درحالیکه فدراسیون اتوموبیلرانی (FIA) قصد داشت موتورهای اتوموبیلهای فرمول وان را به انواع چهار سیلندر توربو محدود کند، اما با مخالفت تیمها و مهندسین طراح این خودروها، ظاهراً به تصمیم عاقلانه تر محدودیت سیلندرها به ۶ عدد رسیده است. بنابراین موتورهای هشت سیلندر ۲.۴ لیتری فعلی به موتورهای ۱.۶ لیتری توربوشارژر تبدیل خواهند شد. و دور موتورها نیز از ۱۸ هزار دور در دقیقه به ۱۵ هزار دور محدود خواهد شد.
این اولین بار نیست که توربوشارژر به مسابقات فرمول ۱ وارد می شود. پیش از این موتورهای ۱۰۰۰ اسب بخاری توربو نیز در این مسابقات حاضر بوده اند اما پس از تصادف مرگبار آیرتون سنا و همچنین آلن پروست، استفاده از آنها ممنوع شده بود.
کاهش تعداد سیلندرها و دور موتور، تکنولوژی این خودروها را بیشتر به انواع خیابانی اسپرت شبیه خواهد نمود. ممکن است فشار طرفداران محیط زیست یا ژست طرفداری از کاهش مصرف سوخت در این تصمیم گیری موثر بوده باشد. اما آیا جذابیت مسابقات فرمول ۱ و خودروهای زوزه کش آن همچنان پابرجا خواهد بود؟
رضا
۱۴ مهر ۱۳۹۲راستیش فرمول 1 حالش به قدرت بالا و حجم بالاش بود و مخصوصا صداش
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴نه