مسابقات

شصت‌یکمین برد همیلتون در غیاب فتل، گزارش جایزه‌بزرگ فرمول یک ژاپن

لوئیس همیلتون با پیروزی در ژاپن قدم دیگری به سمت قهرمانی فصل برداشت. او با غلبه بر ورستپن و در غیاب فتل برنده رقابت ژاپن شد. نوار بدشانسی‌های فراری ادامه‌دار شده و فتل در چند دور اول مسابقه، با ازدست‌دادن قدرت موتور مجبور به کناره‌گیری شد تا امیدهای او و فراری برای کسب قهرمانی، به حداقل برسد.

فرمول1-فرمول-یک-ژاپن

شصت و یکمین قهرمانی همیلتون در فرمول یک در حالی به‌دست آمد که او از پول پوزیشن مسابقه را شروع کرد و پیشتازی را حفظ کرد. کناره‌گیری زودهنگام فتل از مسابقه، خیلی هم غیرقابل‌انتظار نبود. بعد از مشکل‌های فراوان فراری در مالزی با موتور رایکونن، این بار نوبت اتوموبیل فتل بود که در خط استارت، نگرانی به وجود آورد. قبل از شروع مسابقه، مهندسان در خط استارت در حال دست‌وپنجه نرم کردن با اتوموبیل فتل بودند اما شرایط اندکی بهتر از هفته گذشته بود و فتل توانست مسابقه را شروع کند.

اما طولی نکشید که این راننده آلمانی در رادیو از نبود قدرت در خودروی خود گفت و در مستقیمی سه نفر از رانندگان از او عبور کردند. بالاخره فتل مجبور به کناره‌گیری از مسابقه در دور ۴ شد تا شرق آسیا را بدون هیچ خاطره خوبی ترک کند.

ورستپن که در ابتدا از هم‌تیمی خود سبقت گرفت، در دور اول در پیچ Hairpin نیز از فتل پیشی گرفت و خود را به تعقیب همیلتون رساند و مکان دوم را حفظ کرد. در دور ۲۱ ورستپن لاستیک‌های سوپرسافت خود را با سافت تعویض کرد. او در تعقیب همیلتون قرار داشت و دور بعد نیز همیلتون اقدام به تعویض لاستیک کرد. در این شرایط ریکاردو پیشتاز شد و اختلاف ۵ ثانیه‌ای ورستپن و همیلتون در چند دور قبل، به ۱.۸ ثانیه کاهش یافت. در دور ۲۵ ریکاردو نیز به پیت رفت و پیشتازی را به بوتاس سپرد که با لاستیک‌های سافت مسابقه را آغاز کرده بود و در آن دورها قصد تعویض لاستیک را نداشت.

بوتاس پیشتازی را به‌دست داشت و در این شرایط که همیلتون در حال رانندگی پشت سر بوتاس بود، زمان از دست می‌داد و ورستپن به او نزدیک می‌شد. در دور ۲۸ با دستور تیمی، بوتاس راه را برای همیلتون باز کرد و با دفاع از همیلتون در برابر ورستپن، باعث افزایش فاصله این دو راننده قبل از رفتن به پیت در دور ۳۰ شد؛ درحالی‌که فاصله ورستپن با همیلتون به ۳.۴ ثانیه رسیده بود.

مکس فاصله را به ۲ ثانیه کاهش داد اما موفق به حفظ سرعت نشد تا زمانی که همیلتون در دور ۵۱ با مانع فرناندو آلونسو برخورد کرد و ورستپن به او نزدیک شد. ماندن پشت سر آلونسو باعث شد ورستپن فاصله را به ۰.۸ ثانیه در دور آخر کاهش دهد. اما درنهایت موفق به نزدیک‌تر شدن و سبقت‌گیری نشد و با عبور همیلتون از آلونسو در دور آخر و ماندن ورستپن پشت سر آلونسو، فاصله به ۱.۲ ثانیه رسید و ورستپن کار خود را در رده دوم به پایان رساند.

ریکاردو سوم شد و بافاصله ۹.۶ ثانیه نسبت به همیلتون از خط پایان گذشت، ۰.۹ ثانیه جلوتر از بوتاس. بوتاس که لاستیک خود را با نمونه نرم‌تر سوپرسافت تعویض کرده بود در دورهای آخر سریع‌ترین دورها را می‌زد اما نتوانست سکو را از راننده استرالیایی ردبول بگیرد.

تنها راننده فراری باقی‌مانده در مسابقه کار خود را در جایگاه پنجم به پایان رساند. او در دور اول در پیچ Spoon توسط نیکو هالکنبرگ به بیرون پیچ رانده‌شده و قسمت عریض پیچ را طی کرده و به رده پانزدهم نزول کرده بود.

رانندگان فورس‌ایندیا در جایگاه‌های ششم و هفتم ایستادند. استبان اکن که در دور اول از ریکاردو عبور کرد و به رده سوم رسید، با عملکرد خوب ریکاردو و بوتاس به رده پنجم نزول کرد.

یک حمله دیرهنگام از مگنوسن در پیچ ا، باعث پیشی گرفتن او از فیلیپه ماسا شد و او را به رده هشتم رساند. هم‌تیمی او رومن گروژان نیز در جایگاه نهم قرار گرفت.

نیکو هالکنبرگ نیز در جایگاه خوبی بود و در حال سبقت‌گیری، اما DRS او با مشکل مواجه شد و بالچه آن بسته نمی‌شد. درنهایت او مجبور به رفتن به پیت و کناره‌گیری از مسابقه شد. فرناندو آلونسو در آخرین مسابقه خانگی که مک‌لارن و هوندا همکاری می‌کردند، در جایگاه یازدهم ایستاد و جولین پالمر که آخرین مسابقه خود برای رنو را می‌راند دوازدهم شد. پیر گسلی نیز در دومین مسابقه خود در فرمول یک در رده سیزدهم ایستاد. استافل وندورن و پاسکال ورلاین نیز چهاردهم و پانزدهم شدند.

جدول رده‌بندی رانندگان در جایزه‌بزرگ فرمول یک ژاپن

رده راننده تیم تعداد دور زمان / فاصله‌ زمانی امتیاز
۱ Lewis Hamilton MERCEDES ۵۳ ۱:۲۷:۳۱.۱۹۴ ۲۵
۲ Max Verstappen RED BULL RACING ۵۳ +۱.211s ۱۸
۳ Daniel Ricciardo RED BULL RACING ۵۳ +۹.679s ۱۵
۴ Valtteri Bottas MERCEDES ۵۳ +۱۰.580s ۱۲
۵ Kimi Räikkönen FERRARI ۵۳ +۳۲.622s ۱۰
۶ Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES ۵۳ +۶۷.788s ۸
۷ Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES ۵۳ +۷۱.424s ۶
۸ Kevin Magnussen HAAS FERRARI ۵۳ +۸۸.953s ۴
۹ Romain Grosjean HAAS FERRARI ۵۳ +۸۹.883s ۲
۱۰ Felipe Massa WILLIAMS MERCEDES ۵۲ +۱ lap ۱
۱۱ Fernando Alonso MCLAREN HONDA ۵۲ +۱ lap ۰
۱۲ Jolyon Palmer RENAULT ۵۲ +۱ lap ۰
۱۳ Pierre Gasly TORO ROSSO ۵۲ +۱ lap ۰
۱۴ Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA ۵۲ +۱ lap ۰
۱۵ Pascal Wehrlein SAUBER FERRARI ۵۱ +۲ laps ۰
NC Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES ۴۵ DNF ۰
NC Nico Hulkenberg RENAULT ۴۰ DNF ۰
NC Marcus Ericsson SAUBER FERRARI ۷ DNF ۰
NC Sebastian Vettel FERRARI ۴ DNF ۰
NC Carlos Sainz TORO ROSSO ۰ DNF ۰

حال چهار مسابقه باقی‌مانده و اختلاف امتیاز فتل و همیلتون به ۵۹ امتیاز رسیده است. اما از طرفی والتری بوتاس تنها ۱۳ امتیاز با فتل فاصله دارد و اگر فراری موفق به اصلاح مشکلات موتور به وجود آمده نشود، تلاش‌های بسیار او برای فصل ۲۰۱۷ بدون نتیجه خواهد ماند و حتی ممکن است ریکاردو نیز در جدول امتیازی بالاتر از فتل قرار بگیرد.

