به پایان یکی دیگر از فصلهای مسابقات IndyCar رسیدهایم و علاقهمندان به این مسابقات میتوانند پس از مدتها هیجان، نفسی به راحتی بکشند. ویل پاور، قهرمان مسابقات این فصل را اکنون همه در امریکا میشناسند و اگر مسابقات IndyCar را فرمول یک درنظر بگیریم، همه منتظر شروع فصل ۲۰۱۵ این رقابتها هستند.
در مورد فصل آینده IndyCar موضوعات مختلفی قابلبحث است که در ادامه آنها را مرور میکنیم.دالارا IL-15 جدید
این مدل مسابقه جذاب، به عنوان خودروی جدید مورد استقاده در Indy Lights، سری ورودی IndyCar قرار خواهد گرفت. این خودرو به مراتب ظاهر بهتری نسبت به برادر بزرگتر خود، دالارا “DW” IR-12 پیدا کرده است. سر و صدای این خودروها، یادآور مدلهای آتشین IndyCar در میانههای دهه ۹۰ میلادی است. هر گوشه از طراحی دالارا بر سرعت بیشتر خودرو تأکید دارد. این خودرو تنها در هنگام تست توانسته مرز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند.
آئرو کیتهادر این مورد، بیشتر طرفداران مسابقات در سال ۲۰۱۵ این نوآوری را تشخیص خواهند داد. بخشهای قرمز رنگ مربوط پنلهای بدنه فعلی است. مطابق گفتههای مسئولان، کیتهای آئرودینامیک جدید میتوانند در حدود جعبههای آبیرنگ در تصویر طراحی شوند. این کیتها توسط شورولت و هوندا برای تیمها طراحی میشوند و پیشرانه این شرکتها نیز استفاده خواهد شد. همچنین پکیجهای superspeedway و road course نیز برای آنها ارائه میشود. همچنین آنها شاید بتوانند تا پایان فصل چند بهینهسازی را داشته باشند. در آینده هر سازنده موتوری که به مسابقات وارد میشود، باید ارو کیتهای تیم خودش را تهیه کند.
مطابق اعلام شورولت و هوندا، کیتها در تست کاهش نیروی دراگ و افزایش نیروی رو به پایین را نشان دادهاند. البته دیدن طراحیهای مختلف و جدید تا یک طرح کلی در سری مسابقات هیجانانگیزتر به نظر میرسد. این کیتها برای عصر شکستن رکوردهای سرعت ساخته شدهاند. قوانین ایمنی و بیمه از سال ۱۹۹۶ باعث شده تا در پیستهای بزرگ و بهویژه IMS، رکوردشکنی در این سری رقابتها صورت نگیرد. انتظار میرود تا با کیتهای جدید این کار انجام شود. بازاریابیباید قبول کرد که بازاریابی خوبی برای مسابقات IndyCar صورت نمیگیرد؛ تنها تبلیغی که برای این مسابقات صورت میگیرد، در طول پخش آنها از تلویوزیون در امریکاست. مسئولین IndyCar میبایست در هنگام پخش برنامههای پربیننده برای این مسابقات تبلیغ کنند. تعداد کمی از علاقهمندان این مسابقات نیز در نهایت مجبور میشوند به تبلیغ انفرادی بپردازند که کار بسیار ملالآوری است.
مردم فوتبال، والیبال و سایر ورزشها را به این دلیل تماشا میکنند که در حالت کلی یک تیم از منطقه آنها در رقابتها وجود دارد تا توجهشان را جلب کند. این ورزشها تقریباً به آسانی در دسترس هستند و هر کس میتواند در اوقات بیکاری خود به آنها بپردازد. امّا تصور اینکه ورزشی مانند اتومبیلرانی به این اندازه صاحب محدودیت شود، رویای بسیار دور از دسترسی است. مردم به رانندگان سرعت به چشم قهرمانانی نگاه میکنند که هر لحظه در حال خطر کردن است. بنابراین عده کمی در عمل به سراغ آن میروند و بیشتر ترجیح میدهند که رقابت را تماشا کنند. در این میان، بهبود پخش مسابقات اهمیت خواهد داشت. نمایش مناسب و درگیر کردن بیننده تلویزیونی در مراسم روی سکو رفتن رانندگان، آنها را تبدیل به قهرمانان محبوب میکند. همین موضوع باعث میشود تا افراد برای حضور داشتن بر روی سکوها و دیدن مسابقات از نزدیک اقبال بیشتری نشان دهند. رانندهها نیز دوست دارند هنگام برنده شدن صدای تشویق تماشاگران را بشنوند. همین روند در مسابقاتی مانند فرمول یک توجه زیادی را به خود جلب میکند و دلیلش نیز شناخته شدن این مسابقات است؛ چیزی که با وجود بازاریابی ضعیف IndyCar به دست نیامده است. همین موضوع باعث میشود که اسپانسرهای خوبی هم به سراغ این مسابقات نیایند. عملکرد خودروهابسیاری از رانندگان این مسابقات میخواهند که دوباره خودروهای ۱۰۰۰ اسبی داشته باشند. ۲۰ سال پیش آنها سریعتر از این رانندگی میکردند. ۱۴ سال پیش این رانندگان رکورد مسیر بسته پیست را ثبت کردهاند. هیچ دلیلی وجود ندارد که این خودروهای با ایمنی بیشتر حتماً باید اسببخار کمتری داشته باشند و با سرعت کمتری حرکت کنند.
وقت جمعکردن سرمایهها برای IndyCar است. نسکار اعلام کرده که برای سال ۲۰۱۵ به دلایل ایمنی و بیمه از اسببخار خودروهای خود کم میکند. فرمول یک ظاهراً قصد دارد حرکت در جهت احترام به محیط زیست انجام دهد. در بالاتر از همه اینها، فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی جلوی نوآوریهای جدید را میگیرد. در نتیجه در مسابقاتی مانند نسکار و فرمول یک، خودروها نسبت به ۱۰ سال گذشته آهستهتر حرکت خواهند کرد. بنابراین حتماً چند سال آینده، سالهای حساسی برای IndyCar خواهد بود تا بتواند جایگاهی برای خود پیدا کند.
Carbonado Aventador
۱۱ مهر ۱۳۹۳از ایندی کار خوشم میاد!
پدر تمام ایندی کارهای دنیا میورا هست!
خدابیامرزه کسی رو که اول میورا و بعد از اون ایندی کار ها رو برای اولین بار درست کرد!!!!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳ولی من که میگم تا 10 سال آینده هم به محبوبیت فرمول1 نمیرسه مگه تو آمریکا…
فدراسیون جهانی فرمولا وان و اسپانسراش هم بیکار نمیشینن یکی بیاد بازارشونو کساد کنه مطمئنا قوانین تغییر میکنن
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳اصن قابل مقایسه نیستن
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳ماشینای باحالی داره
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳منم از نسکار خوشم میاد
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳نسکار ک اصن سلطانه
من
۱۲ مهر ۱۳۹۳ناسکار چیست؟
با ذکر مثال توضیح دهید(کلی ثواب)
امید
۱۱ مهر ۱۳۹۳می دونم بی ربطه ولی یه سوال داشتم
بالا ترین سن برای شروع تمرین و ورود به فرمول یک کی هست؟
4MATIC
۱۱ مهر ۱۳۹۳18سالگیه امیدجان بعدشم توایران مگه فرمول1 داریم؟؟
امید
۱۱ مهر ۱۳۹۳نه برای اطلاعات عمومی پرسیدم
ممون از پاسخت
ASTON MARTin
۱۲ مهر ۱۳۹۳کسی میدونه چطوری میشه برای مسابقات اتمبیل رانی ثبت نام کرد؟ (خارج از این خراب شده)
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۳۹۳با پراید می خواهی شرکت کنی؟!
حسين
۱۱ مهر ۱۳۹۳درود. دوستان ایندی کار و فرمول 1 و نسکار چه تفاوتهایی دارن دقیقا؟