نیکو رزبرگ برنده مسابقه هیجان انگیز فرمول یک بریتانیا شد و یک پیروزی دیگر برای مرسدس-بنز به ارمغان آورد.تنها چاشنی کار تیمی با لوییس همیلتون میتوانست مرسدس بنز را به پیروزی برساند.
همیلتون و رزبرگ از تیم مرسدس در مرحله تعیین جایگاه به ترتیب اول و دوم شدند،سرانجام روز یکشنبه ۹ تیر در یک هوای گرم و آفتابی در پیست سیلورستون این دو راننده تمام توان خود را گذاشتند و با هم همکاری فوقالعاده ای داشتند.در نتیجه رزبرگ اول شد و دیگر هم تیمی او به مقام چهارم دست یافت.اما ترکیدن لاستیک عقب همیلتون یک مقدار کار را سخت تر کرد.
مارک وبر از تیم ردبول که از خط چهارم مسابقه را شروع کرده بود یا یکتازی و سعی و تلاش به مقام دوم رسید.دیگر راننده ردبول سباستین فتل،به دلیل مشکلات مکانیکی از دور مسابقه انصراف داد.
آلونسو هم با تکنیکهای خاص خودش از جایگاه دهم به مقام سوم رسید،دیگر راننده فراری فیلیپه مسا که با رایکونن از تیم لوتوس رقابت سختی داشت توانست از جایگاه ۱۱ به جایگاه ۶ برسد و مسابقه را به اتمام برساند.رایکونن هم به جایگاه پنجم رضایت داد.در آخر هم همیلتون انگلیسی در خانه خود بسیار مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت و اما او هنوز عصبانی بود.
هم اکنون فتل با ۱۳۲ امتیاز اول،آلونسو با ۱۱۱ امتیاز دوم،رایکونن با ۹۸ امتیاز سوم و همیلتون با ۸۹ امتیاز چهارم می باشد.در رده بندی تیمی هم ردبول،مرسدس و فراری به ترتیب اول،دوم و سوم می باشند.
نتایج این مسابقه به شرح زیر است:
۱. Nico Rosberg, Germany, Mercedes, 52 laps, 1:32:59.456, 122.762 mph.
۲. Mark Webber, Australia, Red Bull, 52, 1:33:00.221.
۳. Fernando Alonso, Spain, Ferrari, 52, 1:33:06.580.
۴. Lewis Hamilton, England, Mercedes, 52, 1:33:07.212.
۵. Kimi Raikkonen, Finland, Lotus, 52, 1:33:10.713.
۶. Felipe Massa, Brazil, Ferrari, 52, 1:33:14.029.
۷. Adrian Sutil, Germany, Force India, 52, 1:33:15.791.
۸. Daniel Ricciardo, Australia, Toro Rosso, 52, 1:33:15.999.
۹. Paul di Resta, Scotland, Force India, 52, 1:33:17.399.
۱۰. Nico Hulkenberg, Germany, Sauber, 52, 1:33:19.165.
۱۱. Pastor Maldonado, Venezuela, Williams, 52, 1:33:20.591.
۱۲. Valtteri Bottas, Finland, Williams, 52, 1:33:24.550.
۱۳. Jenson Button, England, McLaren, 52, 1:33:25.425.
۱۴. Esteban Gutierrez, Mexico, Sauber, 52, 1:33:25.741.
۱۵. Charles Pic, France, Caterham, 52, 1:33:31.069.
۱۶. Jules Bianchi, France, Marussia, 52, 1:33:35.553.
۱۷. Max Chilton, England, Marussia, 52, 1:34:07.116.
۱۸. Giedo van der Garde, Netherlands, Caterham, 52, 1:34:07.215.
۱۹. Romain Grosjean, France, Lotus, 51, +1 lap, retired.
تمام نکرده اند:
۲۰. Sergio Perez, Mexico, McLaren, 46, retired.
۲۱. Sebastian Vettel, Germany, Red Bull, 41, retired.
۲۲. Jean-Eric Vergne, France, Toro Rosso, 35, retired.
feri 007
۹ تیر ۱۳۹۲دیگه از این ضایع تر نمیشه که یه تیم آلمانی توی خاک انگلیس اول شه… پس الآن کجان اون آقایون مدعی که میگن مک لارن چندین و چند ساله توی مسابقات فرمول یک تجربه داره و هی هندونه زیر بغلش میذارن و الکی گندش کردن و… آقا ریز میبینمتون!!!
♥صدبار گفتم بازم میگم: زنده باد آلمان و ماشیناش♥
من
۹ تیر ۱۳۹۲فقط بی ام و
عليرضا
۹ تیر ۱۳۹۲الان واقعا چه ربطی داشت؟
VAHID JINPACHI
۹ تیر ۱۳۹۲ربطش اینه که می خواست فوضولشو پیدا کنه.
fleetwood
۱۰ تیر ۱۳۹۲دوستان به جای اینکه مثل دخترا گیس و گیس کشی کنیم باید تبادل اطلاعات کنیم ، با این کامنتهای مسخره، آبرو و منزلت سایت پدال و آبهت هر چی ماشین بازه میارید پایین
بهزاد
۱۰ تیر ۱۳۹۲مدیر تیم فرمول 1 مرسدس آقای روس براون انگلیسی هست که در کار خودش یک استاد به تمام معنا هستش و تونسته در این فصل سریعترین ماشین رو روانه ی مسابقات کنه که اگر عملکرد لاستیکهای پیرلی اجازه میداد جایگاه اونها بهتر از این هم میشد.
