سباستین وتل، در حالیکه در یک پیکار جذاب و دیدنی توانست مسابقه را از جایگاه آخر شروع و در مقام سوم به پایان برساند، این کیمی رایکونن، راننده لوتوس بود که تا آخر در پیشاپیش همه حرکت کرد و کسی را یارای عبور از او نبود.
مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی، هیجدهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل بود که رقابت را برای قهرمانی در بالای جدول به اوج خود رساند. سباستین وتل که اکنون در صدر جدول قرار دارد با جریمه بخاطر سوخت گیری غیر مجاز، مسابقه را از داخل گاراژ شروع کرد اما آنچنان جنگنده و تیزپا ظاهر شد که تا مکان دوم جدول نیز بالا آمد. رقیب سرسخت و مستقیم او از تیم فراری یعنی فرناندو آلونسو کمی مایوس و غمگین ظاهر شد و البته توانست با بدست آوردن جایگاه دوم، فاصله امتیازی خود را با صدر جدول کاهش دهد. راننده اسپانیایی تیم فراری بعد از مسابقه گفت که نبرد را تا آخر ادامه خواهد داد. طرفداران آلونسو و فراری می توانند امیدوار باشند که در دو مسابقه باقیمانده، اختلاف ۱۰ امتیازی در صدر جدول به نفع وی تغییر کند.
دور بعدی مسابقات در آمریکا برگزار خواهد شد.
مقام | راننده | تیم | دور | زمان | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
۱ | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | ۵۵ | ۱:۴۵:۵۸.۶۶۷ | |||
۲ | Fernando Alonso | Ferrari | ۵۵ | +۰.۸ secs | |||
۳ | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | ۵۵ | +۴.۱ secs | |||
۴ | Jenson Button | McLaren-Mercedes | ۵۵ | +۷.۷ secs | |||
۵ | Pastor Maldonado | Williams-Renault | ۵۵ | +۱۳.۰ secs | |||
۶ | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | ۵۵ | +۲۰.۰ secs | |||
۷ | Felipe Massa | Ferrari | ۵۵ | +۲۲.۸ secs | |||
۸ | Bruno Senna | Williams-Renault | ۵۵ | +۲۳.۵ secs | |||
۹ | Paul di Resta | Force India-Mercedes | ۵۵ | +۲۴.۱ secs | |||
۱۰ | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | ۵۵ | +۲۷.۴ secs | |||
۱۱ | Michael Schumacher | Mercedes | ۵۵ | +۲۸.۰ secs | |||
۱۲ | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | ۵۵ | +۳۴.۹ secs | |||
۱۳ | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | ۵۵ | +۴۷.۷ secs | |||
۱۴ | Timo Glock | Marussia-Cosworth | ۵۵ | +۵۶.۴ secs | |||
۱۵ | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | ۵۵ | +۵۶.۷ secs | |||
۱۶ | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | ۵۵ | +۶۴.۵ secs | |||
۱۷ | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | ۵۵ | +۷۱.۷ secs | |||
Ret | Charles Pic | Marussia-Cosworth | ۴۱ | Engine | |||
Ret | Romain Grosjean | Lotus-Renault | ۳۷ | Accident | |||
Ret | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | ۳۷ | Accident | |||
Ret | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | ۱۹ | Fuel-pressure problem | |||
Ret | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | ۷ | Accident | |||
Ret | Nico Rosberg | Mercedes | ۷ | Accident | |||
Ret | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | ۰ | Accident |
unknown
۱۵ آبان ۱۳۹۱زنده باد امارت
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۱توی ابوظبی فرمول1 برگزار میشه توی ایران فرمول پراید
تو رو خدا ببین به کجا رسیدیم………
surena
۱۵ آبان ۱۳۹۱گزارش مسابقه جوری نوشته شده که انگار نویسنده اصلا مسابقه رو تماشا نکرده.
رانندهای که کسی یارای عبور از او نبود کسی نبود جز لویئس همیلتون که در قسمت سوخت رسانی ماشینش مشکلی پیش اومد و از مسابقه خارج شد.
سباستین فتل خوش شانس بود که در دور اول مسابقه تصادفی که کرد باعث نشد که از دور مسابقه خارج بشه و فقط قسمت راست بال جلوی ماشینش صدمه دید و ورود دو بار ماشین مارشال کاملا به نفعش تموم شد مخصوصا بار دوم که درست بعد از تعویض لاستیک فتل اتفاق افتاد و باعث شد فاصله ۲۰ ثانیهاییش با نفر سوم حذف بشه و با لاستیک های نرم کاملا نو اماده حمله در دورهای اخر مسابقه باشه. البته فتل خوب رانندگی کرد و ماشین خیلی خوب و سریعی هم داشت ولی رسیدنش از مقام اخر تا سومی بیشتر مدیون شانس بود تا نبوغ رانندگیش.
