فراری همانطور که در تمرینات پیش فصل نشان داده بود بسیار زهردار نشان داد و پس از سالها، یک شروع رؤیایی را به نمایش گذاشت. سباستین فتل در اولین مسابقه فصل فرمول یک در استرالیا بسیار باشکوه ظاهر شد و یک پیروزی ارزشمند و روحیهساز را برای فراری به ارمغان آورد.
ورشتاپن، راننده تیم ردبول یکی از عواملی بود که باعث عقب افتادن لوئیس همیلتون از سباستین فتل بود. او همیلتون را که چند دور زودتر پیتاستاپ کرده بود در پشت سر خود نگاه داشت تا سباستین فتل در دور ۲۴ و جلوی هر دوی آنها از پیت لین خارج شود و برتری همیلتون را از وی بگیرد. البته استراتژی تیم مرسدس نیز به همراه مشکلات فنی خودرو و تایرها نیز در عقب افتادن مرسدسها بیتأثیر نبود. با این وجود این رانندگی بدون نقص و عالی فتل بود که او را با اقتدار در صدر قرار داد.
والتری بوتاس، راننده جوان و جدید مرسدس نیز که جانشین نیکو رزبرگ قهرمان شده، امیدوارکننده نشان داد و همانطور که از خط سوم مسابقه را آغاز کرده بود، توانست دورهای بسیار سریعی را زده و در نهایت هم در رتبه سوم مسابقه را به پایان برد.
خودروهای ردبول نیز که سیستم تعلیق آنها برای این مسابقه مورد بازنگری قرار گرفته بود، نتوانستند درخششی داشته باشند. دنیل ریکاردو که از همان ابتدا مشکل گیربکس داشت، نتوانست مسابقه را به همراه سایرین آغاز کند و با دو دور تأخیر مسابقه را از نقطه پیت لین شروع کرد اما به علت مشکل فنی در دور ۲۹ از مسابقه خارج شد. جنگ رایکونن و ورشتاپن برای کسب مقام چهارمی نیز به سود رایکونن تمام شد. فاصله رایکونن با فتل از نظر زمانی به ۲۲.۳۹۲ ثانیه رسید که به نوبه خود جالب توجه است.
آیا فتل یک خیزش جدید را برای فراری در این فصل آغاز کرده است؟ هنوز برای قضاوت در مورد مسابقات این فصل یا پیشبینی افول مرسدس و پیروزی سایر تیمها بسیار زود است. اما امیدواریم شاهد یک فصل هیجانانگیز و با رقابتهایی تماشایی باشیم.
رضا
۶ فروردین ۱۳۹۶زنده باد فراری…به امید قهرمانی این فصل
Ferrari
۶ فروردین ۱۳۹۶Forza ferrari
Ferrari zonda TDF
۶ فروردین ۱۳۹۶#seb5??????
.
.
بعد از تایم گیری فتل رفته بود سروقت ماشین مرسیدس و بش دست زده بود
.
حرفی که همیلتون به فتل بعد مسابقه به فتل گفت:شنیده ام که ماشین من را لمس کرده بودی!
.
پ.ن:وقتی کسی وسایل یا لباس یا بدن اساطیر و خدایان (هرکول،زئوس و…) رو لمس کنه دارای قدرت ماورایی میشه
mohammadreza
۶ فروردین ۱۳۹۶اینو باید میذاشتی بعدا بگی نه الان ?
الان فعلا میتونی سکوت کنی
Ferrari zonda TDF
۱۰ فروردین ۱۳۹۶چقد آدمای متعصب پیدا میشه.
به نظر من این شوخی همیلتون خیلی شوخی باحالی بود.
من خودم کشته مرده فرراری و سباسشن فتل ام…….
از اسمم پیداس.
Ferrari Zonda TDF
Mehrbod
۶ فروردین ۱۳۹۶با سپاس از سرعت تحریریه و تلاش در ارایه مطالب ، برقرار باشید..
مشت کوباندن توتو ولف بیانگر همه چیز بود ، اقتداری که پس از سه فصل ، خدشه دار شد
Rouzbeh
۶ فروردین ۱۳۹۶فعلا همه چیز به نفع فراریه . امیدوارم مسابقات جذاب بمونه و تک قطبی نشه
enzo
۶ فروردین ۱۳۹۶Forza Ferrari
هیچ مشکلی فنی در کار نبود برای مرسدس وسط ریس همه بهونه میارن بیخود برد فراری رو کوچیک نکنید
کاملا ریس تو مشت فراری و فتل بود
مرسدس استراتژی خوبی نداشت برای همیلتون اگر همیلتون بعد از پیت جایگاهش رو از دست نمیداد چند دور آخر مسابقه خیلی نفس گیر تر و جذاب تر دنبال میشد و یه دوئل بین فتل و همیلتون رو میدیدیم
امیدوارم فصل خوب و رقابت نزدیکی بین تیمای برتر در پیش باشه
huayra
۶ فروردین ۱۳۹۶اینم از ی ریس قشنگ.بعد از ۳ سال فراری و فتل رو باهم تو اوج دیدن….
چی بهتر از این میتونه باشه؟
Saied
۶ فروردین ۱۳۹۶تبریک میگم به تمام ماشین باز ها. چون ۹۵٪ شون عاشق فراری هستن
بهزاد
۶ فروردین ۱۳۹۶ما که شکه شدیم!
واقعا فتل کاری که انتظار نمی رفت را انجام داد و با وجود تایم هایی که تا قبل از پول پوزیشن Q2 دیروز زده بود و حتی از رایکونن هم کندتر بودبه یکباره متحول شد.
آفرین به تیم خوب فراری.
بوتاس هم نشان داد از آمادگی خوبی برخورداره و پا به پای بزرگان میتاخت و برای اولین مسابقش در تیم مرسدس عالی بود.
رایکونن هم مثل سالیان گذشته معلومه فراز و نشیب داره و در هر پیستی متفاوته.
علي
۶ فروردین ۱۳۹۶با تبریک خدمت سباستین وتل ((( خندرو ، خوشتیپ، باهوش و خون گرم و دوست داشتنی))) و همچنین تبریک خدمت چمیلتون ((( خودخواه، مغرور ، نچسب و دوست داشتنی نزد هواداران متعصب اینگیلیسیش))) که تونست به مقام باورنکردنی دوم دست پیدا کنه اونم با خودروی افسانه ایی مرسدس بنز ، با ارزوی پیروزی و رقابت جانانه بین هر دو قهرمان .
( با تچکر ویژه عید نوروز )
یاسین
۶ فروردین ۱۳۹۶شروع خیلی هیجانی بود البته همه نقص فنی داشتن از این نظر فراری یه قدم جلوتر بود باریکلا داشت فتل فقط خداکنه این نقص فنیا تموم بشه مراحل بعدی جذاب تر بشه
BMW
۶ فروردین ۱۳۹۶از این بهتر نمیشه خدا کنه همینطوری ادامه پیدا کنه تا شاهد رقابتی جذاب باشیم
من از خیلی وقت پیش به مهارت فتل ایمان داشتم
ENER-G-FORCE
۶ فروردین ۱۳۹۶به فراری و فراری دوستا تبریک ویژه میگم… آفرین به وتل، آفرین… . ولی به خاطر این که مرسدس ( نه همیلتون) اول نشد واقعا متاسفم؛ مسخره ست…من هیچ امیدی به همیلتون ندارم ولی از مرسدس، انتظار یک ماشین خیلی قوی رو داشتم که انگار…
Kamran
۶ فروردین ۱۳۹۶میگن مک-لارن خدای تکنولوژیه
راست میگن خدایی ، جدول پاسخ گو همه چیزه
خدا قوت پهلوون 😂
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۶ فروردین ۱۳۹۶آره داداش کامران زیبا رو و خنده رو.
مک لارن خدای تکنولوژیه.
اینقدر تکنولوژی داره که بهش درخواست همکاری بدن برای ساخت مریخ نورد.اونم 14 سال پیش الان دیگه بماند.از مک لارن زیاد گفتم خسته شدین.ولی چند وقت دیگه بازم میگم فعلا حسش نیست.
—————————————————————-
بعدشم رفیق مک لارن اگه خودش انجین رو میساخت که الان رقبا بایدبرای مقام دومی سر و دست میشکستن.
مشکل فقط این انجین های هونداس.
تموم شد و رفت……..
راستی رفیق میدونستی همین پهلوون وظیفه ی تهیه ی سنسورها و ecu رو برای تمام تیم های فرمول یک(حتی فراری?) به عهده داره؟؟؟
امان از دست این پهلوون که اینطوری استعمار الکتریکی کرده تمام ماشین های فرمول یک رو.
امان……………….
—————————————————————-
12 سال گارانتی.?
Ferrari
۷ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز به فراری هم از این پیشنهادها داده میشه ولی فراری علاقه ای به همکاری نداره. از تکنولوژی های مکلارن گفتی اینو بدون ساخت یه موتور فرمول یک یه دریا تکنولوژی میخوادکه بریتانیایی ها فعلا نتونستن در این بخش موفق باشن و همیشه دستشون جلوی تیم های دیگه دراز بوده. دیروز الونسو بخاطر نقص در سیستم تعلیق از مسابقه کناره گیری کرداین یعنی ماشین مکلارن ایرادهای زیادی داره فراری موتورهای فرمول یک خودشو در ایتالیا میسازه با این وجود ارزش کار فراری باید 10 برابر باشه چون در کشوری غیر از بریتانیا داره اتومبیل مسابقه ای میسازه. راجعبه سنسور ها و ecu باید بگم که حرف شما درست نیست . مرسدس سال 2010 وارد فرمول یک شد و از این سال به بعد موتورهایی که برای مکلارن میساخت ضعیفتر از موتورهای خودشون بود. اگه ecu رو مکلارن میسازه پس براحتی باید بتونه با برنامه ریزی مجددش به قدرتی برابر با موتورهای مرسدس برسه . اگه حرف شما درست باشه مرسدس قبول نمیکرد برای مکلارن موتور بسازه. معمولا کسی از پیشرانه ی تیم های دیگه اطلاعی نداره اگه مکلارن بحواد برای دیگرتیم ها ecu بسازه و برنامه ریزی کنه باید قبلش کلی اطلاعات از موتور حریفانش کسب کنه که تقریبا همچین اتفاقی هرگز نیوفتاده، همین که مکلارن برای ساخت مدل 12c از 2دستگاه فراری استفاده کردن نشون میده کدوم کمپانی تکنولوژی بالاتری داره. ضمنا 12 سال گارانتی معنی دوپهلو داره هیوندای هم محصولاتش رو 7سال گارانتی میکنه اما این به این معنی نیست که کیفیتش خیلی بالاست در حالی که محصولات پژو با 2سال گارانتی ارائه میشه و کیفیتی به مراتب بالاتر از کره ای ها داره. فراری هم بسیار باکیفیته بطوری که مدل های 40 سال پیش فراری مثل ساعت کارمیکنن گارانتی بالا هیچوقت معنی کیفیت نمیده.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۷ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز فراری سلام.
من کاملا از روی دلیل و مدرک حرف زدم.این انتخابی بوده که fia انجام کرده و مک لارن تو این مناقصه برنده شده.
ecu هم که مکلارن از سال 2008 داره تامین میکنه.
سنسورهایی هم که استفاد میشه بیشتر برای فشار موتور و درجه حرارته و سنسورهای دیگه.
همینطور مک لارن تو فرمول e هم حضور داره و باتری ها و… رو تامین میکنه.
بحثش خیلی مفصله شما یه سر به سایت مک لارن بزنی متوجه خیلی چیزا میشی.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/127932
خیلی سایت های دیگه هم اشاره کرده میتونید مطالعه کنید.
در مورده گارانتی هم اتفاقا به خاطر کیفیت بالای قطعات مک لارنه.
من ندیدم کسی از کیفیت ساخت مک لارن بد گفته باشه.
کره ای ها هم که شما مثال میزنی.
اتفاقا من خودم اوانته داشتم باهاش هیچ مشکلی نداشتم.
فقط تو دو یا سه سالی که داشتم برای کولرش یه کم مشکل به وجود اومد.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۷ فروردین ۱۳۹۶http://www.mclaren.com/appliedtechnologies/case-study/standard-ecu-formula-1
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۸ فروردین ۱۳۹۶فراری جان رو چ حسابی میگی بریتانیایی ها در ساخت موتور فرمول وان موفق نیستن؟ بعد فراری کاسورث پر افتخار ترین سازنده موتور فرمول وان هس. بنز هم ک داره انجینشو تو انگلیس با نیرو و تکنولوژی انگلیسی میسازه!
درمورد گارانتی مکلارن هم باید بگم این گارانتی نشون دهنده کیفیت بالای اون هس چون تعمیر لینجور خودروها خیلی پرهزینس برا همین مکلارن آزار نداشت برا خودش خرج تراشی کنه!برا همین گارانتی اینجور خودروها با خودروهای معمولی مثه هیوندای فرق داره از طرفی 12 سال تقریبا دوبرابر 7 سال هس.
البته این حرفام هیچ ربطی ب کیفیت فوق العاده خودروهای فراری نداره و در این شکی نیس!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۶ فروردین ۱۳۹۶کامران جان مثه اینکه ول کن نیستی و میخوای همیشه رو اعصاب باشی!…مشکل مکلارن از شاسی اون نیس،مشکل از موتور ضعیف و غیرقابل اعتماد هوندا هس! اینو دیگه همه دنیا میدونن!
بولیر« آنها.هوندا.سعی میکنند که موتور قدرتمندی بسازند ولی درک درستی از فرمول وان ندارند. آنها شرکت موفقی هستند و راه های رسیدن به موفقیت خودشان را دارند.درست کردن یک پیشرانه در ژاپن چالشی است.دلیل این که مرسدس تصمیم گرفت پیشرانه ی خودش را در انگلیس درست کند همین است»
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶.
مکلارن از نظر تکتولوژی بدون شک جزو 5 خودروساز برتر دنیاست.
فرمول 1 همیشه بر یک روال نیست ، یک روز در اوجی و روز دیگه در حضیض.
mehran911
۶ فروردین ۱۳۹۶آفرین به فراری
رقابت رو خیلی خوب شروع کردن
.
فتل راننده باهوش و کار درستیه
.
رقابت های این فصل جذابتر از فصل قبل خواهد بود
mohammadreza
۶ فروردین ۱۳۹۶زنده باد فراری
برخلاف مرسدس فراری تو فرمول 1 بسیار با ریشه ست
BMW
۶ فروردین ۱۳۹۶مرسدس بخاطر مرگ یکی از رانندهاش سالها از فرمول یک خداحافظی کرد مطمئن باش اگه خداحافظی نمی کرد الان افتخاراتش صد برابر فراری بود.
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶.
مرسدس 80 سال در فرمول 1 سابقه داره ???
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶.
امیدوارم مسابقات همیشه جذاب و پرشور باشه.
بار ها گفتم قهرمانی تیم خاصی برام مهم نیست. البته مرسدس یا فراری به نظر من مستحق تر از بقیه هستند.
همه ی خودروسازان حاضر در فرمول 1 رو دوست دارم. زمانی که تویوتا حضور داشت خیلی دوستش داشتم ، هر چند هیچ قهرمانی به دست نیاورد.
Erfan
۶ فروردین ۱۳۹۶پارسال من زیر یکی از همین تحلیل های مسابقه نوشتم سال بعد با تغییرات قوانین و خودروها قهرمانی عوض میشه،خیلی از طرفدارای مرسدس که عمر فرمول ۱ شون به همین ۲-۳ سالیه که شبکه ورزش پخش مستقیم میکنه با بی احترامی کامل نظرشونو دادن که مرسدس فلان و بیسار و من چیزی سرم نمیشه.الانم سر حرفم هستم اونایی که میگن رو دست هملیتون نیست خودروشو با ی تیم دیگه عوض کنید بعد رو حرفتون وایسین.مابقیشم تو ادامه فصل ببینید،فورزا فراری
مهدی
۷ فروردین ۱۳۹۶قوانین دست و پاگیر فرمول1 و تعیین چهرچوبها و محدودیتهای بسته باعث میشه شرکتها نتونن مانور زیادی بدن و تکنولوژیها و تکنیکهای مشابهی رو بین شرکت کننده ها میبینیم. اگر قوانین مثل سابق بود فکر میکنم فراری و مکلارن میتونستن فاصله بگیرن از بقیه
mehran911
۷ فروردین ۱۳۹۶باز این فصل فرمول خیلی بهتر شده
.
قوانین دست و پاگیر و مضحک وضع شده در سری پروتوتایپ های مسابقات استقامتی همه رو داره اذیت میکنه تویوتا گفته با وضع موجود علاقه ی به ادامه این مسابقات در فصل های بعد نداره
ارمان
۷ فروردین ۱۳۹۶به نظر میاد تغییزات بیشتر از اون چیزی که فکر میشد دردسر ساز شده نصف ماشینا نبودن تو مسابقه
arash
۱۸ فروردین ۱۳۹۶فتل همون راننده پارساله ولی فراری واقعا اپگرید شده