فورس ایندیا آخرین تیم فرمول ۱ است که از خودروی خود برای فصل ۲۰۱۸ این مسابقات رونمایی میکند. این خودرو که VJM11 نام دارد برای اولین بار در تستهای رسمی پیش از فصل بارسلونا حضور خواهد یافت.
پوشش بدنه قبلی این خودرو خیلی وقت است که کنار گذاشته شده و هماکنون شاهد رنگ صورتی متعلق به اسپانسر تیم یعنی BWT هستیم. زیر این پوشش چشمگیر شاسی جدیدی است که برای همخوانی با جدیدترین قوانین طراحی شده است.
بازهم مرسدس-ای ام جی سازنده قلب تپنده خودروی فورس ایندیا بوده است. پیشرانه جدید M09 EQ پاور پلاس در بطن خودروی VJM11 غرش خواهد کرد.
با توجه به تسلط بی چون و چرای مرسدس در فصلهای اخیر فرمول ۱، قوای محرکه این کمپانی باعث تقویت فورس ایندیا نیز شده است. به خاطر چنین حمایتی این تیم توانسته رتبه چهارم را کسب کند. چنین عملکردی نسبتاً خوب بوده مخصوصاً زمانی که میبینید فورس ایندیا هنوز یک مسابقه را برنده نشده و در حضور ۱۰ ساله خود در مسابقات تنها ۵ بار پودیوم را کسب کرده است.
سرجیو پرز و استبان اوکن همچنان رانندههای این تیم در فصل ۲۰۱۸ خواهند بود. پرز ۵ سال و اوکن ۲ سال است که در فورس ایندیا حضور دارند.
آیا فورس ایندیا نهایتاً خواهد توانست روی سکو برود؟ تنها گذر زمان این را به ما خواهد گفت. انتظار داریم فصلی جذاب را شاهد باشیم…
منبع: carscoops
enzo
۹ اسفند ۱۳۹۶مطلب رو اصلاح کنید
فورس ایندیا هیچ وقت از موتورای فراری استفاده نکرده
سردبیر
۹ اسفند ۱۳۹۶سلام.
در فصل 2008 این تیم از موتور 056 2.4 V8 فراری استفاده می کرد. در بقیه سالها از موتورهای مرسدس
enzo
۱۰ اسفند ۱۳۹۶حرفتون صحیحه ولی
“این دومین فصلی است که این تیم بجای پیشرانه فراری به مرسدس روی آورده است”
خب این یه گزاره خبری غلطه دیگه
2008 در واقع تیم اسپایکر هلند بود که قرارداد موتوری با فراری داشت و فورس ایندیا اومد امتیازشون رو خرید و حتی داشت از شاسی این تیم استفاده میکرد و به نام تیم فرمول 1 فورس ایندیا اومد تو مسابقات
از 2009 که خودشون جدی پا گرفتن دیگه مشتری مرسدس بودن
حسین دهمرد
۹ اسفند ۱۳۹۶کسی از قیمت موتورهای مرسدس خبر داره؟چون واسه این فصل باید سه تا خریده باشن.آقا دونه ای چند؟
enzo
۱۰ اسفند ۱۳۹۶دونه ای قیمت نمیخوره
تیمای مشتری قرارداد تامین موتور میبندن در طول فصلم بیشتر از اون تعداد سهمیه مجاز موتور سفارش میگیرن چون معمولا سهمیه مجاز کم میاد تا آخر فصل و موتورای روزای تست هم حسابشون جداست
الان تو عصر موتورای هیبرید موتورا داره گرون تر از زمان موتورای تنفس طبیعی تموم میشه برای تیمای مشتری البته فکر کنم نباید بیشتر از سالی 12 میلیون یورو هزینه تامین موتور متحمل بشن ولی در عمل انگار بیشتر از این حرفا خرج میزاره رو دستشون
حسین دهمرد
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ممنون آخه خودروسازان دولتی واسه یه موتور ۳سیلندر پیزوری صدها میلیون دلار(رقم دقیقش رو نمیدونم) قرارداد بستن.میخواستم ببینم چقدرش رو واسه جیب خودشون فاکتور کردن از جیب مردم بدبخت.اینطور که معلومه خیلی بالا کشیدن.
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۶سلام این ماشین کجاییه.