نیکو رزبرگ، یک قهرمانی دیگر در مسابقات فرمول یک این فصل دشت کرد اما حتی برنده شدن در سه مسابقه انتهایی فصل و شکست رقیب همتیمیاش در آخرین مسابقه با فاصلهای ۸ ثانیهای، کمکی به او نمیکند زیرا لوئیس همیلتون از مسابقه تگزاس به بعد قهرمانی این فصل خود را مسجل نموده بود و دیگر برای یکهتازی در مسابقات باقیمانده و کسب امتیاز دیر بود. البته این نشان میدهد که رزبرگ در زمانی که فشار زیادی برای قهرمانی روی او نیست، با آرامش بهتری مسابقه میدهد.
هت تریک رزبرگ ۳۰ ساله، نهایتاً ششمین قهرمانی این فصل و چهاردهمین قهرمانی وی در کل به شمار میآید. در پشت سر خودروهای پیکان نقرهای مرسدس، کیمی رایکونن فنلاندی از تیم فراری با فاصلهای زیاد از خط پایان گذشت. سباستین وتل نیز بهعنوان چهارمی قناعت کرد و از رفتن به سکو جا ماند. هرچند این موضوع باعث نشد در امتیازات فصل، رتبه سوم او خدشهدار شود. تیم مرسدس در این مسابقه برای دوازدهمین بار هر دو عنوان اول و دوم رانندگان را در یک فصل کسب کرد و بدین ترتیب رکوردی جاودانه خلق نمود. رکورد قبلی در سال گذشته با ۱۱ عنوان اول-دومی در یک مسابقه به فصل گذشته و همین تیم مرسدس با همین رانندگان تعلق داشت. پیست ۳۰۵ کیلومتری یاس مارینای ابوظبی، میزبان آخرین دور از مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ بود و حالا باید منتظر فصلی جدید باشیم که از همین الآن صحبتها روی تغییر پیشرانهها، بهبود عملکرد تیمها و رفع نواقص متعدد مخصوصاً در تیمهای ردبول و مکلارن است تا شاید بتوانند سلطه بیچونوچرای مرسدس را در این مسابقات تهدید نمایند.۱۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
naseaferari
۹ آذر ۱۳۹۴ما منتظر فراری برای سال بعد خواهیم بود شک نکنید رقابت بسیار نزدیک خواهد بود هم کیمی هم سباستیان عالی بودند سباستیان 11پله اومد بالا شک نکنیدفراری میاد واسه قهرمانی زنده باد فراری
hamed
۹ آذر ۱۳۹۴عجب پیستی بود-امکاناتش عالی بود
احمد باقری
۹ آذر ۱۳۹۴واقعا پیست مرعکه ای است، در امارات، یا چیزی نمی سازن، یا به بهترین شکل ممکن می سازن. مرسدس هم مسلما بیکار نمیشینه و بهبودهایی برای فصل بعدی خواهد داشت.
کاوه
۹ آذر ۱۳۹۴حسن ختام !! خداییش یه لحظه فک کردم اسم عربیه که راننده مرسدس شده
آدم hasan khattam میخونه آخه
خواهشا از زبان شیرین فارسی بیشتر استفاده کنید
KING 918
۹ آذر ۱۳۹۴عزیز از زبان شیرین پارسی نه فارسی …………….
راس میگه این داداشمون چیه این زبان بیگانه رو تو پدال رواج میدین چطور برا انگلیسی مدام معادل سازی میشه برا معادل سازی عربی هیچ کاری نمیکنیم ………………….
ali ayat
۹ آذر ۱۳۹۴امسال مسابقات هیجان نداشت شروع که میشد میدونستی برنده از چه تیمیه و چه کسایی هستن
متین
۱۰ آذر ۱۳۹۴علی جان از حق نگذریم بعضی مسابفات هم هیجان داشت … مثل مجارستان، سنگاپور، مالزی، آستین … هرچند همش هیجان انگیز نبود … کلا هر موقع مرسدس یه مقدار ضعیف تر کار میکرد، مسابقه جذاب تر میشد ! :)
نوید جهرمی
۹ آذر ۱۳۹۴هم از قهرمانی مرسدس خوشحالم. هم نایب قهرمانی فراری.
اما این سبک مسابقه خیلی بی هیجان شده. باید ی فکری ب حالش بکنن که مثل مسابقه فوتبال از دیدنش خسته نشی چ برسه ب این که نتیجش رو از قبل بدونی.
محمد حسین
۹ آذر ۱۳۹۴کسی می دونه تغییرات سال آینده چیاست ؟
متین
۱۰ آذر ۱۳۹۴فراری قراره موتور قدرتمندتری سال آینده ارائه بده … همچنین هوندا
تیم منور-ماروشا تبدیل به منور-مرسدس میشه و قراره از سیستم تعلیق ویلیامز و موتور مرسدس استفاده کنه …
تیم فورس ایندیا تبدیل میشه به تیم آستون مارتین (مطلبش هم پدال کار کرده) …
تیم لوتوس تبدیل میشه به تیم رنو …
تیم هاس به تیم ها اضافه میشه، که از موتور فراری استفاده میکنه …
مسابقه آذربایجان به دور مسابقات اضافه میشه …
یه سری سورپرایز هم هر تیمی داره که به ما نمیگن! … البته تغییرات دیگه ای هم هست که دوستان بیشتر میدونن …
enzo
۱۲ آذر ۱۳۹۴یاس مارینا شاید لوکس ترین پیست تقوم باشه ولی در کنارش همیشه یکی از کسل کننده ترین ها هم بوده از 2009 تا حالا یه ریس 10/10 که عمرا یه ریس 7/10 هم به زور دیدیم تو این گرندپری
ولی به لطف پول هنگفتی که به اکلستون میدن تو تقویم حفظش کردن
این فصل تموم شد ولی رقابت واقعی ماشینای توربو تازه از سال دیگه شروع میشه