مسابقات

دوئل مارکز و داوی در سرزمین سامورایی‌ها- جایزه‌بزرگ موتو جی پی ژاپن

آندره داویتسیوزو فاصله خود را با مارک مارکز در جدول امتیازات کم کرد و با بردن جایزه‌بزرگ ژاپن در روز بارانی پیست Motegi به فاصله ۱۱ امتیازی مارکز رسید.

مسابقه به نبردی دوجانبه بین مدعیان قهرمانی تبدیل شد. مارکز که تا دور آخر قهرمانی را در دست داشت، در پیچ ۱۱ از داوی عقب ماند و برد جایزه‌بزرگ ژاپن را به او واگذار کرد. همچون مسابقه اتریش، مارکز تلاش کرد تا دوباره پیشتازی را به‌دست گیرد و در پیچ آخر قصد سبقت داشت اما به دلیل سرعت زیاد، پیچ را عریض‌تر طی کرد و نتوانست از داوی سبقت بگیرد. درنهایت او با اختلاف ۲۴۹ هزار ثانیه دوم شد.

دنیلو پتروچی در ابتدای مسابقه پیشتازی را در اختیار داشت و به لطف استفاده از لاستیک‌های عقب بسیار نرم تا انتهای دور چهارم، ۱.۹ ثانیه با نفر دوم فاصله انداخته بود. اما این ایتالیایی قادر به حفظ سرعت خود نبود و در دورهای ۱۳ و ۱۴، مارکز و داوی از او سبقت گرفتند.

حال که پتروچی از رقابت خارج شده بود، مارکز و داوی رقابت خوبی را با یکدیگر آغاز کرده بودند. بعد از سبقت هر دو موتورسوار از پتروچی، فاصله مارکز و داوی نیم ثانیه بود. تا این‌که داوی در پیچ ۵ نوزدهمین دور، از مارکز سبقت گرفت و پیشتازی را از آن خود کرد.

داوی در انتهای آن دور ۸ دهم ثانیه از مارکز جلو افتاد. اما بعدازآن مارکز خود را نزدیک کرد و ۳ دور مانده به پایان مسابقه، از داوی سبقت گرفت تا این نمایش جذاب را جلوه‌ای بهتر بخشد. این دو موتورسوار دو بار دیگر در همان دور پیشتازی را به نفع خود تغییر دادند. داوی در پیچ ۶ و مارکز ۳ پیچ بعد این سبقت‌ها را گرفتند. تا دور آخر به نظر می‌رسید مارکز برنده رقابت خواهد بود. اما اشتباه او در این دور کار را برای داوی فرصت‌طلب آسان کرد تا فاصله امتیازی را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد.

پتروچی رده سوم را حفظ کرد و با اختلاف ۱۰.۳۰۸ ثانیه نسبت به موتورسوار دوکاتی از خط پایان گذشت.

آندره ایانونه و الکس رینز موتورسواران سوزوکی، بهترین نتیجه فصل خود را به‌دست آوردند و کار خود را در رده‌های چهارم و پنجم به پایان رساندند.

خورخه لورنزو که در دور اول پیشتاز بود، به زود خود را در رده‌های انتهایی ۱۰ نفر برتر یافت. او با عبور از یوهان زارکو به رده ششم رسید و بعد از او نیز الیش اسپارگارو رده هفتم را از آن خود کرد.

زارکو در رده هشتم به کار خود پایان داد و وینیالز بعد از او در رده نهم قرار گرفت. ولنتینو روسی دیگر موتورسوار یاماها در دور ششم تصادف کرد و درحالی‌که در جایگاه نهم قرار داشت از مسابقه خارج شد.