سریع‌ترین دور این مسابقه نیز توسط والتری بوتاس به ثبت رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    خیلی ناراحت کننده بود.مشکل شمع موتور فتل بود

  2. علی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    بوسه همیلتون بر مرسدس همینو و بس انگار آخر مسابقه داشت از هیولای مرسدس تشکر می کرد و از هنر مهندسهای تیم مرسدس .ولی برام عجیبه که چرا بوتاس با اینکه سریعترین دورها را می زد باز نتونست سکو را بیراه البته مسابقه جلبی بود ولی دلم نمی خاست که فتل اوت بشه واقعا امسال سال بدشانسی های پشت سر هم فتل هست ….

  3. Danial

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    با این که طرفدار همیلتونم ولی کاشکی فتل بود تا مسابقه قشنگتر میشد.

  4. SFXSuperFast

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ماشین فرراری(علی رغم حرف فتل فنا) از نظر شاسی و آیرودینامیک، چسبندگی مکانیکی،ترمز و…
    بهتر از مرسیدس هست
    و مرسیدس انجین غولی داره!
    فرراری برای جبران ضعف قدرت مجبور بود از اول فصل فشار بیشتری روی موتور بیاره تا قدرت بیشتری بگیره،نتیجه اش رو دارید میبینید!
    .
    هنوز کورسوی امیدی هست!
    ابوظبی امتیازش دوبل هست
    و پیست های پیش رو قدرتی نیستن
    مشکلی اگر برای فرراری پیش نیاد
    پتانسیل 1_2توی همه مسابقات پیش رو. رو داره!
    ردبول هم فوق العاده توی این پیست ها قدرتمنده و اگر مرسیدس ها رو عقب نگه داره
    هنوز شانس قهرمانی حداقل توی جدول رانندگان برای فرراری هست!(3%)
    سازندگان احتمالش کمتره حتی!(1%)
    “فرمول یک یعنی اتفاقات دیوانه وار”

    1. Meysam..LaFerrari

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ربطی به فشار بیشتر نداره این موتوری که فتل داره استفاده میکنه کاملا جدیده ، موتور که نسوزونده! یه مشکل کوچیک مکانیکی بوده که متاسفانه رخ داده و باعث شده مسابقه ی فتل خراب بشه.
      مسابقه ی ابوظبی هم هیچ امتیاز دوبلی نداره و قانون عوض شده.
      امروز مرسدس باز هم نشون داد به اندازه ی تعیین خط قوی نیست ، یک ثانیه تو تعیین خط از ردبول سریعتر بودن اما تو مسابقه ورستپن و همیلتون خیلی به هم نزدیک بودن و سرعت ردبول تقریبا با مرسدس برابری میکرد.

      اتفاقات جوری دست به دست هم دادن که قهرمانی امسال برای فراری از دست بره اما اشکال نداره ؛ بعد از چند سال یه Comeback قوی از فراری دیدیم ، حتی سال های 2012 و 2010 هم که الونسو برای قهرمانی میجنگید ، به اندازه ی امسال خودروی فراری سریع نبود.
      مهم نیست ، تا فرمول یک هست فراری هم هست و امیدوارم فراری سال آینده و حتی سال های آینده قدرتمند از همیشه برای قهرمانی برگرده.

      1. Farhan

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوست عزیز ردل بول ها اندازه مرسدس سریع نبودن یا مرسدس کند نشده بود هردو راننده مرسدس ماشینشونو رو مدای پایین تنظیم کرده بودن دیدید ک اخر مسابقه بوتاس داشت ریکیاردو رو میخورد
        مرسدس چه توی این مسابقه چه توی کل سال از تمام قدرت ماشینشون استفاده نکردن بغیر از دو مسابقه
        کانادا و ایتالیا
        مرسدس نمیدونم چرا ولی داره تمام قدرتشو پنهان میکنه

        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          بوتاس لاستیک سوپرسافت داشت ریکاردو لاستیک سافت خب معلومه کسی که لاستیک سوپرسافت داره سریعتر میشه!!!!
          من آخرش سکته ای چیزی میکنم از دست نوابغ و کارشناسان حاذق ایرانی فرمول یک!!!
          زمانی به ماشین فشار نمیارن که بدونن پیروزی قطعیه و فاصله ی زیادی با ماشین های عقبی داشته باشن نه اینکه وقتی فاصله ی مکس با لوئیس 2 ثانیه ست فشار نیارن!!! کمی فکر کنید فقط همین

      2. SFXSuperFast

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        ؟؟؟
        وات د فاز یا سیدی؟؟
        منظور من از فشار این بود که موتورها رو اول فصل استفاده کردن
        الان برای اینکه پنالتی نگیرن روی یه لبه تیز دارن حرکت میکنن!
        اگر اول فصل بود فرراری بعد از هرتصادف کامل قطعات ماشینو عوض میکرد!
        و البته اینکه ساختار موتور فرراری جوریه که فشار زیادی بهش میاد تا قدرت مورد نظر رو تامین کنه
        و به همین دلیل ریسک میزان اطمینان بالا رفته!
        .
        و کسایی که میگن مرسیدس غیر از انجینش هنر خیلی خاصی داره
        کاملا در اشتباهن[چیزی از فرمول نمیفهمن]
        نتایج پیست های پرپیچ و خم اینو ثابت میکنه!
        موناکو،مجارستان،سنگاپور(تعیین خطش،5_6شدن مرسیدسا)
        ردبول،مکلارن و فرراری با موتور برابر
        مرسیدس رو میخورن!

        1. Farhan

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (12 ديدگاه)

          خیل خوب بیا ببینیم چی شد
          مرسدس تو سنگاپور ک رفت
          تو بلژیک ک رفت
          تو اذربایجان ک رفت
          تو سیلوراستون ک رفت
          تو ژاپن ک رفت
          تو روسیه ک رفت
          میبینی ک مرسدس داره همینجور میره و فراری دنبالش میدوعه
          پس نگو فقط انجین مرسدسه
          ب کاری ک مرسدس تو اسپانیا کرد فکر کن بعد حرف بزن

      3. Farhan

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        میثم جان همیلتون نیازی ب ریسک کردن نداشت مخصوصا با خروج فتل بخاطر همین مسابقرو مدیریت میکرد کاملا معلوم بود ک ماشین همیلتون یا بوتاس داره راحت کار میکنه و فشار روش نیس
        فاصله همیلتون با ورستپن ثابت بود بغیر از اون لحظه ای ک الونسو راه نداد
        بوتاس درسته لاستیکای سریع تری داشت اما دیدی ک اخر مسابقه سریع شد درحالی ک ۷ ۸دور قبل لاستیکاشو ب سوپر سافت تغیر داده بود
        کاملا معلوم بود ک فشار نمیاورد

    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      مرسیدس انجین غولی داره؟؟؟!!!?((البته درسته ولی بزرگنمایی نکنید))
      تعجبم چرا با همچین انجین غولی بوتاس سکو نیورد و عملکردش در حدی بود که فقط مثل یک مانع برای همیلتون تو این مسابقه بود و فقط باعث از دست رفتن زمان و لاستیک همیلتون بود،که بهش دستور دادن به همیلتون راه بده!!!!!!!!!!
      البته نمیخوام بگم بوتاس خوب نیست ،عملکردش در طول فصل بد نبوده،ولی انتظار بیشتری داشتیم.
      همیلتون هم پول پزیشن رو گرفت هم قهرمانی رو.
      در شرایط برابر باز هم فتل حریف همیلتون نمیشد.
      استارت همیلتون عالی بود.
      اگه دقت میکردین همیلتون به خاطر نگه داشتن ماشینش برای مسابقات بعدی زیاد نخواست جدا بشه و فشار به ماشینش وارد کنه،و البته به خاطر حفظ تایرهاش هم بود.
      فاصله ی همیلتون با ورشتپن هم بین 2.1 تا 2.5 ثانیه بود،که این هم به خاطر مدیریت همیلتون بود.
      اون لحظات آخر هم به خاطر آلونسو فاصله به زیر یک ثانیه رسید،که البته ورشتپن بیش از حد جوگیر شده بود و فکر میکرد که واقعا عملکردش اینقدر خوب بوده!!!!???
      رایکونن که تو مسابقه بود و شرایط خوبی داشت باز حریف اصل کاری ها نشد.
      این فراری احتیاج به خونه تکانی اساسی داره،با سلام و صلوات اگه اینطوری بشه و فلان کنیم و….مشکلشون حل نمیشه.
      هم تو مدیریت هم تو استراتژی هم تو روانشناسی تیمی و راننده ای هم تو مهندسین و…..
      زمانی که ماشینشون خوبه راننده ها خراب کاری میکنن،زمانی که راننده ها خوبن ماشین اعصاب نداره!!!!
      این اتفاقات هیچ ربطی به بدشانسی و خوش شانسی طرف مقابل نداره.
      ای کاش این مشکلات فقط مال امسال بود که حداقل میشد بگی بدشانسی.?
      هر گلی میزنن به سر خودشون میزنن.
      بیخودی از زمین و زمان ایراد نگیرین.

      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        تو دیگه خیلی باحالی!! همین که مکس ورستپن با ماشین ردبول تو همچین پیست سریعی که خوراک ماشین مرسدسه داره پا به پای همیلتون حرکت میکنه یعنی ورستپن داره کار بزرگی انجام میده!!
        من سر حرفم هستم و سال های آینده متوجه خواهید شد ، ورستپن با ماشین برابر هم فتل و هم همیلتون رو میتونه شکست بده.
        دقت کن ورستپن تازه 20 سالش شده و هنوز جای بهتر شدن داره.
        در مورد کیمی ، تو این مسابقه هر کاری از دستش برمیومد انجام داد و سبقت های خوبی هم گرفت ، اما اول مسابقه با هالکنبرگ درگیر شد و 5-6 رده از دست داد و خیلی تایم از دست داد دیگه کاری از دستش برنمیومد.
        مدیریت فراری هم هیچ مشکلی نداره ، فراری خونه تکونی کنه؟؟!این تیم مهندسی فراری که این ماشین رو ساختن یه تیم کاملا جوون هستن!!

        1. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ( ورشتپن تازه 20 سالش شده )))

          اتفاقا ورشتپن 20 ساله از نظر سنی شرایط بهتری نسبت به همیلتون که وارد 33 سالگی شده داره.
          فرمول 1 شدیدا به سن وابستست ، بیشتر از فوتبال. رانندگان بهترین بالانس رو بین 20 تا 25 سال دارند.
          جسارتی که ورشتپن داره به خاطر سن کمش هست. فتل همه ی قهرمانی هاش رو در بین 20 تا 25 سالگی به دست آورد نه الان که 30 سالش شده.

          همیلتون وقتی 20 سالش بود یه قهرمانی فرمول 1 داشت.

        2. Danial

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (33 ديدگاه)

          پا به پا:/
          مسابقه رو دیدی اصلا تا اونجایی که من دیدم اینطور بنظر میرسه که مرسدسا به ماشینشون فشار نمیارن
          فاصله همیلتون با مکس هر وقت زیر ۲ میومد همیلتون باز فاصله رو بیشتر میکرد اخر مسابقم دیدی که وقتی همیلتون پشت الونسو گیر کرد مکس رسید بهش و تو رادیوم گفت میتونم ریسک کنم ولی باز همیلتون فاصله رو زیاد کرد
          یه ماشین نمیتونه تو همه زمینه ها اول باشه ماشین مرسدس چسبندگی کمتری داره و شتابش و سرعتش بیشتره برعکس فراری و ردبول که چسبندگیشونو زیاد کردن و تو پیچا سریعتر میتونن برن

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          با حالی از خودتونه??
          بعدشم دقت کنی من گفتم همیلتون مدیریت کرد.
          فاصلشو تو تمام مسابقه به طور میانگین بین 2.1 تا 3 حفظ کرد.
          البته به جز اون قسمت آلونسو که خودتون دیدین،فاصله زیر 1 ثانیه رسید.
          ورشتپن اگه در حد همیلتون سریع بود خودشو تو پول پزیشن نشون میداد.
          مشکل اینه که هنوز آکادمی های مک لارن فراری و مرسدس جووناشونو رو نکردن.
          به خاطر همینه کار ورشتپن بیشتر به چشم میاد.
          من نمیخوام بگم همیلتون تا ابد قهرمان میمونه،به هر حال فتل و همیلتون دو یا سه سال دیگه خودشونو بازنشست میکنن و جا برای امثال ورشتپن باز میشه و احتمالا قهرمانی فصل خواهد داشت.

        4. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          یعنی چی به ماشینشون فشار نمیارن؟؟؟!! این داستان ها چیه میبافید؟؟? میخوان ماشینشون رو نگه دارن بذارن تو موزه؟
          آره اتفاقا مسابقه رو بهتر از تو دیدم ، تو فرمول یک وقتی اختلاف به کمتر از 2 ثانیه میرسه هوای کثیف ماشین روبرویی باعث میشه ماشین عقبی دچار کاهش دون فورس و چسبندگی بشه و کندتر بشه!!
          از اول تا آخر مسابقه ورستپن تقریبا همپای همیلتون داشت میرفت!!
          آخر مسابقه اگه درست نگاه میکردی ورستپن هم پشت ماسا و الونسو تایم از دست داد!!
          نمیدونم دیگه ورستپن باید چیکار میکرد که تو میفهمیدی داره هم پای همیلتون حرکت میکنه!! حتما باید میرفت میچسبید به چرخای همیلتون?

        5. enzo

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          آقای SCUDERIA ITALIA
          این اطلاعات رو از کجا میاری عزیز ؟ میگم میخوای اینارو محرمانه نگه دار حیفه
          کنتورم که نمیندازه هرچی بگی دیگه بقیه ام که میان زرتی زیرش لایک میکنن
          همیلتون تو 20 سالگی قهرمانی فرمول 1 داشت ؟؟؟!!! همیلتون تو 20 سالگی هنوز وارد فرمول 1 نشده بودحدوداً 24 سالش بود که اولین قهرمانیش رو جشن گرفت
          فتل هم اولین قهرمانیش رو تو 23 سالگی کسب کرد
          “رانندگان بهترین بالانس رو بین 20 تا 25 سال دارند”؟؟
          چطور اون وقت؟
          کلی راننده فرمول 1 تو تاریخ این رشته داریم که بهترین دوران شکوفاییشون تازه بعد 25 سالگی که تجربه کافی رو کسب کردن و ریس به ریس پخته تر شدن بوده
          امثال شوماخر ، سنا و لائودا که بعد سن 30 قهرمانی جهان دارن
          همین همیلتون قهرمانی دومش رو تو 28 سالگی به دست آورده و الان که تو اوج دوران حرفه ایش هست داره 33 سالش میشه

        6. SERIAL WINNER

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          Enzo جان ، پسر جان ،

          فکر کردم تولد همیلتون 1988 هست. الان میبینم 1985 بوده.
          چرا بی جهت شلوغش میکنی و داد و هوار راه میندازی ، صحبت از کنتور میکنی و … .
          آرامشت رو حفظ کن .
          .
          لایک های من هم مال شما ، خوبه ؟!
          .
          درسته ، من اشتباه کردم همیلتون در سن 23 سال و 300 روز قهرمان فصل 2008 شد و تا مدتی رکورد دار جوان ترین راننده ی قهرمان بود که بعدا وتل با اختلاف 176 روز رکوردش رو شکست. در وتل هم همین اشتباه رو کردم.
          .
          من ا‌گر جایی اشتباه کنم قبول میکنم. نیاز نیست بی جهت شلوغش کنی

