دنیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم ردبول اعلام کرد نقطهضعف او در فصل ۲۰۱۷، تعیین خط بوده و به دلیل عملکرد ضعیف در تعیین خط نتوانسته بهخوبی فصل ۲۰۱۶ باشد.
ریکاردو در ۲۰۱۷ تنها گرندپری باکو را با پیروزی پشت سر گذاشت. او نسبت به سال قبل، ۵۶ امتیاز کمتر به دست آورد و دو رده پایینتر در ردهی پنجم به کار خود پایان داد.
همیشه تعیین خط از نقاط قدرت ریکاردو بوده. او در این باره گفت:
همیشه به من رانندهی شنبه (روز تعیین خط) میگفتند. اما فکر میکنم حالا به من رانندهی یکشنبه ( روز مسابقه) بگویند. کسی فکرش را میکرد؟
این دلایل زیادی داشت. نمیخواهم بگویم با ماشینم مشکل داشتم، اما واقعاً رسیدن به حداکثر کارایی اتوموبیل کمی سخت بود. شنبهها دورهای زیادی میزدیم. من دو بار در تعیین خط تصادف کردم، در استرالیا و باکو؛ که شانس زیادی در آن مسابقات داشتم.
مکس خیلی راحتتر فصل را شروع کرد، خوب او بهاندازهی من حساس نیست. من بیشتر مواقع میگفتم بیخیال، فقط رانندگی کن. و درگیر پیدا کردن بهترین حالت میشدم.
ریکاردو گفت از زمانی که دستکاری بیشازحد ماشین را کنار گذاشته و به تلاش بیشتر ادامه دادند، اوضاع در ردبول بهتر شده.
ما درنهایت به این نتیجه رسیدیم که تمام توانایی اتوموبیل ما همین است. اتوموبیل ما بهترین نبود و ما با آن کنار آمدیم.
ما بهروشهای قدیمی خود بازگشتیم. قبلاً اگر در تمرین دوم خوب بودیم، اتوموبیل را دستکاری نمیکردیم تا در تمرین سوم بهتر شویم، و با همان ستآپ ادامه میدادیم. در این حالت در تعیین خط و مسابقه به مشکل برمیخوردیم، زیرا بقیه سرعت خود را بهبود میدادند.
اما دستوپنجه نرم کردن با این مشکلات، باعث شد چیزهای زیادی یاد بگیریم. حال دلیل مشکلات خود را میدانیم. به همین دلیل مطمئن هستم سال آینده بسیار بهتر خواهیم بود.
علی
۳۰ آذر ۱۳۹۶با سلام
حدس من اینه فصل آینده (نه این پیش رو فصل بعدی ) بیاد مرسدس با توجه به اتمام قرارداد والتری و ریکاردو …..