تعیینخط اول در زمان مقرر (۱۶:۳۰)، در شرایط بارانی و با استفاده رانندگان از تایرهای خیس آغاز شد. در ابتدای تعیینخط هنوز باران در حال باریدن بود و آب زیادی در مسیر وجود داشت. هنوز ۵ دقیقه از شروع برنامه نگذشته بود که گروژان اعلام کرد که توانایی دیدن مسیر را ندارد و چند لحظه بعد اتوموبیل او با ازدستدادن چسبندگی در مستقیمی اول، از مسیر خارج شد و با دیوار برخورد کرد. این برخورد باعث توقف تعیینخط و خارج شدن گروژان از رقابت تعیینخط شد.
قبل از پرچم قرمز و توقف اتوموبیلها، همیلتون با زمان ۱:۴۰.۱۲۸ و فتل با اختلاف ۲.۲۶۶ ثانیه از او ، اول و دوم بودند.
به دلیل بارش شدید باران، مسئولان مسابقه تا ساعت ۱۹:۱۰ تعیینخط را متوقف کردند. در هنگام شروع دوباره تعیینخط، بارش باران متوقف شده بود اما پیست کاملاً خیس بود و رانندگان از تایرهای”Wet” که مخصوص شرایط بارانی و پیستهای خیس است استفاده میکردند. با این شرایط همیلتون و بوتاس دوباره بهترین زمانها را ثبت کردند.
با خشک شدن پیست رانندگان تایرها را به Intermediate تغییر دادند و به ادامه کار پرداختند. با پایان زمان تمرین اول، مگنوسن، پالمر، اریکسون و ورلاین جایگاههای ۱۶ تا ۱۹ را به خود اختصاص داده و از رقابت خارج شدند. رومن گروژان که در ابتدای تعیینخط تصادف کرده بود، بهعنوان بیستمین راننده تعیینخط مرحله اول شناخته شد.
در مرحله دوم تعیینخط، ترکیبی از تایرها را شاهد بودیم، بعضی از تیمها از Wet و بعضی دیگر از Intermediate استفاده میکردند. بهترین زمان دور دوم، چند بار بین فتل و همیلتون جابهجا شد، درنهایت همیلتون با زمان ۱:۳۴.۶۶۰ اول شد، بوتاس و فتل هم در تعقیب او قرار داشتند. در این مرحله پرز، هالکنبرگ، آلونسو، کویات و ساینز از تعیینخط خارج شدند.
در دور سوم، به دلیل بارش دوباره باران پیست خیس شده بود و رانندگان از تایرهای خیس استفاده کردند. رایکونن از ابتدای این دور، زمانهای خوبی ثبت نمیکرد و تا اواخر کار، در جایگاه دهم قرار داشت.نکته جالب مسابقه عملکرد خوب اتوموبیل و رانندگان ردبول در باران بود. آنها اکثر اوقات در مکانهای بالایی جدول قرار داشتند. درنهایت، لوئیس همیلتون در تعیینخطی طاقتفرسا ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید، توانست در آخرین دور خود با زمان و کسب شصت و نهمین پول پوزیشن خود، رکورددار بیشترین تعداد پول پوزیشن شده و با ۶۹ بار شروع از جایگاه اول، رکورد مایکل شوماخر را بشکند.
رانندگان فراری عملکردی دور از انتظار در خانه داشتند.آنها که در تمرینات رقابتی ظاهر شده بودند، در تعیینخط مکانهای هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند. به نظر میرسد آنها برای شرایط خیس پیست آماده نبودند. ورستپن و ریکاردو رانندگان ردبول، دوم و سوم شدند. استرول عملکرد بسیار خوبی داشت و در جایگاه چهارم تعیینخط قرار گرفت. استبان اکن و والتری بوتاس نیز پنجم و ششم شدند.
