مسابقات فرمول یک اتریش در روزی که بعضیها انتظار شکست مرسدس بنز را داشتند، با پیروزی مقتدرانه این تیم به پایان رسید. این در حالی بود که رانندگان این تیم در تعیین خط با مشکلات فنی روبرو شده و از خط ۳ و ۹ مسابقه را آغاز کرده بودند.
فیلیپه ماسا، راننده ویلیامز مسابقه را از خط نخست آغاز کرد اما در انتهای مسابقه چهارم شد. لوئیس همیلتون که از خط نهم مسابقه را شروع کرده بود با یک استارت پرشور تا مکان چهارم بالا آمد. اما توقفهای او در پیت استاپ ۱.۹ ثانیه نسبت به نیکورزبرگ، همتیمیاش، بیشتر بود و همین باعث شد که در پایان مسابقه هم در جای دوم و پشت سر زربرگ قرار بگیرد. نیکو رزبرگ که پشت سر ماسا و والتری بوتاس هر دو از تیم ویلیامز، مسابقه را شروع کرده بود، سریعتر از هر زمان دیگری میراند. او سرانجام مزد شجاعت خود را گرفت و سومین قهرمانی این فصل خود را دشت کرد. با این ۲۵ امتیازی که رزبرگ به دست آورد، فاصله امتیازی خود را با همیلتون هم بیشتر کرد. بوتاس هم اولین مقام این فصل تیم ویلیامز را به دست آورد و سوم شد.
پیست ۴.۳۲۶ کیلومتری ردبول در اتریش از سال ۱۹۶۴ پذیرای مسابقات جایزه بزرگ است. سریعترین زمان این پیست متعلق به مایکل شوماخر است که در سال ۲۰۰۳ و با زمان ۱:۸.۳۷۲ به دست آمد.
محمد
۲ تیر ۱۳۹۳یکی از مهمترین مسابقات این فصل بود، که با پیروزی مرسدس تقریبا خیلی چیزها مشخص شد…
eh.sun
۲ تیر ۱۳۹۳واقعا زمان واسه توسعه موتور نبود ردبول با این برنامه ریزی فرمول وان نابود شد درسته که اینفینیتی موتور ردبول رو میسازه ولی فراری هم نابود شد دلیلش زمان کمی بود که کمیته برگزاری واسه توسعه موتور کوچیکتر و پردوام تر داده بود برنده شدن مرسدس اصلا نمیچسبه تو فرمول یک فقط فراری و رنو ردبول هم که 3 4 سال ه اومده بعدش هوندا اگه بتونه مشکلات مالیش رو تموم بکنه تویوتا هم که میترسه خرج کنه منتظرم پورشه بیاد وای چه شود
هاتف
۲ تیر ۱۳۹۳فرمول 1 فقط 3 تا سازنده موتور داره : فراری مرسدس و فراری. تیم اول رد بول از موتور های رنو و تیم دومش از موتور فراری استفاده میکنه. دلیل پیچیدگی مسابقات فقط از موتور توربو نیست بلکه بخش اعظمش از سیستم ERS حرکتی و گرمایی که اگر خراب شن نیروی خیلی زیادی از دست میدن و دیگه نمیسرفه مسابقه رو ادامه بدن. وتل هم باز بد شانسی اورد و DNS دوباره خراب شد.
مک میسل
۲ تیر ۱۳۹۳بچه ها اگر کسی میدونه به این جیمیل […] ساعت بر گزاری مسابقه ی بعدو بگه
مک میسل
۲ تیر ۱۳۹۳تصادف نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخه دفه قبل ماسا و پرز تصادف کردن
Ehsan
۲ تیر ۱۳۹۳این پیست اتریش یکی از سخترین پیست هاست ، مخصوصا اون پیچ های اخر
بر اساس تجربه شخصی از بازی f1
PEUGEOT
۲ تیر ۱۳۹۳ماشاالله مرسدس جدیدا فقط داره قهرمانی میاره
تبریک به طرفدارای مرسدس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود .
عجب جمله ایی بود :
((( مسابقات فرمول یک اتریش در روزی که بعضیها انتظار شکست مرسدس بنز را داشتند، با پیروزی مقتدرانه این تیم به پایان رسید. این در حالی بود که رانندگان این تیم در تعیین خط با مشکلات فنی روبرو شده و از خط 3 و 9 مسابقه را آغاز کرده بودند. )))
فرزاد
۲ تیر ۱۳۹۳اینکه از خط نهم بیای بشی دوم عالیه ولی باید به روز برگ تبریک گفت که با این سن کمش اوله
امید
۲ تیر ۱۳۹۳افرین همیشه در عمل نشون میده که حرف نداره مرسدس
امید
۲ تیر ۱۳۹۳بنزsls پنج میلیارد تومانی
این لینکش
http://www.bama.ir/car/details-2-1415337/2015-mercedes-benz-sls-for-sale
بهزاد
۲ تیر ۱۳۹۳مسابقه فقط چند دور اول پرهیجان بود و بعد از عادی شدن فاصله ها رقابت بین ویلیامز و مرسدس شروع شد و مرسدس با استراتژی مناسب پیت استاپ ها توانست تیم ویلیامز رو پشت سر بزاره.
استارت همیلتون هم بسیار خوب بود که در همون دور اول خودشو از جایگاه 9 به چهارمی رسوند.
اگر این روند که تو چند مسابقه ی اخیر شاهد بودیم تیم ویلیامز پیشرفت قابل قبولی رو داشته و میتونه در ادامه ی فصل زنگ خطری برای مرسدس باشه.
اما یک نکته تو مسابقه بود که واقعا زنگ خطری برای صنعت فرمول 1 خواهد بود سردی و عدم هیجان میان تماشاچیان که بیشترشون داشتند با هم گپ میزدن تا تشویق و دیدن مسابقه!
شاهین
۲ تیر ۱۳۹۳بهزاد جان من جای اونا بودم خوابم میگرفت با این صدای موتورهایی که این فصل دارن.هیچ وقت اون مقایسه ی صدای موتورهای دو تا فصل رو فراموش نمیکنم.
رضا
۲ تیر ۱۳۹۳من بیشتر واسه تیم پرسابقه ویلیامز خوشحالم
ali
۲ تیر ۱۳۹۳مرسدس انصافا تیم قوی راهی مسابقات کرده بود!!
و قهرمانی دراین فصل حق مرسدس بود!!
بهزاد
۳ تیر ۱۳۹۳مسابقه ی بعدی در انگلیس 2 هفته ی دیگه و به وقت ایران ساعت 16.30
جا داره از صدا و سیما به خاطر عدم پخش این مسابقه گله کنم و البته هدف اصلی این گلایه بر میگرده به خود تشکیلات فرمول 1 که فقط به دنبال منافع خودشون هستند و قیمت های بالای پخش رقابت ها و لابی شبکه های پخش کننده.
متاسفانه تشکیلات فرمول 1 با بهانه های کم کردن هزینه رقابت برای تیم ها و ایمنی بیشتر قوانینی رو از 2005 به اینور اعمال کرد که هر سال شاهد افول رقابت ها بودیم. شاید هم دلیل اصلیش شوماخر افسانه ای بود که با عملکردش مدیران این صنعت رو وا داشت تا اونو کنترل کنند!
از دور خارج کردن سوخت گیری در حین مسابقه!
عدم رقابت در قسمت تایرها و تک تیمی کردن اون!
تغییرات اجباری در آیرودینامیک و محدودیت های خاص خودش!
تغییرات موتور و شرایط استفاده اون در یک فصل!
اجباری کردن استفاده از 2 مدل تایر در یک مسابقه!
بالا رفتن هزینه ی برگزاری گراندپری!
و…
همگی این تغییرات باعث شده دیگه ما شاهد اول شدن راننده ی نفر آخر نباشیم(اتفاقی که برای باریچلو در گراندپری هوکنهایم افتادو…)
باعث شد تا 2 فصل آلونسو اول نشه!
باعث شد چندین راننده ی ماهر به خاطر اسپانسر از فرمول 1 کنار برن مثل هایدفیلد و کوبیکا و فیسیچلا و مونتویا و گلوک و…
باعث شد چندین راننده خنگ مثل مالدونادو و کارتی کیان و… پشت فرمون بشینن!
باعث شد که بعضی از تیم ها از رنو و عملکرد موتورهاش با اون سابقه ی درخشانش خرده بگیرن و قهرمانی های قبلش رو از یاد ببرند!
باعث شد فردی که شاید تا چند وقت پیش نمیدونست فرمول 1 چیه و باید چیکار کرد بشه مدیر تیم f1 فراری!
و هزاران افسوس دیگه تا ببینیم آینده ی این ورزش و صنعت به کجا ختم میشه…