        7. enzo

          ۱۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          گل پسر اینقدر مغلطه نکن
          شما و چند نفر دیگه اطلاعات غلط گذاشتین و شلوغش کردین بعد که میایم جوابتون رو میدیم طرفدارای فراری رو محکوم میکنی به شلوغ بازی و فلان و چنان چند نفرم که حالا بی خبرن از ماجرا میان همین اطلااعت غلط جنابعالی رو قبول میکنن و میرن
          اولش میگی موتورتگ هویر بعد توجیه میکنی که نه اینجاش اینطوری بود اونجاش فلان بود و تفکیک میکنی و ….
          بعدشم اون موتوری که مک لارن باهاش سالای 84 و 85 قهرمان شد در واقع ساخت پورشه بود که با برند TAG در اختیار تیم قرار گرفت عین همین برندد انجینی که الان رنو داره برای ردبول میسازه این بار به اسم TAG Heuer
          تازه اگر غیر از این بود چرا ردبول همیشه ازمشکلات رنو شاکی نمیاد یه کلمه بگه تگ مشکل داره ؟

      2. Farhan

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        انجین مرسدس غوله این انجینی ک تو این مسابقه مرسدس استفاده کرد انجین سومش بود انجین اولش تو ایتالیا استفاده کرد ک ن رد بول ن فراری ب گردشم نمیرسیدن

        1. enzo

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          چی میگی رفیق ؟ فازت چیه؟ انجین اول کجا بود ؟
          مرسدس تو ایتالیا انجین آپدیت شده که انجین چهارمش بود رو استفاده کرد از الانم هر انجین جدیدی استفاده کنن یا تغییری تو اجزای موتور بدن پنالتی میگیرن

        2. Farhan

          ۲۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (12 ديدگاه)

          اگه یه کم دقت کنی میبینی ک مرسدس تو مونزا از انجین جدید استفاده کرد بعدش بسته بندیش کرد و هنوز ازش استفاده نکردا حتی ب بقیه تیما ندادش

    3. SCUDERIA ITALIA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دیگه امیدی برای قهرمانی فراری ( به قول شما ” فرراری” !) نیست.
      روی کاغذ با دنیای واقعی فرق میکنه.

      الان روی کاغذ هلند هم شانس صعود به جام جهانی 2018 رو داره ، به شرطی که در 90 دقیقه 7 گل به سوئد بزنه !!! در حالی که اهل فن و فوتبال میدونن احتمال این که هلند حتی اون بازی رو ببره زیر 50 درصده !

      فراری اول فصل رو آتشین شروع کرد و خیلی ها فکر میکردن مرسدس امسال قهرمان نمیشه. اما این اواخر روندش خیلی سینوسی شده !

      اتفاقا ردبول این 2-3 ماه اخیر دقیقا برعکس فراری ، داره اوج میگیره . قدرمتمند تر شدن ردبول از همه بیشتر به ضرر فراریه !
      نمیدونم شما به چه دلیل از قدرتمند بودن ردبول خوشحالی .

      ردبول داره امتیازاتی که فراری میتونست بگیره رو جمع میکنه و فاصلش با فراری شدیدا در حال کاهشه. اگر همین طور پیش بره امتیازات باقی مونده هم بین مرسدس – ردبول یا در حالت خیلی خوشبینانه بین فراری- ردبول تقسیم میشن که در هر دو صورت فرق زیادی به حال مرسدس نمیکنه.

      _______________________________

      در مورد قهرمانی راننده … .

      امسال بدون تعارف حق همیلتونه. همیلتون امسال عالی کار کرد. سال 2013 که فتل چهارمین قهرمانیش رو در سن 25 سالگی به دست آورد با خودم گفتم این پسر قطعا رکورد 7 قهرمانی شوماخر افسانه ای رو خواهد زد. استعداد عجیبی در وجودش میدیدم ، الان هم میبینم ، اما دیگه به نظرم احتمالش زیر 20 درصده که به مایکل برسه . امسال همیلتون ” احتمالا” چهارمین قهرمانیش رو به دست میاره و به رکورد فتل میرسه.

      این نسل از رانندگان فرمول 1 هم کم کم دارن پا به سن میشن و رکورد 7 قهرمانی شوماخر (پرافتخارترین ورزشکار تاریخ) هنوز دست نیافتنیه. از آخرین باری که یک نفر تونست با رکورد 5 قهرمانی از فرمول 1 خداحافظی کنه 60 سال میگذره.

      بدترین چیزی که میتونم تصور کنم اینه که بوتاس یا ریکیاردو دوم بشن ، این روند صعودی ردبول ادامه پیدا کنه و فراری سوم بشه.

      1. SFXSuperFast

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        انگار شما ورزشکار نیستی
        فرمول یک یه ورزشه
        اتفاقا شانس فرراری روی کاغذ کمتر از دنیای واقعیه!
        یه مربی داشتم میگفت”هرموقع قبل از مسابقه نشستی با ناامیدی به احتمالات روی کاغذ نگاه کردی،باختی که هیچ،مُردی”
        .
        از نظر خیلیا رکوردها چندان ارزشی ندارن!
        آیرتون سنا راننده بزرگتریه یا سباستین فتل؟
        آلونزو بزرگتره یا همیلتون؟
        در همین راستا
        مربیم یه جمله دیگه ای هم میگفت:”خیلی مهم نیست چندتا گل زدی،مهم اینه که چجوری عمل کردی،میتونستی بیشتر بزنی؟ یا ضعیف عمل کردی”

        1. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          رفیق جان گفته های مربی شما به جای خودش محترم.

          از نظر من سنا بهتر از فتله و اگر الان زنده و جوان بود رقیبی نداشت. عجل مهلتش نداد. اما همیلتون واقعا از آلونسو بهتره. شک ندارم. همیلتون وقتی تمام زورش رو میزنه هیچ کس جلودارش نیست.

          چیزایی که شما در مورد امید و دست نکشیدن از تلاش گفتی کاملا درسته و در زندگی هم باید همینطور رفتار کرد. اما خیلی وقت ها باید شکست رو قبول کنی و برگردی ببینی کجا اشتباه کردی ، اشتباهاتت رو اصلاح کنی ، برگردی و یه درس حسابی به رقبا بدی.

          با توجه به قوی بودن ردبول در پیست های آینده پرونده ی قهرمانی فراری ( به عنوان constructor ) در سال 2017 برای من بسته شد. فراری باید برای حمع مردن باقی امتیارات تلاش کنه و چه بسا با چاشنی شانس قهرمان هم بشه ، اما شانس یه روز هست و ده روز نیست ! باید برگرده ببینه کجا اشتباه کرده و قبول کنی امسال زیاد خوب نبود.

    4. الف.ی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      شاید ربطی به فشار به موتور نداشته باشه ولی فکرکنم وقتی دارن پشت سر هم تکرار میشن دیگه نمیشه اسمش رو بد شانسی گذاشت
      نمیدونم فراری از موتور جدید استفاده کرده بود یا نه ولی اگه از موتور کهنه استفاده کرده باشن حرف دوستمون درسته نشون میده فراری اول فصل فشار زیادی به موتور خودش آورده

  5. Ahmad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    واقعا دیگه ترجیح میدم فرمول یک نگاه نکنم.مگه آدم چقدر اعصاب داره.
    چقدر بدشانسی حتی سرگرمی هامون هم مثل زندگی مون اعصاب خورد کن شده

    1. SCUDERIA ITALIA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      جدی نگیر رفیق.
      از مسابقه لذت ببر. فدای سرت هر کی برد و هر کی باخت. چی به من و تو میرسه؟

      بازم میگم ، از مسابقه لذت ببر. اینا همش می‌گذره و در زندگی من و تو هم یک اپسیلون تغییر ایجاد نمیکنه.
      حیف اعصابت نیست که واسه این چیزا خوردش میکنی؟!؟!؟

      1. Ahmad

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        ممنون از راهنماییت دوست عزیز.
        ولی نمیشه من اگه طرفدار تیم یا راننده ای نباشم اصلا دیدن یا ندیدن مسابقه بهم نمیچسبه.خب فایده ای هم نداره شما خودت ببین چند تا ماشین که فقط سرعت بالایی دارن تو پیست هی دور دور میکنن خب اگه قهرمانی و رقابت هیچکدوم واسمون مهم نباشه چرا اصلا ببینیمش.تو فوتبال و سایر ورزش ها هم همینجوریه.به نظر من سرگرمی آدم هم باید هدفمند باشه.یه مدته خودمم رو دور بد شانسی هستم.واسه همین اعصابم خورده.
        در مورد این حرف شما که از قهرمانی این راننده ها چیزی به ما نمیرسه قبلا تو پست رونالدو و زلاتان بحث کردیم.و میدونم حق با شماست.

        1. SERIAL WINNER

          ۱۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز شما همیشه لطف داشتی ، بسیار جنتلمن و مودبی. مرسی که اینطوری هستی. من خودم تماشای مسابقات رو خیلی دوست دارم. حتی بعضی وقت ها که بیکارم میشینم مسابقات اسب سواری رو از شبکه ی ورزش نگاه میکنم !
          ورزش برای اینه که لذت ببری نه اینکه حرص بخوری
          من همیشه طرفدار قهرمانی تیمیم که شایسته ی پیروزی باشه. اصلا حاضر نیستم تیم مورد علاقم با هر قیمتی قهرمان بشه چون حق اونایی که شایستن و زحمت کشیدن ضایع میشه. هر کی بهتره باید برنده بشه ، من همیشه از تماشای مسابقه لذت میبرم نه از قهرمانی و جایزه ای که هیچ چی از خودش و منافع و عوایدش بهم نمیرسه.

  6. Reza

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به امید فصلی بهتر برای فتل و فراری

  7. محمد حسین

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    به نظرم فراری موتور رو از مرسدس بگیره و خیال خودش و طرفداراش رو برای همیشه راحت کنه

    1. Meysam..LaFerrari

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      حرفت خیلی باحال و خنده دار بود ، واقعا جوک قشنگی بود.
      فراری حتی اگه موتوری بسازه که از موتور امسال هوندا هم ضعیف تر باشه ، حتی یک دهم درصد هم احتمال نداره انجینش رو از جایی جز “مارانلو” تامین کنه.
      در واقع فراری تنها تیم دنیای فرمول یکه که تمام قطعات ماشینش ، توسط مهندسای خودش تو شرکت اصلی خودش ساخته میشه.
      اصالت یعنی این عزیزم ، وگرنه ردبول نوشابه ساز هم با سرمایه گذاری همینطور که داری میبینی میتونه شاسی بهتری از مرسدس بسازه.

      1. SCUDERIA ITALIA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        همین ردبول نوشابه ساز میدونی با سرمایش چه کمک بزرگی به گسترش ورزش در بین مردم جهان کرده و چند میلیون نفر رو به رشته های ورزشی ، بخصوص مسابقات موتوری ، علاقمند کرده ؟

        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خب که چی؟ چه ربطی به حرف من داشت؟ درکت نمیکنم:)

        2. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          تلاش کن درک کنی. ناامید نشو :-)
          حرفم اینه که این Redbull که مسخرش میکنی و میگی نوشابه ساز خیلی خیلی بیشتر از خودروسازان باسابقه ای مثل پژو به موتور اسپورت خدمت کرده .

          Redbull در زمینه هایی فعالیت داره که فراری در طول تاریخ 70 سالش یک بار هم واردشون نشده. عظمت کارش کمتر از فراری نیست.

          ” تگ هویر “که انجین های ردبول رو تامین میکنه دو و نیم برابر فراری قدمت داره.

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          میثم جان اصالت به این نمیگن که تحت هر شرایطی وقتی میدونی ضعیفی((مثلا تو انجین)) باز به همون روند سابقت ادامه بدی و فورزا فورزا بگی!!!!
          الان استون برای اینکه تو رقابت کم نیاره رفته سه تا از مهندسین((فراری)) رو استخدام کرده.
          برای چی؟؟
          برای اینکه میخوان سوپر اسپرت موتور وسطی بسازن که جای 488 رو بگیره و خودشون رو سنگ محک این کلاس بزارن.
          البته نه اینکه استون نمیتونه،بلکه اندی پالمر میخواد از تجربه ی موفق فراری برای ساخت 488 بهره بگیره.
          اسم این اصالته،اصالت یعنی اینکه هر کاری بکنی تا شرکتت تو هر زمینه ای که میتونه برتر باشه.
          اسم اون کار فراری که شما گفتی غرور بیش از حد و حماقت هستش.

        4. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          تگ هویر موتور ردبول رو تامین میکنه؟?
          موتور ردبول رو رنو تامین میکنه تگ هویر فقط اسپانسره!! ردبول بعلت مشکلاتش با رنو اسم تگ هویر رو گداشته رو موتور رنو!!

          من ردبول رو مسخره کردم؟؟؟ ردبول یه شرکت نوشابه سازیه و اینو همه میدونن و منم به قصد مسخره کردن نگفتم ، برو برادر زیاد خوب نیست!!

        5. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن تو واقعا زدی به جاده خاکی!!
          موتور امسال فراری خیلی نسبت به پارسال پیشرفت کرده وقتی فراری توانایی ساخت یک انجین قدرتمند رو داره و قوی ترین انجین های تاریخ فرمول یک رو ساخته و انجین های جاده ایش هم هر سال جایزه میگیرن دیگه تو نمیتونی بیای بگی فراری نمیتونه موتور خوب بسازه!!
          خیلی از مهندس های امسال فراری هم جدید و جوونن !! آره فراری میدونسته ضعیفه ولی نمیدونم چی شده تونسته سریع ترین ماشین امسال رو بسازه!! احتمالا از استون مارتین و مکلارن کمک گرفته?
          اصالت یعنی این کمپانی با عرضه و اتکا به توانایی خودش میتونه بهترین سوپراسپرت های دنیا رو بسازه!!
          استون مارتین هم اگه تواناییشو داشت اینکارو میکرد نگران نباش!!!
          سال 2014 رو فراموش نمیکنم که فراری چقدر تو فرمول یک ضعیف شد وقتی قوانین عوض شد ولی فقط فراریه که میتونه تو 3 سال خودشو از اونجا برسونه به اینجا پس بیخودی داستان تعریف نکن.

        6. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .??????????????????

          میثم جان

          این کامنت شما منو یاد ” یافتم ، یافتم” های ارشمیدس انداخت !

          این که شما فهمیدی موتور TAG در واقع توسط رنو ساخته شده به نظر من جزو 3 اکتشاف برتر قرن حساب میشه !! ??? حیف که افراد کمی شاهد بحث ما هستند !! واقعا حیف ?

          احتمالا شما با گفتن این جمله ی ((( موتور ردبول رو رنو تامین میکنه تگ هویر فقط اسپانسره ))) طغیان دانش رو در وجود خودت حس کردی !!! حسی که در طول تاریخ نصیب افراد کمی مثل همون ارشمیدس شده ! من هم به نوبه خودم این افتخار بزرگ رو به شما تبریک میگم !!! ??????

          این کشف شما مسیر تاریخ رو عوض کرد !

          خودم میدونم موتوری که ردبول استفاده می‌کنه RE17 رنو هست ، موتور R.E.17 با 98 اینچ حجم. اینا رو بچه ی 15 ساله با سرچ تو اینترنت میتونه به دست بیاره . در اینترنت بزنی Redbull racing اولین چیزی که برات میاره ویکی پدیاست و همه چیز توضیح داده شده.

          چیزی که هست اینه که ردبول با اسم TAG Heur به عنوان تامین کننده ی موتور فعالیت میکنه و ارزش اسم شرکتی مثل TAG که روی Redbull هست بیشتر از فراری نباشه ، یقینا کمتر نیست. ?

        7. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خودمم نمیدونم چرا دارم وقتمو برای جواب دادن تلف میکنم اما خب میکنم دیگه اشکال نداره.
          وقتی به یه نفر میگی : “تگ هویر موتور ردبول رو تامین میکنه” اون آدم اگه ندونه تگ هویر فقط اسپانسره و موتور رو تامین نمیکنه قطعا اشتباه متوجه میشه ، پس اشتباه از طرف تو بوده که یه چیزی رو غلط گفتی ، و حالا با شلوغ کاری و مغالطه و تمسخر میخوای ماله کشی کنی.

