مرسدس بنزمسابقات

گسترش همکاری‌های ویلیامز و مرسدس در فرمول 1

تیم فرمول ۱ ویلیامز ریسینگ همکاری فنی خود با مرسدس-ای ام جی پتروناس را گسترش خواهد داد. این همکاری شامل پشتیبانی برخی قطعات قابل‌انتقال بوده و از فصل ۲۰۲۲ مسابقات شروع خواهد شد.

ویلیامز قبلاً و زمانی که عصر پیشرانه‌های هیبریدی در سال ۲۰۱۴ شروع شد با مرسدس همکاری داشته و از پیشرانه‌های این خودروساز استفاده کرده است. این تیم همچنین در سال ۲۰۲۲ از گیربکس‌ها و قطعات هیدرولیک مرسدس استفاده خواهد کرد، چیزی که در همکاری فنی تیم هاس و فراری نیز دیده می‌شود.

این همکاری می‌تواند منجر به بازگشت قدرتمند ویلیامز به مسابقات شود جایی که هاس به خاطر استفاده از قوای محرکه فراری عملکرد خوبی را بر جای گذاشته است.

مدیر تیم ویلیامز گفته است:

از دیدن اینکه همکاری عالی ما با مرسدس به فراتر از تأمین پیشرانه‌ها رسیده بسیار خوشحال هستم. ویلیامز تیمی مستقل است اما فرمول ۱ همیشه در حال تکامل بوده و به عنوان یک تیم باید واکنش سریعی داشته باشیم تا بتوانیم تیم را در بهترین و رقابتی‌ترین موقعیت نگه داریم. این توافق بلندمدت با مرسدس قدم مثبتی بوده و بخشی از برنامه استراتژیک ما به سوی آینده را تشکیل می‌دهد.

در ماه آگوست بود که شرکت سرمایه‌گذاری دوریلتون کپیتال آمریکا ویلیامز را خرید.

توتو ولف مدیر تیم مرسدس نیز گفته است:

خوشحالیم که با این توافق جدید همکاری فنی ما با ویلیامز گسترش یافته است. تصمیم منطقی برای ویلیامز ادامه همکاری با ماست زیرا که از سال ۲۰۱۴ تاکنون از پیشرانه‌های ما استفاده می‌کنند. از نظر اقتصادی نیز پشتیبانی از تیم‌های دیگر تصمیمی منطقی برای ماست. این پروژه‌ای است که مدت‌ها روی آن بحث شده و خوشحالم که حالا ثمره آن گفت‌وگوها را می‌بینم.

قرارداد جورج راسل با تیم ویلیامز در پایان فصل آینده پایان خواهد یافت و باید منتظر ماند و دید چه کسی برای تیم ارتقا یافته ویلیامز در سال ۲۰۲۲ مسابقه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Aran Milan

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    واقعا تو فرمول یک نقش راننده هر روز کمرنگتر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۱۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      چون داره مرسدس همیشه می بره ؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. 917

        ۱۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (311 ديدگاه)

        خیر چون عملکرد راسل 3 امتیازی با همیلتون 350 امتیازی پشت ماشین یکسان، تقریبا برابره. همیلتون راننده خیلی خوب و با اخلاقیه و توانایی های راسل هم که معلومه ولی به دلیل تفاوت فاحش ماشینا مسابقات بین نفر اول تا سوم خیلی کسل کننده شده و کل هیجان فصل قبل برای کسب مقام 4 تا 10 بود، امیدوارم ویلیامز ماشین بهتری در اختیار راسل بزاره تا با توانایی هاش مسابقه های هیجان انگیزتری ببینیم تو این فصل

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۱۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          یعنی می خوای بگی کسی که یه سال اومده فرمول یک با کسی که یه دهه تجربه داره تو یه سطحن ؟؟ راجب شوماخر همینو میگی؟ آخه اونم بهترین ماشین زمان خودشو داشت.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. akrh78

          ۱۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          همه حرفاتون درسته بجز قسمتی که گفتی با اخلاقه، این بشر بیفته تو رقابت کثیفتر از خودش نیست، همین که ببینه ماشینش خوبه و کسی رقیبش نیست فاز رفاقت برمیداره
          راسل با یه مسابقه کاری کرده که دیگه مرسدس هرچی همیلتون بخواد رو بهش نده یه جورایی چشمشون رو باز کرد
          راسل که دستمزدش 1 میلیونه ?

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. akrh78

        ۱۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        جواب کامنت دومتون رو میدم اقا رامین
        راسل خودش رو نشون داد تو همون یه مسابقه، خیلی هم اوضاع بر وفق مرادش نبود از سختی جا شدن توی کاکپیت تا بلاهایی که توی مسابقه سرش اومد
        برگردیم عقب سالهای اول دهه قبل رقابت بین فتل و الونسو بود (سال 2010 مسابقه اخر 4 راننده شانس قهرمانی داشتن)
        دوره شوماخر همیشه رقابت بوده، شوماخر چند قهرمانی رو به هکینن ویلنوو و الونسو باخت اونم خیلی نزدیک
        الان چی؟ مرسدس که دو برابر تیم دوم امتیاز میاره، همیلتون هم حتی هم تیمیش هم رقیبش نیست، بوتاس به زور داره دومی میاره اگه مکس اینهمه بدشانسی نمیاورد دوم بود قطعا
        بوتاس بعد 4 سال که تو ماشین مرسدسه توی صخیر تحقیر شد، تحقیر کمترین واژه ایه که میشه بکار برد براش
        تمرین ها رو که باخت به راسل، تعیین خط رو میلی متری جلو بود، استارت که رده داد، اشتباهم کم نداشت تو مسابقه، بازم راسل با یه پیت اضافه ازش سبقت گرفت
        همین راسل که میگی یه ساله اومده فرمول یک، البته دو سال، اگه یه فصل توی مرسدس باشه دامیننت میشه، اون یه فصلم صرفا جهت اشنایی با تیم و ماشین
        در نهایت، کاش همیلتون و راسل همتیمی میشدن

        1. R@m!n

          ۱۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          راستش این کامنتت جواب حرفم نبود. من پرسیدم که یه راننده تازه کارو با پر افتخارترین راننده فرمول 1 مقایسه می کنی ؟ یعنی همیلتون فقط بخاطر ماشین بهتر برده. ثبات عملکرد، کم اشتباهی، جسارت، انگیزه، توانایی اینا همه کشکه چون ماشین بهتر داشته برده ؟ البته می دونم خیلیا فن فرارین خارج از منطق بحث می کنن و تنفر دارن از همیلتون ولی حقیقتو نمیشه عوض کرد. در ضمن نه شوماخر نه همیلتون نه هیچ کسه دیگه ای در حد اندازه سنا نیست و نخواهد بود. فیلمای مسابقشو بببینی بد نیست کسی که تو بارون تایمی میزد بقیه رو آسفالت خشک نمی زدن. با گیربکس خراب قهرمان میشد و …. . سنا خدای فرمول یکه.

      3. akrh78

        ۱۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        نمیدونم چرا نمیشه زیر کامنت اخرت پاسخ داد مجبورم اینجا بنویسم
        اولا چه ربطی به سنا داشت، ما هم سنا رو میشناسیم مسابقاتشم دیدیم تحسینشم میکنیم ولی کجای بحث ما بود؟
        دوما گفته من فراری فنم؟ توی پروفایل من اثری از فراری هست؟ اتفاقا من از اسکودریا فراری متنفرم
        سوما شما داری از شوماخر و ماشین برتر حرف میزنی منم برات یکم از گذشته گفتم که بدونی کی توی رقابت قهرمانی اورده و اگه رقیب نداشت چندتا قهرمانی میتونست داشته باشه، کی پیچ اول رو گرفته رفته جلو
        شوماخر رفت فراری 5 سال زحمت کشید یه تیم رو ساخت و با اون قهرمان شد
        همیلتون از راه رسید تو مرسدس لقمه اماده ماشین دامیننت گاز داد قهرمان شد
        جالبه همون تیم مرسدس رو هم شوماخر ساخت و کشید بالا
        نگو نه که به اطلاعات و تعصبت شک میکنم
        گفتی ثبات جسارت انگیزه و …. وقتی رقیب نداری فشاری روت نیست اشتباه نمیکنی، وقتی ماشینت یک ثانیه سریعتر از بقیس اگه یه جایی روی لیمیت هم نبودی باز سریعتری پس ریسک نمیکنی که خطا داشته باشی
        همیلتون رو وقتی توی رقابته، وقتی تیمش خراب میکنه، وقتی اول نیست، اون موقع ها بشناس، رادیو هاشو گوش کن، مصاحبه هاشو بخون. رقیبش که هیچی، تیمش رو هم تخریب میکنه
        #crymilton

        1. R@m!n

          ۱۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          یه جوری میگی آدم فک می کنه پشت ماشین مرسدس آدم معمولیم بشینه قهرمان میشه. اتفاقا همیشه روش فشار هست که قهرمان شه بهترین عملکردو داشته باشه. راجب سنام گفتم که یه عده شوماخر واسشون خداس. قبول دارم جزو بهترینای تاریخه اما دیگه یه عده خیلی متعصبن و همیلتونم شده خار چشمشون. من نمی دونم این همه تنفر از همیلتون چیه ؟؟ تو مصاحبهاشم ندیدم به کسی توهین راجب مکالمه رادیویی تو مسابقاتم طبیعی فشار و حساسیت بالاس آدم اعصاب نمی مونه خیلی راننده های دیگم اینوطورین. از همیلتون بدت میاد یه چیزه دیگس

    2. Ahmedreza2002

      ۱۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اوکیه
      میتونی موتو جی پی ببینین و حتی موتو 2 و 3
      اونجا هنوز خیلی نقش راکب زیاده

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. Benz

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    توی فرمول ۱ مرسدس و توی موتو جی پی سوزوکی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. akrh78

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    گذشت اون دوره که فرانک ویلیامز تو یه کارگاه کوچیک ماشین میساخت قهرمان جهان میشد
    خانواده ویلیامز همه این سالها تا حد امکان همچیشون رو مستقل میساختن ولی مالکای جدید راه خودشون رو میرن
    همین که حداقل اسم ویلیامز همچنان توی فرمول یکه هم خوبه

  4. Mf1

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    نتیجه میگیرن هر راننده ی که قهرمان بشه لقمه آماده بهش دادن. بهش گفتن تو هم فحش دادن بلدی هم گاز دادن پس این لقمه بگیر قهرمان شو
    کلا مشکل همیلتون اینه که انگلیسیه اگه آلمانی یا ایتالیای بود پدر F1 تو ایران میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا