مسابقه امسال نسکار در «دیتونا» به گرفتن عکس در لحظه پایانی یا در اصطلاح “photo finish” معنایی دیگر بخشید. عبارت «نزدیکترین رقابت ۵۰۰ تاکنون» که توسط یکی از گزارشگران برای این مسابقه به کار برده شد، در ابتدا به نظر غلوآمیز میرسید، ولی بعداً مشخص گردید که این نزدیکترین فاصله برنده در تاریخ ۵۸ ساله دیتونا ۵۰۰ و از زمان الکترونیکیشدن نتایج از سال ۱۹۹۳ بوده است.
تنها ۱۰ هزارم ثانیه باعث شد تا مارتین تورکس جونیور (Martin Turex Jr.) در پشتسر دِنی هملین (Denny Hamlin)، همتیمیاش قرار گیرد. در همین حال، «هملین» خودش میگوید که در ابتدا به عنوان «جادهصافکن» برای مت کنسث (Matt Kenseth) در مسابقه شرکت داشته و جلوی پیشتازی شورولت کوین هارویک (Kevin Harvick) را گرفته است. وی در این زمینه اشاره میکند:
میتوانم به شما اطمینان بدهم که برنامه من برای جلوگیری از سبقتگرفتن خودروی شماره ۴ (هارویک) از سه خودروی دیگر بود.
یا حداقل، برنامه اولیه چنین چیزی بوده است. در عین حال که «هاوریک» سعی داشت به خودروی «هملین» ضربه بزند، باعث شد تا راننده تویوتا به جایگاه اول هدایت شود. آنچه در ادامه برای «هملین» اتفاق افتاد، یکی از اتفاقات تاریخی دیتونا ۵۰۰ بود. «هملین» در این رابطه میگوید:
من فقط مسیر را دنبال کردم و در نهایت ما به پیروزی رسیدیم.
شروین
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اگه لحظه ایی که دنی هملین ناخواسته ماشینش به مت کن سث که نفر اول بود نزدیک نمیشد و کن سث هم نمیکشید کنار تصادف شدیدی میشد. کن سث کشید کنار که تصادف نشه اما متاسفانه اول هم نشد.
شروین
۱۲ اسفند ۱۳۹۴جالبیشم اینه طبق گفته گزارشگر اگه تصادف میشد چون دور آخر بود نفرات به همون ترتیب برنده اعلام میشدن و کن سث میشد اول. خیلی مردونگی کرد که کشید کنار
ali a.j.g
۱۲ اسفند ۱۳۹۴سلام شروین جان خوبی ؟ خیلی خوشحالم که کامنت های جنابعالی رو میبینم
امیدوارم از این به بعد بیشتر کامنت بزاری
moein
۱۲ اسفند ۱۳۹۴کاش یه مسابقه با این رده خودرویی هم تو ایران برگذار شه
بهنام طیبی
۱۲ اسفند ۱۳۹۴این جور خودروها سواربشی استرس میگیری.
دراگسترها و این مسابقات واقعا اسفالت میکنه
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴بله، خوب شد کشید کنار.