پس از سر و کله زدن با مشکلات مالی، سرانجام گرندپری مالزی از تقویم سال آیندهی مسابقات فرمول ۱ حذف خواهد شد.
در نوامبر سال پیش وزرای دولت مالزی گفتند که قرارداد اصلی که در سال ۲۰۱۸ پایان میپذیرد تمدید نخواهد شد.
طبق گفتههای موتوراسپورت، فروش پایین بلیتها و هزینههای بالای نگهداری پیست از دلایل اصلی حذف گرندپری مالزی هستند. در ادامهی مذاکرات با لیبرتی مدیا، این تصمیم اتخاذ شده و بنابراین سال ۲۰۱۷ آخرین سالی خواهد بود که صدای خودروهای فرمول ۱ در مالزی به گوش خواهند رسید.
مدیر عملیات تجاری فرمول ۱ گفته که گرندپری آلمان در سال ۲۰۱۸ جایگزین گرندپری مالزی خواهد شد:
همیشه خداحافظی با عضوی از خانوادهی فرمول ۱ ناراحتکننده بوده است. در طول نزدیک به دو دهه، طرفداران فرمول ۱ در مالزی ثابت کردهاند که از جملهی بهترین حامیان این ورزش بودهاند.
با اضافه شدن گرندپری های فرانسه و آلمان ما شاهد ۲۱ رویداد جذاب در تقویم سال ۲۰۱۸ خواهیم بود. در پایان دوست دارم از پیست بینالمللی سپانگ به خاطر مهماننوازی و حرفهای بودن خود در طی این سالها و تعهد آینده به موتوراسپورت تشکر کنم.
enzo
۲۳ فروردین ۱۳۹۶حیف شد یکی از پیستای تکنیکال و سخت فرمول 1 بود
کاش حداقل به جاش پیست باحال استانبول رو برمیگردوندن به تقویم
چقر بد بدن
۲۳ فروردین ۱۳۹۶پیست پر برخورد و خیلی جذابی بود
ایکاش پیست ضد حال و کسل کننده سنگاپور حذف میشد که همش راننده ها با چهل تا سرعت پشت هم حرکت میکنن
Noble
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
حذف مالزی خوب نیست ، ولی عوضش اضافه شدن آلمان و فرانسه خیلی خوبه.
reza-a
۲۳ فروردین ۱۳۹۶یک سوال این پیست ها با چه سرمایه گذاری ای ساخته میشن؟
بهزاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۶در حال حاضر برای ساخت یک پیست که بتونه شرایط لازم برای برگزاری مسابقات f1 را برآورده کنه چیزی حدود 300 تا 500 میلیون دلار هزینه در پی داره.
به غیر از اون برای برگزاری یک مسابقه فرمول در یک سال هزینه ای بین 20 تا 60 میلیون دلار لازمه که برخی پیست ها مثل گراندپری بحرین تا 80 میلیون دلار هم هزینه میکنند که برای شیخ نشینان منطقه عادیه و برای همین هست که برخی پیست ها نمیتونند از پس این هزینه ها بر بیان و میزان دریافتی از فروش بلیط و تبلیغات با هزینه ها هم خوانی نداره.
یادم نیست کجا خواندم که کمترین هزینه پرداختی از سوی پیست سیلوراستون بوده که حدود 17 میلیون دلار میگیرن که این نشانه ی خوبی نیست و برای سایرین از این تخفیفات در نظر نمیگیرند البته این خبر مربوط به سه چهار سال پیش بود!
دنیای فرمول وان و تشکیلاتش به دنبال پول هستند و اسکناس برای اونها در اولویت قرار دارد.
reza-a
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بهزاد ممنون بخاطر اینکه توضیح دادی واقعا فرمول 1 هزینه های زیادی داره
BMW
۲۳ فروردین ۱۳۹۶پیست نوربرینگو جایگزین کنن لذت ببریم
ahmad
۲۳ فروردین ۱۳۹۶آلمان که چند سالی هست دوباره با پیست جدیدش برگشته.
اگه واقعا درآمد یک پیست از هزینه هاش بیشتره چرا این همه پیست تو دنیا وجود داره.