رقابت درونگروهی در تیم مرسدس بنز به مراحل حساسی رسیده است. در طول این فصل بارها رقابت بین لوئیس همیلتون و نیکو رزبرگ سایه ای از تنش را بر سر رقابتها حفظ کرده بود. اما دیروز در مسابقات جایزه بزرگ بلژیک، این رقابت به شیوه ای غیردوستانه تبدیل شد تا با برخورد و تصادف این دو راننده در همان ابتدای مسابقه، یک پیروزی شیرین را برای هر دوی آنها از دسترس خارج کند.
با اینکه نیکو رزبرگ، پیشتاز رقابتهای این فصل مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود اما در همان ابتدا پشت سر همیلتون و سباستین فتل قرار گرفت. این موقعیت باعث شد تا برای سبقت و بازپسگیری رده نخست، حمله نماید که با تماس اسپویلر جلوی خودروی او با چرخهای عقب خودروی همیلتون همراه بود. همیلتون با پنچری رتبه خود را از دست داد و در دور پنجم مسابقه از ادامه رقابت انصراف داد. رزبرگ هم با خرابی اسپویلر به پیت استاپ رفت و پس از تعویض آن به سرعت به جریان مسابقه بازگشت. راننده آلمانی البته واقعاً در این فصل بهتر از همیلتون و سایر رانندگان بود و در نهایت هم در فاصله ای نزدیک با نفر نخست، دوم شد. اما با این وجود رفتار بیمهابا و غیر خردمندانه او در برابر هم تیمیاش باعث هو شدن وی شد. رزبرگ در جلسه بعد از مسابقه که در تیم مرسدس بین مدیران و دو راننده برگزار شد، اعتراف کرد که برخورد او عمدی بوده است. اما کسی که از این آب گل آلود ماهی گرفت، راننده جوان تیم ردبول یعنی دنی ریکاردو بود. ریکاردو که در این فصل بهوضوح بهتر از هم تیمیاش سباستین فتل عمل کرده، با چاشنی شانس در صدر ایستاد. والری بوتاس از ویلیامز هم در رده سوم ایستاد. هواداران فراری کیمی رایکونن را در رتبه چهارم و فرناندو آلونسو را در رده هفتم دیدند.با این وجود، مرسدس اکنون ۴۱۱ امتیاز دارد که در برابر ۲۵۴ امتیاز ردبول و ۱۶۰ امتیاز فراری دستنیافتنی به نظر میرسد. رزبرگ هم با ۲۲۰ امتیاز در برابر ۱۹۱ امتیاز همیلتون و ۱۵۶ امتیاز ریکاردو در مکان نخست فصل ایستاده است.
دور بعدی مسابقات، دو هفته دیگر در ایتالیا پیگیری میشود.
2 شهریور – Circuit de Spa-Francorchamps – 44 دور – 307 کیلومتر
رتبه نهایی | امتیاز | زمان-تاخیر | سرعت متوسط: مایل بر ساعت | |
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳اوه خدا چقد ردبول موفقه من نوشیدنیاشو نخوردم برم الآن یکی بخرم…
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳خدا وکیلی پدال فقط ی چیز کم داره.بله…اپلیکیشن اندروید.خلق الله رو از رفتن ب نیمباز و واتس اپ و اینجور آت و آشغالا منصرف میکنه…
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳سردبیر متوسط سرعت تو پیست اسپا 218 مایله؟حواست کجاست؟؟؟
پوریا موسوی(SPMسابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳قوطی 6500.من که یه بار خریدم تا وقتی تموم شد تو فکر پول به باد رفتم بودم.ولی خوشمزست
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳خیلی گرونه ها رانی یا ساندیس بهتره دادا
مصطفی
۳ شهریور ۱۳۹۳از کجا می خوای بخری؟
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳من با اینکه از رنو زیاد خوشم نمیاد ولی خیلی ب تیم فرمولا 1ش متعصبم…
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳یادتون هم نره ک موتورهای کیترم رو فورد میسازه…
پوریا موسوی(SPMسابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳huayra جون دهنت خشک نشد؟آب بیارم؟
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳برام آپلود کن دانلود کنم.خخخخخخخخخخخخ!!!
پوریا موسوی(SPMسابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳داداش یه سوال.ردبول آخر موتورش ماله رنو یا اینفینیتی؟
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳مال رنوه چش سفید.در ضمن اینجین رنو و لوتوس یکیه(ساخت رنو)
پوریا موسوی(SPMسابق)
۳ شهریور ۱۳۹۳درست حرف بزن داداش.شوخی کردم به دل نگیر
آرش آمار
۳ شهریور ۱۳۹۳رنــــــــــــــو
Full Team Name: Infiniti Red Bull Racing
Power Unit: Renault Sport Energy F1-2014
Tyres: Pirelli
____________________________
منبع: سایت رسمی مسابقات F1
http://www.formula1.com/teams_and_drivers/teams/182/
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳ب روی چشم داداش
مصطفی
۳ شهریور ۱۳۹۳دانلودش که کردی برام ایمیلش کن.خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
e36
۳ شهریور ۱۳۹۳وضعیت شوماخر چی شد راستی ؟؟؟
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳شب بخیر 2 برجه ب هوش اومده البته ب قول بابام ب هوش نمیومد درس عبرتی میشد برای پراید سوارای عشق سرعت مث پل واکر خدا بیامرزدش وقتی بش فک میکنم گریم میگیره.اهههه اهههه هههههههه…
مصطفی
۳ شهریور ۱۳۹۳می گفتن مرده!