جدول نهایی جایزه‌بزرگ موتو جی پی ژاپن

رده امتیاز موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان/ فاصله‌زمانی
۱ ۲۵ Andrea DOVIZIOSO Ducati Team ۱۴۶.۳ ۴۷’۱۴.۲۳۶
۲ ۲۰ Marc MARQUEZ Repsol Honda Team ۱۴۶.۳ +۰.۲۴۹
۳ ۱۶ Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing ۱۴۵.۸ +۱۰.۵۵۷
۴ ۱۳ Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR ۱۴۵.۳ +۱۸.۸۴۵
۵ ۱۱ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۱۴۵.۱ +۲۲.۹۸۲
۶ ۱۰ Jorge LORENZO Ducati Team ۱۴۵.۱ +۲۴.۴۶۴
۷ ۹ Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini ۱۴۴.۹ +۲۸.۰۱۰
۸ ۸ Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 ۱۴۴.۸ +۲۹.۴۷۵
۹ ۷ Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP ۱۴۴.۴ +۳۶.۵۷۵
۱۰ ۶ Loris BAZ Reale Avintia Racing ۱۴۳.۸ +۴۸.۵۰۶
۱۱ ۵ Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing ۱۴۳.۵ +۵۶.۳۵۷
۱۲ ۴ Katsuyuki NAKASUGA Yamalube Yamaha Factory Racing ۱۴۳.۳ +۱’۰۰.۱۸۱
۱۳ ۳ Sam LOWES Aprilia Racing Team Gresini ۱۴۳.۲ +۱’۰۰.۹۸۰
۱۴ ۲ Hector BARBERA Reale Avintia Racing ۱۴۳.۱ +۱’۰۳.۱۱۸
۱۵ ۱ Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS ۱۴۳.۱ +۱’۰۳.۵۱۴
۱۶ Scott REDDING OCTO Pramac Racing ۱۴۳.۱ +۱’۰۴.۱۶۲
۱۷ Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing ۱۴۳.۰ +۱’۰۶.۲۷۱
۱۸ Hiroshi AOYAMA EG 0,0 Marc VDS ۱۴۲.۶ +۱’۱۳.۲۵۰
Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team ۱۴۲.۶ ۳ Laps
Dani PEDROSA Repsol Honda Team ۱۴۳.۰ ۴ Laps
Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar Team ۱۳۳.۹ ۵ Laps
Cal CRUTCHLOW LCR Honda ۱۳۷.۶ ۱۰ Laps
Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP ۱۴۲.۰ ۱۹ Laps
Kohta NOZANE Monster Yamaha Tech 3 ۱۳۷.۶ ۲۱ Laps

 

سکوی نارنجی موتو جی پی در سرزمین آفتاب تابان

جدول قهرمانی موتو جی پی ۲۰۱۷ بعد از گرندپری ژاپن

رده موتورسوار موتور ملیت امتیاز
۱ Marc MARQUEZ Honda SPA ۲۴۴
۲ Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA ۲۳۳
۳ Maverick VIÑALES Yamaha SPA ۲۰۳
۴ Dani PEDROSA Honda SPA ۱۷۰
۵ Valentino ROSSI Yamaha ITA ۱۶۸
۶ Johann ZARCO Yamaha FRA ۱۲۵
۷ Jorge LORENZO Ducati SPA ۱۱۶
۸ Danilo PETRUCCI Ducati ITA ۱۱۱
۹ Cal CRUTCHLOW Honda GBR ۹۲
۱۰ Jonas FOLGER Yamaha GER ۸۴
۱۱ Alvaro BAUTISTA Ducati SPA ۷۰
۱۲ Aleix ESPARGARO Aprilia SPA ۶۲
۱۳ Jack MILLER Honda AUS ۵۶
۱۴ Scott REDDING Ducati GBR ۵۶
۱۵ Andrea IANNONE Suzuki ITA ۵۰
۱۶ Loris BAZ Ducati FRA ۴۵
۱۷ Pol ESPARGARO KTM SPA ۴۲
۱۸ Alex RINS Suzuki SPA ۳۸
۱۹ Tito RABAT Honda SPA ۲۹
۲۰ Karel ABRAHAM Ducati CZE ۲۸
۲۱ Hector BARBERA Ducati SPA ۲۵
۲۲ Michele PIRRO Ducati ITA ۱۸
۲۳ Bradley SMITH KTM GBR ۱۴
۲۴ Mika KALLIO KTM FIN ۱۱
۲۵ Sam LOWES Aprilia GBR ۵
۲۶ Katsuyuki NAKASUGA Yamaha JPN ۴
۲۷ Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA ۱
۲۸ Takuya TSUDA Suzuki JPN
۲۹ Hiroshi AOYAMA Honda JPN
۳۰ Kohta NOZANE JPN

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Meysam..LaFerrari

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ناخواسته از خواب پاشدم و اصلا حواسم به این مسابقه نبود ، آخرین لحظه یادم افتاد و مسابقه رو دیدم ، فقط میتونم بگم فوق العاده بود و خوشحالم که دوباره نخوابیدم!! هیجان انگیزترین مسابقه ی فصل تا به اینجا همین بود.
    البته شاید اگه مارکز دورهای آخر یکی دو تا اشتباهی که کرد رو نمیکرد پیروز میشد ولی واقعا دویتزیوسو فوق العاده بود و از پیروزیش خوشحال شدم ، شانس مارکز برای قهرمانی بیشتر بنظر میاد اما خیلی دوست دارم دویتزیوسو قهرمانی رو بگیره.

    1. Ahmad

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      میثم.دیشب تو کانال به ما دلگرمی میدی از این طرف واسه دویتسوزو آرزوی قهرمانی میکنی؟

  2. میکایل

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل همیشه مارکز در صدر اما اینبار سامورایی بی وفا کاتانای خود را در پیست کشاند تا بار دیگر به مقام دوم قانع شویم ، اما راه همچنان ادامه داره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا