بعد از یک مسابقه عجیب و پرتنش در دورهای پایانی در سیلورستون، راند دوم هم این توقع را ایجاد کرده بود که تا لحظات انتهایی مسابقه منتظر هیجان باشیم. این هفتادمین سالگرد مسابقات گرندپری فرمول یک نیز بود.
والتری بوتاس، این بار جلوتر از هم تیمی خود پول پوزیشن را به دست آورده بود و نیکو هالکنبرگ، راننده موقت تیم ریسینگ پوینت که جانشین سرجیو پرز کرونایی شده هم رده سوم را به دست آورده بود. البته این هفته ریسینگ پوینت با چالش اعتراض و شکایت سایر تیمها مخصوصاً رنو مواجه شده بود و سرانجام به علت کپی سیستم ترمز خودروی فصل قبل مرسدس، جریمه مالی و کسر ۱۵ امتیازی شد ولی رانندگان این تیم امتیازات خود را حفظ کردند.
استارت مسابقه با پیشتازی بوتاس همراه بود. در این بین فتل در رده دوازدهم کنترل خودروی خود را از دست داد و تا رده آخر سقوط کرد. طبق معمول این فصل دو راننده مرسدس و پشت سر آنها مکس ورشتاپن، امیدهای اول سکو بودند.
بعد از نخستین پیتاستاپ رانندههای مرسدس، این ورشتاپن بود که با استراتژی متفاوت، با تایرهای هارد خود تا دور ۲۷ در پیست باقی ماند و سریعترین دورها را هم زد. او بعد از خروج از پیتاستاپ پشت سر بوتاس وارد پیست شد اما خیلی سریع و به راحتی حریف خود را پشت سر گذاشت و به رده اول بازگشت. سرعت بسیار بالای ورشتاپن در این مسابقه باعث تعجب همه شده بود. البته مشکل مرسدس با تایرهای خود نیز مزید بر علت بود.
ورشتاپن اما چند دور بعد مجدداً به پیتاستاپ رفت و دوباره تایرهای هارد انداخت. بوتاس هم همزمان با او همین کار را کرد. اما مرسدس استراتژی همیلتون را تغییر داد و همیلتون را با وجود مشکل در تایرها همچنان در پیست نگاه داشت تا شاید بتواند با همان یک پیتاستاپ مسابقه را تمام کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد و همیلتون مجبور شد در دور ۴۲ تایرهای خود را تعویض کند. او ده دوری فرصت داشت تا با تایرهای تازهتر خود فاصله بالای ده ثانیهای خود با ورشتاپن را کاهش دهد. با این وجود ورشتاپن کنترل مسابقه را در دست داشت و با حفظ فاصله خود با رانندگان مرسدس، اولین پیروزی این فصل خود را در این مسابقه جشن گرفت.
در دو دور به پایان مسابقه، همیلتون توانست رتبه دوم را از بوتاس پس بگیرد. لکلرک هم چهارم شد. این اولین مسابقه این فصل بود که قهرمانی غیر مرسدسی داشت و این موضوع میتواند کمی چاشنی هیجان این مسابقات را افزون کند. فقط کاش فراری هم میتوانست در این هماوردی، به جمع مدعیان اضافه شود.
مکس همچنین با این نمایش فوقالعاده، بهترین راننده این مسابقه از دید بینندگان هم شناخته شد. لوئیس همیلتون هم امتیاز سریعترین دور را از آن خود کرد.
رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)
رتبه | نام راننده | ملیت | تیم | امتیاز |
---|---|---|---|---|
۱ | لوئیس همیلتون | بریتانیا | مرسدس | ۳۴۷ |
۲ | والتری بوتاس | فنلاند | مرسدس | ۲۲۳ |
۳ | مکس ورشتاپن | هلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۲۱۴ |
۴ | سرجیو پرز | مکزیک | ریسینگ پوینت | ۱۲۵ |
۵ | دنیل ریکاردو | استرالیا | رنو | ۱۱۹ |
۶ | کارلوس ساینز | اسپانیا | مکلارن-رنو | ۱۰۵ |
۷ | الکساندر آلبون | تایلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۱۰۵ |
۸ | چارلز لکلرک | موناکو | فراری | ۹۸ |
۹ | لندو نوریس | بریتانیا | مکلارن-رنو | ۹۷ |
۱۰ | پیر گسلی | فرانسه | آلفاتوری-هوندا | ۷۵ |
۱۱ | لنس استرول | کانادا | ریسینگ پوینت | ۷۵ |
۱۲ | استبان اکون | فرانسه | رنو | ۶۲ |
۱۳ | سباستین فتل | آلمان | فراری | ۳۳ |
۱۴ | دنیل کیات | روسیه | آلفاتوری-هوندا | ۳۲ |
۱۵ | نیکو هالکنبرگ | آلمان | ریسینگ پوینت (راننده ذخیره) | ۱۰ |
۱۶ | کیمی رایکونن | فنلاند | آلفارومئو | ۴ |
۱۷ | آنتونیو جیوویناتزی | ایتالیا | آلفا رومئو | ۴ |
۱۸ | جورج راسل | بریتانیا | ویلیامز-مرسدس | ۳ |
۱۹ | رومن گروژان | فرانسه | هاس-فراری | ۲ |
۲۰ | کوین مگنوسن | دانمارک | هاس-فراری | ۱ |
۲۱ | نیکولاس لطیفی | کانادا | ویلیامز-مرسدس | ۰ |
mohammad
۱۹ مرداد ۱۳۹۹آفرین. حقش بود البته با تفکر تیمش.
خیلی جذاب تر از مسابقه قبل
مزدا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹نگاه میکردم ردبول واقعا خوب کار میکرد واقعا با سبقت هاش حال میکردم
Ali Keyhani
۱۹ مرداد ۱۳۹۹مسابقه جذابی نبود حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی ای اتفاق نیوفتاد مرحله اول هم به جز دو دور آخر چیز خاصی نداشت گزارش بازی خیلی ضعف داشت این سری،اصلا هیچ هیجانی به مسابقه نداد با همه انتقاداتی که به علیرضا صباغ میشه ولی حداقل خیلی بهتر از گزارشگر امروز بود
درکل تبریک میگم به هواداران ورشتاپن،روز خوبی سپری کرد
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خدایی خیلی جذاب بود
این همیلتون چرا تایر عوض نمیکنه؟
اما این مسابقه واقعا جذاب تر از مسابقات قبلی بود
دوباره میگم خواهشا سیستم لایک و دیسلایک رو مثل قبل کنید
????????????????????????????????????????
spr00
۲۲ مرداد ۱۳۹۹مسخره کردی تازه سیستم لایک و دیس لایک با ی کلیک کار میکنه در صورتیکه قبلا صد بار کلیک میکردی تازه شاید کار میکرد
Babak
۱۹ مرداد ۱۳۹۹به طرفداران مکس تبریک میگم. ترکیب استراتژی خوب و راننده خوب میشه همین.
و برای فراری عزیزم هم متاسفم.
بالاخره صدای فتل در اومد از دست این تیم و این ماشین.
امیدوارم فتل و فراری هر دو به روزهای اوجشون برگردن.
رامین
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ورشتاپن واقعا راننده نترس و ریسک پذیریه. اگه ماشینش هم رده ماشین همیلتون بود رقابت فوق العاده ای می شد. فراریم که طبق معمول ای……
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۹البته اون صحنه که همیلتون با ۳۴۰ تا سرعت رفت برای سبقتگیری هم باحال بود(از لکرک)
Danial
۱۹ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم مشکل از ماشینای مرسدس بود یا تایرا تحمل فشار زیادو نداشتن؟
لاستیکای هارد بعد ده دور فشار نصفه نیمه هیچی ازشون نمونده بود فکر کنم یه دو دیگه میزد لاستیک میترکید.
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹چون قدرت و گشتاور ماشینای مرسدس زیاده
بخاطر همین باید زودتر تایر عوض کنن
اما از بحث مرسدس و ماشیناش جدا شیم سال قبل بهترین کارو ردبول کرد که از رنو جدا شد
موتورهای رنو نمیتونن خود رنو رو نجات بدن چه برسه به ردبول
همیلتون هم حماقت کرد باید لاستیک هاشو عوض میکرد
Danial
۲۰ مرداد ۱۳۹۹اخه مسابقه قبل همه تیما با لاستیک هارد تقریبا ۴۰ دور زدن
بنظرم خواستن مسابقه جذاب تر بشه لاستیکا رو یه درجه نرمتر کردن که گند زدن.
مصطفی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ماشین مرسدس قاتل لاستیک شده، 10 دور که با لاستیک میزنه انگار 30 دور لاستیک داره کار میکنه
اگه این مشکل درست نشه، میشه امیدوار بود مسابقات یکم جذاب تر بشه
Javad GT500
۱۹ مرداد ۱۳۹۹مسابقه خوبی بود هرچند بازم کسل کننده بود گزارشگر هم که انگار نون نخورده بود
همیلتون باید زودتر میرفت برای تعویض لاستیک از اون ورم بوتاس مسیرشو سد کرد یکی نبود بگه تو که بالاخره پشت همیلتون میفتی حداقل زودتر راه رو باز کن تا برسه به ورستپن حیف شد این دفعه استراتژی مرسدس کار رو خراب کرد ولی بازم عیب نداره بازم قهرمانی در راهه
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۹بوتاس پل داشت اوایل هم چندبار فستست لپ زد اما مشکل پیدا کرد
مهدی موتورز
۱۹ مرداد ۱۳۹۹یه سوال وضعیت استون مارتین توی مسابقات چجوریه؟
هی تو اینستاگرام پست میزاره
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۹سرعت و قدرت زیاد مرسدس داره بلای جونش میشه اگه مسابقات بعد هم لاستیک ها نرم باشند بدجور تو دردسر میوفته ،به نظرم لازم نبود مرسدس اینقدر خودرو ی خودشو قوی کنه بقیه تیما هنوز به حد ماشین پارسال مرسدس نرسیدن چه برسه به الان
ارشیاsvj
۱۹ مرداد ۱۳۹۹بی صبرانه منتظر سال اینده ام با تغیزراته متنوع و زیادش
از ماشینا بگیر تا محدودیت ها وقانون
خسته شدیم انقد اسم مرسدسو تو فرمدل یک شنیدیم
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۹قانون تایرها برای ۲۰۱۸ خوب بود
نمیدونم چرا هر فصل تایرها رو انگولک میکنن
میخواین پرفورمنس رو ببرین بالا ببرین اما شکل کلی رو هی عوض نکنین
ارش
۲۰ مرداد ۱۳۹۹موتور رد بول هونداست .