جدول تعیین خط گرندپری ایتالیا
رده | راننده | تیم | زمان |
۱ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۱:۳۵.۵۵۴ |
۲ | Max Verstappen | RED BULL | ۱:۳۶.۷۰۲ |
۳ | Daniel Ricciardo | RED BULL | ۱:۳۶.۸۴۱ |
۴ | Lance Stroll | WILLIAMS | ۱:۳۷.۰۳۲ |
۵ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | ۱:۳۷.۷۱۹ |
۶ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۱:۳۷.۸۳۳ |
۷ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۱:۳۷.۹۸۷ |
۸ | Sebastian Vettel | FERRARI | ۱:۳۸.۰۶۴ |
۹ | Felipe Massa | WILLIAMS | ۱:۳۸.۲۵۱ |
۱۰ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN | ۱:۳۹.۱۵۷ |
۱۱ | Sergio Perez | FORCE INDIA | ۱:۳۷.۵۸۲ |
۱۲ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۱:۳۸.۰۵۹ |
۱۳ | Fernando Alonso | MCLAREN | ۱:۳۸.۲۰۲ |
۱۴ | Daniil Kvyat | TORO ROSSO | ۱:۳۸.۲۴۵ |
۱۵ | Carlos Sainz | TORO ROSSO | ۱:۳۸.۵۲۶ |
۱۶ | Kevin Magnussen | HAAS | ۱:۴۰.۴۸۹ |
۱۷ | Jolyon Palmer | RENAULT | ۱:۴۰.۶۴۶ |
۱۸ | Marcus Ericsson | SAUBER | ۱:۴۱.۷۳۲ |
۱۹ | Pascal Wehrlein | SAUBER | ۱:۴۱.۸۷۵ |
NC | Romain Grosjean | HAAS | ۱:۴۳.۳۵۵ |
فرشاد
۱۱ شهریور ۱۳۹۶به نظرتون همیلتون کلا راننده کار بلدیه یا موفقیتش رو مدیون ماشین فوقالعاده مرسدسه؟ اگر راننده تیم دیگهای بود، بازم خوب کار میکرد؟
Meysam..LaFerrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۶همیلتون بهترین راننده ی دنیاست ، همین و بس!
هم تیمیش با ماشین مرسدس از پس ویلیامز و فورس ایندیا و ردبول برنیومد!!
تو بارون مهارت راننده قشنگ خودشو نشون میده.
mehran911
۱۱ شهریور ۱۳۹۶قرار نبود از پسشون بر بیاد مهمترین چیز قرار گرفتن جلوی فتل بود
سیاوش
۱۱ شهریور ۱۳۹۶همیلتون راننده معمولیو بیشتر موفقیتش مدیون ماشین پرقدرتشه
امروز اکثر ماشین هایی که موتور مرسدس داشتن برتر بودن
دو تا ردبولم بخاط دانفروس خوبی که دارن و چسبندگی بهتر در شرایط این چنینی و پیست هایی با پیچ های زیاد عملکرد بهختری دارن
mehran911
۱۱ شهریور ۱۳۹۶چون سرم شلوغه و نمی تونم توضیح بدم
فعلا بدون توضیح قبول کن که بدون شک هامیلتون به عنوان بهترین راننده ی حال حاضر فرمول یک و قطعا پیکان های نقره ای مرسدس سریعترین خودروی فرمول هستند ( البته تا به امروز )
.
بدون شک همیلتون راننده هر تیم دیگه ای هم بود بیشترین بازده رو از ماشین می گرفت
.
ببینید اگر همیلتون راننده ی مکلارن یا ویلیامز بود قطعا هیچ کس ازش انتظار قهرمانی نداشت چون خودروی های این دو شرکت رقابتی نیستند اما بدون شک میشد گفت که همیلتون میتونست از حداکثر پتانسیل خودروهای مکلارن و ویلیامز استفاده کنه و بهترین زمانی که میشه با اونا ثبت کرد رو به ثبت برسونه
.
برای قهرمانی خودرو شرط لازمه اما شرط کافی نیست شرط کافی راننده ای مثل همیلتونه
.
من بدون هیچ تعصبی همیلتون رو برتر از فتل میدونم و احترام زیادی براش قائل هستم
هاتف
۱۱ شهریور ۱۳۹۶وتل هم 4 قهرمانیش رو مدیون ماشین خوب ردبول بود؛ ماشینی که مثل ماشین های سال قبل مرسدس با اختلاف زیاد بهتر بودن. همیلتون توی F3 از وتل بهتر بود و توی مکلارن از آلونسو عملکرد بهتری داشت. از اون طرف هم آلونسو و هم وتل بعضی مواقع بهتر از همیلتون عمل کردن.
mehran911
۱۲ شهریور ۱۳۹۶راستش ترجیح میدم نرم سراغ فصل ۲۰۱۴ و رقابت فتل و ریکاردو و…
ENER-G-FORCE
۱۱ شهریور ۱۳۹۶فوق العاده ست …! به همیلتون تبریک میگم…؛ اما به بوتاس نه؛ آخه ماشین مرسدس و جایگاه ششم؟! راستی به ورستپن و ریکاردو هم باید آفرین گفت.
mehran911
۱۱ شهریور ۱۳۹۶رفیق عزیز
تایم های بوتاس رو در تمرینها و Q1 و Q2 رو هم دیدی ؟؟؟؟؟
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ شهریور ۱۳۹۶گفته بودم برتری همیلتون به فتل به من تو مسابقه ی قبلی ثابت شد الانم خودتون دیدین.
کاملا شرایط فراری و مرسدس یکی بود(از نظر ماشین) حتی تو q1 و مخصوصا2 دیدین که فتل تایم های خوبی زد.
ولی بعدش کم اوورد ولی همیلتون کاملا سوار مسابقه بود.
ماشین های فراری هیچ مشکلی نداشتن راننده هاشون ظاهرا مشکل داشتن!!!!
حتی فتل از تیمش هم معذرت خواهی کرد.(پس مشکل از خودش بوده)
همیلتون هیچوقت تیمشو نا امید نکرد و نمیکنه.
به امید چهارمین قهرمانیش که به حقه.
mehran911
۱۱ شهریور ۱۳۹۶دانیال عزیز
(((گفته بودم برتری همیلتون به فتل به من تو مسابقه ی قبلی ثابت شد الانم خودتون دیدین)))
برای من سالهاست که ثابت شده
.
(((کاملا شرایط فراری و مرسدس یکی بود(از نظر ماشین) حتی تو q1 و مخصوصا2 دیدین که فتل تایم های خوبی زد.))
کاملا مخالفم خودروی مرسدس در مونزا برتری قطعی نسبت به فراری داره
.
((( ماشین های فراری هیچ مشکلی نداشتن راننده هاشون ظاهرا مشکل داشتن!!!!)))
بازهم کاملا مخالفم مشکل صرفا از راننده های فراری نیست فراری انتظار این بارندگی شدید رو نداشت امروز فتل خوب نبود اما رایکنن ظاهرا مشکلی نداشت و قطعا باید زمانهای بهتری رو Q3 کسب میکردن اما خودروهای فراری در پیست کاملا خیس مونزا خوب عمل نکردن ( البته نباید از لاستیک های فراری هم غافل شد )
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ شهریور ۱۳۹۶مهران جان دیگه فراری ها هرچقدر هم بد باشن که دیگه نباید از فورس ایندیا و ویلیامز تایم های بدتری بزنن.
منم خیلی خواستم یه جوری این نتیجه فراری رو توجیه کنم برای خودم
ولی واقعا بدتر از ویلیامز و فورس ایندیا؟؟!!
نمی خوام بگم صد در صد مشکل از راننده ها بوده ولی به نظر من راننده ها اگه بیشتر تلاش میکردن جایگاه بهتری داشتن.
mehran911
۱۲ شهریور ۱۳۹۶حقیقتا مشکل این نیست که ماشین فراری ضعف خاصی داره به هیچ وجه اینطور نیست
فراری پارسال هم تا اونجایی که من یادمه با پیست های بارونی مشکل داشت
.
ستاپ ماشین برای پیست های بارونی تفاوت های زیادی با پیست های خشک داره
.
فراری در Q1 و Q2 که پیست خشک تر بود رکورد های خوبی زد اما در Q3 که پیست کاملا خیس شد فراری خوب نبود
.
شاید فکر کنید خودروهای فراری که داون فورس بیشتری نسبت به مرسدس تولید میکنن باید در پیست های بارونی هم پایدارتر باشن اما ستاپ یک خودرو فرمول به بینهایت جزئیات دیگه ارتباط داره
.
باید منتظر بود و دید اوضاع در مسابقه ی اصلی چه خواهد شد
اگر فردا مونزا خشک باشه فراری کاملا برتر از تایم گیری عمل خواهند کرد