باز هم دو راننده تیم مرسدس بنز مقامهای نخست یک مسابقه جایزه بزرگ دیگر را بین خود تقسیم کردند. رزبرگ و لوئیس همیلتون در یک نمایش بینقص، همانطور که مسابقه را از خط اول و دوم آغاز کرده بودند، به پایان رساندند.
این مسابقه یکی از شانسهای تیم ردبول برای کاهش فاصله با بنز بود زیرا در خیابانهای موناکو، تفاوت قدرت خودروها چندان مطرح نیست. با این وجود دانیل ریکاردو جایگاه سوم را به دست آورد. فرناندو آلونسو از تیم فراری هم در جای چهارم قرار گرفت.
بدین ترتیب، جدول امتیازات فصل نیز دستخوش چند تغییر شد و رزبرگ دوباره به صدر جدول بازگشت. فاصله تیم مرسدس بنز نیز با ردبول به ۴۱ امتیاز رسیده است. اما هنوز نمیتوان این تیم را از پیش برنده مسابقات فصل دانست.
مسابقه بعدی، دو هفته دیگر در کانادا برگزار خواهد شد.
می ۲۵ – موناکو – 78 دور – 162 مایل
Leaderboard | Start | +/- | |
Ehsan
۴ خرداد ۱۳۹۳در مورد رنگهای روی لاستیک ها :
در فرمول یک برای شرایط مختلف آب و هوایی تایرهای مختلفی وجود دارد. گاهی اوقات تغییر شرایط جوی سبب می شود که رانندگان مجبور شوند استراتژی رفتن به پیت را تغییر دهند تا بتوانند با تایر مناسب به ادامه مسابقه بپردازند.
تایرها از لحاظ چسبندگی و دوام با یکدیگر تفاوت دارند و در سال ۲۰۱۳ به شش دسته سخت (حلقه نارنجی در بغل تایر)، متوسط (حلقه سفید)، نرم (حلقه زرد)، بسیار نرم (حلقه قرمز)، بارندگی بدون وجود آب در سطح پیست (حلقه سبز) و بارندگی کامل (حلقه آبی) تقسیم می شوند. چهار نوع اول مربوط به شرایط خشک هستند و هر چه تایری سختتر باشد کمترین چسبندگی و بیشترین دوام را دارد.
Sadjad97
۴ خرداد ۱۳۹۳جالب بود.
sadegh
۴ خرداد ۱۳۹۳مرسی داداش، اطلاعات جالبی بودن
Ehsan
۴ خرداد ۱۳۹۳خواهش میکنم دوستان عزیز لطف دارید
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۳دوستان عزیزی که انلاین دیدن یا کلا از شبکه های ماهواره ای دیدن
خواهشا ادرس اون سایت یا اسم اون شبکه رو بگن .من خیلی وقته دوسدارم ببینم ولی نمیتونم؟؟؟؟
زمان برگزاری مسابقه ها ساعت چنده مثال دو هفته دیگه کانادا ساعت چند برگزار میشه؟
ممنون میشم کسی از عزیزان توضیح بده
Mohammad XX
۵ خرداد ۱۳۹۳سایت sportlemon.tv میتونی آنلاین ببینی.
تقویم کامل مسابقات رو هم توی سایت رسمی فرمول یک میتونی ببینی. هم میتونی بری سایت f1fans.ir . خیلی سایت خوبیه. اخبار و حواشی مسابقات رو هم منعکس می کنه
Ehsan
۵ خرداد ۱۳۹۳سپاس محمد جان
NASSY
۵ خرداد ۱۳۹۳مرسی احسان
اطلاعات کامل و جالبی بود
حمادي
۴ خرداد ۱۳۹۳توقع داشتم
Masoud AMG
۴ خرداد ۱۳۹۳سلام
پیست موناکو(مونت کارلو) یکی از مشکل ترین پیستهاست و سال 1977 فقط چهار نفر ازمسابقه دهندگان توانستند مسابقه را به اتمام برسانند. در این مسابقات که در خیابانهای مونت کارلو انجام می شوند، خلاء ایجاد شده در زیر ماشین می تواند در های فاضلاب را از جا بکند به همین خاطر تمام این درهابرای مدت مسابقه جوش داده می شوند که باز نشوند.
موتور های A M G + مهندسی مرسدس یعنی همین..
Mohammad XX
۴ خرداد ۱۳۹۳۸ نفر از راننده ها نتونستن مسایقه رو تموم کنن.
بیانکی خیلی خوب بود و بالاخزه برای ماراشا امتیاز اورد.
فقط من فلسفه اون پیت استاپ دوم رایکونن رو درک نکردم. وقتی تو جایگاه سوم بود بردنش پیت. در حالی که لاستیک هاش تازه عوض شده بودن. با این کار چندین رده عقب افتاد. توی این پیست هم که سبقت گیری خیلی سخته. الکی به فنا رفت. اواخر مسابقه هم یه اشتباه کرد و موقع سبقت گیری یه برخورد کوچیک با دیواره پیست داشت.
توی کانادا که مسیرهای مستقیم زیاد داره فراری خیلی عقب می افته. خدا کنه مثل بحرین نشه!
Ehsan
۴ خرداد ۱۳۹۳چی شد فتل چهارم شروع کرد ولی بیستم شد ؟
Mohammad XX
۴ خرداد ۱۳۹۳فتل ماشینش مشکل پیدا کرد.
داشتم آنلاین می دیدم اون دقیقه قطع شد نفهمیدم چه اتفاقی براش افتاد که رفت پیت. بعد توی دور بعد بهش پیغام دادن که retire کنه
Mohammad XX
۴ خرداد ۱۳۹۳فلسفه ش رو درک کردم!
توی سایت فراری نوشته که رایکونن به خاطر برخورد با مکس چیلتون مجبور شد دوباره لاستیکش رو عوض کنه.
داشتم آنلاین بازی رو میدیدم، سرعت نتم پایینه هر از گاهی قطع و وصل میشد.
خدا بگم چکار کنه شبکه ورزش رو که پخش نکرد
امید
۴ خرداد ۱۳۹۳بنز و دیگر هیچ
gheysar
۴ خرداد ۱۳۹۳سلام
فرمول 1 بهترین ورزش اتوموبیل رانی هست در دنیا. البته بعدش رالی و رالی داکار جایگاه بعدی رو دارن. از نظر من.
یه خبر هیچ وقت نمی تونید یه ماشین فرمول یک رو برونید ولی حالا میشه به وسیله ای ماشینی به نام bac mono که قیمتش یکم گرونه ولی خیلی خیلی سریع به طوری که تو پیست top gear انگلیس به تندی پاگانی هویرا رفت یعنی سریعترین ماشین توی پیست شون .
z
۵ خرداد ۱۳۹۳bac mono شاسیش کاملا با فرمول یک فرق می کنه اریل اتم هم همین طور
بعد ناسکار اینجا کشکه
gheysar
۶ خرداد ۱۳۹۳سلام
ناسکار از کشک هم کشک تر
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۳مثل این چند سال اخیر قهرمان رو ماشین معلوم میکنه نه راننده
وگرنه چطور فتل افسانه ای 3فصل اخیر به این حال و روز می افته؟
pouya
۵ خرداد ۱۳۹۳خیلی از جنسن باتن خوشم میتد و میدونم یه روزی قهرمان میشه خیلی سختکوشه
ژیار
۵ خرداد ۱۳۹۳یادمه تو یکی از قسمتهای تخته گاز جرمی لوییس همیلتون رو از اینکه به تیم مرسدس پیوسته سرزنش میکرد و ماشینهای مرسدس رو مسخره میکرد. اما با این نتایج مرسدس و همیلتون بد جور ضایعش کردن. در انتها قهرمانی ریال مادرید کبیر رو تبریک میگم
مک میسل
۵ خرداد ۱۳۹۳مرسدس یعنی همین……راستی فتل چرا اینجوری شده؟؟؟؟؟نکنه مرسدس یه ورد جادوگری خونده که فتل نتونه گاز بده.هرکی میدونه به من بگه.
ای بگم خدا چیکارت کنه شبکه ورزش………..پخش نکرد مسابقاتو
رضا
۶ خرداد ۱۳۹۳tفتل چیزیش نیست
ماشینش یه چیزیش هست!
هم.نجوری که تو این چندسال همه رو میبرد حالا باید ببینه همیلتون همون بلا رو سرش میاره
Hadi
۹ خرداد ۱۳۹۳قبول دارین فرمول 1 دیگه جذابیت سابقو نداره