اینکه میگویند یک عکس بهاندازهی هزار کلمه میارزد درست است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به خلاصه فصل ۲۰۱۷ فرمول یک از دریچهی دوربین بپردازیم. با ما همراه باشید.
شروعی رؤیایی برای اسبهای سرخ
سباستین فتل برندهی مسابقه آغازین فصل بعد از شکست دادن لوئیس همیلتون و والتری بوتاس در استرالیا
چراغهای عقب اتوموبیل ویلیامز لنس استرول و اتوموبیل تورو روسو دنیل کویات، در شب نورانی سنگاپور ترکیب رنگ زیبایی خلق کردهاند.
اولین مسابقات استافل وندورن در فرمول یک و تلاش برای کسب زمان در آخرین لحظات گرندپری موناکو
جشن گرفتن کسب اولین امتیازهای فرمول یک لنس استرول در گرندپری خانگی کانادا و طرفداران او
هنگامیکه باران شدید، اکثر رانندگان را در تمرین دوم گرندپری به گاراژهایشان کشاند ریکاردو در حال لذت بردن از پیست خلوت بود. البته ریکاردو هر رانندهای نیست.
همیلتون پیشتاز مسابقهای مملو از تماشاگران نارنجیپوش
گرندپری بلژیک در ۲۰۱۷ هزاران تماشاگر نارنجیپوش را به خود دید. کسانی که از هلند آمده بودند تا پشتیبان مکس ورشتپن باشند. آنها رنگ نارنجی را، به یکی از رنگهای غالب دوربینهایی که مستقیمی کِمِل را پوشش میدادند اضافه کردند. البته رانندهی جوان هلندی در اوایل مسابقه به دلیل از دست دادن قدرت موتور مجبور به کنارهگیری از مسابقه شد تا تماشاگران تنها از نبرد همیلتون و فتل لذت ببرند.
۱۰۰ هزار نفر در گردهمایی لندن گرد هم آمدند تا شاهد تعدادی از اتوموبیلهای فرمول یک باشند. تعدادی از آنها در میدان ترافلگار لندن به همراه دریادار هورِیشیو نلسون(مجسمه بالای ستون) در حال تماشای اتوموبیلها هستند.
سریعترین اتوموبیلهای جهان و سریعترین دوندهی جهان. بخشی از یک جشن قبل از مسابقه در گرندپری امریکا
صورت سباستین فتل در تصویر دیده نمیشود، اما با توجه به زبان بدن او میتوان حدس زد که صورت او همانند صورت مکانیک تیم، غرق در شادی است. پیروزی در گرندپری استرالیا باعث این شادی بود.
در حقیقت رانندگان فرمول یک در پیست و هنگام مسابقه کمتر پلک میزنند. در این تصویر مکس ورشتپن در گرندپری برزیل پلک نزدن را تمرین میکند.
فیلیپه ماسا در مجارستان کل اتوموبیل را به روی کربهای دندانارهای برده و سیستم تعلیق را تحت فشار مضاعف قرار میدهد. البته اتوموبیل ویلیامز او در این صحنه آسیب ندید اما خود او به دلیل کسالت نتوانست در مسابقه شرکت کند.
در ۱۹۹۱ نایجل مانسل و ایرتون سنا در بارسلونا درزمانی که نبرد آنها برای عنوان قهرمانی به نقطهی حساس خود رسیده بود چرخ به چرخ شدند. ۲۶ سال بعد و دو مبارز قهرمانی دیگر، سباستین فتل و لوئیس همیلتون، آن لحظهها را تکرار کردند. دودی که از برخورد لاستیک عقب آنها بر خواسته اثباتی بر این مدعا است.
حواست به تکههای ریز لاستیک باشد
والتری بوتاس در حال سبقت گرفتن از لنس استرول از بیرون پیچ در گرندپری امریکا. شاید در آن لحظه او از بیرون رفتن توسط تکههای ریز تایر سرگردان در پیست ترسیده باشد.
این اتفاق بهعنوان حساسترین لحظهی فرمول یک توسط طرفداران انتخاب شد. لحظهای که تمام معادلات را برای فراری در گرندپری سنگاپور در هم شکست و آغازی بر پایان قهرمانی فراری در ۲۰۱۷ بود. تصادفی که فتل، رایکونن و ورشتپن را درگیر خود کرد. اگر به دنبال عکسی باشید که معرف فراری در نیمهی دوم فصل باشد، فکر میکنیم همین تصویر کافی است.
در مکزیک، لوئیس همیلتون به رانندگانی پیوست که ۴ قهرمانی در فرمول یک دارند.
در مستقیمی موناکو، در دوری تمرینی، اتوموبیل ردبول مکس ورشتپن ردی از جرقهها را در ناحیه هوای پشت سر خود هدایت میکند.
لوئیس همیلتون برای چهارمین بار پیاپی، فاتح سیلور استون شد و برای جشن گرفتن این پیروزی بعد از مسابقه به میان مردم رفت. در این تصویر میتوانید آنچه که به آن مرکز توجه میگویند را ببینید.
غروب خورشید فصل ۲۰۱۷ فرمول یک در ابوظبی. جایی که مکس ورشتپن در نور چراغها پنجم شد.
شکار لحظهها. لحظهی قطع کردن مصاحبه و تبریک سباستین فتل به لوئیس همیلتون برای رقابت خوب در این فصل. دو راننده لحظاتی پرفشار در طول فصل داشتند، اما احترام یکی از اصول اساسی روابط آنها است.
آتشبازی بینظیر اتوموبیل لوئیس همیلتون و دومین پیروزی او در ۴ سال اخیر در سنگاپور. با کنار رفتن زودهنگام سباستین فتل که پول پوزیشن سنگاپور را در اختیار داشت، همیلتون بهراحتی افتخارات مارینا بی را تصاحب کرد.
فراری هر پیروزی را با اشتیاق جشن میگیرد. اما اگر این پیروزی، یکدو فتل و رایکونن باشد، پیست هم پیست شهری موناکو باشد و پیروزی نیز بعد از ۱۶ سال باشد این جشن بسیار احساسیتر خواهد شد.
هیچ جشن قهرمانی مسابقات اتوموبیلرانی بدون دود لاستیک کامل نخواهد شد. دوناتهای همیلتون در مکزیک این نکته را به ما یادآور شد.
شاید گرندپری امسال ابوظبی، مثل سال گذشته جذاب نبود اما جشن بعد از مسابقه بسیار خاصتر از سال قبل بود. در این عکس بعد از دوناتهایی که در مستقیمی زده شد، برندهی مسابقه والتری بوتاس، همتیمی او لوئیس همیلتون و فیلیپه ماسا زیر حماسیترین آتشبازی سال دیده میشوند.
ایمان
۱۰ دی ۱۳۹۶☆☆☆☆ تیم های قهرمان فرمول یک ☆☆☆☆
۱. فراری : ۱۶ قهرمانی
۲. ویلیامز : ۹ قهرمانی
۳. مکلارن : ۸ قهرمانی
۴. لوتوس : ۷ قهرمانی
۵. ردبول و مرسدس : هرکدام ۴ قهرمانی
اميرحسين رادفر
۱۰ دی ۱۳۹۶به نظرم اگه مرسدس امسال از گرند پرى برزیل ( که همیلتون با بى انگیزگى تو تعیین خط باعث شد فتل پشت بوتاس قرار بگیره و فرصت دبل کردن از دست بره ) درس بگیره و امتیازاى اول فصل با استراتژى راننده اول و راننده دوم ( که وظیفش عقب نگه داشتن راننده هاى پشت سر یا فشار اوردن به اوناست) درو کنه خیلى راحت تر از سالهاى دیگه مى تونه قهرمان شه چون هم بوتاس به اینکه راننده ى تیم برتر باشه و روحیه برنده بودن داشته باشه رو یاد گرفته و تو مرسدس جا افتاده- هم همیلتون با تحولات شخصى که براش اتفاق افتاده اماده تر و با تجربه تر از همیشست – هم انجین مرسدس امسال فاصله به شدت زیادى با انجین تیم هاى دیگه داره – هم تقویم مسابقات به سمتى رفته که مرسدس راحت تر امتیاز هارو بگیره – هم افزایش مسابقات و کاهش تعداد انجین مى تونه بهترین فرصت براى مرسدسى باشه که کمتر از بقیه تیم ها به انجین فشار میاره و پایداریش و تو این فصل اثبات کرده ( درست نقطه ضعف فرارى تو ۲۰۱۷) از طرفى فشار و مخالفت هاى مارکیونه با رایکنون و بى انگیزگى فتل در صورت قهرمانى پیش از موعد یکى از راننده هاى مرسدس مى تونه بهترین فرصت براى دبل کردن باشه
Ferrari
۱۰ دی ۱۳۹۶موتور مرسدس به شدت با رقبا فاصله داره؟؟
به موتور فراری زیادی فشار اومده!؟؟ ببینم شما مسابقات رو دیدی. ؟؟ مشکلات مرسدس تو مدیریت تایر. چسبندگی پایین تو پیست های فنی و مشکلات موتور مرسدس برای همیلتون تو روسیه و برای بوتاس تو اسپانیا و سه بار دریافت پنالتی برای تعویض گیربکس های همیلتون و.بوتاس نشون دهنده مشکلات مرسدس بود
این اختلاف امتیاز 146 امتیازی بین فراری و مرسدس بخاطر 2 بار کناررفتن رایکونن در اسپانیا و باکو که تو هردو این مسابقات کیمی سوم میشد و درمجموع 30 امتیاز بدست میومد که بخاطر بوتاس ازدست رفت و اشتباه فاحش فتل در باکو و اذربایجان باعث این اختلاف شد