«شغلی را انتخاب کنید که حتی وقتی سر کار هستید هم احساس زندگی کردن به شما دست بدهد و نه آنکه شغلتان صرفاً منبع درآمدی باشد برای گذران زندگی» شاید این جمله خیلی ایدهآل گرایانه و حتی دستنیافتنی به نظر برسد اما مطمئن باشید که اگر به سراغ کاری که عاشقش هستید بروید، هم خیلی خوب پیشرفت خواهید کرد و هم اینکه از زندگیتان لذت بیشتری خواهید برد.
یکی از بهترین مثالهایی که برای تأیید این جمله میتوان بیان نمود ورزشکاران حرفهای هستند؛ کسانی که هم بیشترین لذت را از ورزش خود میبرند، هم به شهرت و محبوبیت میرسند و هم درآمدهای بالایی دارند. احتمالاً ذهن اکثر شما مخاطبین عزیز با ذکر این مثال بلافاصله به سراغ فوتبالیستها خواهد رفت، اما بحث امروز ما پیرامون قشر دیگری از جامعه ورزشی شکل گرفته؛ جامعهای که تعدادشان خیلی زیاد نیست و صد البته خطر و هیجان ورزششان هم خیلی بیشتر از فوتبال و امثال آن است. شاید هرازگاهی این سؤال را از خود پرسیده باشید که نشستن در یک وسیله نقلیه که قرار است با سرعتی سرسامآور از موانع و پیچهای در طول پیست بگذرد و درعینحال ایمنی آنچنانی هم ندارد، چقدر میارزد؟ یقین داشته باشید که جواب سؤال شما همان عشق و علاقهای است که در بالا بدان اشاره کردم و در لیست زیر نمیتوانید دنبال جواب این سؤال باشید اما این لیست به شما خواهد گفت که اگر یک راننده حرفهای باشید، کمپانیها و تیمهای بزرگ حاضرند چه مبلغی را به شما بپردازند که برای آنها تفریح کنید. اخیراً وبسایت اومنی کورس گزارشی را منتشر کرده است که در آن به میزان مبلغ دریافتی رانندگان فرمول یک پرداخته و همانطور که پیشبینی میشد فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی شرکتهای مکلارن و هوندا در یک سال اخیر ۳۶.۵ میلیون یورو درآمد داشته و رتبه نخست این لیست را در اختیار دارد، لوئیز همیلتون راننده شرکت مرسدس ۲۸.۵ میلیون یورو و سباستین فتل از فراری ۲۷.۵ میلیون یورو درآمد داشتهاند که از این لحاظ به ترتیب در رتبههای دوم و سوم بعد از فرناندو آلونسوی اسپانیایی قرار میگیرند. نکته جالب در مورد این قراردادها این است که دستمزد ثابت همیلتون و فتل این مقدار تعیین شده که با جوایز و پاداشها این رقم تا ۴۰ میلیون یورو خواهد رسید اما در قرارداد آلونسو مبلغی بهعنوان پاداش قید نشده است.لیست دستمزد این مجانین سرعت، به شرح زیر است:
فرناندو آلونسو: ۳۶.۵ میلیون یورو.
لوئیز همیلتون: ۲۸.۵ میلیون یورو.
سباستین فتل: ۲۷.۵ میلیون یورو.
نیکو روزبرگ: ۱۶.۸ میلیون یورو.
جنسون باتن: ۱۰.۶ میلیون یورو.
کیمی راکونن: ۶.۴ میلیون یورو.
دنیل ریکاردو: ۵ میلیون یورو.
فلیپه ماسا: ۴ میلیون یورو.
نیکو هالکنبرگ: ۳.۶ میلیون یورو.
والری بوتاس: ۳ میلیون یورو.
رومن گروژان: ۲.۹ میلیون یورو.
سرجیو پرز: ۲.۹ میلیون یورو.
پاستور مالدونادو: ۲.۹ میلیون یورو.
دنیل کایات: ۶۸۰ هزار یورو.
مکس ورشتاپن: ۴۵۰ هزار یورو.
کارلوس ساینز: ۳۴۰ هزار یورو.
فیلیپه نصر: ۱۷۰ هزار یورو.
مارکوس اریکسن: ۱۷۰ هزار یورو.
