دور دوم مسابقات فرمول یک در پیست سپانگ مالزی همچنان با پیشتازی تیم مرسدس بنز و البته در کنار آن تیم مک لارن که از قوای مرسدس استفاده می کند، به پایان رسید. لوئیز همیلتون که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود توانست پیشتازی خود را به خوبی حفظ کند و بدون مشکل خاصی قهرمان شود. او این پیروزی را به بازماندگان هواپیمای ناپدید شده بوئینگ مالزی تقدیم کرد.
Lewis Hamilton در پشت سر او نیکو رزبرگ، هم تیمی اش، قرار گرفت که دو هفته پیش در استرالیا به مقام اول دست یافته بود. بدین ترتیب تیم مرسدس AMG پتروناس به خوبی توانست با این امتیازات، صدر جدول امتیازات فصل را از آن خود کند. Formula1 Malaysian Grand-Prix 2014 همیلتون با ۲۵ امتیازی که بدست آورد در جدول امتیازات در پشت سر رزبرگ ۴۳ امتیازی قرار گرفت اما سایه فرناندو آلونسو از تیم فراری با ۲۴ امتیاز را در پشت سر خود احساس می کند. آلونسو در این مسابقه چهارم شد و کیمی رایکونن، هم تیمی او نیز دوازدهم شد.
Hulkneberg spent much of the grand prix chasing Alonso
Alonso checks out Vettel’s RB10 in parc ferme
تیم مک لارن-مرسدس هم با یک مقام ششم توسط جنسن باتن و یک مقام نهم توسط کوین مگنسن با ۴۳ امتیاز در پشت سر مرسدس و رده دوم جدول امتیازات تیمها قرار دارد. Hamilton, Rosberg and Vettel on the podium ردبول خوش شانس بود که سباستین فتل، اولین امتیازات این فصل این تیم را توانست به دست آورد. فتل ۱۵ امتیاز ردبول را به تنهایی و با کسب مقام سومی این مسابقه، دشت کرد. حالا شاید امیدها برای خیزش دوباره قهرمان فصلهای متوالی و رکوردهای بی شمار دوباره زنده شود. Vettel claimed his first podium result of the season دنی ریکاردو هم با وجود نمایش مناسب که او را لایق صندلی مارک وبر نشان داد، پس از جریمه و از دست دادن مقام دومی در استرالیا، این بار هم با بد شانسی های دیگری در پیت استاپ و هنگام مسابقه روبرو شد از جمله عدم اتصال کامل چرخ در هنگان تعویض و افتادگی پایه اسپویلر جلو در اواخر مسابقه که نهایتا او را از مقام چهارمی و حتی ادامه مسابقه باز داشت و بدتر اینکه جریمه ای نیز برای مسابقه بعدی او نیز در نظر گرفته شد!
Ricciardo back in the pits after RBR botched his 2nd stop
Ricciardo then had to pit for a new front wing
مسابقه بعدی در هفته آینده در بحرین برگزار خواهد شد. جایی که در دو سال گذشته با حواشی سیاسی و اعتراضات مردمی و بین المللی همچنان توانسته با لابی های خود با برنی اکلستون، مدیر مسابقات فرمول یک، در برنامه مسابقات باقی بماند. Formula1 Malaysian Grand-Prix 2014 Results
امسال هم مثل سالهای اخیر رقابت تک قطبی خواهد بود و شرایط برای تیم مرسدس در وضعیت عالی قرار داره و به نظر نمیرسه تیم های دیگه حرفی برای گفتن داشته باشند.
سلام میلاد جان از نظر تیمی که چند سال پیش یه مدت تویوتا تو مسابقات شرکت میکرد(تقریبا ۷ سال) که البته زیاد موفق نبود و بهترین مقام تیمی ای که بدست اوورد چهارمی بود تو سال ۲۰۰۵. قبلا هم هوندا با مکلارن همکاری داشته. از نظر راننده هم ژاپن راننده فرمول ۱ موفقی نداشته ولی تو مسابقات موتورسواری دست همه رو بستن!
متاسفانه حق با شماست اگه ژاپن و امریکا (ردبول که ساندیسه!) هم بودن خیلی خوب بود یا گروه معظم فولکس واگن با یکی از برندهاش مثلا پورشه آئودی یا لامبورگینی!!!!! ولی واقعا از ردبول خسته شدیم دیگه امیدوارم مرسدس تک قطب نشه
واقعا دلم میخواد برای daniel riciardo گریه کنم…. در عین نمایش و عملکرد عالی خیلی بد شانسی میاره… انگار کوک پیت دوم ردبول طلسم شده قبلا webber حالا هم riciardo!!!!
ماهان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳زنده باد مرسدس
علیرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳امیدوارم امسال همیلتون قهرمانی رو با مرسدس جشن بگیره
بهزاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۳امسال هم مثل سالهای اخیر رقابت تک قطبی خواهد بود و شرایط برای تیم مرسدس در وضعیت عالی قرار داره و به نظر نمیرسه تیم های دیگه حرفی برای گفتن داشته باشند.
مصطفی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳4-3سال دیگه مرسدس هم مثل ردبول میاد پایین!!!اما منم با ماهان موافقم؛زنده باد مرسدس
saeed
۱۱ فروردین ۱۳۹۳من با مصطفی مخالفم چون فتل جوونه و هنوز شانس قهرمان شدنش زیاده اون هنوز 3 سال از همیلتون جوون تره.من میگم 2014 اون قهرمانه.
مصطفی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳چه ربطی به جوونی یا پیری داره؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
ژاپن حرفی برای گفتن در این شاخه نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد شما جواب بده .
Mohammad XX
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام میلاد جان
از نظر تیمی که چند سال پیش یه مدت تویوتا تو مسابقات شرکت میکرد(تقریبا ۷ سال) که البته زیاد موفق نبود و بهترین مقام تیمی ای که بدست اوورد چهارمی بود تو سال ۲۰۰۵. قبلا هم هوندا با مکلارن همکاری داشته.
از نظر راننده هم ژاپن راننده فرمول ۱ موفقی نداشته
ولی تو مسابقات موتورسواری دست همه رو بستن!
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳متاسفانه حق با شماست
اگه ژاپن و امریکا (ردبول که ساندیسه!) هم بودن خیلی خوب بود
یا گروه معظم فولکس واگن با یکی از برندهاش مثلا پورشه آئودی یا لامبورگینی!!!!!
ولی واقعا از ردبول خسته شدیم دیگه امیدوارم مرسدس تک قطب نشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
بله محمد و رضا جان . دقیقن حق با شماست .
موتور فقط ژاپن .
بهروز
۱۵ فروردین ۱۳۹۳واقعا دلم میخواد برای daniel riciardo گریه کنم….
در عین نمایش و عملکرد عالی خیلی بد شانسی میاره… انگار کوک پیت دوم ردبول طلسم شده قبلا webber حالا هم riciardo!!!!