شاید بهترین دید ما به آیندهی مسابقات فرمول ۱ سپتامبر سال پیش و زمانی که راس براون دربارهی طراحی خودروهای مسابقهای آینده صحبت کرد رقم خورد.
از آنجایی که موتوراسپورت همیشه بر دو ستون اصلی عملکرد و قوانین تکیه کرده بنابراین خودروهای سال ۲۰۲۱ فرمول ۱ با در نظر گرفتن کاهش میزان هوای مزاحم طراحی خواهند شد. این در حالی است که قوانین قبلی روی طراحی خودروهایی با داون فورس بالا تمرکز داشتند و این امر باعث تولید توربولانس بیشتر میشد و به همین خاطر سبقتگیری رانندهها با سختی بیشتری همراه بود.
اما خودروهای آیندهی این مسابقات ۸۰ درصد حداکثر داون فورس خود را در هوای توربولانت حفظ خواهند کرد و براون میگوید این ۸۰ درصد تخمینی محافظهکارانه است.
به همین منوال طراحی خودروهای فرمول ۱ بسیار سادهتر خواهد شد و در جلو فلاپ های عضلانیتر و بالهایی دیده خواهد شد که بالای بخش دماغه را نیز در برخواهند گرفت. در نمای عقب نیز شاید فلاپ ها روی چرخ ها بیایند و احتمالاً سیستم DRS نیز حذف خواهد شد.
artin
۳ تیر ۱۳۹۸سلام
ببخشید می خواهم یک نظر سنجی بگذارم
artin
۳ تیر ۱۳۹۸اگر می خواستید یک ماشین با منطقه آزاد می گرفتید کدام را انتخاب می کردید؟
1_میتسوبیشی اکلیپس کراس(2018)
2_رنو تالیسمان(2017)
3_کیا اپتیما(2017)
4_هوندا سیویک(2018)
5_نیسان آلتیما(2015)
Hamid...Audi
۴ تیر ۱۳۹۸سیویک
artin
۳ تیر ۱۳۹۸اگر می خواستید یک ماشین با پلاک ملی می گرفتید کدام را انتخاب می کردید؟
1_نیسان تیانا(2012)
2_هیوندا سوناتا(2012)
3_جک اس 5(2018)
مزدا 3 نیو(2018)
کیا اپتیما(2012)
Hamid...Audi
۴ تیر ۱۳۹۸مزدا۳ نیو
L-H-P-TT
۳ تیر ۱۳۹۸منطقه ازاد اپتیما ، ملی مزدا ۳
artin
۳ تیر ۱۳۹۸مرسی بابت نظر.
خیلی ممنون
احمدرضا
۴ تیر ۱۳۹۸فکر کنم با تغییر طراحی ماشینها سعی میکنن رقابت ها جذاب تر بشن که امیدوارم بشن
artin
۴ تیر ۱۳۹۸تو پلاک ملی مزدا3 جلو افتاده و تو منطقه آزاد اپتیما و سیویک در رقابتن.