رایکونن به زحمت ۲-۳ دور مسابقه رُ از دست آلونسو فرار کرد ، اگه مسابقه ۲-۳ دور دیگه ادامه داشت و آلونسو به فاصله drs رایکونن میرسید کار تموم بود ، فراری تو مسیر مستقیم واقعا سریع بود تو این پیست.
شایان
۱۵ آبان ۱۳۹۱عموجون فتل شانس اورد هههه حرفهای خنده دار نزن فتل از رده آخر که نمیدونم چرا گذاشتنش شروع کرد دوبار ایستاد دوبار تا رده بالا اومد تصادف کرد فکر کردی فقط خودت فرمول یک میبینی حال کردی چه جوری باتن و گرفت تازه اگه فتل مسابقه های قبلیو که نفر اول بود ماشینش خراب نمیشدو بدشانسی نمیورد الان قهرمان بود مسابقه اروپا توی اسپانیا با 28 ثانیه اختلاف اول بود ماشینش خراب شد عمو ما خدای فرمول یکیم به ما نگو بعدشم فتل و با همیلتون مقایسه نکن مثل مقایسه نکن فتل افسانست همیلتون انگل و سگ سینه
surena
۱۶ آبان ۱۳۹۱اگه واقعا فورمول یک رُ دنبال میکردی میدونستی چرا فتل کلا از ردهبندی حذف شد و چرا به جای رتبه آخر از گاراژ مسابقه رُ شروع کرد.
در مورد خوش شانس بودن فتل باهات بحث نمیکنم ، هر چند خیلی واضح بود ولی فکر نکنم بحث کردن باهات فایده داشته باشه فقط این لینک رُ خودت برو نگاه کن.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104054/
سبقت فتل از باتن هم خیلی خوب بود جوری که باتن غافلگیر شد ولی بردن یه مسابقه با ماشینی که خیلی سریعتر از بقیه ماشینهاست کار خیلی سختی نیست و حداقل ۵-۶ راننده دیگه هم میتونن کار فتل رو انجام بدن. آدرین نیولی رو از ردبول بگیرین تا ببینین ردبول چکار میتونه بکنه.
خراب شدن ماشین رو هم بهش نمیگن بدشانسی بهش میگن مشکل فنی ، قابلیت اطمینان پایین ماشین ، یعنی تیم کارش رُ درست انجام نداده. تو همون مسابقه اروپا گروجان با موتور رنو دقیقا با همون مشکل فتل از مسابقه کنار رفت. مشکلاتی که فراری به هیچ وجه حتی یه مورد هم نداشته این فصل.
بدشانسی اینه که وقتی داری مسابقه میدی یه راننده بیدفت تو همون پیچ اول بهت بزنه و از مسابقه خارجت کنه. آلونسو در ۱۶ مسابقه از ۱۸ مسابقه این فصل امتیاز کسب کرده که ۱۱بارش رو سکو بوده. اون دوبار هم ماشینهای لوتوس بهش زدن تو همون دور اول. آلونسو روند فوقالعاده ثابتی داشته تا اونجا که هورنر رو هم کلافه کرده. اتوموبیل فتل و آلونسو رُ عوض کن تا بفهمی بهترین راننده فرمول یک کیه.
همیلتون رُ هم با فتل مقایسه نمیکنم. با اینکه از همیلتون و مکلارن خوشم نمیاد ولی همیلتون راننده واقعا با استعدادی هستش که با تمام وجود و عشق رانندگی میکنه و مسابقه میده. فتل هم راننده خوبی هستش ولی بردن جایزه فصل با ماشین خیلی بهتر از بقیه کار سخت و مهمی نیست. باتن هم ۲۰۰۹ با دابل دیفیوزر فصل رُ برد. فتل هنوز جزو بزرگان هم به حساب نمیاد چه برسه به افسانه. با اینکه باز هم فایده نداره ولی این هم نظر سر جکی استوارت که سه بار فرمول یک رُ برده.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19969175
hamed
۱۷ آبان ۱۳۹۱منم موافقم کسی که ماشینش خراب میشه نمیشه بگی بدشانس بوده .
همونطور که ساخت یه ماشین سریعتر از بقیه یه عامل موفقیت برای تیم و رانندس ساخت یه ماشین بادوام هم یه جور موفقیت به حساب میاد و بهتر از یه ماشین سریعتر ولی با دوام کمتر و خرابی بالاس.
