فیا اعلام کرد از فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی جهانی شاهد استفاده از خودروهای رالی هیبریدی (بنزینی-الکتریکی) خواهیم بود.
این خودروهای جدید از بخشهای هیبریدی مشابه هم استفاده خواهند کرد اما انتظار میرود تیمها از سال ۲۰۲۵ آزادی عمل بیشتری در زمینهی فنی داشته باشند. همچنین در قوانین آمده که خودروهای رالی خواهند توانست در زمان حضور در بخشهای شهری از نیروی الکتریکی استفاده کنند و در برخی مراحل ویژه نیز قوای محرکهی هیبریدی بوست قدرت الکتریکی اضافی را در اختیار رانندگان قرار خواهند داد.
به زودی قوانین جدیدی نیز اجرایی خواهند شد. برای مثال توسعهی لاستیکها از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد تا به این ترتیب هزینهها کاهش یافته و از ایجاد جنگ لاستیک بین تولیدکنندگان پیشگیری شود.
همچنین قوانین سال ۲۰۲۲ از رقبا میخواهند که بدنهی خودروهای تولیدی را بکار گیرند یا اینکه شاسی فریم فضایی لولهای و بدنهای را استفاده کنند که قطعاتش از خودروهای جادهای استاندارد گرفته شدهاند.
فیا در بیانیهی خود اعلام کرده است:
همچنین گزینهی مقیاسپذیری بدنه در داخل همان محدودیتهای ذکر شده وجود دارد که به خودروهای بزرگتر اجازه میدهد با اهداف ابعادی در نظر گرفته شده هماهنگی داشته باشند.
شنیدن اینکه خودروهای رالی جهانی از قوای محرکهی هیبریدی استفاده خواهند کرد سورپرایز کننده نیست مخصوصاً اینکه از سال ۲۰۱۴ شاهد استفاده از قوای محرکهی هیبریدی در خودروهای فرمول ۱ هستیم. اوایل سال جاری سیتروئن اعلام کرد اگر قوانین مسابقات رالی اصلاح نشده و از برخی سیستمهای الکتریکی شده در آن استفاده نشود احتمالاً از فصل ۲۰۲۰ به بعد در رالی جهانی حضور نخواهد داشت.
یانکی
۱ تیر ۱۳۹۸دمه نسکار گرم که هنوز غرشهای افسانه ایش و روسومش رو دو دستی چسبیده.مسابقه بدونه نعره جذاب نیست.