در کل این تایرها تمام معادلات رو بهم زده و سریعترین راننده ها با عملکردشون هم نمیتونن شرایط رو عوض کنند و فقط کافیه دمای هوا چند درجه تغییر کنه اونوقت چند پله بالا و پایین میشن!
در سال 2005 در گراندپری آمریکا لاستیکهای میشلین به خاطر حادثه ی رالف شوماخر خطرناک اعلام شد و تیمهایی که با میشلین مسابقه میدادند در روز مسابقه حاضر نشدن در حالی که دیروز 4 حادثه ی ترکیدگی تایر به وجود اومد ولی مسابقه ادامه پیدا کرد و فقط چند دور با اومدن خودروی ایمنی کارکنان پیست رو جارو کردن! و هر لحظه امکان داشت تایرها جان رانندگان رو به خطر بندازن.
یه بنده خدا
۱۰ تیر ۱۳۹۲آقای بهزاد فکر میکنی انگلیسی ها خیلی فرمول یک حالیشونه نه به خدا اینا هرچی دارن از همین آلمانها دارن صنعت اتومبیل آلمان با هیچ کشوری قابل قیاس نیست مدیرت آلمانها با هیچ کجا قابل قیاس نیست علت نبودن تیمهایه آلمانی در فرمول یک به خاطر دلایل دیگه ای هستش نه که اونا نتونن بیشتر تکنولژی هایه به کار رفته در اتومبیلهایه فرمول یک کار آلمانهاست چون اونا مخترع اتومبیل بودن از اولشم از همه بهتر بودن در این زمینه نظم و مدیریتشونم بهترینه طوری که یه کشور داغون شده از جنگو عرض چند سال به قدرت اول اروپا در صنعت و اقتصاد رسوندن اینا همش از مدیریت حاصل میشه انگلیسی ها هم خودشونو بکشن آخرش باید بیان پیشه همین آلمانها کلاس درس
بهزاد
۱۰ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز ممنون از توجهتون امیدوارم نگاهتون به این مسائل بازتر بشه.
مسابقات موتور اسپرت پشتش دانش عظیمی نهفتست و از پیشگامان این رشته ها در کنار آلمانها و فرانسویها و ایتالیایها, انگلیسیها هم هستند و تقریبا اکثر مهندسان و مدیران موفق فرمول 1 انگلیسی هستند و در این چند ساله 2 مورد خوب از فرانسه و ایتالیا یعنی آقای جان تاد(تود) مدیر سابق فرمول 1 فراری و فلاویو بریاتوله مدیر سابق فرمول 1 رنو توانستند بدرخشند و اگر این مسابقات رو از نزدیک ببینید خواهید دید که تیمها از تکنولوژیهای موتور فراری یا شاسی لوتوس و خیلی دیگر از تکنولوژیها الگو میگیرند و آلمانها اصلا در این راه تنها نیستند.
خلاصه ی کلام انگلیس مهد پرورش استعدادهای فرمول 1 حساب میشه و تشکیلات این مسابقات هم از اونجا رهبری و هدایت.
در کنار این مسائل پشتیبانی و اسپانسری این مسابقات هم خیلی مهمه تا فرمول 1 زنده بمونه و باز در این راه انگلیسیها هم حمایت های خیلی خوبی داشته اند.
فرمول 1 تنها ساخت موتور نیست و 100 ها فرآیند دیگه برای موفقیت لازمه که باز انگلیسی ها فوت آخر رو خوب بلدند.
شما که باید بدونی در این 3 سال ردبول اول شده و مدیرانش هم آقای adrian newey و christian horner از انگلیس هستند. و درخشش ویلیامز و مک لارن و لوتوس و کاثورث و… در تاریخ این رقابتها از یادها نخواهد رفت دوست گرامی.
عليرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۲5 تا لاستیک عقب ترکید!از جمله همیلتون و مسا
behnam
۱۰ تیر ۱۳۹۲ما عاشق الونسو و همیلتونیم هر رتبه ای هم بگیرند بازم عاشقشونیم
enzo
۱۱ تیر ۱۳۹۲حالا خوبه مرسدس 2 3 تا مسابقس شاخ شده برا بقیه بزرگان که اینطوری تیم بزرگی مثل مک لارن رو پایین آوردین هنوز وسطای فصلیم. والا همین مرسدس پارسال دیگه داشت آبروی شوماخر رو میبرد با اون ماشینش . امسالم با لطفی که پیرلی بهشون کرده تا اینجای فصل تونستن نتیجه بگیرن
از نظر نتیجه گیری هم مکلارن از وقتی با مرسدس وارد همکاری شد امار قهرمانیش خیلی پایین تر از زمانی هست که با هوندا همکاری داشت.
البته دوباره از 2015 هوندا دوباره با مکلارن همکاری جدیدی شروع میکنه.
من خودم خیلی طرف انگلیسیا نیستم ولی همین مرسدس هم کاملا آلمانی نیست و خیلی از مدیرا و مهندسینش انگلیسی هستن.