overclock
۳ شهریور ۱۳۹۳همیلتون قهرمانی تو مشتش بود …
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳طلا مال فتل بود تو مشتش بود د(گفته ی ارسطو در پایتخت 3)
مصطفی
۳ شهریور ۱۳۹۳دیگه دوران اوج فتل به پایان رسیده.(فعلا)
مک میسل
۳ شهریور ۱۳۹۳من مسابقه رو دیدم،خاک تو سر رزبرگ که دوستیشو به خاطر یه سبقت به هم میزنه
huayra
۳ شهریور ۱۳۹۳ردبودل امسال قهرمانه…
علی
۳ شهریور ۱۳۹۳به این میگن از آب گل آلود ماهی گرفتن وگرنه تو رکوردگیری اصلا به رکورد روزبرگ نزدک هم نبوده این راننده ردبول ولی تا حالا دو بار با اشتباه بچه گانه رانندهای مرسدس تونسته رتبه اول رو کسب کنه ببینیم تو ایتالیا چی می شه
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۳رزبرگ احمقانه احتمال قهرمانی رو از خودش و همیلتون گرفت، نکته عجیبتر این که به همیلتون اجاره نمیدادن که از مسابقه کنار بکشه وقتی که میدونست جز 10 تا نمیشه و بیش از 20 دور اضافی رو رانندگی کرد، ریکیاردو هم به خوبی از فرصتش استفاده کرد و قهرمانی مجارستان رو دوباره تمدید کرد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ شهریور ۱۳۹۳درود .
باز حالا خوبه که خود رزبرگ اعتراف کرده . اما اینکارش خوب نبوده . مثل
بچه ها .
مک میسل
۳ شهریور ۱۳۹۳خاک تو سرت رزبرگ،خاااااااااااااااااااااااااااک……………………………………………
ahmad
۳ شهریور ۱۳۹۳ریکاردو جلب یهو اومد از خیلی نامدارا سبقت گرفت.
فکر کنم تو چند سال آینده بالاتر از همه قرار بگیره
بهزاد
۳ شهریور ۱۳۹۳بعد از درگیری های وتل و مارک وبر حالا نوبت این دو نفر شده.
به غیر از اون رخداد یک درگیری یا رقابت هم بین آلونسو و مگنوسن بر پا بود که در یکی از صحنه ها که هر دو ماشین بیش از 300 کیلومتر سرعت داشتند مگنوسن با بستن راه آلونسو رو را وارد چمن کرد که ممکن بود حادثه ی بدی رخ بده و شانس پنجم شدنش رو هم گرفت ولی مثل اینکه مگنوسن رو جریمه کردند.
Mohammad.S.F
۳ شهریور ۱۳۹۳خیلی اون لحظه اعصابم خورد شد، مگنوسن خیلی کثیف کار کرد.
شاید هم به خاطر کم تجربگیش بود.
محمد حسین صباغچیان
۳ شهریور ۱۳۹۳کثیف کاری؟؟؟؟؟؟
مگه …..!
کامی
۱۵ شهریور ۱۳۹۳من مسابقه رو میدیدم برخوردش اتفاقی بود مگه ادم هم تیمی خودشو سرویس میکنه؟
مک میسل
۳ شهریور ۱۳۹۳من به شخصه،مسا رو خیلی دوست دارم،اروم،با متانت،باحال،وقتی هم میبینه نمیتونه بیننفرای10بشه،میره اروم یه جا میشینه،رتبه13،البته باید بگیم که بعد اون تصادف با پرز،سیستم دی ار اس ماشینش مشکل پیدا کرد و کلا ماشینش ترکید،برا همونه که 2تا مسابقه اخیر جزو10تا اول نیست…….
مک میسل
۳ شهریور ۱۳۹۳مگنوسن هم کار بدی کرد،
محمد حسین صباغچیان
۳ شهریور ۱۳۹۳دلم برای فراری سوخت!!!!!!
هرچی نباشه از خودمونه!!!!!!!
