سباستین فتل آخرین حملات والتری بوتاس را نیز تحمل کرد تا با کسب بردی شیرین، دومین قهرمانی خود را در پایان دومین گرندپری سال ۲۰۱۸ جشن بگیرد.
بوتاس علیرغم تلاش بسیار نتوانست بر فتل که در حال از دست دادن تایرهای سافت خود بود غلبه کرده و قهرمانی را بهدست آورد و در مکان دوم ایستاد. همیلتون نیز که از ۵ رده جریمه رنج میبرد و از مکان نهم استارت زده بود، با عملکردی درخور، کامل کنندهی سکوی بحرین بود.
فتل که از جایگاه اول آغازگر مسابقه بود، شروع خوبی داشت و برتری خود را حفظ کرد، اما رایکونن هم تیمی او که از جایگاه دوم رقابت را شروع کرده بود استارت بدی داشت و در پیچ ۱ موقعیت خود را به بوتاس واگذار کرد.
والتری بوتاس به خوبی در تعقیب پیشتاز مسابقه سباستین فتل بود. وقتی فتل برای تعویض تایر اولین و آخرین پیت استاپ خود را انجام داد، بوتاس تنها دو ثانیه با او فاصله داشت. فتل با لاستیک سافت از پیت لین خارج شد. یک دور بعد، فراری دومین راننده خود را فراخواند و رایکونن نیز تایرهای سوپرسافت خود را با نمونه سختتر سافت تعویض کرد. بوتاس نیز ۲ دور دیگر تایرهای خود را عوض کرد تا بتواند با رانندگان فراری رقابت کند. بوتاس با تایرهای مدیوم (یک درجه سختتر از تایر سافت) در حالی به پیست بازگشت که فتل ۸ ثانیه از او جلوتر بود و رایکونن نیز فاصله زیادی با او نداشت.
در این حال، همیلتون که از ردهی نهم با تایرهای سافت استارت زده بود، هنوز با تایرهای اولیه در پیست حرکت میکرد و جلوتر از دیگر رانندگان قرار داشت. فتل بعد از چند دور از همیلتون سبقت گرفت. مرسدس سپس همیلتون را به پیت فراخواند و کفشهای جدید سفید رنگ مدیوم را به او داد.
سپس رایکونن برای بار دوم اقدام به تعویض تایر کرد که اتفاق ناگواری رخ داد. تایر عقب سمت چپ اتوموبیل کیمی، گیر کرد و باز نشد. مکانیکها اتوموبیل رایکونن را پایین آوردند و او شروع به حرکت کرد. در این هنگام پای یکی از مکانیکها که منتظر بیرون آوردن چرخ معیوب بود، به شکل بدی آسیب دید. رایکونن نیز بعد از اندکی حرکت، به دلیل تعویض نشدن یکی از چرخهایش ایستاد. او که زمان زیادی از دست داده بود، مجبور به ترک مسابقه شد.
در پیست، به نظر میرسید فتل خود را برای ۲ پیت استاپ آماده کرده، اما تیم در یک تصمیم استراتژیک پیت استاپ دوم را کنسل کرد و به فتل اطمینان داد که با تایرهای خود میتواند مسابقه را تمام کند.
در ۱۰ دور پایانی، فاصله بوتاس با فتل به زیر ۱۰ ثانیه رسید. در این لحظات پیشتازی فتل لحظه به لحظه با خطر از دست رفتن روبه رو بود.۲ دور مانده به پایان مسابقه، بوتاس فاصله خود با فتل را به زیر یک ثانیه رساند و از DRS استفاده کرد. اما نتوانست از فتل سبقت بگیرد و فتل با اختلاف کمی پیروزی این گرندپری را به دست آورد. همیلتون نیز با ۸.۵ ثانیه اختلاف نسبت به فتل در جایگاه سوم قرار گرفت.
اما رانندگان ردبول سرنوشت خوبی در بحرین نداشتند. مکس ورشتپن که درگیری با همیلتون، باعث پنچری تایر او شد، مجبور به تعویض تایر شد. اما بعد از مدت کمی، به دلیل مشکل در سیستم دیفرانسیل اتوموبیلاش از مسابقه خارج شد. دنیل ریکاردو همتیمی او نیز، بعد از پنچری ورشتپن، به دلیل مشکل فنی از دور مسابقه خارج شد تا ردبول رانندهای برای عبور از خط پایان نداشته باشد.
اما تورو روسو، تیم خواهر ردبول، عملکرد خوبی داشت. در دومین مسابقهی آن ها با موتور هوندای اخیراً بدنام، پیر گسلی عملکرد بسیار خوبی داشت و در جایگاه چهارم قرار گرفت. کوین مگنوسن راننده تیم هاس که از نبرد با هم تیمی خود جان سالم به در برده بود، پنجم شد و نیکو هالکنبرگ راننده آلمانی تیم رنو نیر ششم شد.
فرناندو آلونسو که از جایگاه سیزدهم مسابقه را شروع کرده بود، در دور اول به ردهی نهم رسید و درنهایت در جایگاه هفتم مسابقه را تمام کرد. استافل وندورن هم تیمی او نیز هشتم شد.
مارکوس اریکسون که از گرندپری ۲۰۱۵ ایتالیا تا کنون امتیازی کسب نکرده بود، نهم شد و استبان اکون نیز در جایگاه دهم قرارگرفت.
جدول گرندپری فرمول یک بحرین ۲۰۱۸
رده | راننده | تیم | موتور | زمان |
۱ | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | – |
۲ | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | ۰.۶۹۹ |
۳ | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | ۶.۵۱۲ |
۴ | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | ۱’۰۲.۲۳۴ |
۵ | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | ۱’۱۵.۰۴۶ |
۶ | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | ۱’۳۹.۰۲۴ |
۷ | Fernando Alonso | McLaren | Renault | ۱ lap |
۸ | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | ۱ lap |
۹ | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | ۱ lap |
۱۰ | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | ۱ lap |
۱۱ | Carlos Sainz Jr. | Renault | Renault | ۱ lap |
۱۲ | Sergio Perez | Force India | Mercedes | ۱ lap |
۱۳ | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | ۱ lap |
۱۴ | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | ۱ lap |
۱۵ | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | ۱ lap |
۱۶ | Lance Stroll | Williams | Mercedes | ۱ lap |
۱۷ | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | ۱ lap |
Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | ۲۲ laps | |
Max Verstappen | Red Bull | TAG | ۵۴ laps | |
Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | ۵۶ la |
جدول رده بندی رانندگان بعد از گرندپری بحرین
رده | راننده | تیم | امتیاز |
۱ | Sebastian Vettel | FERRARI | ۵۰ |
۲ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۳۳ |
۳ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۲۲ |
۴ | Fernando Alonso | MCLAREN RENAULT | ۱۶ |
۵ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۱۵ |
۶ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۱۴ |
۷ | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING TAG HEUER | ۱۲ |
۸ | Pierre Gasly | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | ۱۲ |
۹ | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | ۱۰ |
۱۰ | Max Verstappen | RED BULL RACING TAG HEUER | ۸ |
۱۱ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN RENAULT | ۶ |
۱۲ | Marcus Ericsson | SAUBER FERRARI | ۲ |
۱۳ | Carlos Sainz | RENAULT | ۱ |
۱۴ | Esteban Ocon | FORCE INDIA MERCEDES | ۱ |
۱۵ | Sergio Perez | FORCE INDIA MERCEDES | ۰ |
۱۶ | Charles Leclerc | SAUBER FERRARI | ۰ |
۱۷ | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | ۰ |
۱۸ | Lance Stroll | WILLIAMS MERCEDES | ۰ |
۱۹ | Brendon Hartley | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | ۰ |
۲۰ | Sergey Sirotkin | WILLIAMS MERCEDES |
جدول رده بندی تیم ها پس از گرندپری بحرین:
رده | تیم | امتیاز |
۱ | FERRARI | ۶۵ |
۲ | MERCEDES | ۵۵ |
۳ | MCLAREN RENAULT | ۲۲ |
۴ | RED BULL RACING TAG HEUER | ۲۰ |
۵ | RENAULT | ۱۵ |
۶ | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | ۱۲ |
۷ | HAAS FERRARI | ۱۰ |
۸ | SAUBER FERRARI | ۲ |
۹ | FORCE INDIA MERCEDES | ۱ |
۱۰ | WILLIAMS MERCEDES |
[دانلود ویدئو]
Ferrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۷کسایی که دنبال یه مسابقه ی فرمول یک هیجان انگیز بودن امیدوارم این مسابقه رو تماشا کرده باشن.حیف شد کیمی از مسابقه بیرون رفت ۱۵ امتیاز شیرین از دست رفت
Ali Keyhani
۲۰ فروردین ۱۳۹۷چقدرررر بد شانسه این رایکونن آخه،ولی بازم از بابت دومین پیروزی متوالی وتل خوشحالم،دورهای آخر هیجان مسابقه اوج گرفته بود و بوتاس کاملا رسیده بود به وتل ولی خداروشکر نتونست سبقت بگیره.
بهزاد
۲۰ فروردین ۱۳۹۷چرخ عقب رایکونن هنوز بالا بود که مسئول چراغ سبز دستور حرکت داد و یک اشتباه سطح پایین بود و در هر صورت رایکونن پش همیلتون خارج میشد و نیازی به عجله کردن نبود.
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۷آفرین به فتل درود بر فراری بزرگ
به امید قهرمانیِ پر افتخار ترین تیم تاریخ فرمول یک
???? ???? ???? ????
enzo
۲۰ فروردین ۱۳۹۷این ریس و ریس قبلی نشون داد فراری وقتی جلو مرسدس باشه کاملاً امکان کنترل ریس رو داره حتی وقتی مرسدسا از عقب فشار میارن بازم شانسشون برای سبقت کمه تازه بحرین برخلاف ملبورن جزء پیستایی بود که سبقتای زیادی توش رخ میده
فتل اگر همینطوری بی نقص فصل رو ادامه بده و تیم از اشتباهات نیم فصل دوم پارسال درس گرفته باشه و اتفاقات مسخره ای مثل این پیت استاپ رایکونن تکرار نشه شانس قهرمانی امسال رو حتی بیشتر از همیلتون داره
Meysam..LaFerrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۷مرسدس بسیار تیم باهوشیه و با استراتژی بسیار مناسبش فراری رو تحت فشار قرار داد.
ممکن بود تایرهای سافت فتل تا آخر مسابقه دووم نیارن و شاهد یه فاجعه ی تاریخی باشیم و مسابقه ای که بسیاری انتظار داشتن فراری 1-2 کنه به صفر مطلق تبدیل بشه! اما خب خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و دومین پیروزی فراری و فتل بدست اومد.
کیمی هم بدشانسی بزرگی آورد و با ناشی گری مکانیک ها هم ریس کیمی خراب شد هم امتیازات تیمی خوبی از دست رفت.
حالا به غیر از مسئله ی سرعت که در رقابت با مرسدس باید “سریع” باشی، باید باهوش هم باشی وگرنه قافله رو میبازی؛ فراری باید از این ریس درس بگیره برای باقی مسابقات.
Meysam..LaFerrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۷قافله = قائله
علی آقا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷قائله »»» غائله
؛)
جواد
۲۰ فروردین ۱۳۹۷به نظرم فرناندو آلونزو بیاد فراری جای رایکونن خیلی بهتره….
رایکونن نمیتونه پا به پای فتل و فراری بیاد بالا؛
سعید
۲۰ فروردین ۱۳۹۷الونسو که عمرا برنمیگرده فراری ، به نظرم بهترین گزینه ریکیاردو هست که امسال قراردادش با ردبول تموم میشه
enzo
۲۱ فروردین ۱۳۹۷اومدن ریکیاردو محتمله
شایعه سازای ایتالیایی که حتی میگن قراردادشم با فراری رو امضا کرده و هلموت مارکو هم باخبره
آلونسو و فراری هم متاسفانه یه قصه تموم شدس هم اینکه آلونسو بعد رفتن پلای پشت شرش رو خراب کرد همین که فتل و آلونسو رابطه خوبی ندارن اصلن
کیانوش38
۲۱ فروردین ۱۳۹۷با این که تیم اول من هاس نیست ولی این بار چشمم به این تیم بود و با توجه به گرند پری قبلی انتظاراتم ازش بالا بود. حیف….