          خیلی برام جالبه واقعا ، کاش آدم های زیادی این حرف هارو میخوندن واقعا درست میگی ، اینکه تگ هویر اسمش رو موتور ماشین ردبوله و بنوعی اسپانسر ردبوله دلیل بر ایجاد ارزش میشه؟! یعنی چی تگ هویر ارزشش کمتر از فراری نیست؟! اصلا این ها چه ربطی به هم دارن؟!
          نتیجه گیریت برام خیلی جالبه : چون اسم تگ هویر رو موتور ردبوله و بنابر تخیلاتت ارزش تگ هویر کمتر از فراری نیست ، پس اصالت ردبول از فراری کمتر نیست” ?
          آدم بسیار بسیار فان و جالبی هستی ، واقعا از سایت پدال بابت فراهم اوردن این فرصت عالی تشکر میکنم.

        8. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          دوستان زیاد تلاش نکنید میثم رو راضی کنید
          بیشتر از همتون تلاش کردم ولی نشد
          این آقا موقع خوندن نظر بقیه از عباراتی طعنه آمیز مثل نوابغ و کارشناسان فرمول یک استفاده می کنه نمیدونم خودش مدرک کارشناسیش رو از کجا آورده نظر همه رو تکذیب میکنه موقع نظرات فضایی خودش هم تمام اصولی که انتظار داره بقیه رعایت کنن یادش میره

        9. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          میثم در مورد اصالت استون بهت میگم اولا تعریف هر کس از اصالت با اون یکی فرق داره و مورد دوم اینکه همکاری و اصالت دو مقوله کاملا جدا از هم هستن

        10. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          میثم جان قرار نیست عصبی بشی .???
          اگر فکر میکنی وقتت در این تاپیک داره حروم میشه نیاز نیست ادامه بدی.
          یقینا وقت شما خیلی ارزشمنده و اکتشافات بی‌شمار دیگه ای غیر از فهمیدن اینکه موتور تگ هویر در واقع مال رنوئه دارن انتظارت رو میکشن ! ????????
          قضیه ی موتور ردبول رو بسیار هوشمندانه حل فرمودید?? ، اما بشر هنوز کلی سوالات بدون جواب داره !

          دوست عزیز شما میگی ردبول نوشابه سازه و در مقابل ردبول حرف از اصالت میزنی انگار یه شرکت بی سر و پا رفته تیم فرمول 1 تشکیل داده.
          من کفتم اسم TAG روی موتور ردبوله. TAG چند سال حضور پرافتخار در فرمول 1 داشته.
          اسم TAG رو در حواب ” اصالت” که گفتی آوردم.
          همینطور که شما اسم فراری رو میکوبی تو سر ردبول ریسینگ.
          TAG زمانی که هنوز ساعت ساز سوئیسی ، هویر ، رو نخریده بود هم افتخارات زیادی داشت و چند بار با پورشه قهرمان فرمول 1 شد.

          Tag Heuer رو که گفتم چند بار به ذهنم رسید که رابطه ی TAG با رنو رو توضیح بدم و از تاریخ 118 ساله ی رنو و لیست افتخاراتش در جهت بالا بردن ردبول استفاده کنم ، ولی گفتم ولش کن چون یک درصد هم احتمال نمیدادم اینقدر منو دست کم بگیری که فکر کنی نمیدونم آرم TAG روی موتور رنو قرار گرفته.

          تیم ردبول ریسنگ در واقع همون Jaguar Racing هست که در سال 2004 ردبول از فورد خریدش. خود همین جگوار هم قبل از سال 1999 اسمش Stewart Racing بود که فورد خریدش و اسمش رو تغییر داد … …

        11. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Scuderia Italia
          تگ هویر یه ساعت سازه نه موتورساز و نقش یه واسطه رو هم داشت چون مدیران ردبول بدجور از موتور های رنو انتقاد میکردن و رنو تصمیم گرفت موتورهاشو دراختیار ردبول قرار نده ردبول سه سال گذشته مشکل شاسی و ایرودینامیک هم داشته اما همیشه ناتوانی هاشونو گردن رنو انداختن این
          البته رنو تا سال2018 موتور ردبول روتامین خواهد کرد واز سال2019 ردبول باید باموتور هوندا مسابقه بده

        12. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          الف ی
          دوست عزیز بارها شده شما اطلاعات غلط و اشتباه گذاشتی به طرز عجیبی روی درست بودنش پافشاری کردی اگه بخوای کامنتهاتو برات بذارم ببینی.یادته بعد مسابقه سنگاپور اصرار داشتی بگی چون همیلتون سریعتر از ریکاردو بود و سه با سیفتی کار هم نتونست باعث پیروزی ریکاردوبشه. پس باید تبریک گفت و تحسین کرددودقیقه صبر نکردی ببینی چه اتفاقی افتاده بعدش مشخص شد ریکاردو مشکل گیربکس داشت و مشکلش هم خیلی جدی بود انقدرجدی که مدیران ردبول مطمئن بودن 30 دور نشده از مسابقه بیرون میره اما با این وضع بوتاس با ماشین مرسدس رو بدجوری له کرد لطفا اول مطمئن شو بعد نظر بده از این کامنت ها از شما زیاد دیدم دومیش مستبقه اذربایجان بود که اصلا مسابقه رو ندیدی گفتی دیدم کیمی رایکونن مقصر ه برخورد بوتاس با رایکونن میدونستی درحالی که کاملا برعکس بود.چه افتخاری تو کل کل کردن هست که شما و این اقای scuderia italya دوستدارین دروغ هم شده یه چیزی گفته باشید؟ این کارهارو بذارید کنا زشته واقعا

        13. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Scuderia italia
          بحث سر این نیست که ردبول از کجا وارد فرمول یک شده این اطلاعاتیم که گذاشتی از ویکی پیدا به راحتی بدست میاد مهم اینجاست که بدونی ردبول از موتور رنو استفاده میکنه و اسم تگ هویر فقط بخاطر مشکلاتی که بین ردبول و رنو به وجود اومده داره استفاده میشه چون رنو دیگه اجازه نداد اینفینیتی اسپانسر ردبول باشه ردبول هم اسم رنو رو از تیمش خط زد

        14. enzo

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          Scuderia italia
          موتور ساخت TAG Heuer رو هم خب اومدی کلی شاد شدیم حالا اگرآخرش اضافه میکردی میگفتی رنو هم یه کمک کوچیکی کرد به تگ خیلیم پایان بدی نمیشد چیزیم از اعتبار کمپانی قدیمی موتور ساز فرمول 1 یعنی تگ هویر! کم نمیشد بالاخره اونام هر از چند گاهی به رنو تو ساخت ساعت های سوییسی کمک کردن

          موفق باشی

        15. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          تو رو خدا ببین بحث رو به کجا کشوندن اینا ???

          ‌Enzo

          دقیق نمیشناسمت ولی با همین 2 تا کامنتی که ازت خوندم طرفدارت شدم.
          احتمالا اسم Enzo به شما اعتماد به نفس زیادی داده.
          منم باید از این اسما واسه خودم پیدا کنم !

          دوست عزیز اون ساعت سازی که شما میگی که هیچ چی هم از فرمول 1 و موتور و engine حالیش نیست Heuer هست ، نه TAG.
          Heuer تو کار ساعت و وسایل تزئینیه و هیچ ربطی به اتومبیل و هیچ کدوم از اجزاش ( به غیر از ساعت روی داشبورد خودروهای لوکس ) نداره.

          Heuer یک شرکت سوئیسیه.

          اما TAG یک شرکت خدماتی و تکنولوژیه مرکزش در لوکزامبورگ.
          TAG یکی از صاحبان اصلی گروه تکنولوژی مکلارنه.

