تعیین خط تصادف کرد.

بعد از صدرنشینی در تمرین چهارم، درست قبل از تعیین خط مارکز که ۳۳ امتیاز بیشتر از داوی دارد، می‌رفت تا هشتمین پول پوزیشن این فصل خود را در سپانگ به دست آورد. اما اولین دور سریع موتورسوار هوندا، به فاجعه‌ای برای او ختم شد. او در پیچ آخر چسبندگی قسمت جلوی موتورسیکلت خود را از دست داد و به‌شدت به زمین برخورد کرد. در اثر این برخورد مارکز مجبور به تغییر موتور و استفاده از دومین موتورسیکلت RC213V خود شد.

در همان زمان یوهان زارکو با ثبت زمان ۱:۵۹.۶۳۶ در جایگاه اول قرار داشت و ماوریک وینیالز و دنی پدروسا دوم و سوم بودند. ۵ دقیقه مانده با پایان زمان تعیین خط، مارکز اولین زمان سریع خود بعد از تصادف را ثبت کرد و با پیشتاز اختلافی ۷۸ هزارم ثانیه‌ای داشت. او با این زمان در جایگاه سوم ایستاد و سپس به پیت رفت تا لاستیک‌های خود را تعویض کند.

 

 

در دقایقی که زمان‌های بسیار سریعی در حال ثبت شدن بود، دنی پدروسا دیگر موتورسوار تیم هوندا با ثبت زمان ۱:۵۹.۵۶۸، پول پوزیشن را از زارکو گرفت. طولی نکشید که ولنتینو روسی زمان ۱:۵۹.۴۹۸ را ثبت کرد و بعدازآن داوی توانست رکورد را بهبود بخشیده و زمان ۱:۵۹.۲۳۶ را در عبور از پرچم شطرنجی ثبت کند. اما پرچم شطرنجی به معنای عدم تغییر در رده‌بندی نبود.

زارکو قبل از عبور از پرچم توانست زمان داوی را ۷ هزارم ثانیه بهبود دهد و سپس دنی پدروسا در یک دور نهایی بسیار سریع، زمان ۱:۵۹.۲۱۲ را ثبت کرد تا اولین پول پوزیشن خود بعد از بارسلونا و سومین پول پوزیشن این فصل خود را کسب کند.

پدروسا و داوی در ردیف اول تنها ۲۴ هزارم ثانیه با یکدیگر اختلاف داشتند و فاصله‌ی مارکز که در رده‌ی هفتم بود با هم‌تیمی خود حتی به نیم ثانیه هم نرسید. مارک که در تلاش آخر خود نیز نتوانست زمانی بهتر از ۱:۵۹.۶۹۴ ثبت کند که او را در رده‌ی ششم قرار داد. البته بعد از او خورخه لورنزو زمانی بهتر ثبت کرد و مارکز را به رده‌ی هفتم فرستاد. این بدترین نتیجه امسال مارکز در تعیین خط است.

الکس رینز و آندره ایانونه موتورسواران سوزوکی در رده‌های هشتم و نهم قرار گرفتند و کل کراچلو بااینکه در تعیین خط تصادف کرد در رده‌ی دهم ایستاد.

نتیجه‌ی مرحله‌ی دوم تعیین خط (Q2)

رده موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان فاصله زمانی
۱ Dani PEDROSA Repsol Honda Team ۳۲۲.۹ ۱’۵۹.۲۱۲
۲ Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 ۳۲۰.۲ ۱’۵۹.۲۲۹ ۰.۰۱۷
۳ Andrea DOVIZIOSO Ducati Team ۳۲۴.۲ ۱’۵۹.۲۳۶ ۰.۰۲۴
۴ Valentino ROSSI Movistar Yamaha ۳۱۸.۳ ۱’۵۹.۴۹۸ ۰.۲۸۶
۵ Maverick VIÑALES Movistar Yamaha ۳۲۲.۱ ۱’۵۹.۵۳۸ ۰.۳۲۶
۶ Jorge LORENZO Ducati Team ۳۲۲.۰ ۱’۵۹.۶۲۲ ۰.۴۱۰
۷ Marc MARQUEZ Repsol Honda Team ۳۲۰.۹ ۱’۵۹.۶۹۴ ۰.۴۸۲
۸ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۳۱۶.۸ ۱’۵۹.۹۹۲ ۰.۷۸۰
۹ Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR ۳۱۵.۹ ۲’۰۰.۱۱۹ ۰.۹۰۷
۱۰ Cal CRUTCHLOW LCR Honda ۳۱۸.۶ ۲’۰۰.۱۸۱ ۰.۹۶۹
۱۱ Jack MILLER EG 0,0 Marc VDS ۳۱۹.۶ ۲’۰۰.۳۲۶ ۱.۱۱۴
۱۲ Pol ESPARGARO Red Bull KTM ۳۱۹.۰ ۲’۰۰.۷۷۰ ۱.۵۵۸

نتیجه‌ی مرحله‌ی اول تعیین خط (Q1)

رده موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان فاصله زمانی
۱ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۳۱۹.۵ ۲’۰۰.۱۳۸
۲ Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing ۳۲۳.۵ ۲’۰۰.۱۸۷ ۰.۰۴۹
۳ Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing ۳۲۵.۲ ۲’۰۰.۳۵۱ ۰.۲۱۳
۴ Scott REDDING OCTO Pramac Racing ۳۲۱.۲ ۲’۰۰.۴۵۱ ۰.۳۱۳
۵ Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team ۳۲۵.۰ ۲’۰۰.۴۶۹ ۰.۳۳۱
۶ Bradley SMITH Red Bull KTM ۳۱۲.۹ ۲’۰۰.۷۱۸ ۰.۵۸۰
۷ Loris BAZ Reale Avintia ۳۱۷.۵ ۲’۰۱.۰۵۰ ۰.۹۱۲
۸ Sam LOWES Aprilia Racing ۳۱۲.۹ ۲’۰۱.۲۰۷ ۱.۰۶۹
۹ Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS ۳۱۸.۴ ۲’۰۱.۲۲۸ ۱.۰۹۰
۱۰ Hector BARBERA Reale Avintia ۳۱۷.۳ ۲’۰۱.۴۱۳ ۱.۲۷۵
۱۱ Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar ۳۱۹.۳ ۲’۰۱.۵۷۰ ۱.۴۳۲
۱۲ Michael VAN DER MARK Monster Yamaha Tech 3 ۳۱۴.۵ ۲’۰۲.۳۷۶ ۲.۲۳۸

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا