فرمول ۱ جزو پرطرفدارترین مسابقات موتوری بوده و اگرچه لیبرتی مدیا در حال تلاش برای بهبود این مسابقات است اما بسیاری از طرفداران در سالهای اخیر علاقهی خود به تماشای این مسابقات را از دست دادهاند. جرمی کلارکسون یکی از این افراد است.
این بازیگر برنامههای خودرویی و مجری گرندتور فکر میکند مسابقات فرمول ۱ کنونی شکل اشتباهی داشته و البته برخی راهحلها برای جلب نظر دوبارهی طرفداران را ارائه کرده است.
واضح است که ما هرگز از کلارکسون انتظار ایدههای معمولی را نداریم و خب او هم همیشه متفاوت فکر میکند و دربارهی فرمول ۱ نیز این موضوع مشهود است.
او فکر میکند فرمول ۱ باید محدودیتهای کمتری داشته باشد و رانندگان به رانندگی خطرناک تشویق شوند. در واقع او میگوید رقبا باید به خاطر رانندگی خطرناک رانندگان امتیازهای تشویقی دریافت کنند! اگرچه این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد اما کلارکسون گفته خودروها باید با مقاومت بیشتری طراحی شوند و در این صورت رانندگان خواهند توانست بدون از بین بردن خودروهای خود رانندگی هیجانانگیزتری داشته باشند.
نهایتاً باید گفت این مجری باسابقهی خودرویی معتقد است فیا باید این مسابقات را رادیکالیتر بکند. احتمالاً منظور او این است که برندهی مسابقه در مسابقهی بعد پشت سر رانندگان استارت بزند. او همچنین فکر میکند بجای اینکه همواره تماشاگر پیشتازی تیم مرسدس باشیم و مسابقه هیجان کمی داشته باشد، فرمول ۱ باید سپر به سپر شود.
البته با این گفتهی کلارکسون تا حدی موافقیم چراکه مرسدس در فصل جاری فرمول ۱ برتری بی چون و چرایی داشته و مسابقات تا حد زیادی قابل پیش بینی شدهاند. البته اصلاً ایدهی رانندگی خطرناک رانندگان طرفداری نمیکنیم.
????vw
۹ مرداد ۱۳۹۸دیدگاه بدی نیست واقعا . جرمی میدونه داره چی میگه ولی خطرناک رانندگی کردن یعنی مثل نسکار یا رالی کراس بزنن به هم دیگه موقع سبقت؟
یانکی
۹ مرداد ۱۳۹۸فقط ناسکار ایندی wrc.
ارش
۹ مرداد ۱۳۹۸ناسکار ایندی مسابقات خوبیه ولی ظاهر ماشین ها به زیبایی لمانز و فیا جی تی و فرمول یک نیست .
ایلیا
۹ مرداد ۱۳۹۸درسته فرمول یک واقعا بیمزه شده.
فرمول یک باید بین راننده ها باشه نه بین خودروها، ولی میبینیم اینجا راننده ها نقش کمتری نسبت به خودروها دارن.
در مسابقات موتوری رقابت مهمترین مساله هست، اگه رقابت رو از موتور اسپرت بگیری هیچی ازش باقی نمیمونه، همین اتفاقی که الان افتاده و جایگاه تیم ها از پبش مشخصه
امیر
۹ مرداد ۱۳۹۸دقیقا همین حرفو چند وقت پیش زدم ولی دوستان جبهه گرفتن
رانندگی یعنی مهارت راننده و در درجه بعدی عملکرد خودرو و شرکت سازنده
ارش
۹ مرداد ۱۳۹۸مشکل اینه که همه متوجه برتری بی چون و چرای تکنولوژی مرسدس شدند و میدونن مرسدس حالا حالا ها خیال واگذاری رقابت رو نداره پس دارند دبه درمیاورند واقعا ایده احمقانه ایست جنگ گلادیاتورها که نیست مدت زمان زیادی از مرگ اسطوره فرمول یک آیرتون سنا نگذشته همه چی که پول نیست برا پول بیشتر حاضرند جان راننده ها رو به خطر بیاندازند.
احمدرضا
۹ مرداد ۱۳۹۸هیجان چیزیه که کلا از بین رفته توی f1 ولی دیدیم که مسابقه آلمان چقدر جذاب شد چون غیر
قابل پیش بینی بود و این چیزیه که به نفع همست چون جذابیت بیشتر براشون پول بیشتری هم میاره . من واقعا موندم بیشتر راننده ها با چه امیدی میان تو مسابقات؟
حمید فورد
۹ مرداد ۱۳۹۸کلارکسون ام دیگه طرفدار نداره جمع کن بابا
OMID
۱۰ مرداد ۱۳۹۸اونشو شما تعیین نمیکنید
Farzad
۱۶ مرداد ۱۳۹۸پیرمرد دیوانه آخه به چه قیمتی…
MOHAMAD.n.r
۱۶ مرداد ۱۳۹۸من باهاش موافقم.