راند هشتم از رقابتهای موتور سواری موتو جی پی(MotoGP) با قهرمانی تیم رپسول هوندا به پایان رسید. در دور نهایی رقابتهای موتور سواری آلمان در رده موتو جی پی که در پیست ساخسن رینگ (Sachsenring) برگزار شد، دنی پدروسا با موتورسیکلت هوندا و با کسب زمان ۴۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه و ۳۹۶ هزارم ثانیه به مقام نخست رسید.
پدروسا پس از کسب عنوان قهرمانی این بخش در کنفرانسی خبری گفت: سرانجام به مقام قهرمانی رسیدم و از این موضوع خیلی خوشحالم زیرا کسب این عنوان قهرمانی پس از آن تحقق یافت که در مسابقات پیشین مقامی بهتر از دومی و سومی را کسب نکرده بودم و به همین خاطر در پوست خود نمی گنجم و نمی توانم احساسم را برایتان توصیف کنم.
پس از پدروسا،خورخه لورنزو و آندریا دوی زیوسو هر دو از تیم یاماها به ترتیب رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در جریان برگزاری دور آخر این مرحله کیسی استونر هم تیمی پدروسا از تیم هوندا دچار حادثه شد و از دور رقابتها کنار رفت.
در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتورسواری در رده موتوجی پی هم در حال حاضر خورخه لورنزو از تیم یاماها با کسب ۱۶۰ امتیاز همچنان پیشتاز است و پس از وی دنی پدروسا با ۱۴۶ امتیاز و کیسی استونر با ۱۴۰ امتیاز هر دو از تیم هوندا به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.
در دور نهایی رقابتهای موتورسواری در رده موتو تو (Moto2) هم مارک مارکز آلمانی از تیم CatalunyaCaixa Repsol با کسب زمان ۴۱ دقیقه و۳۲ ثانیه و۴۶۷ هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی میکا کالیو از تیم کالکس و آلکس دی آنجلیس از تیم سوتر به ترتیب عناوین بعدی را کسب کردند.
در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتورسواری رده موتو تو در حال حاضر مارک مارکز از تیم سوتر با کسب یکصد و پنجاه و دو امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی پل اسپارگارو از تیم کالکس با یکصد و نه امتیاز و توماس لوثی از تیم سوتر با یکصد و هفت امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.
در دور نهایی رقابتهای رده موتو تری (Moto3) هم ساندرو کورتیسی از تیم KTM با کسب زمان ۴۵ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۶۸ هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی آلکسیس ماسبو از تیم هوندا و لوئیس سالوم از تیم کالکس به ترتیب در رده های بعدی جای گرفتند.
در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتور سواری رده موتو تری در حال حاضر ساندرو کورتیسی از تیم کی تی ام با کسب یکصد و چهل و هشت امتیاز اول است و پس ای وی ماوریک وینالس از تیم هوندا با یکصد و سی امتیاز و لوئیس سالوم از تیم کالکس با یکصد و چهار امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.
منبع: iribnews
مرتضی
۱۹ تیر ۱۳۹۱من یه موتور 400 هوندا داشتم
بخدا هر موقع به نرمی و راحتی و سرعتش فکر میکنم فقط آآآآآه میکشم
فقط بخاطر قانون های به دردنخورشون مجبور شدم بفروشمش که جریمم نکنن
[…]
محمدعلی
۲۰ تیر ۱۳۹۱باید تو ایران فقط 125 سوار بشی اونم از نوع چینیش .
بهزاد
۲۱ تیر ۱۳۹۱نکته ی جالب خداحافظی کیسی استونر در اوج مهارت وسن کم از این مسابقات در سال جاری هست واقعا جاش خالیه اگر این کار رو انجام بده.
رضا
۱ مرداد ۱۳۹۱اخ گفتی اقا مرتضی داغمو تازه کردی مخصوصا بندیت400 عاشق شتاب و سرعتش بودم
سام
۶ مرداد ۱۳۹۱من تا چند وقته دیگه یه هوندا سی بی 400 میخرم ترسش به حالش می ارزه.واقعا موتوره.
سروش
۱۵ مرداد ۱۳۹۱فقط suzuki x7
tirdad
۱۲ آذر ۱۳۹۱دستتون درد نکنه خیلی مطالب قشنگی بود راستی داداش تروخدا درمورد اتومبیل بوگاتی هم بنویسید
amirfg
۱۹ آذر ۱۳۹۳قابل توجه موتورسواران و رانندگان مسابقات اتومبیلرانی: از این به بعد برای صحبت کردن با ترک نشین یا یار خود مشکلی نخواهید داشت. دستگاه ارتباطی فوق به شما امکان صحبت کردن روی موتور و یا هنگام رانندگی در مسابقات با یارتان را بدون هیچ مشکل و صدای اضافه ای ایجاد می کند. با این دستگاه حتی می توانید بطور همزمان به موسیقی دلخواهتان گوش کنید و از مصاحبت با یکدیگر لذت ببرید.
مشخصات:
ولتاژ مصرفی: UM-4 (GrAAA) x 2 festivals
بازده: 150Mw
دامنه فرکانس: 50 – 20000Hz +/-3Db
خروجی: 320Hm, 150 Mw, 84dB +/-3Db
سایز کنترلر: 63 x 56 x 19mm
وزن: بدون باتری 40g
محدوده حرارتی : 20 (-) deg. C to 50 (+) deg. C