مسابقات امسال ۲۴ ساعته ی رولکس در دیتونا تحت تأثیر باران زیاد و هوای سرد غیرعادی بود؛ اما یک تازهوارد نیز به چشم میخورد: آکورا NSX GT3 که در لوای تیم مسابقهای میشائیل شانک معرفی شد. دو خودروی مسابقهای NSX در پیست مسابقهی بینالمللی دیتونا با شمارههای ۹۳ و ۸۶ حضور یافتند. ما یک هفتهای را با آکورا در فلوریدا بودیم و حقایق جالبی را دربارهی این خودروی مسابقهای فهمیدیم که هماکنون آنها را با شما در میان میگذاریم.
- همهچیز از تابستان امسال شروع شد
اگرچه که این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک سال پیش به نمایش درآمد اما میشائیل شانک گفته که تیم او از تابستان شروع به تست نمونههای اولیهی NSX GT3 کرده است. پس از بهبودهای صورت گرفته خودروها با کشتی به فرانسه فرستاده شدند زیرا باید توسط فیا تأیید میشدند. وقتیکه تأییدیهها از سوی فیا صادر شد تغییرات زیادی صورت نگرفت. شانک اشاره میکند تیمش زمان زیادی را با خودرو سپری نکرده زیرا NSX GT3 برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده و هر دقیقه تست حیاتی است.
- ۶۰ درصد نسخهی خیابانی
شانک میگوید که NSX GT3 حدود ۶۰ درصد مدل خیابانی است. بخش اعظم تغییرات در سیستم تعلیق و بدنه صورت گرفته تا آئرودینامیک خودرو بهبود یابد اما به خاطر حضور در بخش مسابقات GTD، لاستیکها باید از نوع کانتیننتال باشند و حداکثر سرعت خودروها نیز به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
- همان پیشرانه، سیستم چهارچرخ محرک نه!
پیشرانهی ۳.۵ لیتری این خودرو همان مشخصات طراحی مدل استاندارد خیابانی را دارد که از آن جمله میتوان به بلوک، سر سیلندرها، سوپاپها، میللنگ، پیستونها و سیستم روان کننده اشاره کرد؛ اما برخلاف NSX خیابانی، مدل مسابقهای از گیربکس ۶ سرعته سکونشئالی استفاده میکند که نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. در کلاس GTD نمیتوان از سیستم چهارچرخ محرک استفاده کرد.
- کامل کردن مسابقه اولویت شماره ۱
به خاطر اینکه NSX GT3 برای اولین بار در مسابقات شرکت میکرد، اولویت اول کامل کردن این مسابقهی استقامتی بوده است. پس از شروع مسابقه در ردههای هفتم و نهم، خودروی شمارهی ۸۶ در نهایت در رتبهی پنجم قرار گرفت اما خودروی شماره ۹۳ مجبور شد تا به علت آسیب بخش جلویی بدنه از مسابقات کنار بکشد.
جف سگال یکی از رانندگان خودروی شمارهی ۸۶ گفت: “به پایان رساندن مسابقه یک هدف بزرگ بود بنابراین قرار گرفتن در رتبهی پنجم و مسابقه در آبوهوای بارانی واقعاً باورنکردنی است.”
- کاترین لگ و خودروی شماره ۹۳
کاترین لگ با خودروی شماره ۹۳ در دیتونا مسابقه داد. او اولین رانندهی زنی است که سال پیش در مسابقات رولکس ۲۴ شرکت کرد و همچنین اولین زنی است که در سری مسابقات لمانز آمریکایی در سال ۲۰۱۳ شرکت کرده است. این رانندهی بریتانیایی در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ نیز حضور داشته است.
- بهای هر NSX GT3 حدود ۵۰۰ هزار دلار است
شانک گفت که این خودروی مسابقهای حدود ۵۰۰ هزار دلار میارزد. این قیمت بیش از دو برابر مجهزترین نسخهی خیابانی NSX است.
- غربیلک فرمان ۳۰ هزار دلاری
شانک همچنین گفت که غربیلک فرمان این خودرو حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. این غربیلک فرمان فیبر کربنی ۱۵ دکمه داشته و در بخش پشتی نیز یک پدال کلاچی قرار گرفته که بخشی از گیربکس ۶ سرعته سکونشئال است.
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵.
√ برای اولین حضور رتبه ی 5 بسیار خوب و قانع کنندست. ان شالله در سری بعد مسابقات 24 ساعته به رکورد های بهتری میرسن ، خیلی بهشون امیدوارم ، چون پر تلاشن و از یک ماشین بسیار دوست داشتنی و زیبا استفاده میکنن.
√ این خانم ، کاترین لگ هم کار بسیار شجاعانه ای کرده که به عنوان اولین زن در این مسابقات شرکت کرده ، مسابقات 24 ساعته استرس و فشار کاری بسیار زیادی دارن ، مثل اینکه به خاطر یه برخورد بخش جلویی خودرو آسیب دیده و نمیتونسته به حرکت خودش ادامه بده ، با این حال امیدوارم در تورنومنت های آینده هم شرکت کنه.
milad
۱۲ اسفند ۱۳۹۵آدم پولدار باشه / یه زن شجاع مثل کاترین لگ داشته باشه / یه ماشین رالی داکار داشته باشه / زنش هم همکار تو ماشین باشه واسه اطلاعات جاده / دیگه چی میخواد /// یدونه هم nsx تو گاراژ خونه اش باشه وسه تعطیلات آخر هفته ///// ای خدا این واقعا چیز زیادیه ؟
امیدوارم همه با کمک خدا به هرچی که میخوان برسن
موفق باشید