راننده تیم مک لارن که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود، بدون مشکل خاصی توانست قهرمانی این دور از مسابقات را در بوداپست مجارستان بدست آورد. تنها تهدید برای همیلتون، کیمی رایکونن از تیم لوتوس بود که با یک ثانیه اختلاف دوم شد. رایکونن در دورهای پایانی فشار زیادی به همیلتون وارد کرد اما در نهایت نتوانست از پس او بر بیاید. همیلتون در پایان مسابقه گفت که در طول ۶۹ دور مسابقه فشار زیادی را از سوی دو راننده لوتوس در پشت سر خود احساس می کرده و این یکی از سخت ترین مسابقات وی بوده است. با این حال او گفت که این مسابقه واقعا لذت بخش بود.
گروژوان از تیم لوتوس نیز مقام سوم را بدست آورد. موفقیت تیم لوتوس و قرار گیری هر دو راننده آن روی سکو، باعث شد رتبه این تیم در رده بندی کلی مسابقات با دو پله صعود به مکان سوم ارتقا یابد. این در حالیست که تیم فراری با دو پله سقوط، جای خود را به تیم مک لارن داده است.
سباستین وتل که رکورد سریعترین دور پیست را با زمان ۱:۲۴.۱۳۶ بدست آورد، جایگاهی بهتر از چهارم را تصاحب نکرد. فرناندو آلونسو، قهرمان تیم فراری هم در جای پنجم ایستاد. آلونسو که از جا گذاشتن رقیب خود مارک وبر از تیم رد بول خوشحال بود، این موفقیت را مدیون سومین پیت استاپ وبر بود. با این وجود آلونسو هنوز در صدر جدول رده بندی رانندگان قرار دارد. اما تیم او، فراری بیشتر از ناحیه راننده دوم یعنی فیلیپه ماسای کهنه کار ضربه خورده که چندین مسابقه را بدون امتیاز طی کرد و تاکنون تنها ۲۵ امتیاز کسب کرده است. شایعه ها حکایت از حضور کیمی رایکونن در فراری دارد و البته این راننده ۳۲ ساله هم که چندین سال سابقه مسابقات رالی را نیز دارد، در آخرین اظهار نظر خود با وجود رضایت از تیم لوتوس، این مسئله را رد نکرد. قطعا اگر فراری هم مانند ردبول و لوتوس از دو راننده هم سطح استفاده می کرد، رتبه و امتیازهایی به مراتب بیشتر نیز بدست آورده بود.
نتایج نا امید کننده تیم مرسدس بنز هم ادامه دارد. مایکل شوماخر در دور ۶۱ از مسابقه کنار رفت و رزبرگ هم در جای دهم ایستاد. در این فصل شش بار شومی مسابقه را نیمه کاره رها کرده است. البته عمده بدشانسی و مشکلات این راننده افسانه ای را باید در مشکلات فنی خودروی او جستجو کرد. مثلا در همین مسابقه حرارت بالای موتور و خاموش شدن آن باعث مشکلات شوماخر شد و حتی در مسابقه بعدی نیز با جریمه و پنالتی باید مسابقه را آغاز کند!
مسابقات فرمول یک حدود یک ماه و بعنوان تعطیلات نیم فصل تعطیل خواهد بود و دوم سپتامبر در بلژیک پیگیری می شود.
Results
01. Hamilton McLaren-Mercedes 1h41:05.503
02. Raikkonen Lotus-Renault + 1.032
03. Grosjean Lotus-Renault + 10.518
04. Vettel Red Bull-Renault + 11.614
05. Alonso Ferrari + 26.653
06. Button McLaren-Mercedes + 30.243
07. Senna Williams-Renault + 33.899
08. Webber Red Bull-Renault + 34.458
09. Massa Ferrari + 38.300
10. Rosberg Mercedes + 51.200
11. Hulkenberg Force India-Mercedes + 57.200
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.800
13. Maldonado Williams-Renault + 1:03.6
14. Perez Sauber-Ferrari + 1:04.4
15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
18. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 laps
19. Petrov Caterham-Renault + 2 laps
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
21. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps
22. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps
Did not finish
Karthikeyan HRT-Cosworth 63
Schumacher Mercedes 61
ادامه دارد…
javad
۸ مرداد ۱۳۹۱با نهایت صداقت از پدال تشکر میکنم،واقعا سایت کاملی هست و فقط یک مشکل اساسی داره که عادم یه جورایی معتادش میشه و بدون سرزدن به این سایت روزش شب نمیشه!!
parham 15
۸ مرداد ۱۳۹۱دقیقا آقا javad.کاملا باهات موافقم
javad
۸ مرداد ۱۳۹۱راستی ببخشید معمولا یادم میره متنم رو بازبینی کنم آدم رو عادم نوشتم!!
علی
۹ مرداد ۱۳۹۱خوشحال شدم که همیلتون جوان در کورس رقابت باقی موند
surena
۹ مرداد ۱۳۹۱گزارش کاملی بود فقط چند تا نکته ، سریعترین ماشین برای مک لارن بود ، قسمت هایی که مک لارن تحت فشار لوتوس بود به خاطر لاستیکها بود ، لوتوس تو این دما رفتار بهتری با لاستیکهای پیرلی داره و دیرتر از بین میره.
سبقت گرفتن تو پیست مجارستان فوقالعده مشکل و تقریبا غیر ممکن بود همین طور که وتل با سرعت خیلی بالاتر از جنسون باتن نتوست سبقت بگیره و کنترل اعصابش رو از دست داده بود یا جنسون باتن با لاستیکهای جدید نرمش نتونست از الونسو با لاستیک های کهنه سختش عبور کنه یا وبر با همین شرایط از سنا از ویلیامز نتونست عبور کنه. بر خلاف پیست های قبلی که ترکیب لاستیک های پیرلی+drs+کرز تونسته بود که هر مسابقه رو مهیج و سبقت گیری رو اسون کنه در این پیست این ترکیب جواب نداد و خسته کننده ترین مسابقه قصل تا حالا بود.
و نکته آخر ایتکه مشاییل شوماخر موتور ماشینش رو خودش خاموش کرد. ظاهرا انتظار برای شروع مسابقه بیشتر از حد طول میکشه و میشاییل شوماخر هم که دیده دمای موتور زیادی رفته بالا موتور ماشین رو خاموش میکنه حالا اگه شما دقیقا منطق کار شوماخر رو فهمیدید من هم فهمیدم.