برخلاف شنبه سرد و پرباران میلان، هوای آفتابی یکشنبه برای مسابقه عالی به نظر میرسید.
در شروع مسابقه، استبان اکن از رده سوم، قبل از رسیدن به پیچ یک از استرول که از رده دوم شروع کرده بود سبقت گرفت. رایکونن هم که در ابتدای دور اول با استارت خوب خود در کنار بوتاس رانندگی میکرد، از او سبقت گرفت. اما در پیچ آخر دوباره بوتاس سبقت را پس گرفت و دور بعد از استرول را نیز پشت سر گذاشت. او در آن دور از استبان اکن نیز سبقت گرفت و پیکانهای نقرهای، پیشتازی را بهدست گرفتند.
ورستپن که استارت بسیار خوبی داشت و از ردههای انتهایی خط استارت به جایگاه هشتم رسید. در دورهای ابتدایی در نبرد با فیلیپه ماسا چرخ جلو سمت راست ورستپن آسیب دیده و پنچر شد. او مجبور به تعویض تایر و بال جلو شد و وقتی به پیست برگشت، آخرین راننده پیست بود.
بعد از جدا شدن بوتاس، فتل نیز از رایکونن سبقت گرفت. او تا دور هشتم از استرول و استبان اکن نیز سبقت گرفت و خود را به تعقیب مرسدسها رساند. اما در این دور فتل ۸ ثانیه تا همیلتون پیشتاز اختلاف داشت؛ زیرا از ابتدای مسابقه همیلتون سریعترین دورها را ثبت کرده بود. رایکونن که از مشکلی در اتوموبیل خود شکایت میکرد مدت زیادی پشت سر استرول و اُکُن بود.
رایکونن اولین رانندهای بود که به پیت رفت و بعد از پیت نهچندان خوب ۳.۷ ثانیهای با تایرهای سافت به پیست برگشت و جلوی پالمر وارد پیست شد. رایکونن امید داشت با زودتر رفتن به پیت، جلوی اکن و استرول قرار بگیرد اما در دور بعد که اکن به پیت رفت به دلیل ازدستدادن زمان در پیت برای رایکونن، درست در جلوی رایکونن وارد پیست شد. نبرد بین رایکونن، اکن و استرول در بیشتر مسابقه ادامه داشت، اما در انتها، رایکونن بود که از این نبرد سه نفره سربلند بیرون آمد و جلوتر از دو راننده دیگر از خط پایان گذشت.
ریکاردو با تایر سافت مسابقه را شروع کرد و با عملکرد خوب خود،۳۸ دور با تایر سافت زد و بعد از تعویض تایر با نمونه سوپرسافت، پشت سر رایکونن در رده پنجم از پیت خارج شد.او با زمانهای خوب، دو دور بعد در پیچ یک، از رایکونن سبقت گرفت. ریکاردو که در فاصله حدود ۱۲ ثانیهای فتل قرار داشت امید داشت با لاستیکهای سوپرسافت نو خود از فتل سبقت بگیرد و دورهای سریع او نیز نوید این سبقت را میداد. او تا دور آخر فاصله را بسیار کم کرد اما به فاصله لازم برای سبقتگیری نرسید و بعد از فتل در رده چهارم مسابقه را تمام کرد.
مرسدسها که از ابتدای مسابقه کار سختی پیش رو نداشتند، برتری خود را تا انتهای مسابقه حفظ کردند و اول و دوم شدند. با این امتیازات، لوئیس همیلتون با ۲۳۸ امتیاز، جلوتر از فتل با ۲۳۵ امتیاز، قرار گرفت و پیشتاز جدول امتیازات شد.
پالمر و وندورن به دلیل مشکل اتوموبیل خود از مسابقه خارج شدند. دو دور مانده به اتمام مسابقه، از طرف تیم به آلونسو اعلام شد که از مسابقه خارج شود. این ششمین مسابقهای بود که آلونسو موفق به اتمام آن نمیشد.
جدول کامل جایزهبزرگ ایتالیا
رده | راننده | تیم | زمان/فاصله | امتیاز |
۱ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۱:۱۵:۳۲.۳۱۲ | ۲۵ |
۲ | Valtteri Bottas | MERCEDES | +۴.471s | ۱۸ |
۳ | Sebastian Vettel | FERRARI | +۳۶.317s | ۱۵ |
۴ | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING | +۴۰.335s | ۱۲ |
۵ | Kimi Räikkönen | FERRARI | +۶۰.082s | ۱۰ |
۶ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | +۷۱.528s | ۸ |
۷ | Lance Stroll | WILLIAMS | +۷۴.156s | ۶ |
۸ | Felipe Massa | WILLIAMS | +۷۴.834s | ۴ |
۹ | Sergio Perez | FORCE INDIA | +۷۵.276s | ۲ |
۱۰ | Max Verstappen | RED BULL RACING | +۱ lap | ۱ |
۱۱ | Kevin Magnussen | HAAS | +۱ lap | ۰ |
۱۲ | Daniil Kvyat | TORO ROSSO | +۱ lap | ۰ |
۱۳ | Nico Hulkenberg | RENAULT | +۱ lap | ۰ |
۱۴ | Carlos Sainz | TORO ROSSO | +۱ lap | ۰ |
۱۵ | Romain Grosjean | HAAS | +۱ lap | ۰ |
۱۶ | Pascal Wehrlein | SAUBER | +۲ laps | ۰ |
۱۷ | Fernando Alonso | MCLAREN HONDa | DNF | ۰ |
۱۸ | Marcus Ericsson | SAUBER | DNF | ۰ |
NC | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | DNF | ۰ |
NC | Jolyon Palmer | RENAULT | DNF | ۰ |
تصاویری زیبا از مونزا در این روزها
ارش
۱۲ شهریور ۱۳۹۶مرسدس پادشاهه بی نظیره.
Elring-aventador
۱۲ شهریور ۱۳۹۶درود .
این مسابقه خیلی عالی بود … فراری بدشانسی اوورد یا عملکردش خوب نبود رو نمی دونم ولی بیشتر ازش انتظار میرفت … مرسدسم که مثل همیشه عالییییی
هیچی اندازه اوراکانی که قبل از استارت مسابقه دیدم به وجد نیووردم … امیدوارم لامبو رو در فرمول وان ببینم
Elring-aventador
۱۲ شهریور ۱۳۹۶خیلی دلم به حال الونسو میسوزه …
کاش سرجیو پرز با اوکن ی رقابتی داشتن تو این مسابقه :)
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶تبریک به طرفداران مرسدس بنز کبیر ?
BMW
۱۲ شهریور ۱۳۹۶این ورشتپن اصلا راننده خوبی نیست خیلیم بد رانندگی میکنه یا اینقدر فشار میاره به ماشین که از دور خارج شه یا تصادف میکنه بلد نیست مسابقرو مدیریت کنه کلا اعصاب آدمو بهم میریزه ?????واقعا شایسته این همه تعریفو تمجید نیست بقیه راننده هام میتونن وحشیانه رانندگی کنند اما نمیکنند تا الان فقط فتل چندبار حسابشو گذاشته کف دستش .
راستی جناب دکتر روسی پاش شکسته معلوم نیست به مسابقه بعدی موتو چی پی برسه انگار نفرین شده و قرار نیست دهمین قهرمانیش رو بگیره ???
علي
۱۲ شهریور ۱۳۹۶خیلی دوست داشتم همین مرسدس با همین موتور رو میدادن به سباستین فتل و همین فراری با همین موتور رو میدادن به چمیلتون تا میفمیدیم راننده واقعی کدومشون هستن. به نظر من کسی که با فراری دوم یا سوم بشه از نظر هنر رانندگی اول میتونه باشه چون مرسدس امسال با این موتور جدید کولاک کرده . چمیلتون خوشانس بود اومد تو گروه مرسدس . آخه تا کی آلمانها باید تکنولوژی روزشونو در اختیار اینگیلیسا بذارن که باهاش مانور بدن و ابزار تبلیغات به نفعشون باشه؟! مگه غیر از اینه که ی زمانی بریتانیا دنیا رو به اسارت و استعمار خودش در آورد امد به آلمانیا بگه بیا اینم ۱ مترش مال شما؟!!
