پسازاینکه سرجیو پرز در خبری شوکه کنندهٔ اعلام کرد که در پایان فصل جاری از تیم ریسینگ پوینت جدا خواهد شد، حالا رسماً اعلام شده است که سباستین فتل جای او را در این تیم که فصل آینده به آستونمارتین تغییر نام میدهد خواهد گرفت. به گفتهٔ ریسینگ پوینت، امضای قرارداد با قهرمان چهار دورهٔ فرمول یک، اعلام روشن جاهطلبیهای تیم برای تثبیت خود بهعنوان یکی از رقابتیترین نامها در این ورزش است. از زمانی که فراری اعلام کرد در پایان فصل ۲۰۲۰ قرارداد خود را با فتل تمدید نخواهد کرد و کارلوس ساینز را جایگزین او میکند، این قهرمان ۳۳ ساله دربارهٔ آیندهٔ خود مذاکراتی با ریسینگ پوینت و لارنس استرول داشته است.
فتل دراینباره گفته است:
خوشحالم که سرانجام این خبر مهیج دربارهٔ آیندهام را به اشتراک گذاشتم. باعث افتخار است که بگویم من در سال ۲۰۲۱ رانندهٔ آستونمارتین خواهم شد. این یک ماجراجویی جدید برای من با یک شرکت خودروسازی افسانهای است. من از نتایجی که ریسینگ پوینت امسال کسب کرده تحت تأثیر قرار گرفتم و معتقدم آینده حتی از این هم درخشانتر به نظر میرسد. انرژی و تعهد لارنس استرول به این ورزش الهامبخش است و من معتقدم که ما میتوانیم اتفاقات بسیار خاصی را باهم رقم بزنیم. من هنوز علاقهٔ زیادی به فرمول یک دارم و تنها انگیزهام این است که در ردههای جلویی مسابقه بدهم. انجام چنین کاری با آستونمارتین یک امتیاز بزرگ خواهد بود
ریسینگ پوینت امسال با کپیبرداری از خودروی فرمول یک فصل قبل مرسدس، واقعاً عملکرد تحسینبرانگیزی داشته است. این تیم در حال حاضر با ۸۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول ردهبندی سازندگان قرار گرفته و تنها ۱۶ امتیاز با مکلارن در جایگاه سوم فاصله و ۱۱ امتیاز با رنو در جایگاه پنجم اختلاف دارد.
AMG///
۲۱ شهریور ۱۳۹۹روز به روز دارم به مسخره تر بودن فرمول وان و باحال بودن رالی پی میبرم
راستی پدال خبر های رالی رو پوشش بده
Babak
۲۱ شهریور ۱۳۹۹امیدوارم فتل دوست داشتنی با استون مارتین نتیجه های خوبی بگیره.
.
ولی باید دید برا سال 2022 و قوانین جدید چه برنامه ای دارن و آیا میتونن ماشین رقابتی درست کنن یا نه.
خیلی ضد حاله اگه توی قوانین جدید هم مرسدس ماشین دامینیت رو داشته باشه.
محمد حسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۹تا جایی که من شنیدم ظاهرا قرار هست قوانین برای ساده تر شدن ساخت انجین تغییر کنه تا سازنده های با بودجه کمتر هم توان مشارکت و تأمین انجین تیم های فرمول1 رو داشته باشن. (البته نمی دونم چقدر صحت داره)
خب قابل پیش بینی هست که رقابت بیشتر و نزدیک تر بشه.
تا اینجا مرسدس نشون داد که تو ساخت انجین با پیچیدگی و تکنولوژی بالا از طرفی (در مقابل سازنده های حاضر در مسابقات) و خرج کردن پول زیاد برای این هدف (در مقابل سازنده هایی که شاید این توان مهندسی رو داشته باشن ولی یا پولش رو ندارن یا اولویت شون نیست) از بقیه جلوتر هست.
شاید رقابت کردن با این مرسدس حتی در ساخت یک انجین ارزون تر و ساده تر سخت باشه ، ولی چون نقش خلاقیت ها در مقابل دانش پررنگ میشه ، سازنده های کوچکتر ناامید نیستن.
باید منتظر موند و دید.
akrh78
۲۱ شهریور ۱۳۹۹تغییر قوانین موتوری فعلا در کار نیست اما کاش بود و موتور ساز های قهار فارغ از پیچیدگی ها (mgu-h مخصوصا که مشکل اصلی همه از جمله پورشه همین بود) وارد فرمول یک میشدن. ولی توسعه رو محدود کردن و احتمالا سال 2025 نسل جدید موتور ها معرفی بشن
از این فصل تا فصل 2025 تیم ها اجازه 2،3 اپدیت برای قطعات اصلی موتورشون بدن دو سال اخر هم اجازه اپدیت ندارن (بیچاره فراری)
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۹امیدوارم هم فرارى و هم آقاى فتل دوباره به روزهاى اوجشون برگردند.
این که همه تیمها بتونن بیان به رده هاى بالاى جدول با فاصله امتیازى کمتر خیلى هیجان بیشترى ایجاد میکنه. ردبول ؛رنو؛مک لارن؛آستون مارتین؛فرارى و بقیه تیمها. حکایت پیروزى هاى مرسدس خیلى باعث یکنواختى این مسابقات شده مثله اینکه شما هر روز یه غذاى ثابت و تکرارى رو بخورى هر چقدر هم که خوشمزه باشه بلعخره بعد از چند وقت براتون عادى میشه.باور کنید خیلى وقتا اول مسابقه وقتى میدیدم ماشیناى مرسدس اول مسابقه پیشتازن دیگه مطمعاً بودم دوباره یکیشون قهرمان میشه.مسابقه آخرم که جزء دیگه واقعاً جز استثنائات یک در هزار بود.
محمد حسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۹وای که چی میشه اگر فتل تو استون مارتین و با انجین مرسدس ، بالاتر از راننده های فراری قرار بگیره !!!