اتفاقاتی که برای همیلتون افتاده هم برمیگرده به این موضوع و همشون جزیی از فرمول یکه و نزارید به حساب بدشانسی
شایان
۱۷ آبان ۱۳۹۱surenaاگه ماشینش بهتره پس چرا مارک وبر نمیتونه مثل فتل بشه چرا اون نمیتونه رکورد بزنه ماشیناشون که مثله همه نه عزیزم شما چون از فتل خوشت نمیاد این حرفارو میزنه آره بازم میگم همیلتون و باتنو روی هم بذاری هم فتل نمیشه چون اون آلمانیه واونام انگلیسی نمیخوان یکی بشه مثل شوماخر کبیر درد داره فتل هرسال قهرمان میشه دوسال دیگه هم وقتی اومد فراری و راننده شماره یک شد بهت میگم آلونسو هم در حدش نیست البته الانشم نیست
surena
۱۸ آبان ۱۳۹۱مگه وبر معیاره ، مگه ماسا کاری که آلونسو در فراری میکنه رو میتونه انجام بده.
عاشق فراریم ، با فتل هیچ مشکلی ندارم و از انگلیسیها خوشم نمیاد ولی به کسی هم توهین نمیکنم. بدون که عامل اصلی موفقیت ردبول در این چند سال آدرین نیولی هستش که اتفاقا انگلیسی هستنش. اوه راستی مدیر تیم ردبول کریستین هورنر هم انگلیسیه.
فتل راننده خوب و با استعدادیه ولی هنوز بزرگیش رو ثابت نکرده. هنوز هم تیمی بزرگی نداشته و مثل آلونسو و همیلتون با ماشینی کندتر از بقیه نمیتونه مسابقه رو ببره. بیشتر بردهای فتل از خط اول انجام شده.
آلونسو با ماشینی که ۳امین یا۴امین ماشین سریع این فصل هستش با ۱۰ امتیاز اختلاف رده دومه. روند ثابت و تواناییش در بکارگیری نهایت پتانسیل ماشینی که در اختیارشه بینظیره. آلونسو در سال ۲۰۰۶ ( ۲۰۰۵ رُ نمیگم چون اون سال فراری خیلی مشکل داشت و اصلا ماشینی در حد قهرمانی نداشت شوماخر)میشاییل شوماخر رُ هم شکست داده.
شایان
۱۸ آبان ۱۳۹۱عزیز من شما هم چین میگی ردبول بابا مالکش اتریشیه موتورش رنو دفترش فقط توی انگلیسه همین تازه شوماخر نه فقط بخاطر قهرمانیاش بلکه بخاطر منشش و رانندگی خاصش بزرگه اینم بگم شوماخر اون سال سال آخرش بود و زیاد دلشو خوش نکرده بود و برای دومین بار بهش گفتن بره اینو تیمش نگفت بلکه اتحادیه فرمول یک گفت بابا شوماخرم که فراری بود نه عزیزم من نمیتونم طرز فکر تو عوض کنم چون شما آلونسو خیلی دوست داری فقط یکم منطق داشته باش تازه اگه فتل از خط اول شروع میکنه بخاطر اینکه توی تعین خط بهترین زمانو داره حرفهای خنده دار لطفا نزن
شایان
۱۸ آبان ۱۳۹۱تازه فتل با تیم بی ام و که الان وجود نداره دوبار دوم شد اونم توی سن 20 سالگی اونم با فاصله خیلی کم
surena
۱۸ آبان ۱۳۹۱اتحادیه فرمول یک از شوماخر خواست بره؟ نمیدونم اتحادیه فرمول یک چیه واقعیتش ، مطمئنم خودت هم نمیدونی چون همچین چیزی وجود خارجی نداره. شوماخر سال اخرش بود زیاد دلش رُ خوش نکرد؟کیه که تخواد دوران ورزشیش رُ با قهرمانی تموم کنه.
با مطلبی که درباره فتل گفتی که دوبار با بی ام و دوم شده الان اصلا مطمئن نیستم درباره فرمول یک حرف میزنی.
اصلا ولش کن میتونی یکشنبهها تی وی رُ روشن کنی و دو ساعت تیوی نگاه کنی و بعد بیایی اینجا بدون هیچ اطلاعات خاصی ترول کنی. با ترولها کاری ندارم.
شایان
۱۸ آبان ۱۳۹۱آره اتحادیه فرمول یک خواست برای دومیشم اشتباه کردم یکبار دوم شده ولی مطمئنا اینو اتحادیه فرمول یک خواست بعد یه سوال ازت دارم تو که این همه ادعا میکونی چرا آلونسو با رنو نهم و پنجم شد حتما فراری خیلی سریعتره ماشیناش دید سریعتره اومد این تیم فرق شوماخر و آلونسو از بچه 5 ساله که نمیدونه فرمول یک چیه تا قویترین کارشناسا میدونن کسی که با این تیم طی سالهای تقریبا مساوی با آلونسو 7 قهرمانی اورد و تعدادی دومی معلومه کی بهتره چشمتو بازکن ببین