MohammadGTR
۳ شهریور ۱۳۹۳خاک بر سر فتل
ریکاردو باید اولشه اون پنجم
احمدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۳کاشکی ردبول قهرمانه این دوره بشه
شایان
۳ شهریور ۱۳۹۳پیروزی ردبول در روز هو شدن رزبرگ ههه/ متاسفانه تمام رسانه ها من جمله پدال شدن انگلیسین و دشمن آلمان من 12 ساله این مسابقاتو میبینم و دنبال میکنم و تا حالا جالبه کسی به کسه دیگه ای که تماشاگر و راننده باشن هو و توهین نکرده فقط یه چیزو بگم در طول تمام مسابقات این فصل این آقای همیلتون بود که خودشو بالاتر از رزبرگ میدید و همیشه برای تحقیر رزبرگ و اینکه بگه من بالاتر از رزبرگ هستم اونو تحقیر میکرد البته راننده آلمانی همیشه با متانت خاصش جوابشو نمیداد خوشبختانه هیچ دوستی بین این دو وجود نداره البته این دوستی بوده که آقای همیلتون خرابش کرد فصل قبل هم تمام رسانه ها تویه یه مسابقه بین فتل و وبر اونقدر به فتل حمله کردن که امسال نتیجشو دارن میگیرن ولی فقط اینو بدونن و بدون پدال که اگه سال بعد هم رزبرگ موفق نشه حتما یه آلمانی دیگه هست که بخواد قهرمان جهان بشه/قهرمانی باید در خونت باشه
Ehsan
۳ شهریور ۱۳۹۳بازنده اصلی فراری بود ، نمیدونم چرا تنظیمات رو برای هوای بارونی در نظر گرفته بودند . در مسیر مستقیم پیست آلونسو از رزبرگ جلو بود ولی وقتی شتاب گیری کردند سرعت ماشین آلونسو ( فراری ) 30 کیلومتر کمتر از ماشین رزبرگ نشون میداد ، همین باعث میشد در مسیرهای مستقیم عقب بیفته ، در دور آخر هم فکر کنم بوتاس بود که وقتی الونسو خواست ازش سبقت بگیره هلش داد به بیرون از آسفالت همین باعث شد از چهارمی به ششمی نزول کنه در اخر هم زیاد مسابقه رو جدی نگرفت
بهزاد
۴ شهریور ۱۳۹۳احسان جان اختلاف سرعت 30 کیلومتری زمانی ایجاد میشد که راننده ی پشت سری همزمان از drs و کرس استفاده میکرد و در حالت عادی بدون drs این اختلاف در حد 6،7 کیلومتر بیشتر نبود و در کل ماشین های فراری توان سبقت گرفتن از مرسدس هارو ندارند.
آلونسو هم با مگنوسن درگیر بود برای رده پنجم.
شایان جان اختلافات درون تیمی بین تمام رانندگان وجود داره ولی مدیران جوری برنامه ریزی میکنند که این اختلافات درون پیست کمتر رخ بده ولی هر از چندگاهی از این دست اتفاقات رخ میده.
طی سالیان اخیر شاهد برخوردهایی بودیم مثلا در سال 98 در همین پیست شوماخر بعد از تصادف با کولتارد و حذف شدن در درون گاراژ با حرکتی رزمی به وی حمله ور میشه
یا به خاطر راه دادن باریچلو به وی در چندین مسابقه از سوی تماشاچیان مورد نارضایتی قرار میگیره.
و همینطور دستوراتی که از سوی مدیر رنو برای بستن راه یا تصادف به پیکه صادر میشده که موجب شد آقای فلاویو از صحنه ها محروم بشه و ده ها مورد دیگه.
اختلاف همیلتون هم از موناکو به اوجش رسید وقتی که در تایم گیری روزبرگ سد راه اون شد تا زمان مناسبتری رو نزنه و در این رقابت هم حرکت کاملا بچه گانه بود و میتونست انجامش نده!
قهرمانی به خون ربطی نداره و این همه قهرمان بودند که خون آلمانی نداشتند ولی دارای مهارت بودند و شرط اصلی داشتن ماشین خوب و تیم قوی هست.
شایان
۴ شهریور ۱۳۹۳آقای بهزاد رزنبرگ شاید هر ده چند سال یکبار این کارو هم نکنه ولی من بارها و بارها از همیلتون چه تویه مک لارن و چه در همین مرسدس حرکات بچه گانه زیادی دیدم که نمیشه همشو گفت از سد کردن راه حریفان تا همین کارش جلوی باتن هم تیمیه تیم قبلیش نمونش گرند کانادا در 2011 یا گرند آلمان در سال بعدش که جلوی فتل و گرفت در صورتی که بیست و یکم بود! تا باتن ازش جلو بیقته که خوشبختانه موفق نشد اینو هم بدون این آقای همیلتونی که اینقدر دوستش داری مطمئنا از خودش چیزی نداره و هرچی داره از خوبیه تیمشه چه اون زمان که مک لارن تویه اوجش بود و بعد سقوط کرد چه الان که این آقا با هوچیگری میخواد فصل و ببره
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳هیچ کسیشون به همیلتون نمیرسن
نه به خودش نه به ماشینش :)
خاااااص