مسابقات

فرمول یک روسیه و پیروزی دوباره مرسدس

مرسدس در این فصل همواره جایگاه‌های اول و دوم را از آن خود کرده مگر اینکه حادثه ای پیش‌آمده باشد. قدرت خودروهای این تیم جای هیچ مانوری برای رقبا باقی نگذاشته است و شاید مقداری هم از هیجان این فصل کاسته باشد.

لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک روسیه شد
لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک روسیه شد
در روسیه این بار لوئیس همیلتون مقام نخست را به دست آورد اما ستاره واقعی سوچی، هم‌تیمی او یعنی نیکو رزبرگ بود که با وجود مشکل در چرخ‌ها و وقفه در دور دوم، توانست به جریان مسابقه برگشته و مقام با ارزش دومی را کسب کند.

vett-b-1-886x563

start-p-886x590

alon-24-886x590

bott-32-886x590

rosb-lowe-hami-bott-886x590

russia-f1

gros2-886x590

hami-51-886x590

hami-31-886x590

guti-11-886x590
والری بوتاس هم مقام سوم را از آن خود کرد. تیم مکلارن با موتورهای مرسدس هم رتبه‌های چهارم و پنجم را به دست آورد. این تیم سال آینده از موتور هوندا استفاده خواهد کرد. فرناندو آلونسو هم در جای ششم قرار گرفت. رانندگان ردبول نیز پشت سر وی قرار گرفتند. ریکاردوی جوان توانست طبق بیشتر مسابقات این فصل از سباستین فتل باسابقه جلوتر قرار گیرد. بنابراین ردبول برای ازدست دادن فتل و جذب یک راننده جوان و خوش آتیه چندان متضرر نخواهد شد.
دور بعدی مسابقات حدود سه هفته دیگر در آمریکا پیگیری می‌شود.

20 مهر ماه ۱۳۹۳  –  پیست سوچی روسیه  –  53 دور  –  310.6 کیلومتر
رده بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر سرعت میانگین به مایل بر ساعت
۱
Lewis Hamilton – Mercedes
۲۵ ۱:۳۱:۵۰.۷۴۴ ۲۰۲.۳۴۶
۲
Nico Rosberg – Mercedes
۱۸ +۱۳.۶۵۷ Sec ۲۰۱.۸۴۶
۳
Valtteri Bottas – Williams
۱۵ +۱۷.۴۲۵ Sec ۲۰۱.۷۰۹
۴
Jenson Button – McLaren
۱۲ +۳۰.۲۳۴ Sec ۲۰۱.۲۴۲
۵
Kevin Magnussen – McLaren
۱۰ +۵۳.۶۱۶ Sec ۲۰۰.۳۹۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    و دوباره مرسدس…زنده باد آلمان…

    1. DRAGONBORN

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مرسدس انگار خیال داره هتریک کنه تو این جام

      1. مصطفی

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (450 ديدگاه)

        داداش خیال چیه؟براش مث آب خوردنه.

  2. مصطفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    می گم این تیمای ته جدولی با چه رویی دارن مسابقه میدن؟!

  3. علی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    روزبرگ غیر از اولین اشتباه تو ترمز گیری اولین پیچ عالی بود 52 دور با یک ست لاستیک و ریکاوری از رده بیستم به دوم بعد از پیت استاپ

  4. M Power///

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    روز از نو و روزی از نو. باز مرسدس اول شد. البته چیزی که عیان است چه لازم به بیان است.

    1. *MAK MISEL*

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ماشلاه این مصطفی و این دراگون این جارو پاتوق خودشون کردن!
      حرفی برای گفتن نمیمونه

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    دوستانی که اطلاعات خوبی دارند به من جواب بدن :

    اون تیم هایی که آخر میشن با چه هدفی در طی سالها در مسابقات شرکت میکنند ؟

    خب این همه هزینه . این همه دنگ و فنگ برای رتبه ی اخری ؟؟؟

    منظور من برند خاصی نیست . منظور من 3 تا تیم اخر لیسته .

    خب چرا نمیان مسابقه را ترک کنند ؟؟؟

    1. DRAGONBORN

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      میلاد موندن واسه دلخوشی.هدفشون بیشتر تبلیغ اسپانسرهاست

    2. پوریا موسوی(SPMسابق)

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام داداش میلاد.به نظر من حتی حضور داشتن تو فرمولا وان هم به تنهایی میتونه باعث پیشرفت یه تیم بشه.فرمولا وان برای اعضای یه تیم همش مث یه آزمون و خطاست.مث یه آزمایشه.هزینه ها هم حتما یه سودی براشون داره دیگه.ولی در هر حال اگه من بودم برا حفظ آبرو هم که شده کلا خداحافظی میکردم

    3. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      سلام میلاد جان

      در پاسخ به سوالت باید بگم رانندگان فرمول یک برای رسیدن به این سطح 8 مرحله رو طی میکنن که از کارتینگ شروع میشه و به فرمولا 3 و 2 در نهایت فرمولا وان منتهی میشه
      در مورد تیم ها هم همینطوره…اگه نگاه کنی شرکتای زیادی تو دنیای خودرو هستن که علی رقم تمام توانایی هاشون تو این مسابقات معتبر جایی ندارن مثل گروه VW یا فورد یا GM.
      پس حضور تو این سطح از مسابقات هم برای کمپانی و هم راننده خودش یه نوع افتخاره خیلی ساده مث حضور ایران تو جام جهانی :)

    4. enzo

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      بودن و رقابت کردن تو f1 خودش کلی پرستیژ داره مخصوصا برای جذب اسپانسر و کسب درآمد
      تمام تیما از قهرمان تا تیم آخر ، به نسبت رتبه ای که کسب میکنن انتهای فصل یه رقم میلیون دلاری از فدراسیون جهانی که از محل درآمدای وارد شده اسپانسرا ، حق پخش تلویزیونی و سهم بلیط فروشی و… هست سهم میبرن
      به غیر از بحث درآمدزایی تیما با بودن تو f1 کلی استفاده تکنولوژیکی میبرن . f1 محل نبوغ و خلاقیت بهترین مهندسا و طراحای دنیای خودرو هست
      البته برای بردن یا بودن بین تیمای برتر هم نیاز به هزینه های خیلی سنگین مالی و داشتن نیروی انسانی متخصص کافی هست که بازم معلوم نیست صد در صد تو کوتاه مدت جواب بده برای همین مثلا میبینیم تیماای مثل bmw یا تویوتا بعد از چند فصل رقابت و نتیجه نگرفتن کنار میکشن ومیرن تو سریای دیگه شرکت میکنن چون بودن تو F1 دیگه براشون نمیصرفه

    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ممنون از همه دوستان . اطلاعات خیلی خوبی دادید .

  6. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    چرا تو تهران این قالیباف یه پیست فرمول 1 نمیزنه

    واسه ما پل طبیعت گردی رو اتوبان زده!!!!

    پیست بزن

    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      مگه پارکه که یکی بزنه؟؟؟!!!

  7. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    یه زمانی Redbull اول میشد حالا کاملا جلو مرسدس کم آورده

  8. مصطفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    داش دراگون پیروزی های پی در پی مرسدس فقط به خواطر موتور ماشیناشه.تو این زمونه مهارت رانندگ کم تر به حساب میاد.

    1. DRAGONBORN

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      نه راننده مهمترین فاکتوره مصطفی

      مگه فراری چیش از موتور کمه

    2. emad

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در پاسخ به برادر مصطفی البته حق مرسدس هست که بعد از 4 سال هزینه(کاشت ) روی نیروی محرکه و شاسی امسال برداشت کنه . در تیم فراری قسمت شاسی به قسمت موتور فشار اورد که نیروی محرکه کوچکتر باشد که دیدییم امسال چی شد(نیروی محرکه ضعیف ) . رنو هم که باید به سادگی بگیم که مشکل اصلیش در قسمت هیبرید و کنترل حرارت باتری ها در اول فصل و موتور ضعیف (حالا ) هست. کانال+ فرانسه برنامه ای در رابطه با موتورهای این فصل فرمول 1 گذاشته بود . توی این برنامه کسی که نمی خواست هویتش معلوم شود می گفت که موتور مرسدس نسبت به نزدیکترین رقیبش (شاید فراری ) 80hp قدرت بیشتر و 14kg وزن کمتر دارد .طبق گفته این فرد 80hp نزدیک 0.7 ثانیه و 14kg وزن کمتر نیز 0.7 ثانیه که در مجموع 1.4 ثانیه فقط از نظر موتور (یا درست تر نیروی محرکه ) که شامل موتور درونسوز+ موتور الکتریکی می باشد از باقی تیمها سریعتر می باشد. جدای از اینکه شاسی w05 نیز شاسی خوبی و شاید بهتر از شاسی ردبول (از نطر تولید داونفورس ) به دلیل طراحی موتور و شاسی زیر یک سقف (در مرسدس فکتوری (برکلی و برکسورث ))است .

  9. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    ولی فراری خیلی ناامیدکننده مسابقه میده
    این چه وضعشه

  10. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    آرزوم بود راننده فرمول 1 شم ولی حیف شده به تاریخ پیوستم

    1. *MAK MISEL*

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ولی من میخوام بشم!

  11. مصطفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    خواستن توانستن است…

    1. سعید

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (480 ديدگاه)

      درود . تجربه کردم میدونم چی میگی

  12. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    این حرفها همش چرته باید یه زمینه ای باشه آخه

    همینجور الابختکی نمیشه که

  13. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    مصطفی خیلی عاشق فوتبال و نیماری؟؟؟!!!
    برعکس منی

    1. *MAK MISEL*

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      این نیمار هم دوست داشتم تو جام جهانی فلج میشد میرفت پی کارش ای خدا..

  14. مصطفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آره داداش و فوتبال تنها چیزیه که سرش تعصب دارم.

  15. Ahmad..F12

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    مرسدس و همیلتون واقعاً دهن همه رو باز نگه داشتن!!!!!!

    ایول داره کار جفتشون

  16. نا صر

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هواهمیشه بارانی نیست دوست داران مرسدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا