مرسدس روی دور پیروزی: همیلتون و رزبرگ روی سکوهای اول و دوم
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
۲۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
این فصل از مسابقات فرمول یک را باید از آن مرسدس دانست. تیمی که به خوبی توانسته خود را با قوانین جدید فنی و موتورهای شش سیلندر توربو، وفق دهد و در کشاکش مشکلات و ضعف رقبا، ترکتازی کند. لوئیس همیلتون نیز سرانجام توانست با چهارمین پیروزی متوالی خود، از هم تیمی خود نیکو رزبرگ در صدر جدول مسابقات فصل، پیشی بگیرد و در رتبه اول جای گیرد.
رقابت درون تیمی مرسدس نیز هیجان زیادی به همراه داشت. در حالی که این دو راننده، مسابقه از خط اول و دوم آغاز کرده بودند، سرانجام با اختلاف میلیمتری در همین وضعیت به پایان بردند.
دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم توانست مکان سوم را به دست آورد. اما همتیمی نامدار وی یعنی سباستین فتل که مسابقه را از جایگاه پانزدهم آغاز کرده بود با استراتژی سه بار تعویض لاستیک سرانجام در مکان چهارم مسابقه را به پایان برد.
اوضاع تیم فراری نیز بسیار نگرانکننده به نظر میرسد. فرناندو آلونسو با ۸۷ ثانیه اختلاف و کیمی رایکونن با یک دور عقبماندگی نسبت به نفر اول از خط پایان گذشتند.
11می – پیست بارسلونا-کاتالونیا – 66 دور – 307 کیلومتر
میلاد فکر نکنم دلیلش زحمت باشه فراری عادت به ساخت موتور کم حجم نداره پس نتونست تو این وقت کم موتور کم حجم قابلی بسازه ولی مرسدس به خاطر تجربه اش تو ساخت اینجور موتور ها از همه سرتر شد. دلیلش هم دوم شدن ردبول هستش چون موتورهاش رو رنو یا اینفینیتی میسازه
از الان به هواداران مرسدس قهرمانی ۲۰۱۴ رو تبریک میگم. فراری هنوز می تونه واسه دومی بجنگه. تغییر شاسی فتل هم، خوب جواب داد و عملکردش فوق العاده بود. من فعلا برم تو افق محو بشم!
پارسال که ردبول در صدر بود رانندش یه آلمانی بود (فتل ) امسال که راننده یه انگلیسیه تیمش یه تیم آلمانیه (هرجاسخن از بهترینهاست پای یک آلمانی در میان است )
من دوست داشتم بیشتر نبرد بین راننده ها باشه تا ماشین ها.فکر میکنم الان برای همه ثابت شده که نبرد اصلی و تعیین کننده بین ماشین هاست و عامل اصلی تعیین پل پوزیشن و بالطبع قهرمانی وضعیت اتومبیل هست درجه دوم اهمیت استراتژی پیت استاپ و مدیریت فرسایش لاستیک هست و بعد از اون شاید بشه گفت راننده ها
رضا بزار بگم:یه بار جرمی کلارسون با یهR8با یه911توربو مسابقه میده و عقب میوفته اونوقت سوار911می شه واز R8 عقب میوفته.پس در واقع حق با توئه،ربطی به ماشین نداره پس به راننده ربط داره.
فتل از رده 15 شروع کرد و چهارم شد شما مسابقه رو اگه دیده باشی متوجه میشدی که فتل قهرمان اصلی نبرد دیروز بود چون با اون ماشین ردبول و ضعیف تونست 11 پله بیاد بالا این یعنی یه چیزی تویه این راننده هست که تویه بقیه نیست(در ضمن باید از رتبه 10 شروع میکرد که با توجه به عوض کردن گیربکس 5 پله باید عقب تر شروع میکرد) در ضمن دیروز حقه روزنبرگ بود اول بشه چون 1.2 ثانیه تویه ترافیک موند و تایرهاشم نسبت به همیلتون 0.6 ثانیه دیرتر عوض شد با توجه به فاصله 0.4 ثانیه ای پس حقه روزنبرگ بود قهرمان بشه البته با اون ماشن داغونه ردبول فتل قهرمانه اصلیه نبرد دیروز بود
با سلام در مورد مرسدس باید بگم فقط تکنولوژی داره به لویس و روزبرگ کمک میکنه.اگه یه مهندس سیالات در شرکت رنو نتونسته کارشو به خوبی انجام بده این دلیل نمیشه وتل رانندگیش بد باشه.از همیلتون حالم بهم میخوره چون خیلی فرصت طلبه.وتل در رانندگی حرفی برای گفتن نگذاشته از طرفی فراری شاید بهتر از مرسدس تو این فصل حاضر نشده اما خودتون بهتر میدونید…در واقع وتل و لویس هنوز 55 امتیاز با هم اختلاف دارن تا خدا چی بخواد…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
به نظر من در این دوره از مسابقات مرسدس بنز بیشتر از همه تلاش کرده .
پس حقش هم هست . همونطور که در مسابقات قبلی فراری یا برندهای دیگه بیشتر
زحمت کشیده بودند و قهرمان شدن .
ولی اینجور مسابقات همانند چرخ و فلک های بزرگ میمونه ، هر از چند گاهی
یک برند اون بالا میمونه . دوباره میاد پایین و دیگری به بالا میره .
((( مرد خوب ، همون مرد بده که هنوز لو نرفته . )))
e.scamp
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد فکر نکنم دلیلش زحمت باشه فراری عادت به ساخت موتور کم حجم نداره پس نتونست تو این وقت کم موتور کم حجم قابلی بسازه ولی مرسدس به خاطر تجربه اش تو ساخت اینجور موتور ها از همه سرتر شد. دلیلش هم دوم شدن ردبول هستش چون موتورهاش رو رنو یا اینفینیتی میسازه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من اصلا اطلاعاتی ازین جور مسابقات ندارم . اونچیزی که به ذهنم
رسید رو گفتم .
Ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کنم از همین الان باید قهرمانی رو به مرسدس تبریک گفت
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تبریک به بنز، واقعا هم زحمت کشیده تا اینجا ایستاده
نمیدونم چرا حال و روز فراری اینقد وخیم شده؟!؟!
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۳یه جمله معروف میگه وقتی فراری ماشین خوب تولید میکنه تو فرمول یک گند میزنه و وقتی تو فرمول یک فرمانروایی میکنه ماشینای اشغال تولید میکنه!
PEUGEOT
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تبریک به همه طرفدارای مرسدس
کارت درسته مرسدس
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳زنده باد مرسدس…
jawad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مسابقات امسال بی روحه فاصله مرسدس با بقیه تیمها زیاده ردبول با انکه شاسی خوبی داره ولی متاسفانه موتور تولیدی رنو 50اسب بخار با موتور مرسدس اختلاف داره
Mohammad XX
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از الان به هواداران مرسدس قهرمانی ۲۰۱۴ رو تبریک میگم.
فراری هنوز می تونه واسه دومی بجنگه.
تغییر شاسی فتل هم، خوب جواب داد و عملکردش فوق العاده بود.
من فعلا برم تو افق محو بشم!
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دور دور مرسدسه
قاقالی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پارسال که ردبول در صدر بود رانندش یه آلمانی بود (فتل ) امسال که راننده یه انگلیسیه تیمش یه تیم آلمانیه
(هرجاسخن از بهترینهاست پای یک آلمانی در میان است )
شایان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳امسال هم قهرمانی ماله یه آلمانیه حالا چه روزنبرگ چه فتل
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۳عمرا اگه فتل قهرمان شه
رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳من دوست داشتم بیشتر نبرد بین راننده ها باشه تا ماشین ها.فکر میکنم الان برای همه ثابت شده که نبرد اصلی و تعیین کننده بین ماشین هاست و عامل اصلی تعیین پل پوزیشن و بالطبع قهرمانی وضعیت اتومبیل هست درجه دوم اهمیت استراتژی پیت استاپ و مدیریت فرسایش لاستیک هست و بعد از اون شاید بشه گفت راننده ها
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳رضا بزار بگم:یه بار جرمی کلارسون با یهR8با یه911توربو مسابقه میده و عقب میوفته اونوقت سوار911می شه واز R8 عقب میوفته.پس در واقع حق با توئه،ربطی به ماشین نداره پس به راننده ربط داره.
مصطفی فقط P1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فتل محو شد…
شایان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فتل از رده 15 شروع کرد و چهارم شد شما مسابقه رو اگه دیده باشی متوجه میشدی که فتل قهرمان اصلی نبرد دیروز بود چون با اون ماشین ردبول و ضعیف تونست 11 پله بیاد بالا این یعنی یه چیزی تویه این راننده هست که تویه بقیه نیست(در ضمن باید از رتبه 10 شروع میکرد که با توجه به عوض کردن گیربکس 5 پله باید عقب تر شروع میکرد) در ضمن دیروز حقه روزنبرگ بود اول بشه چون 1.2 ثانیه تویه ترافیک موند و تایرهاشم نسبت به همیلتون 0.6 ثانیه دیرتر عوض شد با توجه به فاصله 0.4 ثانیه ای پس حقه روزنبرگ بود قهرمان بشه البته با اون ماشن داغونه ردبول فتل قهرمانه اصلیه نبرد دیروز بود
HUAYRA
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳همکلاسی هنوز حدود 50 درصد بیشتر از فصل مونده جوجه رو آخر پاییز میشمارن
Metalhead
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳امسال قهرمانی حق مرسدس بود
Sajjad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام در مورد مرسدس باید بگم فقط تکنولوژی داره به لویس و روزبرگ کمک میکنه.اگه یه مهندس سیالات در شرکت رنو نتونسته کارشو به خوبی انجام بده این دلیل نمیشه وتل رانندگیش بد باشه.از همیلتون حالم بهم میخوره چون خیلی فرصت طلبه.وتل در رانندگی حرفی برای گفتن نگذاشته از طرفی فراری شاید بهتر از مرسدس تو این فصل حاضر نشده اما خودتون بهتر میدونید…در واقع وتل و لویس هنوز 55 امتیاز با هم اختلاف دارن تا خدا چی بخواد…
شایان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بااین که احترام زیادی برای BMWقائلم ولی هیچ ماشینی به گردبنز نمی رسه وبرای همین پیروزی درمسابقات فرمول1رابه بنز وهمه ی هواداران آن تبریک عرض می کنم
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳افرین به همیلتون