مسابقات

فتل تا 2020 در فراری می‌ماند

سباستین فتل آلمانی، برای سه سال دیگر در فراری خواهد ماند. این خبر امروز منتشر شد. قرارداد فتل با فراری در انتهای این فصل تمام می‌شد و به همین دلیل حدس و گمان‌هایی در مورد تیم فتل بعد سباستین فتل وجود داشت. همچنین احتمال می‌رفت فتل قراردادی یک‌ساله با فراری امضا کند که برای تغییرات در آخر فصل بعد با توجه به اتمام قرارداد رانندگان ردبول و لوئیس همیلتون، گزینه‌های بیشتری داشته باشد.

نیکی لائودا اعلام کرد که چند ماه پیش صحبت‌هایی با فتل برای حضور در مرسدس صورت گرفته بود اما با عملکرد خوب فراری در مسابقات، انگیزه فتل برای ماندن بیشتر شد. او همچنین اضافه کرد:

فکر می‌کنم هر راننده‌ای اگر باهوش باشد با چند تیم صحبت می‌کند. وقتی با تیم‌های بیشتری برای قرارداد بستن صحبت می‌کنید احتمال به‌دست آوردن صندلی بهتر افزایش می‌یابد.

فراری و مرسدس سعی می‌کنند برای مکس ورستپن که سال آینده قراردادش با ردبول به اتمام می‌رسد، جای خالی داشته باشند و اگر ردبول موفق به ارائه اتوموبیلی قابل‌رقابت با فراری و مرسدس نشود، ورستپن به‌احتمال‌زیاد تصمیم به خروج از ردبول خواهد گرفت.

می‌دانیم قرارداد لوئیس همیلتون، ورستپن و ریکاردو تا آخر فصل آینده پایدار است. رانندگان فراری نیز برای فصل آینده تغییری نخواهند کرد پس اگر بوتاس نیز برای سال بعد در مرسدس بماند،  در سه تیم برتر جدول تغییری به وجود نخواهد آمد.

شایعاتی نیز مبنی بر پیوستن آلونسو به ویلیامز در صورت عدم پیشرفت اتوموبیل مک‌لارن وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    امروز یه عکس برام ارسال شد از ماشین فرمول 1 آئودی ?
    فکر میکنم جدید باشه. من که خیلی ذوق کردم از دیدنش.
    لینکش رو پایین جداگانه میذارم.

    1. Amir_R18

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      http://www.hdcarwallpapers.com/download/audi_sport_f1_4k-1920×1080.jpg

      اگر آئودی اسپورت وارد فرمول1 بشه چی میشه ???
      رسما فراری و بنز باید بساطشون رو جمع کنن !!

      1. فرشاد

        ۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        اگر آئودی وارد مسابقات شه، باید چند سال تلاش کنه تا بتونه به سطح اول مسابقات که همون مرسدس و فراری هستن برسه، چرا فکر می‌کنی آئودی اگر بیاد، میتونه بدون تجربه فرمول ۱، از همون اول برای کارکشته‌ها کری بخونه؟؟؟ تو توانایی‌های آئودی شکی ندارم اما گاهی رو این برند زیادی متعصبی داداش.

        1. Amir_R18

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          همانطور که پورشه در سال اول ورودش به لمانز قهرمان شد آئودی هم میشه. خود ارباب حلقه ها هم در لمانز فکر کنم همچین داستانی داره.

          گروه فولکس واگن هیچ وقت بی گدار به آب نمیزنه.

          ما اینیم داش …
          آئودی بیاد فرمول ۱ بقیه باید بزنن گاراژ…

        2. Ferrari

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          لمانز با فرمول یک خیلی فرق داره تو لمانز استراتژی معنی نداره همیشه هم فرصت برای تعمیر کردن ماشین و برگشتن به رقابت هست اما فرمول یک از این خبرا نیست از اومدن هرتیمی استقبال میکنیم ولی جوگیرشدن کارخوبی نیست
          این خبری که دادی نشون میده چقذر حضور درفرمول یک برای کمپانی ها اهمیت داره و برخلاف تصوراتت محبوبیت این ورزش داره روزبه روز بیشتر میشه

        3. Meysam..Laferrari

          ۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          ببین پسرجان مرسدس هم وقتی وارد فرمول یک شد چند سال نتونست حتی برای قهرمانی رقابت کنه
          این که میبینی مرسدس الان اینجاست به خاطر اینه که سرمایه گذاری خیلی عظیمی کرد و یه تیم خارق العاده ی مهندسی جمع کرد که چندتاشون قبلا تو فراری و ویلیامز بودن. (تیم مهندسی این تیم 90% انگلیسیه)
          قوانین جدید بهشون کمک کرد تا یه ماشین برای قهرمانی بسازن ،
          اگه مرسدس میخواست با اتکا به مهندسای اصلی خودش این کارو بکنه مطمئنا از پسش برنمیومد ، بعید میدونم حتی حریف ردبول میشد. منتها فراری اینطوری نیست ، بخش خودروهای جاده ای و موتوراسپرت فراری خیلی به هم نزدیکن و خیلی وقت ها تبادل مهندس بین این دو بخش صورت میگیره ، و البته تبادل دانش و فناوری.مرسوس هیچوقت بدون اون تیم انگلیسی و مدیریت آدم باهوشی مثل توتو ولف نمیتونست با اتکا به توانایی های قبلیش این موفقیت رو بدست بیاره.
          آئودی هم همین وظعیت رو داره
          به هیچ وجه نمیتونه مثل مرسدس سرمایه گذاری کنه مخصوصا اوایل ورودش چون اگه ریسک کنه ممکنه به یه بازنده ی واقعی تبدیل بشه.
          صد بار گفتم باز هم میگم ، لمانز حتی در حد و اندازه ی اسم فرمول یک هم نیست و مقایسه ش با فرمول یک مع الفارقه.

        4. Amir_R18

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          میثم ، پسر خوب و دوست داشتنی

          باز مثل همیشه زیاده‌روی کردی و از جاده خارج شدی و باز از فراری بت درست کردی و باز ما رو خسته کردی!!!

          مرسدس چند سال اول به خاطر آشنا نبودن با فرمول ۱ رتبه ای کسب نکرد. هیچ نیازی هم به مهندسین انگلیسی یا هر کشور دیگه ای نداره‌ . قلب ماشین موتورشه و مهندسینی که سال هاست قادر به ساخت یک موتور برای نماینده ی کشور خودشون نیستند و دست به دامان فراری، هوندا، فورد، پورشه، تگ ، و … بودن.

          طرف انگلیسی در فرمول ۱ تجربه داره. تجربه ی فرمول ۱ الزاماً به معنای مهارت بالا در خودروسازی نیست. فرمول ۱ فقط یک فصل از کتاب خودروسازیه.

          کلا ایده ی تاسیس تیم فرمول ۱ بنز از طرف انگلیسی بوده و خود مرسدس راغب به شرکت در این مسابقات نیست و‌ مترصد موقعیتی برای خروجه ، آلمانی ها زیاد راغب به ریخت‌و‌پاش در فرمول۱ نیستن

          بنز رقابت اصلی رو در بازار جهانی خودرو و‌ با BMW ، آئودی و‌ لکسوس میبینه برای ساخت خودرو های لوکس و اسپرت-لوکس.

          یک فراریه و یک فرمول ۱ ‌. خونه ی فراری فرمول یکه و‌ هر چی داره و داشته از فرمول یکه‌
          اما دایملر امپراتوری بزرگیه و افق های بسیار بزرگ‌تری رو در نظر داره‌ ،

          دوست دارم آئودی در فرمول ۱ شرکت کنه و واسه این قضیه هیجان دارم ‌ ، نه اینکه فرمول ۱ خیلی برام مهم باشه ، علت اصلیش اینه که ورود به فرمول۱ خبر از حل شدن بخش مهمی از عواقب دیزل‌گیت و صاف شدن آسمان ابریه.

          از رقبای اصلی بنز هیچ کس در فرمول ۱ نیست و به نظرم بنز هم فشار زیادی روشه که ( فرمول۱ + فروش در بازار جهانی) رو هم زمان پیش ببره و میلیارد ها دلار در جایی خرج کنه که رقبا اون پول رو صرف گسترش خودشون میکنند. بنز هم زیاد در فرمول ۱ موندنی نیست.

          ساخت خودروهای مثل ۹۱۸ هم نشون میده بر خلاف سابق فرمول ۱ تنها دروازه ی دست‌یابی به دانش خودروسازی نیست و راه های بسیار کم‌ خرج ‌ تری هم وجود داره.

        5. Meysam..LaFerrari

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          انگلیسی ها مگه فقط کسایی هستن که تو تیم مکلارن دارن کار میکنن؟؟ یه جوری میگی سال هاست دست به دامن بقیه ان انگار تمام مهندسای کشور انگلیس تو مکلارن هستن!!
          مرسدس شرکت پولداری بود و بعنوان یه سرمایه گذار وارد فرمول یک شد و چون میدونست انگلستان پایتخت فرمول یکه و مهندسای فوق العاده ای داره ضمن اینکه خود کشور انگلستان شرایط بسیار مناسبی برای موتوراسپرت داره اینکارو کرد.
          فعلا که میبینی مهندسای انگلیسی صفر تا صد ماشینشون رو دارن میسازن و توانایی اینو دارن که حتی انجین های بهتری از زمان های قبل که مرسدس فقط تامین کننده ی انجین بود بسازن!! پس میبینی که سرمایه ست که لازمه ی انگلیسیاست و توانایی این کار رو دارن.

          کسی نگفت یه خودروساز تو فرمول یک نباشه نمیتونه ماشین خوب بسازه ، همه چیزو بیخیال شو (انجین ، شاسی ، ایرودینامیک و …) فقط چند دقیقه در مورد “فرمون” ماشین های فرمول یک تحقیق کن ، چند صد هزار دلار فقط هزینه ی توسعه و طراحی فرمون این ماشین هاست!!
          سیستم تعلیق خودروهای فرمول یک 3-6 برابر قوی تر از بهترین هایپرکارهای دنیاست!!
          بازم میگم کسی نمیگه اگه خودروسازی تو فرمول یک نباشه نمیتونه خودروی خوب بسازه و منتها فرمول یک چیزی نیست که بخوای چشمتو روش ببندی ، مثال تاییدشم استفاده ی مرسدس از انجین فرمول یکش برای هایپرکارشه.

      2. enzo

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (321 ديدگاه)

        آئودی و حتی پورش هم وارد فرمول 1 بشن باید یه سرمایه گذاری عظیم بکنن و چندسال خاک این رشته رو بخورن تا بتونن با غولایی مثل مرسدس و فراری و ردبول رقابت کنن
        همین ردبول از 2005 سالی نیم میلیارد دلار خرج میکرد بهترین نوابغ ایرودینامیک خودوریی دنیا رو هم جمع کرده بود تا تونست از 2009 به بعد دوتا شاسی رقابتی برای فرمول 1 بسازه تازه موتورش روهم آماده از رنو تحویل میگرفت و هزینه توسعه موتوری رو متحمل نمیشد

        در مورد فرمول 1 و توسعه خودروسازی منم موافقم صرف حضور تو فرمول 1 دلیل برتری نیست ولی هیشکی نمیتونه اینو رد کنه قهرمان شدن تو فرمول 1 چه پرستیژی برای یه کمپانی میاره
        و همیشه تصویری که از برند شما تو ذهن مردم حک میشه خیلی مهمه

  2. بهزاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2522 ديدگاه)

    گروه vw از چندین رقابت کناره گیری کرده تا از یکسری هزینه ها جلوگیری کنه و فعلا ورودش به F1 با یکی از برندهای زیرمجموعه اش شدنی نیست.
    اون عکس هم یک رندر یا فتوشاپ هست که احتمالا خودروی ردبول میباشد.
    تجربه و ساخت قوای محرکه و همچنین آیرودینامیک و شاسی و سایر اجزاء تا زمانی کاربردی هست که قوانین پایدار باشه و در صورتی قوانین مدام در حال تغییر هست مثل همان چیزی که در سالهای اخیر شاهدش بودیم عملا کمک شایانی نمیکنه چون یک چالش جدید ایجاد میشه و کل ساختار عوض میشه.
    نمونه ی اون تغییر در تعویض تایرها در 2005 عملا فراری را از گردونه خارج کرد یا در زمان هایی فراری با آیرودینامیک مشکل داشت و ردبول در اون زمان بهترین بود و با تغییر قوانین قوای محرکه ردبول و فراری از مرسدس عقب افتادند و همینطور در سالهای آینده با تغییرات پیش رو ما شاهد از دست رفتن برتری تیمی و کسب برتری توسط سایر تیم ها خواهیم بود.

    1. Amir_R18

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      .
      کامنت مفیدی بود و استفاده کردم.
      هم مطالب شما و هم دوستانی که بالا توضیح دادند / فراری و‌میثم )
      بیشتر کامنتم حالت کُری خونی داشت.

  3. محمد حسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    میگم میخواین یه کم هم به اصل خبر بپردازین ؟
    فتل موندنی شد تو فراری.
    سوالم اینه که مثل فوتبال اگر راننده ای قرارداد داشته باشه ، تیم های دیگه با پرداخت هزینه ها ممکنه راننده رو جابجا کنن ؟

    1. Meysam..LaFerrari

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بله منتها باید تیم موافقت کنه تا قرارداد فسخ بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا