مسابقات

تغییر سیستم جریمه‌های پیشرانه در فصل 2018 فرمول یک

جریمه‌های در پیشرانه برای فصل ۲۰۱۸ تغییر خواهند کرد تا سردرگمی در مورد قرارگیری رانندگان در خط استارت، که در ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم برطرف شود.

تحت سیستم ۲۰۱۷، تعویض چند قطعه از قطعات پیشرانه، موجب جریمه‌هایی در قرارگیری رانندگان در خط استارت می‌شد. در برخی موارد تعداد رده‌هایی که یک راننده جریمه می‌شد از تعداد رانندگان موجود در خط استارت بیشتر بود. و هنگامی که چند راننده با این جریمه‌ها مواجه می‌شدند، نحوه‌ی قرارگیری آن‌ها در خط استارت مقداری گیج‌کننده بود.

در ۲۰۱۸ هر راننده‌ای که ۱۵ رده یا بیشتر، جریمه دریافت کند، از انتهای خط استارت آغازگر مسابقه خواهد بود. اگر دو راننده نیز بیشتر از ۱۵ رده جریمه شوند، برحسب قطعاتی که تعویض کرده‌اند در انتهای خط استارت قرار خواهند گرفت.

این تغییر قانون توسط شورای رقابت‌های موتوراسپورت جهانی فیا، در جلسه‌ای در روز چهارشنبه در پاریس تائید شد.

به‌غیراز تغییر قانون جریمه قرارگیری در خط استارت که به خاطر کاهش تعداد پیشرانه‌های مجاز از ۴ عدد به ۳ عدد در فصل ۲۰۱۸ اعمال‌شده، این شورا قوانین جدیدی در بخش‌های فنی و ورزشی فرمول یک اعمال کرد.

این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • قوانین استارت یا شروع دوباره مسابقه پشت اتوموبیل ایمنی
  • تغییر زمان برگزاری برخی مسابقات
  • مطمئن شدن از این‌که تست اتوموبیل‌های قبل، تنها در تست‌های دارای Grade 1 فیا یا دارای گواهینامه‌ی 1T انجام می‌گیرد.
  • تدارک مراسم نمایش اتوموبیل‌های سال قبل فرمول ۱ که شامل تست آن‌ها نمی‌شود. اتوموبیل‌ها نباید طول بیشتر از ۵۰ کیلومتر را بپیمایند و باید از تایرهای مخصوص که برای این مراسم تدارک دیده شده استفاده کنند.
  • تغییراتی در قوانین جهت اطمینان از عدم استفاده از روغن به‌عنوان سوخت.
  • معرفی مشخصات و جزئیات روغن
  • تعیین حداقل وزن و ذخیره‌ی باتری‌ها
  • تغییر دوربین‌ها و آینه‌بغل اتوموبیل‌ها برای استفاده از Halo

البته اداره‌کنندگان فرمول یک در پی یافتن راهی برای عادلانه‌تر کردن جریمه‌ها هستند اما فعلاً امکان تغییر اساسی در قوانین وجود ندارد و آن‌ها به این تغییرات جزئی جهت روشن‌تر شدن قوانین کمک کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ارمان

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    دارن به گند میکشن به خدا بعدی چیه استفاده از موتور 3 سیلندر 1000 سی سی
    تعویضو چرا کم کردن !!! این فشار اضافی به تیمهای جدید الوررود محسوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا