مسابقات

موناکو در تسخیر ژنرال‌های سرخ

فراری با چنان جدیتی مسابقه موناکو را آغاز کرد که کمتر کسی می‌توانست به پیروزی آن‌ها شک کند. کیمی رایکونن برخلاف انتظار توانست پل پوزیشن را از آن خود کرده و مسابقه را از خط نخست آغاز نماید. در پشت سر او، هم‌تیمی‌اش سباستین فتل که تا اینجای فصل در صدر جدول رانندگان قرار گرفته، استارت زد. رده سوم خط استارت را والتری بوتاس از مرسدس در اختیار گرفت. بدترین نتیجه تعیین خط را لوئیس همیلتون به دست آورد تا از جایگاه چهاردهم مسابقه را شروع کند.


مسابقه بدون اتفاق خاصی شروع شد. سرعت بسیار بالای فراری‌ها، فاصله دو راننده این تیم با بوتاس را افزایش می‌داد. وضعیت خاص پیست موناکو که درواقع خیابان‌های شهری است، باعث شده بود تا سبقت گرفتن خودروهایی که امسال عرض بیشتری نیز داشتند، مشکل‌تر شود. در چنین شرایطی استراتژی تیم‌ها و پیت استاپ ها از اهمیت دوچندانی برخوردارند.

اولین پیت استاپ رایکونن باعث شد تا او رتبه نخست خود را به‌راحتی تقدیم فتل کند و البته این نوعی استراتژی درون تیمی فراری به نظر می‌رسید. از سوی دیگر دنیل ریکاردو از پیت استاپ نخست به بعد خود را به جمع مدعیان وارد کرد و به‌خوبی در رتبه سوم قرار گرفت. جنسن باتن که در این مسابقه به‌جای فرناندو آلونسو پشت فرمان خودروی مک لارن او قرار گرفته بود، نتوانست معجزه‌ای کند و بازگشتی غمبار به مسابقات فرمول یک را تجربه کرد تا در نهایت در دور ۶۱ از مسابقه خارج شود. ورلاین در این دور در یکی از پیچ‌ها پس از برخورد به باتن چپ کرد و البته اتفاق خاصی برای او نیافتاد اما باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. اما این موضوع باعث تغییر وضعیت و رتبه رانندگان برتر نشد. خروج سیفتی کار باعث شد خودروها که دیگر کاملاً نزدیک هم شده بودند با رقابتی بسیار جذاب‌تر به ادامه مسابقه و دورهای آخر بپردازند. سرانجام فتل توانست قهرمانی این مسابقه را با اقتدار به دست آورد. این اولین بار بعد از سال ۲۰۰۱ بود که فراری در موناکو، روی سکوی اول می‌رفت. در روزی که هیچ سبقت هیجان‌انگیزی را نیز شاهد نبودیم، ساینز به اندازه نصف مسابقه، لوئیس همیلتون را پشت سر خود نگاه داشت. این یکی از معدود مسابقات این چند ساله اخیر بود که هیچ‌کدام از رانندگان مرسدس روی سکو نرفتند. در عوض فراری توانست فاصله امتیازی خود را با مرسدس افزایش داده و با امید بیشتری به قهرمانی به ادامه مسابقات بیاندیشد.


طبق معمول این چند هفته، صدا و سیمای ایران و شبکه ورزش نیز به‌جای پوشش این مسابقه پرطرفدار، به نمایش یک مسابقه پرش با اسب پرداخت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    دم سایت فرمول یک گرم که مارو از تماشای این مسابقه بی نصیب نذاشت.
    صدا و سیما رو که واقعا به خدا میسپاریم.
    مسابقه زیاد هیجان نداشت چون سبقت نداشت.ولی خوشحالم واسه فراری و وتل.
    به امید قهرمانی فراری…..

    1. noble

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      موافقم !
      عملکرد شبکه ی ورزش اصلا جالب نیست.
      برنده ی فرمول 1 1 که بنز باشه یا فراری یا حتی ردبول ریسینگ زیاد برام فرقی نمیکنه اما هنوز خیلی راه مونده و نمیشه حدس محکمی درباره ی قهرمانی فراری ، ردبول یا بنز زد.

      سباستین فتل ادامه دهنده ی راه مایکل شوماخر بزرگه و مثل هموطنش متخصص سبقت های جسورانه هست. حس میکنی بدنش با ماشین یکی میشه و تمام زوایای ماشین تحت کنترلشه .

      هر تیمی یک دوره ای در فرمول 1 داره ، ردبول ، فراری ، رنو همشون برای مدتی در اوج بودن و بعد جاشون رو واگذار کردن و برای مدتی به حاشیه رانده شدن ، به نظر من دوره ی در اوج بودن مرسدس در فرمول 1 امسال دیگه به پایان رسید ، ممکنه قهرمان بشه اما این قهرمانی مثل سال های گذشته دیگه محکم نیست و بسیارشکننده خواهد بود. واسه همین مرسدس اگر میخواد سال 2018 قهرمان بشه باید حسابی روی ماشیناش کار کنه.

      به نظر من برای مسابقه ای مثل فرمول 1 لوئیس همیلتون با 32 سال سن دیگه ” پا به سن گذاشته ” حساب میشه و از اون طرف سباستین فتل حدود 4 سال کوچکتره و بهتر عمل میکنه. به نظر من سن در فرمول 1 از فوتبال خیلی مهم تره.

      1. noble

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        یک نکته ی جالب هم که چند وقت پیش خوندم اینکه قرارداد وتل با فراری پنحمین قرارداد ورزشی بزرگ دنیاست !!! ( 240 میلیون دلار !!! )

        خیلیه ها ….!!!!

        1. Ahmad

          ۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          نه فکر نکنم .من قرداد همه راننده ها رو دیدم.قردادش خیلی زیاده ولی 150 میلیون دلاره واسه سه سال که میشه سالی 50 میلیون دلار.

        2. NOBLE

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          از درستی عدد مطمئنم
          حالا شاید جایی که ازش خوندیم اشتباه نوشته

      2. ferrari

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        تا حدودی موافقم اما از 2011 تا 2013 ردبول توسط برنی اکلستون حمایت میشد فراری و مردسد در این سالها اجازه نداشتن درطول فصل موتورهارو اپدیت کنن اما این اجازه به رنو داده شد و رنو هم مرتب موتور 2/4 لیتریشو تپدیت میکرد درمورد ایرودینامیک هم همینطور سال 2015 هم این اتفاق برای مرسدس افتاد و فیا به تیم ها اجازه داد کمتر از 50 درصد موتور سال2014 روبهبود ببخشن.تو این چند سال حق فراری ضایع شد. امیدوارم این فصل این تیم افسانه ای قهرمان بشه
        Forza Ferrari

  2. Fericuda

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به به فراری برگشته به سر جاش

  3. ایمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فرمول یک متعلق به فراری بوده ، هست و خواهد بود
    زنده باد اسبِ تک تازِ ایتالیایی

  4. Mohammadreza

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    اینطور که معلومه سلطه مرسدس روبه پایانه
    دم فراری گرم

  5. Mohammadreza

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    دوستان عزیز پدالی لطفا با sms زدن به شماره 3000091 یا سایت varzeshtv از شبکه ورزش تقاضا کنید مسابقات فرمول 1 رو پخش کنه.

    1. Reza

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (311 ديدگاه)

      من بعد از هر مسابقه این کارو میکنم. یه بار هم از دوستان اینجا خواستم همه اس ام اس بزنن تا ببینن که این مسابقات طرفدار و بیننده زیاد داره.

      البته من فکر کنم شبکه ترجیح میده مسابقه رو غیر زنده پخش کنه که اول سانسور هارو انجام بده و بعد با خیال راحت پخش کنه.
      نکته مثبتش اینه که دیگه مثل مسابقه زنده همش پرش تصویر و قطع شدن ناگهانی نیست…
      نکته منفیش هم اینه که هیجان مسابقه ازبین میره و خود گزارشگر هم چون نتیجه رو میدونه دیگه هیجانی نداره!

  6. ferrari

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    SF70H بی نظیره
    Forza Ferrari

  7. بهزاد

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    این نودمین یک و دو تیم فراری در تاریخ مسابقات فرمول یکش بود و پس از سالها قهرمان موناکو شد.
    دیروز در تایم گیری همیلتون کمی عصبی عمل میکرد و هر بار در یکی از سکتورها دچار اشتباه میشد و نتونست جزو ده نفر قرار بگیره.
    اگر ردبول بتونه در مسابقات بعدی روند رو به رشدی داشته باشه هیجان بالاتر خواهد رفت.

  8. Meysam..Laferrari

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ای جان!
    سباستین امسال تا اینجا به اندازه ی کل دو سال گذشته برنده شده و این یک دلیل مشخش داره!
    مسابقه ی آنچنان پرهیچانی نبود اما راننده های فراری بی نقص روندن
    اگه اون همه سیفتی کار در کار نمی بود قطعا سباستین با اختلاف 25-30 ثانیه ای برنده میشد.
    کانادا قطعا هیجان بیشتری خواهد داشت و به امید موفقیت فرراری در گراندپری بعدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا