با توجه به تغییر تایرهای فصل ۲۰۱۷ تیمها باید سفارش مجموعه تایرهای خود برای هر مسابقه را حداقل ۱۵ هفته قبل از مسابقه به پیرلی اعلام کنند.
در حال حاضر پیرلی مجموعه تایرهای دو مسابقهٔ اول فصل یعنی گرندپری استرالیا و چین را اعلام کرده است.
پیرلی برای اولین گرندپری فصل تایرهای از نوع الترا سافت، سوپر سافت و سافت را انتخاب کرده است. استفاده از هر دو تایر سوپر سافت و سافت برای روز مسابقه اجباری است. الترا سافت نیز برای Q3 در نظر گرفته شده است.
برای گرندپری چین نیز تایرهای نوع سوپرسافت، سافت و مدیوم در نظر گرفته شده است و استفاده از تایرهای سافت و مدیوم برای روز مسابقه اجباری است.
تایر سوپرسافت نیز پیشنهاد پیرلی برای Q3 میباشد.
براساس قوانین، رانندگانی که به Q3 راه پیدا میکنند باید یک ست از نرمترین تایرهایشان در Q3 استفاده کنند و پس از پایان Q3 آن را به پیرلی تحویل دهند. اما بقیهٔ رانندگان که با مرحلهٔ Q3 راه نیافتهاند میتوانند آن را برای مسابقه نگه دارند.
منبع: motorsport
Bavaria
۷ دی ۱۳۹۵دوستان اگه کسی راجع به تکنولوژی تایر فرمول یک و ویژگی هاش اطلاعاتی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره
madjid
۷ دی ۱۳۹۵پدال مقالات زیادی گذاشته. یک سرچ کوچولو کافیه
Bavaria
۸ دی ۱۳۹۵سلام راستش چند سال پیش راجبه دمایی که میتونن تحمل کنن،مقدار آبی که میتونن در ثانیه از خودشون عبور بدن و چیزای دیگه خونده بودم اما الان حوصله خوندن مقاله نداشتم خواستم خلاصه مفید یکی از دوستان بگه،در هر صورت ممنون😊
madjid
۷ دی ۱۳۹۵باز هم خانم غزاله احمدی.
تشکر میکنم از ایشون بابت این مقاله.
من در کل زیاد به فرمول 1 علاقه ندارم. چون ورزش پر ریخت و پاشی هست و دلیل دومش هم اینکه لامبورگینی توش شرکت نداره!! و دلیل سوم هم اینکه دیگه از موتور های V12 توش خبری نیست و تکنولوژی هیجان سابق رو از این مسابقات گرفته و از سمت دیگه فرمولا e روز به روز در حال پیشرفته و به زودی به رقیب قدرتمندی برای فرمول 1 تبدیل میشه
اما عقیده دارم 75 درصد پیشرفت سوپراسپرت ها و هایپرکار ها مدیون فرمول 1 هست
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵لاستیک های عالی ای میسازه.