        16. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          حق با شماست تو اون مسابقه عجله کردم مسابقه باکو هم یادم نمیاد اصرار به مقصر بودن رایکونن داشته باشم فقط این آقا میثم که هر دفعه میگه بوتاس کوبید به رایکونن بهش گفتم برخورد مسابقه ای تشخیص داده شد
          میشه لینک بدی از بقیه نظرات اشتباهم؟

        17. الف.ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          بحث کردن زشت نیست تهمت دروغ گویی زشته وقتی حتی ذره ای اطمینان نداری

      2. BMW

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (661 ديدگاه)

        خدا وکیلی میثم راجبه ردبول نامردی کردی واقعا ماشین فوق العاده ای ساختن …ولی من موندم مگه این شرکت نوشابه سازی چقدر در آمد داره که اینقدر تیم ورزشی داره؟

        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خیلی پولداره به نخوی که میتونه هزینه ی تولید انجین های خودش رو هم بپردازه ولی فعلا وقت مناسبی نیست و البته زیاد صرفه ی اقتصادی نداره.
          و بله ردبول تقریبا تو تمام این سال هایی که فرمول یک بوده شاسی بسیار خوبی داشته.

        2. Farhan

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (12 ديدگاه)

          رد بول ماشین خوبی داشته اما تو این سالها همیشه یه پله از مرسدس و امسال از مرسدس و فراری عقب بوده و عقبه
          دلیلشم اینه ک مرسدس و فراری تیمای کارخونه ای هسن و همه اجزای ماشین از شاسی گرفته تا موتور رو خودشون میسازن و خیلی راحت میتونن ماشینای قدرتمندی بسازن
          ولی ردبول چون تامین کننده موتورش یه کمپانی دیگست
          فقط میتونه کیفیت شاسیشو بالا ببره و درباره قدرت موتورش نمیتونه کاری کنه و بخاطر همین یه پله پایین تره
          و همیشه بعد از مرسدس و فراری بوده

        3. SCUDERIA ITALIA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          FARHAN

          ((( ردبول “همیشه” بعد از مرسدس و فراری بوده )))
          ???

          شما احتمالا سال های 2010 ، 2011 ، 2012 و 2013 که ردبول 4 سال پشت سر هم قهرمان شد رو یادت نمیاد.
          2016 و 2014 که ردبول دوم شد هم که احتمالا معرف حضورتون هست.

          این ” همیشه” که شما میگی کجاست دقیقا؟!؟

      3. محمد حسین

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (489 ديدگاه)

        بابا شما ها دیگه کی هستین !
        من یه شوخی کردم ، چقدر جدی شد !!
        یه خارجی این نظرات رو بخونه شک نمی کنه که شما ها مالک این برندها هستین.
        اگرچه خود مالکین و مهندسین این برندها هم اینطوری تعصب ندارن
        بابا چه خبره ؟
        یادتون نره کجای دنیا هستین و چقدر به موضوع مورد علاقه تون ربط دارین

    2. enzo

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (321 ديدگاه)

      جدا؟؟
      فراری از فرمول 1 کنار بکشه هم این ننگ رو قبول نمیکنه از مرسدس موتور بگیره
      نه فراری زیر بار این ننگ میره نه طرفداراش . طرفدارای فراری ندیده قهرمانی نیستن
      60 ساله داره موتور خودش رو میسازه تو بحران مالی فرور رفت ، سهامش رو فروخت به فیات، نزدیک دوهه قهرمان نشد ولی مثل بعضیا نه این رشته رو ترک کرد نه موتورش رو داد کسه دیگه بسازه نه هواداراش فراموشش کردن رو پای خودش وایساد 6سال پیاپی قهرمان فرمول 1 شد اینقدر که موتورای V10 رو عوض کردن تا جلوش رو بگیرن
      این تیم تاریخ فرمول یکه نه یه تیم تازه به دوران رسیده تیمی که تو بدترین فصلای تاریخشم تقریبا همیشه جزء 3 تا تیم برتر بوده

      1. Farhan

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        شما ک میگین تیم تازه ب دوران رسیده
        بگید بینم قویترین موتور رو فراری میزنه یا مرسدس
        تو این چهار سال اخیر کدوم تیم همیشه اول بوده راننده های کدوم تیم قهرمان
        همین فصل گذشته بود ک فراری براش افتخار بود اگه با مرسدس میرفت و مرسدس ازش جدا نمیشد
        اگه مرسدس یه کم امسال نتونست فراریو زیر پاش له کنه دلیل دارع
        اولیش بخاطر اعتراض احمقانه فراری مرسدس مجبور شد
        ب ناحق سیستم فنربندیشو عوض کنه
        تازه میخواستن سوختن روغن هم بندازن گردن مرسدس بندازن ک معلوم شد فراری این کارو میکرد و مرسدس بدون تقلب موتورش قویه
        دوم این ک مرسدس تو کل سال از تمام توان ماشینش هیچ وقت استفاده نکرد

        1. enzo

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          هنوز کسی فراموش نکرده که تو 20 سال تیمای موتور مرسدس کلا دوتا قهرمانی آوردن 1998 و 2009 بقیش بین فراری و رنو بوده
          قبل عصر توربو هیبریدی تو دهه اخیر همین مرسدس آخر فصل تو رتبه های 4ام 5ام دست و پا میزد و دود فراری و مک لارن رو میخورد ردبول که جای خود دست کسی بهش نمیرسید برا 4سال
          تیمی که 4تا قهرمانی داره نمیاد جلوی تیمی که پرافتخارترین تیمه و تمام بالا پایین فرمول 1 رو دیده فخر بفروشه
          مثل این میمونه که طرفداری من سیتی بیان برای یونایتد و لیورپول شاخ بشن بگن براتون افتخاره با ما رقابت کنین

        2. SERIAL WINNER

          ۱۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          من طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی فعلا که وضع من سیتی خیلی بهتر از لیورپوله .

          گذشته دیگه گذشته.

          تیم ملی ایتالیا هم یه روز اینقدر قوی بود که برای استفاده همزمان از دل پیرو و توتی در ترکیب اصلی خودش جایی نداشت، برای بازی دادن به کاناوارو مجبور به تغییر پستش بود و دروازه بان افسانه ای مثل مثل تولدو زیر سایه بوفون موند و زیر سایه ی بوفون از فوتبال خدافظی کرد.

          ایتالیایی که 4 قهرمانی جام جهانی و 2 قهرمانی متوالی داره الان هدف اصلیش شده صعود به جام جهانی !!! و اسپانیایی که تا قبل از 2008 هیچ چی نبود الان با کمال اقتدار شده مدعی قهرمانی جام جهانی !!!

          از گذشته بیا بیرون.

          فراری هم 15 سال دود مکلارن و ویلیامز رو میخورد و هیچ قهرمانی نداشت.
          راننده های فراری هم 21 سال قهرمان نشدن

          ما رو وضعیت حال نظر میدیدم. نسل گذشته به اندازه ی کافی در مورد گذشته حرف زدن و نسل بعد از ما هم به استقبال آینده میرن.

          افتخارات گذشته وقتی نتونی ازشون دفاع کنی بیشتر مایه سرشکستگی هستن.

        3. enzo

          ۱۷ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          اتفاقاً طرفدارای مک لارن و ویلیامز بیان این حرفو بزنن کمتر برای ما زور داره تا طرفدارای مرسدس
          نمیگم همه شون ولی خیلیاشون دو ساله تازه سر از فرمول 1 درآوردن و بدون اطلاع از تاریخ این رشته هر مزخرفی به ذهنشون میرسه میگن
          حالیشون نیست بابا این رشته بالا پایین زیاد داشته زیادم دور نمیریم همین ردبول رو کسی حریف نبود، تو 2013 کل ریسای نیم فصل دوم رو بردن ولی با یه تغییر تو قوانین کله پا شدن و هنوز نتونستن برگردن ردیف اول قهرمانی
          میخوام بگم که اینقدر شاخ و شونه نکشید برای تیما رقیبتون
          گهی پشت به زین و گهی زین به پشت

  8. Farhan

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    درباره این بحث ک میگن قدرت شاسی مرسدس کم تر از فراری هست و این حرفا باید بگم
    قدرت شاسی مرسدس از فراری کم تر نیس
    حداقلش اینه ک قدرت شاسی مرسدس با فراری برابره
    این ک مرسدس تو پیستای سرعت پایین کند تر از فراریه مربوط ب شاسی مرسدس نیس مربوط ب مشکل ناتوانی ماشین مرسدس در بهره گیری از لاستیکای اولترا سافته
    ک این مشکل از زمانی ب وجود اومد ک فراری در مورد سیستم فنر بندی مرسدس و ردبول اعتراض کرد(سیستم فنر بندی اتصال تعلیق جلو ب عقب) و فدراسیون دستور داد ک عوضش کنن
    و بخاطر همین تغیر مرسدس در استفاده از لاستیکای اولتراسافت دچار مشکل شده
    و باعث شده ک تو پیستای با سرعت پایین کند باشه
    ک مرسدس رفته رفته تونست راه حلی برای این مشکلش پیدا کنه و دیدید ک توی سنگاپور برخلاف تمرینات و تایم گیری توی مسابقه مرسدس سریع بود
    حتی قبل از سنگاپور هم تو پیستای سرعت پایین یا تکنیکی و پر پیچ هروقت ماشینای مرسدس تایری جز اولتراسافت داشتن سریع بودن

    1. بهزاد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      دوست گرامی شما مطمئنی سیستم فنر بندی اتصال تعلیق جلو به عقب در فرمول وان داریم؟!
      تا جایی که یادمون میاد یک قطعه آیرودینامیکی کنار چرخ های جلو و کنار فنربندی خودروهای مرسدس و ردبول بود که در تست های زمستانی بارسلون استفاده شد که با اعتراض فراری و با حکم فدراسیون اجازه استفاده در فصل 2017 را ندادن.
      اگر از این سیستم اطلاع دقیقی دارید به ما هم لینک بدید ممنون هستیم.
      یک مورد اعتراض از طرف تیم ردبول مبنی بر بوست اضافی در مد تایم گیری تیم مرسدس هم ثبت شد و مثل اینکه به جایی نرسید و تایید نشد و صحبت از روغن سوزی اضافی هم بود که فکر کنم اون هم حل شده.

  9. Farhan

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    توی نظرات خوندم ک گفته بودن موتور مرسدس رو خیلی بزرگ کردن و اونقدرم قویتر نیس
    بله اگه تو این سه مسابقه اخیر دیدید ک مکسیموم سرعت موتورای بقیه ماشینا نزدیکه ب مرسدس چون ک مرسدس تو این سه مسابقه از موتور سومش استفاده میکرد
    موتور اول مرسدس در گرندپری ایتالیا استفاده شد و شما اختلاف قدرت موتور مرسدس رو با بقیه دیدید ک چقدر زیاده
    تو پلژیک مرسدس از موتور دووم فعلیش داشت استفاده میکرد و برید ببینید بعد از اخرین سیفتی کار ک فتل با تایرای اولتراسافت پشت همیلتون با تایرای سافت بود وقتی ک سیفتی کار رفت داخلو همیلتون و فتل از،اروژ رد شدن و وارد مستقیمی شدن
    ببینید چطور سرعت فتل نوسان داشت و هی بالا و پایین میشد با این ک اسلیپشیم همیلتون رو داشت سرعتش ب ۳۲۴کیلومتر بر ساعت رسید ولی همیلتون بدون داشتن اسلیپشیم کسی سرعتش بدون نوسان داشت افزایش پیدا میکردو ب ۳۲۵کیلومتر بر ساعت رسید

    1. Ferrari

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      Farhan
      دوست عزیز چرا اطلاعات اشتباه میذاری؟؟ تو بلژیک مرسدس از موتور چهارم و اپدیت شده استفاده کرد تو ایتالیاهم از همین موتور بهره گرفت چون پیست های بامسیر طولانی هستن و بیشترین فشار به موتور وارد میشه موتوری که 5مسابقه کار کرده توی این پیست دوام نمیاره مرسدس از موتور اولش احتمالا توی سنگاپور استفاده کرده چون پیست تکنیکی بوده
      توی اتریش اشتباه فتل باعث شد نتونه سبقت بگیره همیلتون موقع بالارفتن ازپیچ اوروژ کاری کرد که فتل بهش بچسبه تا نتونه تو کفی بعد از اروژ از اسلیپ استریم همیلتون استفاده کنه و ازش سبقت بگیره یعنی فتل اسلیپ استریم همیلتون رو نداشت چون به همیلتون چسبیده بود هوش همیلتون باعث بردش شد و ضمن اینکه 12 دور اخر رو همیلتون روی مد کوالیفایینگ مسابقه میداد یعنی تنظیماتی که برای تعیین خط استفاده میشه و این حالت فشار خیلی زیادی به موتور وارد میکنه

  10. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (266 ديدگاه)

    جناب محبی بابت معرفی سایت تماشای آنلاین مسابقه منون.لطف کردید جناب.
    شبکه ورزش هم که ساعت ۸:۳۰ که استارت مسابقه بود داشت مسابقات آفرود نشون میداد…

    1. بابک محبی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      خواهش می‌کنم دوست عزیز
      ارادتمندم

  11. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    خیلی جالبه بعضی ا دوستان مثل اینکه تازه به جمع علاقه مندان فرمول یک پیوستن و تاریخچه این ورزش رو نمیدونن.اینکه فراری پر افتخارترین وپر نفوذترین تیم فرمول یک هست و در بدترین حالت معمولا جزو سه تیم اول فصل بوده و اینکه اگر فراری نباشه به دلایل زیاد اصلا برگزاری مسابقات شاید لغو بشه چون از لحاظ اقتصادی ضرر هنگفتی برای برگزار کنندگان داره و پرستیژ مسابقات رو به شدت پایین میاره در حالی که مرسدس سالیان دراز نبود و هیچکس یادی ازش نمیکرد.امسال بد شانسی و گاها ضعف مهندسی و سخت افزاری گریبان فراری گرفت و الا سب میتونست تا لحظه آخر برای قهرمانی فصل با انگلیسی خوش شانس بجنگه وخودروی فراری تو چند تا از پیستها کاملا دست بالاتر رو نسبت به مرسدس داشت.به هر حال هر کسی چند روزه نوبت اوست و مطمئنا فراری فصل بعد پر قدرت تر باز خواهد گشت

  12. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    تا زمانی که در مسابقات از موتورهای اتمسفریک و حجیم استفاده میشد فراری همیشه دست بالا رو نسبت به مرسدس داشت و تنها رقیب فراری رنو بود چون تخصص فراری ساخت موتورهای حجیم بوده همیشه ولی با جایگزین شدن موتورهای توربو فراری یه مقدار عقب موند ولی مطمئنا فصل آینده موتور قویتری از فراری خواهیم بود

  13. بهزاد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    عزیز دل در مورد قدرت موتور و دست بالا داشتن فراری در زمان اتمسفریک این رقابت ها یک مقدار به قدیم ها رجوع کنید(شوماخر) چون همان موقع هم قویترین موتورها مربوط به تیم بی ام و ویلیامز بود ولی عملکرد شاسی و آیرودینامیک فراری ها بهتر بودن.
    در زمان بعد از شوماخر هم تیم ردبول با عملکرد عالی شاسی و آیرودینامیک 4 سال در این ورزش سلطه داشت.
    دوست عزیزی هم مشکلات استفاده از تایر سوپر سافت و تغییر فنربندی مرسدس را عامل کاهش سرعت در پیچ ها میدونن باید خدمتشون عرض کنیم خودروی مرسدس 20 سانت عرض کمتری نسبت به دو تیم رقیب داره و طبیعتا تحمل فشار جانبی کمتر خواهد بود و اگر این تیم همان مد تایم گیری را در روز مسابقه استفاده کنه فرسایش تایرها افزایش پیدا خواهد کرد و ممکنه نیاز به پیت استاپ اضافی داشته باشند که مدیریت این تیم در روز مسابقه مجبورا کمی تغییرات ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا