مسابقات فرمول یک این فصل به صفحات انتهایی خود میرسد. این بار بعد از مسجل شدن قهرمانی زودهنگام لوئیس همیلتون در گرندپری مکزیک، نوبت تیم مرسدس بود که پیشاپیش قهرمانی خود را در برزیل جشن بگیرد.
مسابقه در حالی شروع شد که همیلتون، فتل و بوتاس در جلوی سایرین قرار داشتند. عملکرد ضعیف فتل از همان ابتدای مسابقه نشان داد که روحیه جنگندگی او برای ادامه مسابقات تا حدودی از دست رفته است. فتل نه تنها در همان ابتدا و دور نخست رتبه خود را واگذار کرد بلکه در طول مسابقه نیز بهراحتی به رقبای خود اجازه سبقتگیری داد.
مکس ورشتاپن که از جایگاه پنجم مسابقه را شروع کرده بود کمکم خود را به جمع نفرات نخست رساند. سبقتگیریهای سریع و متهورانه او از رایکونن و فتل و سپس از بوتاس نشان میداد که خودروی ردبول در این مسابقه کاملاً برتر از رقبا است زیرا همتیمی او یعنی ریکاردو هم توانسته بود از رتبه یازدهم خود را به جمع هفت نفر نخست برساند. بعد از پیت استاپ همیلتون، ورشتاپن توانست در صدر قرار گیرد. پیشتازی ورشتاپن در این مسابقه آن هم در زمانی که خودروهای فراری و مرسدس در برابر ردبولها ناتوان به نظر میرسیدند، نوید یک قهرمانی شیرین برای او و ردبول را میداد اما داستان همین گونه پیش نرفت.
استبان اکون از تیم فورس ایندیا که داشت یک دور لپ میشد برای پیشگیری از این امر بر سرعت خود افزود و قصد سبقت از ورشتاپن را داشت اما مکس بدون توجه به این موضوع در پیچ راه را بر او بست و با برخورد به هم، هر دو خودرو اسپین شدند و البته آسیب اندکی هم دیدند. بازنده بزرگتر این برخورد قطعاً مکس ورشتاپن بود که به راحتی رتبه خود را واگذار کرد.
ورشتاپن که از دید تماشاگران بهعنوان راننده برتر این مسابقه نیز انتخاب شد، بعد از مسابقه به سراغ اوکون رفت و با او درگیر شد.
از سویی عملکرد ضعیف سباستین فتل و همچنین والتری بوتاس نیز در این مسابقه جای تعجب داشت. رانندگانی که انگار در تعطیلات آخر هفته رانندگی میکردند و خبری از دفاع و حمله در نمایش آنها نبود. بوتاس و رایکونن اگر به همین نحو ادامه دهند ممکن است رتبه سوم و چهارمی را به ورشتاپن واگذار کنند.
تیمها دو هفته دیگر به ابوظبی میآیند تا آخرین راند مسابقهای را برگزار کنند که پیش از این قهرمانان آن مشخص شدهاند.
Mopar or No Car
۲۱ آبان ۱۳۹۷دیگه دارم از فراری نا امید میشم.
AMG 63
۲۱ آبان ۱۳۹۷این همه تو طول فصل و دیشب صباغ خودشو کشت از بس که از مرسدس بد گفت ولى آخرش چى شد ؟ … ?
اوایل فصل خودم از اون دسته آدمایى بودم که معتقد بودم امسال مرسدس جایگاه رو به فرارى میده ولى بزرگیه شرکت اینجا مشخص شد که از یه جایى به بعد گذاشت باقى واسه رده ۳،۴ بجنگن . تبریک به همه مرسدسیا
محمد حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۷آفرین به مرسدس
تبریک به هواداران
Mopar or No Car
۲۱ آبان ۱۳۹۷دیگه فرمول یک هیچ جذابیتی برای من نداره. یک مسابقه با دو شرکت کننده که نتیجه از قبل مشخصه. به نظر من هر شرکتی که ادعای ساخت سوپر اسپرت داره باید بیاد شرکت کنه تا معلوم بشه چند مرده حلاجه. شرکتهایی مثل لامبورگینی و پورشه. در غیر این صورت باید درشو گل بگیرن.
محمد حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۷علیرغم اینکه بعنوان طرفدار مرسدس از این قهرمانی خوشحالم
ولی با شما موافقم
شرکت نکردن بقیه خودروسازان بزرگ ، باعث شده جذابیت این رقابت ها کاهش پیدا کنه.
تازه سازنده ها به کنار
رقابت بین راننده ها هم خیلی جذاب نیست . وقتی ماشین ها با هم در این حد اختلاف دارن ، راننده های تیم های چهارم به بعد هیچ انگیزه ای جز خودنمایی برای تیم های برتر و راه پیدا کردن به اونها براشون نمیمونه.
ای کاش حداقل در پایان هر فصل مسابقات محدودی با یک ماشین مشخص بین راننده ها برگزار میشد تا همه در شرایط یکسان رقابت کنن.
اونوقت راننده هایی که مال تیم های ضعیف تر فرمول 1 هستند ، تلاش می کردن ثابت کنن خودشون راننده قابلی هستن و مشکل نداشتن ماشین فرمول 1 خوب هست.
اونایی هم که تو تیم های قوی هستن تلاش می کردن ثابت کنن که برتریشون مال خودشونه و نه ماشین فرمول یک شون.
علی
۲۱ آبان ۱۳۹۷با سلام
دوست عزیز من با نظر شما موافقم ولی این وسط خیلی شرط و شروط هست اولا شرکتهایی مثل لامبو و پورشه درسته اسپورت ساز حرفه ای هستند ولی تو فرمول یک نبودن .تا حالا این مسابقات به علت دارا بودن بالاترین سطح مهندسی هزینه های بسیار زیادی را به شرکتها وارد می کنند که همه نمی تونند از پس اون در بیان .مثلا اگه یادتون باشه قبلا اسمهای بزرگی مثل تویوتا ب ام و و … بودن ولی به دلیل هزینه های زیاد نتونستند ادامه بدن پس اینطور نیس ما بگیم لامبو و پورشه اسپورت سازن پس بیان فرمول یک …اصلا اینطور نیست .الان تکنولوژی ساخت این موتورها دست چند تا شرکت مرسدس رنو فراری و جدیدا هوندا هست مثلا هوندا با اون عظمتش دو فصله که خوب عمل نکرده البته امیدوارم فصل بعد یه تکونی به خودش مطمعننا خواهد داد. حتی مک لارن دوست داشتنی جایگاهشو ببینید کجاس مگه اسپورت ساز نیست؟چرا موتور فرمول یک نداره به قول رییس تیم ما ماشین مسابقه ای میسازیم نه موتور ….و این خودش خیلی نکات رو بیان می کنه .
از طرفی برخی دوستان همش میگن برنده از قبل معلومه و … ولی اصلا اینطور نیست مثلا تو همین مسابقه مکس عالی عمل کرد فتل نه همیلتون نه چندان حتی چالرز لکرلک عالی بود با ماشین سائوبر پارسال تو رقابت تیمی فورس ایندیا خیلی خوب بود و …. پس همه چیز در این مسابقه امکان داره .در مورد
Amin
۲۱ آبان ۱۳۹۷تبریک به مرسدس
واقعا چه شرکتی در سطح مرسدس بنز هست؟تو همه زمینه ها یا بهترین یا جز بهترین ها
اون از خودروهای سواریش،اون از خودروهای سنگین و تجاری،این از فرمول یک،حالا فعالیتهای غیر خودرویی مثل همکاری با ایرباس و سازمان فضایی اروپا و خیلی موارد دیگه به کنار
كامي
۲۱ آبان ۱۳۹۷MERSEDES♥️
ارش
۲۱ آبان ۱۳۹۷آفرین به مرسدس آفرین به پورشه آفرین به آئودی که در هر رقابتی شرکت می کنند دیگه برای رقبا مجالی حتی برای نفس کشیدن هم نمیگذارند آئودی سالها لمانز رو درو کرد پورشه هم سالها لمانز رو خانه خودش کرده بود و هنگامیکه دوباره برگشت نشان داد واقعا لمانز خانه پورشه ست مرسدس هم در بالا ترین سطح رقابتها رقبا رو شرمنده کرده.قدرت صنعت اتومبیل سازی آلمانها یعنی این در بالاترین سطح رقابت و تکنولوژی بی رقیب و در اوج. حالا موسسه کا نس… نمی دانم چی چی مدام بیاد ماشین با کیفیت اعلام کنه میشه چی؟
mahdy
۲۱ آبان ۱۳۹۷واقعا فراری گیر دو تا راننده بد اومده (نسبت به فراری)
Mohsen
۲۱ آبان ۱۳۹۷وتل رسمن رو اعصابم بود. ولی هیجان این پیست عالییه
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۷Mercedes ????