فولکسواگن، مقام نخست سازندگان در رقابتهای رالی قهرمانی جهانی موسوم به WRC در پایان فصل ۲۰۱۶ از این مسابقات کنارهگیری میکند. این خبر، پایانی است بر حضور موفقیتآمیز این برند با چهار قهرمانی پیدرپی در بین سازندگان و چهار قهرمانی در بین رانندگان توسط سباستین اوژیه (Sebastien Ogier).
به دنبال خروج عضو دیگر گروه خودروسازی فولکسواگن، آئودی از مسابقات استقامت قهرمانی جهان (WEC)، فولکسواگن نیز از پس از کسب چهل و سومنی پیروزی در رقابتهای WRC و چهارمین مقام اولیاش در رالی ولز، این موضوع را اعلام کرده است. هر دوی این اقدامات، مطمئاً ارتباط زیادی با رسوایی آلودگی گروه فولکسواگن در سال ۲۰۱۵ پیدا میکنند.
فرانک وِلش (Frank Welsch)، عضو هیئت مدیره فولکسواگن در این زمینه میگوید:
برند فولکسواگن در حال حاضر با چالشهای زیادی روبروست. با توسعهای که در آینده برای طیف محصولات الکتریکیمان اتفاق میافتد، ما میبایست تمام تلاشهایمان را به تکنولوژیهای مهم در آینده متمرکز کنیم. در WRC به چیزی بیشتر از اهدافمان در این ورزش دست یافتهایم و اکنون نیز به دنبال بازنگری در بخش موتوراسپورت فولکسواگن هستیم و تکنولوژی وسایل نقلیه آینده را به صورت جدّیتر دنبال خواهیم کرد. در همین حال، فولکسواگن قرار است که بیشتر به ارائه مدلهای مسابقه سفارشی تمرکز کند. همانطور که در مورد گلف GTI TCR و بیتل GRC در رالیکراس عمل کردهایم، میخواهیم بهترین محصولات را به مشتریانمان در این زمینه ارائه دهیم و در این راستا، یک مدل پولوی جدید با معیارهای R5 آماده خواهیم کرد.
میخواهم تشکر صمیمانهای داشته باشم از رانندگان و کمکرانندههایی که چنین دستاوردهای خیرهکنندهای داشتهاند. آنها نهتنها سرعت فوقالعادهای دارند، بلکه از سفیران بسیار تأثیرگذار برند فولکسواگن هستند.
منبع: motorsport
فرشاد سجادیان
۱۳ آبان ۱۳۹۵اصلا این اقدامات جدید گروه فولکس واگن مبنی بر خروج از مسابقات معتبر رو منطقی نمیدونم. هر چقدرم که از نظر مالی بهشون فشار بیاد، نباید برای جبران اشتباهاتشون دقیقا دست ّبذارن رو موفقترین بخشهاشون. به جای اینکه قویتر از همیشه ظاهر شن تا اعتبار برندشون رو برگردونن، با دست خودشون دارن تیشه به ریششون میزنن.
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵.
سلام.
من اصلا با این کار مخالف نیستم.
دیزل گیت بحران بسیار بزرگی در تاریخ فولکس واگن هست و خروج از اون بسیار مهم.
حفظ جایگاه برند و تمامیت گروه فولکس واگن از برد در مسابقاتی مثل WRC خیلی مهم تره.
حتی با خروج پورشه از لمانز هم مشکلی ندارم.
مرسدس بنز هم به دلیل مشکلاتی از فرمول 1 چندین سال دور بود. اما دوباره بسیار قوی ظاهر شد.
ان شا الله با رفع بحران فولکس واگن و تمرکز بیشتر روی معرفی مدل های جدید الکتریکی و خودروان شاهد حضور دوباره ی زیرمجموعه های قوی این برند در مسابقات خواهیم بود.
.
به ابعاد جریمه ای که برای فولکس واگن بسته شده دقت کنید.
چیزی حدود 20 میلیارد دلار خواهد بود.
15 میلیارد دلار جریمه ی نقدی و حداقل 5 میلیارد دلار برای اصلاح خودروهای فروخته شده.
برای مثال میگم که با این جریمه کرایسلر و تمام زیرمجموعه هاشو میشد 2 بار خرید.
جریمه خیلی خیلی سنگین و برای یک شرکت با مدیریت ضعیف نابود کننده و حکم تیر خلاص هست. ولی فولکس واگن به خوبی داره مدیریت بحران انجام میده.و ان شاللله سر بلند بیرون میاد.
.
خروج از مسابقات تیشه به ریشه زدن نیست.
خروج از مسابقات یک اقدام صرفه جویانه هست تا وقتی که مشکلات حل بشن.
مجید
۱۳ آبان ۱۳۹۵اره رفیق!
شاید حق با شما باشه ولی خیلی بده که به خاطر اشتباه یه عده برندهای اون مجموعه تاوان بدن در ضمن همه اونا تو اوج کنار کشیدن!!!!!!!!قبول کن زمان به عقب بر نمیگرده!
fcmz
۱۳ آبان ۱۳۹۵اول صبحی بدجوری حال ما رو گرفتی پدال.
متاسفانه فولکس میخواد تمام توانشو برای ماشین های برقی بزاره که به نظر من اشتباه بزرگیه!
اخه هنوز هیچ کسی نمیتونه جایگزین سوخت رو به طور قطع اعلام کنه.
با اینکه سوخت هیدروزن هنوز در مراحل ابتدایه ولی به نظر من اینده از ان هیدروزنه.
mph
۱۳ آبان ۱۳۹۵خبر غم انگیزیه
البته خروج آئودی از مسابقات استقامت خیلی غم انگیز تره
احمد باقری
۱۳ آبان ۱۳۹۵به هر حال، هر شرکتی باید شرایط خودش رو بسنجه.