مسابقات

پُل پوزیشنی دیگر برای همیلتون، البته با تهدید فراری

در پیستی که پیش‌بینی می‌شد مرسدس سواران حرف اول را بزنند، لوئیس همیلتون توانست با ثبت بهترین زمان در تعیین‌خط، راننده اول شروع‌کننده جایزه‌بزرگ بلژیک باشد و با کسب شصت و هشتمین پل پوزیشن خود، به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای برسد. سباستین فتل در دور آخر خود بسیار خوب عمل کرد و با اختلاف حدود ۰.۲ ثانیه نسبت به همیلتون دوم شد. دو رده بعد هم به رانندگان مرسدس و فراری تعلق گرفت، بوتاس سوم و رایکونن چهارم شدند.

در بخش اول تعیین‌خط، ماسا، استرول، اریکسون و ورلاین رانندگان ویلیامز و سائوبر، و دنیل کویات از تورو روسو از دور خارج شده و همیلتون و فتل اول و دوم شدند.

در تعیین‌خط دوم نیز آلونسو و وندورن رانندگان مک‌لارن، گروژان و مگنوسن رانندگان هاس، و کارلوس ساینز دیگر راننده باقی‌مانده تورو روسو از دور خارج شدند و رانندگان رنو و چهار تیم برتر جدول، در تعیین‌خط سوم به رقابت پرداختند.

 

در ابتدای دور نهایی تعیین‌خط رانندگان مرسدس عملکرد بهتری داشتند و این برتری تا لحظات پایانی ادامه داشت. فراری‌ها نیز در تعقیب پیکان‌های نقره‌ای بودند. اما فتل دور آخر را بسیار خوب رانندگی کرد و توانست زمانی بهتر از بوتاس و نزدیک به همیلتون ثبت کند؛ او مسابقه فردا را از جایگاه دوم شروع خواهد کرد. رایکونن که امروز عملکرد کلی بهتری نسبت به فتل داشت در تعیین‌خط نتوانست برتری خود را حفظ کرده و چهارم شد. البته او از مشکل ارتعاش در خودروی خود رنج می‌برد.

رانندگان ردبول پنجم و ششم شدند. هالکنبرگ راننده تیم رنو عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و بالاتر از رانندگان فورس‌ایندیا در مکان هفتم ایستاد. پرز، اُکُن و پالمر نیز رده‌های هشتم تا دهم را از آن خود کردند.

لوئیس همیلتون نیز با رسیدن به این رکورد و کسب شصت و هشتمین پل پوزیشن خود در کنار مایکل شوماخر و بالاتر از بزرگانی چون ایرتون سنا، سباستین فتل،جیم کلارک و آلن پراست قرار گرفت. او با کسب یک پل پوزیشن دیگر رکورد بیشترین تعداد پل پوزیشن را جا‌به‌جا خواهد کرد.

برترین صاحبان پل پوزیشن در تاریخ فرمول یک

جدول تعیین خط گرندپری بلژیک

رده راننده اتیم تعیین خط اول تعیین خط دوم تعیین خط سوم
۱ لوئیس همیلتون MERCEDES ۱:۴۴.۱۸۴ ۱:۴۲.۹۲۷ ۱:۴۲.۵۵۳
۲ سباستین فتل FERRARI ۱:۴۴.۲۷۵ ۱:۴۳.۹۸۷ ۱:۴۲.۷۹۵
۳ والتری بوتاس MERCEDES ۱:۴۴.۷۷۳ ۱:۴۳.۲۴۹ ۱:۴۳.۰۹۴
۴ کیمی رایکونن FERRARI ۱:۴۴.۷۲۹ ۱:۴۳.۷۰۰ ۱:۴۳.۲۷۰
۵ مکس ورشتپن RED BULL RACING ۱:۴۴.۵۳۵ ۱:۴۳.۹۴۰ ۱:۴۳.۳۸۰
۶ دنیل ریکاردو RED BULL RACING ۱:۴۵.۱۱۴ ۱:۴۴.۲۲۴ ۱:۴۳.۸۶۳
۷ نیکو هالکنبرگ RENAULT ۱:۴۵.۲۸۰ ۱:۴۴.۹۸۸ ۱:۴۴.۹۸۲
۸ سرجیو پرز FORCE INDIA ۱:۴۵.۵۹۱ ۱:۴۴.۸۹۴ ۱:۴۵.۲۴۴
۹ استبان اکن FORCE INDIA ۱:۴۵.۲۷۷ ۱:۴۵.۰۰۶ ۱:۴۵.۳۶۹
۱۰ جولین پالمر RENAULT ۱:۴۵.۴۴۷ ۱:۴۴.۶۸۵ DNS
۱۱ فرناندو آلونسو MCLAREN HONDA ۱:۴۵.۶۶۸ ۱:۴۵.۰۹۰
۱۲ رومن گروژان HAAS FERRARI ۱:۴۵.۷۲۸ ۱:۴۵.۱۳۳
۱۳ کوین مگنوسن HAAS FERRARI ۱:۴۵.۵۳۵ ۱:۴۵.۴۰۰
۱۴ کارلوس ساینز TORO ROSSO ۱:۴۵.۳۷۴ ۱:۴۵.۴۳۹
۱۵ استافل وندورن MCLAREN HONDA ۱:۴۵.۴۴۱ DNF
۱۶ فیلیپه ماسا WILLIAMS ۱:۴۵.۸۲۳
۱۷ دنیل کویات TORO ROSSO ۱:۴۶.۰۲۸
۱۸ لنس استرول WILLIAMS ۱:۴۶.۹۱۵
۱۹ مارکوس اریکسون SAUBER ۱:۴۷.۲۱۴
۲۰ پاسکال ورلاین SAUBER ۱:۴۷.۶۷۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1776 ديدگاه)

    اگر اتفاق خاصی نیفته من حس میکنم مرسدس تو اسپا 1-2 میکنه

    1. enzo

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (321 ديدگاه)

      اتفاقا اگر اتفاق خاصی بیفته میتونید این امید رو داشته باشید
      ماشین فراری تو ریس بهتر از تعیین خطه نمونش بحرین و ملبورن
      تو طولانی ترین پیست تقویم جایی که همه میگفتن با این همه مستقیمی خوراک مرسدسه و یک ثانیه اختلاف میندازه فتل بیخ گوش همیلتونه و رایکونن هم دور آخرمشکل لرزش تایراش نبود شاید حتی بالاتر از فتل تایم میزد
      به شدت امیدوارم با آپدیتای مونزا و به بعدش تو پیستای سرعتی هم فراری مرسدس رو چلنج کنه . تو پیستای دانفورس بالا و تکنیکال هم که فراری امسال ترکونده

  2. محمد حسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    بین ردیف عکس های دوم و سوم ، اشتباه تایپی وجود داره.
    پیکان های سرخ باید بشه پیکان های نقره ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا