سباستین فتل راننده تیم ردبول در حالی پیش از هم تیمی خود، مارک وبر از خط پایان مسابقات فرمول یک مالزی رد شد که این مقام شایسته وبر بود نه او.
ماجرا از آنجا شروع شد که پس از خروج فرناندو آلونسو در دور دوم از جریان مسابقه، رقیبی قدر برای تیم ردبول وجود نداشت. این فرصت مناسبی برای مارک وبر بود تا با فاصله ای مطمئن از رقبا، سبقت بگیرد. در دورهای پایانی، تیم ردبول از طریق رادیو به رانندگانش اعلام کرد که فشار به خودرو را کمتر کنند زیرا قهرمانی آنها قطعی شده و نیازی به ریسک وجود نداشت. در این حین و در هنگامی که مارک وبر، راننده استرالیایی تیم، سرعتش ر کاهش داده بود، هم تیمی آلمانی او با نادیده گرفتن این دستور، از وبر سبقت گرفت و قهرمانی را از چنگ او درآورد.
در مسابقات فرمول یک بارها رانندگان با دستور تیمی جایگاه خود را به راننده دیگر تیم می دهند. نمونه آن در همین مسابقه برای لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز اتفاق افتاد که نیکو رزبرگ به نفع او مقام سوم را اهدا کرد.مسابقه بعدی جایزه بزرگ در شانگهای چین و حدود ۱۹ روز دیگر برگزار خواهد شد.
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲ای نامرد!!!!!!!!!!!
feri
۵ فروردین ۱۳۹۲به نظرم اصلا هم نامرد نیست… به اینجور آدما میگن زرنگ…. چون دو روز دیگه که فتل از این تیم بره دیگه بهش نمیگن تو چند سال پیش فلان کارو کردی یا مثلا نمیگن چرا نذاشتی وبر قهرمان بشه یا… تنها چیزی که براش میمونه کارنامه درخشان و تهداد قهرمانیشه!!
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲بلـــــــــــــــــــــــــــــــه.حق باشماستــــــــــــــــــــــــــــــ
a-x1
۵ فروردین ۱۳۹۲انتظار نداشتیم!! تیم ها هم نباید به رانندها بگن چیکار کن!! (البته با این کار میخوان امتیاز تیم و راننده ها رو در بهترین شرایط حفظ کنن اما هیجان پس چی؟)
علیرضا
۵ فروردین ۱۳۹۲یه لحظه فکر کردن حاج فتل خودمونو میگی:)
بهزاد
۶ فروردین ۱۳۹۲در هنگام سبقت گیری کم بود اتفاق گرندپری ترکیه براشون پیش بیاد که دیدن حال مدیر ردبول هم جالب بود که دستاشو رو سرش گذاشته بود و معلوم بود خیلی عصبانیه و همینطور روس براون هم از رغابت روزبرگ و همیلتون هم کمی ناراحت بود ولی مهمترین بخش عدم رفتن آلونسو به پیت استاپ به خاطر آسیب به براگیر جلو که زیر خودرو گیر کرده بود و مدیران اجازه دادن 1 دوره دیگه با اون بزنه که متاسفانه براش گرون تموم شد!
امسال رغابت بین 4 تیم فراری و ردبول و مرسدس و لوتوس خیلی دیدنیه و متاسفانه مک لارن عملکرد نا امید کننده ای از خودش به جا گذاشته و تیم فورس ایدیا هم بسیار خوب نشان داده.
ردبول
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲آخه مزد کسی که با لیاقت کامل از جایگاه اول شروع میکنه و بعد نفر اول میشه اینه ؟ ضمنا ما توی تیم هیچ تفاوتی بین مارک و سبا نمی گذاریم هر دوتا شون گل هستند حالا یه دلخوری هم اگه پیش بیاد بین خودمون به راحتی حلش میکنیم نیاز نیست امثال شماها سیر داغ / پیاز داغ اون رو زیاد کنن.
لطفا در موارد این چنینی زود هجانی نشید و اظهار فضل نفرمایید ممنون
حميد
۱۵ تیر ۱۳۹۲درسته که فتل با نامردی قهرمان نشد اما فراموش نکنید که خیلی جاها فتل با اینکه نفر اول بوده ولی با بد شانسی های محض اخر شده
مثلا همین چند هفته پیش یادتون نیست توی گرند پری لندن 2013 گیربکسش خراب شد؟
هاشى
۱۱ مرداد ۱۳۹۲خودت مى گى گاو وحشى مى خواستى مرام و معرفت داشته باشند
رامتین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲واقعا فتل نامردیشو نشون داد. مارک وبر هم تیمیش گفته در پایان فصل از تیم ردبول خارج میشه. بیشک امسال هم فتل قهرمان سال فرمول1 میشه، چون اختلافش با آلونسو که در جایگاه 2 هست کمی زیاده و موجب میشه در کل، 4 بار قهرمان فرمول1 بشه و رکورد افسانه ای 7 بار شوماخر را تهدید میکنه. اصلا دوس ندارم فتل برترین اتومبیل سوار کل تاریخ بشه، البته اگه 4 بار دیگه قهرمان فرمول1 بشه میتونه این افتخار را کسب کنه. بسیار ناراحت شدم سال 2008 در آخرین دور پیست، شوماخر اتومبیلش مشکل فنی پیذا کرد و تنها با 1 امتیاز فتل قهرمان سال شد. هون اولین قهرمانیه فتل بحساب اومد. اگه شوماخر قهرمان اون سال میشد الان با 8 قهرمانی جایگاش بسیار با ثبات بنظر میرسید. در اون مسابقه آخر اون سال فکر کنم شوماخر با 9 امتیاز بالاتر از همه رقبا بود ولی کلا بدلیل نقص فنی نتونست ادامه بده و 0 امتیاز گرفت و فتل 10 امتیاز گرفت با قهرمانیش، و در کل تنها با 1 امتیاز بیشتر قهرمان شد. بشدت اونموقع ناراحت شدم چون حتی شوماخر نهم هم میشد قهرمان میشد. بشدت شانس داره فتل.
مرتضی
۱۳ دی ۱۳۹۲در دنیای قهرمانی هفت یه کلاس دیگه داره!! ارنولد شوارتسنگر افسانه ای هم هفت بار قهرمان شد بقیه هم شاید همون اندازه یا حتی بیشتر قهرمان شدند اما آرنولد نشدن! :D
PEUGEOT
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳نامرد نامرد نامرد