نبرد نزدیک و مهیج با پیروزی لکلرک در فرمول یک ایتالیا
۱۷ شهریور ۱۳۹۸
۱۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
چارلز لکلرک توانست در تعیین خطی جنجالی، پول پوزیشن مسابقه ایتالیا را برای فراری به ارمغان آورد. رانندگی کند خودروهای مک لارن و رنو باعث شد تا برنامه همه تیمها به هم ریخته و فرصتی برای تکمیل دور و ثبت زمان مناسب برای کسی ایجاد نشد. با این حال لکلرک عمدی بودن اتفاقات تعیین خط را رد نمود. در روز مسابقه نیز او جلوتر از همیلتون و بوتاس قرار گرفت.
پیست مونزای ایتالیا، خانه فراری و مشهور به معبد سرعت است. بنابراین انتظار یک نمایش قدرت از فراری نیز میرفت. شروع مسابقه با حملات و فشار رانندگان مرسدس به لکلرک همراه بود. آسیبدیدگی باله جلوی ورشتاپن باعث شد تا همان ابتدا مجبور شود به پیت لین برود. فتل نیز که خود را به نزدیکی بوتاس رسانده بود از پیست خارج شد و البته ورودی عجیب و خطرناکی نیز به پیست داشت که با برخورد به استرول همراه شد. این موضوع در نهایت جریمهای ۱۰ ثانیهای برای فتل به همراه آورد اما خوشبختانه حادثه تبدیل به فاجعهای نشد.
در نیمه مسابقه و پس از تعویض تایرها فشار همیلتون به لکلرک افزایش یافت اما در مهمترین لحظه، همیلتون فضای کافی را برای سبقت پیش روی خود نیافت و از پیست خارج شد. ندادن فضا به رقیب باعث شد تا لکلرک نیز اخطار پرچم سیاه و سفید را دریافت کند.
با وجود برخوردهای مختلف و مشکلات، اولین خودرویی که از دور مسابقه خارج شد، کارلوس ساینز بود که در دور ۲۹ و به علت بسته نشدن مناسب مهره چرخ در پیت استاپ مجبور به خروج از مسابقه شد. چند دور بعد هم دنیل کویات با مشکل فنی در کنار پیست توقف کرد. لپ شدن سباستین فتل در دور ۳۳ نیز اوضاع ناامیدکننده این قهرمان جهان را به نمایش گذاشت.
جذابترین صحنههای مسابقه نیز به رقابت همیلتون و لکلرک خلاصه میشد. همیلتون فشار زیادی به حریف خود وارد میکرد و سن جوان و تجربه کمتر لکلرک نیز هر آن این گمانه را ایجاد میکرد که در این شرایط پرفشار نسبت به رقیب باتجربه خود اشتباهی شکننده را مرتکب شود. در یکی از این صحنهها چرخ فراری لکلرک قفل کرده و از پیست خارج شد اما همچنان جلوی همیلتون به مسابقه برگشت.
اما این فشار بالا با توجه به تایر مدیوم همیلتون و تایر هارد لکلرک در طولانی مدت به نفع راننده فراری تمام شد. این بوتاس بود که با سرعت بالا خود را به همتیمی خود رساند و رقابت را سهضلعی کرد. فاصله این سه راننده با نفر چهارم بالای ۳۰ ثانیه بود. درحالیکه مرسدسیها منتظر اشتباه لکلرک بودند، ابتدا این همیلتون بود که اشتباه کرد و از پیست خارج شد و جای خود را نیز به بوتاس داد. بعد از این نوبت بوتاس بود که در ۱۲ دور باقیمانده بخت خود برای گرفتن پیروزی از چنگ لکلرک را امتحان کند. تاول زدن تایرهای لوئیس نیز مزید بر علت شد تا از کورس قهرمانی کمی جا بماند و در نهایت در سه دور به پایان مسابقه ناچار به تعویض تایر نیز شد. این تعویض لااقل از جهتی به نفع همیلتون شد و او یک امتیاز بابت سریعترین دور پیست کسب کرد.
تحمل فشار بالای رانندگان مرسدس در پشت سر، چارلز لکلرک را یک راننده توانا و امیدآفرین برای طرفداران فراری نشان داد. این دومین پیروزی این راننده آیندهدار است که در دو مسابقه پشت سر هم به دست آمده و باعث هیجان شعف طرفداران فراری نیز شده است.
یه آمار کلی برای دوستانی که کمتر پیگیر هستن: در نیم فصل اول دوازده رقابت توسط 10 تیم و ۲۰ راننده و به ترتیب در استرلیا، بحرین، چین، آذربایجان، اسپانیا، موناکو، کانادا، فرانسه، اتریش، انگلستان، آلمان و مجارستان برگزار شد. درنیم فصل دوم هم رقابت در بلژیک انجام و در ایتالیا در حال پیگیریه، همچنین در ادامه، مسابقاتِ سنگاپور، روسیه، ژاپن، مکزیک، آمریکا و برزیل انجام و نهایتا ابوظبی امارات، میزبان فینال این فصل در دهم آذر ماهه. تا اینجای کار، مرسدس با ۱۰ سکوی اول و ۵۰۵ امتیاز اول؛ فراری با ۲ سکوی اول و ۳۵۱ امتیاز، دوم و ردبول با ۲ سکوی اول و ۲۶۶ امتیاز، سومه. بهترین رانندگان هم فعلا به ترتیب همیلتون با ۸ سکوی اول و ۲۸۴ امتیاز؛ بوتاس با ۲ سکوی اول و ۲۲۱ امتیاز و ورشتپن با ۲ سکوی اول و ۱۸۵ امتیاز، اول تا سوم هستن.
Ferrari
۱۷ شهریور ۱۳۹۸مسابقه فوق العاده جذابی بود اخرین برد فراری در مونزا توسط فرناندو الونسو سال ۲۰۱۰ بدست اومده بود بعد از ۹ سال قهرمانی در مونزا هیجان خاصی داشت
AMG63
۱۷ شهریور ۱۳۹۸بوتاس واقعاً در حد و اندازه رانندگى کردن واسه مرسدس نیست …
عرفان
۱۸ شهریور ۱۳۹۸منکه طرفدار فراریم ولی بوتاس واقعا بد بودن خوشو نشون داد
درحد ریسینگ پوینت باشه نهایتا
محمد
۱۸ شهریور ۱۳۹۸کلا مرسدس امروز بدشانس بود ولی تا حدی حرفتو قبول دارم بوتاس چند مسابقه ای هست که داره ضعیف کار کرده
Ahmad
۱۷ شهریور ۱۳۹۸لکلرک جوان لایق و آینده دار فراری
مک وال
۲۳ شهریور ۱۳۹۸واقعا حرفه ای و عالی کار کرد اونم با لاستیک های هارد.
در آینده شوالیه سرخ دوم لقب خواهد گرفت
مصطفی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸لکلرک عالی بود. بدون اشتباه، برعکس مرسدس ها که تا نزدیک شدن اشتباه کردن
میلاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۸این مطلبو ک درجریانی…راننده پشت سری به علت نداشتن چسبندگی نسبت به راننده جلویی سخت تر میتونه رانندگی کنه و همچنین لاستیکاش زودتر از بین میره!!!!
:::فرشاد:::
۱۷ شهریور ۱۳۹۸یه آمار کلی برای دوستانی که کمتر پیگیر هستن:
در نیم فصل اول دوازده رقابت توسط 10 تیم و ۲۰ راننده و به ترتیب در استرلیا، بحرین، چین، آذربایجان، اسپانیا، موناکو، کانادا، فرانسه، اتریش، انگلستان، آلمان و مجارستان برگزار شد.
درنیم فصل دوم هم رقابت در بلژیک انجام و در ایتالیا در حال پیگیریه، همچنین در ادامه، مسابقاتِ سنگاپور، روسیه، ژاپن، مکزیک، آمریکا و برزیل انجام و نهایتا ابوظبی امارات، میزبان فینال این فصل در دهم آذر ماهه.
تا اینجای کار، مرسدس با ۱۰ سکوی اول و ۵۰۵ امتیاز اول؛ فراری با ۲ سکوی اول و ۳۵۱ امتیاز، دوم و ردبول با ۲ سکوی اول و ۲۶۶ امتیاز، سومه.
بهترین رانندگان هم فعلا به ترتیب همیلتون با ۸ سکوی اول و ۲۸۴ امتیاز؛ بوتاس با ۲ سکوی اول و ۲۲۱ امتیاز و ورشتپن با ۲ سکوی اول و ۱۸۵ امتیاز، اول تا سوم هستن.
M3csl
۱۷ شهریور ۱۳۹۸فصل برای فتل و امیدهای طرفدارانش متاسفانه در خانه ی فراری تموم شد
Hamid...Audi
۱۸ شهریور ۱۳۹۸واقعا بیرون انداختن همیلتون از پیست یا بریدن اون پیچ پنالتی نداشت؟!