جریمههای در پیشرانه برای فصل ۲۰۱۸ تغییر خواهند کرد تا سردرگمی در مورد قرارگیری رانندگان در خط استارت، که در ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم برطرف شود.
تحت سیستم ۲۰۱۷، تعویض چند قطعه از قطعات پیشرانه، موجب جریمههایی در قرارگیری رانندگان در خط استارت میشد. در برخی موارد تعداد ردههایی که یک راننده جریمه میشد از تعداد رانندگان موجود در خط استارت بیشتر بود. و هنگامی که چند راننده با این جریمهها مواجه میشدند، نحوهی قرارگیری آنها در خط استارت مقداری گیجکننده بود.
در ۲۰۱۸ هر رانندهای که ۱۵ رده یا بیشتر، جریمه دریافت کند، از انتهای خط استارت آغازگر مسابقه خواهد بود. اگر دو راننده نیز بیشتر از ۱۵ رده جریمه شوند، برحسب قطعاتی که تعویض کردهاند در انتهای خط استارت قرار خواهند گرفت.
این تغییر قانون توسط شورای رقابتهای موتوراسپورت جهانی فیا، در جلسهای در روز چهارشنبه در پاریس تائید شد.
بهغیراز تغییر قانون جریمه قرارگیری در خط استارت که به خاطر کاهش تعداد پیشرانههای مجاز از ۴ عدد به ۳ عدد در فصل ۲۰۱۸ اعمالشده، این شورا قوانین جدیدی در بخشهای فنی و ورزشی فرمول یک اعمال کرد.
این تغییرات شامل موارد زیر است:
- قوانین استارت یا شروع دوباره مسابقه پشت اتوموبیل ایمنی
- تغییر زمان برگزاری برخی مسابقات
- مطمئن شدن از اینکه تست اتوموبیلهای قبل، تنها در تستهای دارای Grade 1 فیا یا دارای گواهینامهی 1T انجام میگیرد.
- تدارک مراسم نمایش اتوموبیلهای سال قبل فرمول ۱ که شامل تست آنها نمیشود. اتوموبیلها نباید طول بیشتر از ۵۰ کیلومتر را بپیمایند و باید از تایرهای مخصوص که برای این مراسم تدارک دیده شده استفاده کنند.
- تغییراتی در قوانین جهت اطمینان از عدم استفاده از روغن بهعنوان سوخت.
- معرفی مشخصات و جزئیات روغن
- تعیین حداقل وزن و ذخیرهی باتریها
- تغییر دوربینها و آینهبغل اتوموبیلها برای استفاده از Halo
البته ادارهکنندگان فرمول یک در پی یافتن راهی برای عادلانهتر کردن جریمهها هستند اما فعلاً امکان تغییر اساسی در قوانین وجود ندارد و آنها به این تغییرات جزئی جهت روشنتر شدن قوانین کمک کردهاند.
ارمان
۲۰ آذر ۱۳۹۶دارن به گند میکشن به خدا بعدی چیه استفاده از موتور 3 سیلندر 1000 سی سی
تعویضو چرا کم کردن !!! این فشار اضافی به تیمهای جدید الوررود محسوب میشه