از زمانی که کمپانی آمریکایی Liberty Media امتیاز فرمول ۱ را با خریدی ۸ میلیارد دلاری به دست آورده همگان انتظار تغییرات بزرگ در این رشتهی پرطرفدار ورزشی را دارند. این تغییرات دربردارندهی رانندهها نیز احتمالاً خواهد بود.
سردستهی رانندگانی که دربارهی تغییراتی که این افراد میخواهند در فرمول ۱ ببینند سباستین فتل است. رانندهها خواهان خودروهایی سریعتر و جذابتری هستند و در این میان رانندههای فراری خواهان فریاد زیبای پیشرانههای ۱۲ سیلندر سنتی این کمپانی به جای نسخههای ۶ سیلندر هیبریدی خنثی امروزی هستند.
فلیپه نصر رانندهی سائوبر و سرجیو پرز رانندهی فورس ایندیا گفتهاند که بجای تماشای پیروزیهای تکراری یک تیم، تماشاگران و طرفداران خواهان جنگهای نزدیکتر در پیست هستند.به عنوان یک راننده شما میخواهید که سریعتر بروید، میخواهید که هیجانانگیزترین خودروها را برانید. اگر از من بپرسید که میخواهم چه چیزی را برانم خواهم گفت که میخواهم تعداد سیلندرها در خودرو دو برابر شود و بسیاری از تجهیزات الکتریکی پیچیده حذف شوند.
من دوست دارم که ببینم مسابقات فرمول ۱ نزدیکتر شده و این فرصت در اختیار تیمها باشد که بتوانند مسابقهای را برنده شده و برای کسب مقام بجنگند. فکر میکنم این برای تماشاگران جذاب باشد که یک مسابقه را ویلیامز ببرد و مسابقهای دیگر را تیمی دیگر.
از طرف دیگر دنیل ریکاردو گفته که بهتر است مسابقات در روز شنبه برگزار شود زیرا تیمها میتوانند برنامهریزی بهتری داشته باشند. البته این رانندهی جوان مزاحی هم داشته:
من دوست دارم که مسابقه در روز شنبه برگزار شود زیرا میتوانیم برای داشتن شبی بهتر در شنبه برنامهریزی کنیم! این کار هیجان زیادی خواهد داشت.
از هماکنون منتظر ایجاد تغییرات جالب در مسابقات هستیم اما قرارداد اشاره شده در سهماهه اول سال ۲۰۱۷ نهایی خواهد شد بنابراین باید کمی منتظر بمانیم.
منبع: carscoops
MATADOR
۲۹ شهریور ۱۳۹۵برد های در پی مرسدس بسیاری از تیم ها رو عصبانی کرده و دنبال رقابت های نزدیک تر هستند. در حالی که مرسدس 290 امتیاز داره تیم سائوبر به 10 امتیاز هم نرسیده. واقعا اختلاف خیلی خیلی زیاده.
مافیای بزرگ فراری هم دنبال عوض کردن قوانین برای تکرار موفقیت های قبلی خودش و عقب انداختن رقباست.
امیدوارم هر کسی و هر تیمی لایق تر هست فاتح این مسابقات باشه. چه مرسدس چه فراری چه ویلیامز چه مک لارن…
MATADOR
۲۹ شهریور ۱۳۹۵در مورد فراری هدفم از واژه ی مافیا اینه که
فراری در تشکیل و برگزاری و بودجه بندی فرمولا وان خیلی نقش مهمی داره. یجورایی فرمول یک رو متعلق به خودش میدونه ( به نظر من هم تا حدودی حرفش درسته ) و شکست های پی در پی از تیمی که 60 سال از این مسابقات دور بوده خیلی براش سنگینه.
رابطه ی دست اندرکاران فرمولا وان با فراری یک سود دهی کلان2 طرفست بویژه زمانی که فراری یکه تاز این رقابت ها بود فراری در وضع قوانین جدید برای هر سری مسابقات فرمول 1 لابی بسیار قدرتمندی داره. الان هم به شدت در حال تلاش برای اعمال قوانین جدید برای فصل آینده و سنگین کردن کفه ی ترازو به نفع خودش و به ضرر مرسدس و ردبول ریسینگ هست.
بهزاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دوست گرامی فرمول یک سالهاست در اختیار(به اصطلاح شما مافیا) انگلیس و قانون گذارانش هست.
از دهه ی 80 تا اواخر دهه ی نود که کل افتخارات قسمت ویلیامز و مکلارن و بنتون و جردن و … بود تا اینکه اواخر دهه ی 90 با تشکیلاتی که تیم فراری بوجود آورد توانست مزد زحمات خودش با عملکرد عالی شوماخر بدست بیاره و از سال 2005 این لابی قدرتمند با قوانین و محدودیت هایی که ایجاد کرد تا حدودی تونست چند سالی رقابت پایاپایی ایجاد کنه و تیم هایی چون رنو و براون GP و ردبول مقابل فراری و مکلارن قد علم کنند و کسب موفقیت کنند ولی در این سالهای اخیر به جای اینکه دو یا سه تیم هم سطح هم باشند کاملا یک تیمی شده و این اختلاف کم مسابقه ی سنگاپور به خاطر وجود مشکل ترمز در خودروهای مرسدس بوجود آمد وگرنه با توجه به تایم رده بندی اختلاف به بیش از 40 ثانیه و بیشتر میرسید.
به هر روی تغییرات در F1 الزامیست تا هیجان سابق برگرده و تیم فراری مثل مرسدس و ویلیامز و ردبول حق رای و دخالت برابر داره و نمیتونه یکجانبه لابی کنه چون سایرین باید رای بدهند.
mehran911
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بهزاد عزیز
دقیقا درست گفتی
اما سلطه انگلیسی ها داره به پایان راه خودش نزدیک میشه
و داره دست ایتالیایی ها میوفته .
در فصل آینده شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود .
به احتمال زیاد رکورد های زیادی شکسته بشه .
و البته به نظر من در فصل آینده باز هم مرسدس با توجه به اینکه از بالاترین تکنولوژی استفاده میکنه و هزینه و اهمیتی که به مسابقات فرمول میده مدعی اول قهرمانی خواهد بود مگر اینکه معجزه ای رخ بده .
فراری تیم بسیار پر افتخار و قابل احترامیه
اما در این فصل با وجود داشتن راننده ای مثل فتل اصلا خوب کار نکرده و کاملا دور از انتظارات عمل کرده و این موضوع فقط مختص این فصل از مسابقات نیست .
بهزاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵مهران جان راجب تشکیلات جدید فرمول یک ،چیزی که مشهوده آمریکایی هستند و نمیدونم در این تشکیلات ایتالیایی ها چقدر سهم دارند.
نمیشه به یقین سال آینده را پیش بینی کرد ولی اگر محدودیت های آیرودینامیک و سیستم های الکترونیکی کمتر بشه و تایرهای بهتری عرضه بشه حداقل میشه رقابت نزدیکتری از جانب فراری و ردبول مقابل مرسدس شاهد باشیم.
البته امیدواریم یک نفر به مدیر فرمول یک فراری استراتژی درست پیت استاپ را یاد بده چون اکثرا نگاه میکنه ببینه سایرین کی میرن پیت بعد دستور پیت استاپ صادر میکنه و کیمی رایکونن که دیروز میتونست سوم بشه چهارمش کرد.
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ شهریور ۱۳۹۵توضیحات قشنگی بود
مرسی بهزاد عزیز
mehran911
۳۰ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
درسته که غول رسانه ای لیبرتی مدیا مالک فرمول خواهد بود اما در فاز دوم این خریداری الکستون جای خودش رو به Alejandro Agag خواهد داد که در حال حاضر مدیر مسابقات فرمول E هستش و یک ایتالیایی کاربلد .
.
قوانین و سیستم های جدید باعث نزدیکتر شدن رقابت ها خواهد شد و بستگی داره کدوم خودرو ساز زودتر خودش به با قوانین و امکانات جدید هماهنگ میکنه .
.
.
در مورد پیت استاپ فراری حرفتو قبول دارم اما خیلی وقتا انتخاب یک استراتژی درست واقعا کار راحتی نیست .
.
راستی پیرلی که خیلی با تایر های فصل بعد خبر ساز شده باید دید چی از آب در میاد به احتمال زیاد رکورد های زیادی شکسته خواهد شد
enzo
۲ مهر ۱۳۹۵برای اون رفیقمون که صحبت از مافیا و قوانین میکنه،
والا اون زمان مرسدس که داشت دود ردبول، فراری و مک لارن رو میخورد نشست پای طرح موتورای توربو و تکنولوژی هیبرید و حتی قبل اینکه بخواد تصویب بشه چندسال جلوتر از بقیه کار خودشو شروع کرده بود و با مافیا بازی و حمایت رنویی که الان مونده توش، fia رو مجاب کردن تکنولوژی هیبریدی رو وارد فرمول 1 کنه و علیرغم مخالفت فراری و حتی عدم تمایل صد در صدی اکلستون این طرح تصویب شد یعنی تغییر مستقیم قوانین به نفع خودشون.
بقیه وقتی فصل 2014 که شروع شد تازه فهمیدن چه رکبی خوردن و چقدر عقبن برا جبران . از اونورم fia اومده قانون گذاشته موتورا اجازه پیشرفت ندارن به جز استفاده از توکن های محدود یعنی عملا دست بقیه رو هم برا پیشرفت بسته و فقط یه تیمه صداش در نمیاد
البته همون دوره قبلی هم کم حال ندادن به مرسدس . 3000 کیلومتر تست مخفیانه تایرای پیرلی بدون اطلاع بقیه تیما از جزییاتش بهشون لطف کردن تا مشکل وحشتناکشون با تایرای پیرلی حل بشه و بعدش گند قضیه دراومد و صدای بقیه بلند شد تازه این یکی از مواردی بود که سریع رو شد و سروته قضیه رو هم آوردن.
حالا چون این وسط فراری چون دریافتی بیشتری از بقیه داره تو فرمول 1 و یه جاهایی حق وتو داره به خاطر بیشترین سابقه مداوم حضور تو فرمول 1 (از ابتدا تا الان) که اونم خیلی خیلی کمتر از قبل ازش استفاده میشه یسری تیما که پول خوبی هم خرج میکنن مثل ردبول و مرسدس براشون سنگینه دارن هرسال دریافتی کمتری میگیرن میان میگن مافیا فراری
ولی پاش بیفته خودشون بدترن
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵فکرکنم حداکثر سرعت فرمول 375 کیلومتر درساعت باشه درست میگم؟؟؟؟؟؟؟؟
امير رحيم پور
۲۹ شهریور ۱۳۹۵من بازم طرفدار بنزم با اینکه فراری هم دوس دارم ولی باز طرف بنزم
من اخرین موتوری که از تکنولوژی بنز دیدم
1000 اسب از یه موتور 1/6 لیتری بود تا اونم وقتی منتشر شدکه ازش استفاده کرده بودن
این دفعه فکر کنم بازار رقابت گرم تر باشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵جدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
مگه میشه 1.6 لیتری بشه 1000 اسب بخار قدرت تولید کرد
امير رحيم پور
۷ مهر ۱۳۹۵بله تولید شده
تازه اون موتور قدیمیه
تکنولوژی ساخت موتورهای فورمول 1 کاملا محرمانه میمونه تا وقتی مسابقات تموم بشه
رادین
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خیلی دوست دارم bmw هم برگرده
و اینکه مسابقات دو دسته بشه
فرمول 1 کلاسیک که همون موتورهای 12 سیلندر باشه و تکنولوژی کمتر.
فرمول 1 مدرن که با موتورهای تمام برقی یا هیبریدی مسابقه بدن.
تو هر پیست دو روز پشت سر هم مسابقات برگذار بشه اول سری کلاسیک بعدا سری مدرن.
مطمئن هستم تاثیر مثبتی در آینده خودروهای برقی میذاره.
محمد حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ایده قشنگیه
آفرین
آرین
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ریکاردو تو عکس بازم نیشش تا بناگوش بازه
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ای ول به مرسدس.