Archi KHAN
۱۰ بهمن ۱۳۹۴خدا شانس بده …
aston martin
۲۰ بهمن ۱۳۹۴کوفتشون بشه
چه خبره
از یه کارگر یا کارمند بیشتر جون میکنن ک اینقد میگیرن؟
حرومه به مولا
درست نیس اینکارا
یه حدی داره دستمزد دیگه چخبره میلیون یورویی پول میگیرن
فوتبالیستا ک ازینا بدتر
صد سالم تویین مملکت جون بکنیم یک هشتم دسمزد ی هفتشونو در نمیاریم
جاشون جهنمه
حميد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴نوش جونشون
زحمت کشیدنند
برنامه ریزی داشته اند
و رویا
mohammad_boss429
۱۰ بهمن ۱۳۹۴و البته شرایطشو که ما بی بهره ایم..
king 918
۱۰ بهمن ۱۳۹۴انصافا کار سختیه ولی 36 میلیون یورو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرامرز
۱۰ بهمن ۱۳۹۴به نظر من فقط در صورتی که واقعاْ بهترین باشی درآمدت فوق العاده هست وگرنه نفر ۱۸ ام جهان (طبق لیست بالا) فقط دو برابر یه استاد تمام دانشگاه (در آلمان) درآمد داره. در حالیکه تو فوتبال نفر ۱۸ هزارم جهان (بازیکنای لیگ خودمون) هم ۱۰ برابر اساتید دانشگاه درآمد دارن. البته این درآمدها ناخالص هست و معمولاْ تا ۵۰ درصد یا حتی بیشتر برای مالیات و انواع بیمه کسر خواهد شد.
BMW ///M
۱۰ بهمن ۱۳۹۴والا شرایط جوری که اگه خانواده معمولی یا حتی فقیر یا از اون هم بدتر زیر فقر و… هم باشی ولی عشق ماشین و سرعت باشی و از مرگ نترسی اون ور آب می تونی راننده ی فرمول وان بشی. و هزینه ها رو یه جوری جور کنی.
ولی اگه این ور باشی نمی تونی، چرا؟ هزینه ها، جدا از هزینه ی سفر. آموزش دوره ی حرفه ی برای آماده شدن در فرمول ۱ مبلغ ۳۰ هزار دلاره ( البته این مبلغ بر اساس مکان آموزش متفاوته )
SAMANpes
۱۲ بهمن ۱۳۹۴اونجوری که شما فک نمیکنی نیست دوست عزیز
فرمول یک بیشتر از اونی که شما فکر بکنی به پول وابسته اس !
Ahmad..F12
۱۰ بهمن ۱۳۹۴اونا برای نیروهای حرفه ایشون خرج میکنن که جواب میگیرند
هیچ جای دنیا (به جز اینجا) دسترنج خودشون رو کم ارزش نمیدونن و شرکت طرف حساب هم به هیچ نیروی کاری که خوب نیست پول مفت نمیده
moein
۱۰ بهمن ۱۳۹۴خدا شاهده هیچ نظری ندارم
بد می گن چرا جون ها تو خیابون مسابقه می دن
بعد می گن چرا حادثه زیاده
این حرف های مامجز خالی کردن ودمون نیست
بهشت و جهنم همین جاست
یاس ی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴در کشورهای پیشرفته شما در هر شغلی از خودت استعداد نشون بدی قطعا برات درامد خوب داره.
معلم خوبی باشی میشی معلم مدارس خاص یا معلم خونگی افراد خاص با درامد خاص و در بعضی مواقع حتی دیده میشه که در سفرهای خانواده هم حضور دارن و تدریس میکنن.
پرستار خوبی باشی میشی یکی مثل خانم جو فراست که درامد بالایی داره.
در ورزش هم فرقی نمیکنه در چه رشته ای باشی. فقط مختص فوتبال نیست.
akbar75
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سلام.نوش جونشون باشه چون دارن با زندگیشون بازی میکنن
صادق
۱۰ بهمن ۱۳۹۴میترسم این کیمی رایکونن آخرش بشه مدیر عامل فراری…!
کاشکی فراری دست میکشید ازش،
دیگه خیلی وقته اون ” کیمی آیس من” رو ندیدیم…
MjM
۱۰ بهمن ۱۳۹۴فرمول یک یکی از هیجان انگیز ترین…سخت ترین…پول ساز ترین… و پیشرفته ترین ورزشهای دنیاست…یه سری اعداد و ارقام جالب:
-هر خودرو برای هر تیم در هر مسابقه چیزی حدود 2 میلیارد خرج بر میداره
-موتور خودروهای فرمول یک فقط برای یک مسابقه جواب میده
– هر راننده چیز حدود 3 لیتر از آب بدنشو طی مسابقه از دست میده..و همیشه با یه نی از تو کلاهشون مایعات میخورن
– فرمون فرمول 1 یکی از پیشرفته ترین سازه های ساخته دست بشره
– فشاری که به راننده ها طی مسابقه میاد چندین برابر فشاریه که به فضا نوردان هین پرتاب به فضا وارد میشه
– موتوراشون اینقدر دقیق طراحی شده که در حالت سرد روشن نمیشه و باید روغن داغ تزریق بشه
و….