اِههه بابا دنیای نامرد و بی معرفتیه
با تچکر
Infinite
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست گرامی
مطمئنا هر رانندهای که در پیست فرمول یک اون رو میبینید، یک راننده و ورزشکار کاملا حرفهای هست. این سبک صحبتهای شما از ریشه غلط هست. فتل و همیلتون هر دو از برترینها هستند. این که شما قصد دارید با این صحبتها حرفهای بودن همیلتون رو زیر سوال ببرید در حقیقت دارید مرسدس بنز و انتخابش رو زیر سوال میبرید.
——
مسابقه رو از نیمه دوم اون دنبال کردم. مسابقه راحتی برای مرسدسها بود. ریکاردو هم عمکرد خیلی خوبی داشت. امیدوارم ناکامیهای ورستپن هم تموم بشه. در مورد مکلارن هم متاسفانه همچنان راه به خوبی طی نمیشه. امیدوارم آخر فصل مکلارن و هوندا دشمن خونین هم نشن :))
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست من علی.
اولا که هیچکدوم ماشین های بنز و فراری نصبت به هم برتری قطعی ندارن.
و صد درصد نمیشه گفتن بنز بهتره یا فراری.
مرسدس نه تنها ماشین های خوبی داره بلکه مدیریت و تیم فوق العاده ای هم داره.
اصلا هم نمیشه گفت اگه فتل بیاد مرسدس کولاک میکنه یا همیلتون یا به قل شما چمیلتون بره فراری موفقیت کسب نمیکنه.
…….
…….
ببینم مگه قراره یک کشوری جایی رو میگیره با کسی تقسیم کنه؟؟؟
آلمان هم تو جنگ جهانی دوم خیلی کشورها رو گرفت و اگه زیاده خواهی هیتلر نبود((بازم قضیه ربط پیدا کرد به هیتلر??)) الان اون کشورها دستش بود هیچ جنگی هم در کار نبود.
مگه آلمان اومد کشورهایی که گرفت با انگلیسی ها تقسیم کرد ناقلا؟؟؟
اگر شما واقعا اهل بحث بودی من کلی اطلاعات داشتم که میتونستم در این باره بهتون بگم.
به هر حال ……
علي
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز با کمال احترام تمام دلایلی که اوردی چیزی جز (((سفسطه))) نبود و کاملا از بحثمون دور بود به امید اینکه عینک تعصب روی محصولای اینگلیسی و از اون بدتر بریتانیا پرستش کردنو از روی چشات برداری و با دید باز به حرفام نگاه کنی چرا که فکر نکنم بی ربط حرف زده باشم . هر چند از اسم پروفایلت به تمام افکار درونت میشه پی برد .
با تچکر
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست من جواب تمام حرفاتو دارم ولی چون همه میدونن چی به چیه نخواستم نبش قبر کنم.
بیخیال….
((هر چند از اسم پروفایلت به تمام افکار درونت میشه پی برد .??))
آره افکار درونی من خیلی خبیث و شیطانیه.☠️☠️
چه راحت آدما رو قضاوت میکنی.?
با کمال احترام شما تنها کاربری هستین که نمیتونم باهاش بحث کنم.?
الف.ی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶من اصلا کار ندارم حق با چی کسیه
ولی علی از آقا از چمیلتون گفتن شما هم میشه به تمام افکارت در مورد لویس پی برد
با منطق خودت جوابت رو دادم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۲ شهریور ۱۳۹۶تکنولوژی آلمان ها؟ تا کی میخوای خودتو با این حرفا گول بزنی؟ موتورش ک ساخت ایلمور هس گیربکسش هم با همکاری xtracساخته شده، بیشتر مهندساش هم انگلیسی هستن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶بنتلی جان بیخیال ایشون میخوان بین کاربران آلمانی باز و انگلیسی باز پدال تفرقه بندازن.
اصلا اشتباه از من بود که جوابشون رو دادم.
امیرحسین
۱۳ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم شما کجا میخوای اینو بفهمی سرمایه حرف. اولو میزنه
ENER-G-FORCE
۱۲ شهریور ۱۳۹۶یک برد شیرین در مونزا، خانه فراری. من فقط مبهوت اون سبقتهای اول مسابقهی والتری بوتاسم. “نیکو” جان کجایی که یادت بخیر…! تبریک به همه دوست داران اولین خودروساز جهان.
Amir Machine
۱۲ شهریور ۱۳۹۶و بازهم پیروزی مقتدرانه مرسدس اونم کجا تو خونه فراری!
مرسدس فراری رو تو خونه خودش تار و مار کرد!
اختلاف بیش از 20 ثانیه تو فرمول وان یه ساله!
حالا باز بعضیا میان میگن مرسدس به فراری برتری نداره!
Meysam..LaFerrari
۱۳ شهریور ۱۳۹۶تو مسابقه بعدی مرسدس باید با ردبول سر رتبه های سوم و چهارم و پنجم بجنگه و فراری ها به راحتی جدا خواهند شد! پیست به پیست شرایط فرق میکنه و برتری قطعی وجود نداره
مرسدس سیستم موتوریش قوی تره اما فراری سیستم تعلیق و آیرودینامیک و دون فورس و چ سبندگیش قوی تره بنابراین با توجه به پیست های مختلف شرایط فرق میکنه.
الف.ی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶یه بار دیگه هیولاهای نقره ای پیست رو به آتیش کشیدن
۲-1 مقتدرانه مرسدس رو به همه طرفداراش تبریک میگم
و متاسفم برای اونایی که با وجود همه این چیزها بازم از همیلتون متنفر هستند و سعی میکنن با دلایل واهی به خیال خودشون لوییس رو کوچیک کنن.
الف.ی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶فقط ببخشید اونایی که مسابقه رو از اولش دیدن اون اوراکان اول مسابقه نقشش چی بود؟
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶اون اوراکان اومده بود جنازه ی مک لارن ها رو جمع کنه ببره.?
الف.ی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶نه جدن چی بود؟
سیفتی کار که ای ام جی جی تی اسه و خودروی پزشکی هم که E63 estate اگه اشتباه نکنم
حالا اوراکان اون وسط چی بود؟!
رامکال
۱۲ شهریور ۱۳۹۶تبریککککککککککککککککککککککککک.
جوووووووووننننننننننننننن.
دیگر باید حکم قهرمانی مرسدس رو امضا بکنند.
شرمنده فراری جان .
شاید سال دیگر.
فقط میموند رقابت اول دومی بین همیلتون و فتل که اون هم امیدوارم هرکی شایسته تر باشد قهرمان بشود.
Vettel
۱۳ شهریور ۱۳۹۶دوستان یه سوال آماتور دارم اساتید لطفا جواب بدن
چرا همیشه توی 2 دور آخر یه سری ماشین ها خودشون میرن توی گاراژ و ادامه نمیدن درحالی که میتونن ادامه بدن
صباغ گفت بخاطر قوانین مزخرف فرمول یک اینکارو باید بکنن
چه قوانینی؟!
Meysam..LaFerrari
۱۳ شهریور ۱۳۹۶اگه DNF بشن و از مسابقه کنار برن میتونن گیربکس رو بدون دریافت جریمه تعویض کنن اما اگه مسابقه رو تموم کنن باید برای تعویض گیربکس جریمه بشن (5 رده جریمه تو جایگاه های مسابقه بعد از تعویض گیربکس انجام میدن)
Omid
۱۳ شهریور ۱۳۹۶این همیلتون کی بازنشسته میشه؟ کسی میدونه؟
من که تعیین خط میبینم همیلتون و بوتاکس! از 1 یا 2 شروع میکنن دیگه مسابقه رو نگاه نمیکنم
به امید قهرمانی فتل دراین فصل….