R.S.18 از زمان بازگشت رنو به فرمول ۱ در سال ۲۰۱۶ سومین شاسی این تیم محسوب میشود. این خودرو که بر پایه جنگنده زمینی فصل قبلی بنا شده از سیستم تعلیق بهبود یافته و داون فورس بیشتر آئرودینامیک بهره میبرد.
از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم حفاظت کاکپیت هالو، پوشش جدید پیشرانه و پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی اشاره کرد که به نظر میرسد مطمئنتر از قبل بوده و در تست داینو بسیار خوب عمل کرده است. تیمها امسال تنها اجازه استفاده از سه پیشرانه را برای فصل ۲۱ مسابقهای دارند.
اما از نظر زیباییشناسی، خودروی فصل ۲۰۱۸ رنو ترکیبی از پوشش زرد و مشکی است که کنتراست قدرتمندی را ایجاد کرده و زمانی که خودرو را تنها از جلو نگاه کنید اکثراً آن را زرد خواهید دید اما از کنارهها این رنگ مشکی خواهد بود که حرف اول را میزند. در کل طرح بکار رفته روی بدنه یادآور طرح پیراهن تیم بورسیا دورتموند میباشد.
سال پیش ما پیشرفتهای زیادی را در چند بخش داشتیم. از رتبه نه به شش رسیدیم و در اکثر مسابقات چهارمین تیم سریع بودیم. این نشان دهنده تعهد ما به برنامهای بسیار جاهطلبانه است. این یک پیشرفت آهسته و مداوم به سوی آن چیزی است که میخواهیم. ما تیمهای تاپ را به چالش خواهیم انداخت.
نیکو هاکنبرگ ۳۰ ساله نیز گفته که برای نشستن پشت فرمان R.S.18 لحظهشماری میکند:
ما در موقعیت خوبی هستیم. امسال میخواهیم پلتفرم خوبی را شکل دهیم. سال ۲۰۱۷ یک بستر بوده و هماکنون وقت رفتن است. من احساس خوبی دارم. در زمستان کار سختمان را انجام داده و هماکنون خواهان ثمر دادن آن هستیم.
هاکنبرگ به همراه همتیمی جدیدش یعنی کارلوس ساینز در تستهای بارسلونا که از ۲۶ فوریه تا اول مارس برگزار خواهد شد پشت فرمان خودروی رنو خواهند نشست.
R
۴ اسفند ۱۳۹۶از مشخصات فنیش بگو
مهران
۴ اسفند ۱۳۹۶فراری از خودرو فرمول 1 جدید خودش رونمایی کردا