enzo
۱۰ بهمن ۱۳۹۴البته اینطوریام نیست که هر مسابقه 1 موتور
با قوانین فعلی تیما تو یک فصل مجوز استفاده از 4 موتور رو دارن که میانگین میشه هر 5 مسابقه 1 موتور و استفاده از موتور 5 ام به بعد هر بار 10 رده جریمه داره
عباس
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یک مستند دیدم درباره مراحل ساخت ماشین های فرمول یک!فقط یک نمونه درباره اینکه اگه موتورش رو در حالت سرد استارت بزنی موتور داغون میشه،یا اینکه یک میله فیبر کربن رو تو یک دستگاه گذاشت و اونقدر تابوندش تا شکست،در کنارش یک میله با جنس فولاد آلیاژی با قطر پنج شش برابر میله کربنی رو توی دستگاه گذاشت که جالب بود با اون قطر کمش یادم نیست ولی فکر کنم حداقل بیشتر از پنج برابر میله فولادی مقاومت داشت،تازه اونجا فهمیدم که با این مقاومت کربن و سرعت زیاد اگه از فولاد استفاده کنن در تصادف ماشین پودر میشه حالا اینکه ماشین هاشون از فیبر کربنه که در تصادف اینطور داغون میشه
SAMANpes
۱۲ بهمن ۱۳۹۴اینو بگم که تقریبا 6 میلیون دلار برای هر ماشین هزینه میشه
موتور ها خیر فط برای یک مسابقه نیست قوانین ها خیلی سخت تر شدن و تیم های فقط میتونن چهار یا شش موتور در فصل در اختیار داشته باشن
و اینکه در یک مسابقه راننده تقریبا بعد از ریس هفت کیلو از وزنشو از دست میده
ماسل
۱۰ بهمن ۱۳۹۴۲۰۱۵ یه بوکسور ۸ برابر الونسو درآمد داشته
دارندگی و برازندگی
enzo
۱۰ بهمن ۱۳۹۴آره
فلوید می ودر که تو تک مسابقه پارسالش با مانی پاکیائو 180 میلیون دلار به جیب زد
الانم صاحب عنوان پولدارترین ورزشکار دنیاس
احمد باقری
۱۰ بهمن ۱۳۹۴نوش جان.
امیر
۱۰ بهمن ۱۳۹۴هیچی اندازه بازار زمین ومسکن وملک تجاری که توایران سود داره هیچ شغلی نداره البته پزشکی تو ایرانم خیلی درامد داره یعنی درامد وسودای نامتعارف وعجیبی داره
حسين
۱۰ بهمن ۱۳۹۴نابرده رنج گنج میسر نمی شود … دمشون گرم و نوش جونشون
amin
۱۱ بهمن ۱۳۹۴کار فوق العاده سختیه و استعداد به همراه تمرینات سخت و حرفه ای نیاز داره،این یجور بازی با زندگیه خب بهاش رو هم باید پرداخت،عبور از پیچ های پیست فرمول وان با سرعت 280 کیلومتربا رقابت فوق العاده تنگاتنگ که صدای موتور لوییس همیلتون و سباستین فتل توی گوشت باشه کار راحتی نیس.
محمد زمانلو
۱۵ بهمن ۱۳۹۴داداش اگه چند صد یورویی ته حسابت موند اونو بریز حساب من !
محسن غریب
۱۱ خرداد ۱۳۹۵هعیییییی… ما که از بچگی عاشق فرمول یکیم ، حاظرم با یه دستمزد بخور و نمیر این کارو انجام بدم
حتی خیلی دوست دارم اگه قراره بمیرم ، تو یکی از همین مسابقات جایزه بزرگ بمیرم ، مث سنا…
کاش تو مملکت ما هم بود ، یه استعداد یاب بود ، یه سرمایه گذار ، مگه ماها چیمون کمه؟؟
فقط بلدن تو ملک و املاک سرمایه گذاری کنن
کارتینگ درست حسابی هم نداریم، وگرنه همه ی اینا از کارتینگ شروع کردن
ولی بازم دستمزدشون نوش جونشون
ما که نتونستیم ، حداقل اونا بتونن