زمانی که لوئیس همیلتون مسابقه را از مکان ششم روی پای عقب خود آغاز کرد، میشد همچنان او را در کنار همتیمیاش نیکو رزبرگ دو برنده نهایی این مسابقه هم دید. گرند پری بریتانیا اما برای لویس خوشیمن بود. فیلیپه ماسا با مشکل کلاچ، کیمی رایکونن با برخورد هولناکی که در دور اول داشت، و از همه مهمتر خروج نیکو رزبرگ به دلیل نقص فنی، که مسابقه را از خط اول آغاز کرده بود و امید اول این رقابت محسوب میشد، همه دستبهدست هم دادند تا راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز پس از شش سال دوباره در پیست تاریخی سیلورستون قهرمان شود.
در دور نخست و به دلیل تصادف رایکونن از تیم فراری، مسابقه به مدت یک ساعت به حالت تعلیق درآمد. با از سرگیری دوباره مسابقه، این رزبرگ بود که پیش افتاد اما این پیشتازی تا نیمههای مسابقه بیشتر دوام نیاورد. والتری بوتاس راننده ویلیامز هم با ۳۰ ثانیه اختلاف دوم شد. با این ۱۸ امتیازی که بوتاس به دست آورد، جایگاه خود را در ردهبندی فصل به رتبه پنجم ارتقا داد. مبارزه سباستین فتل و فرناندو آلونسو هم منجر به پنجمی فتل شد.
همیلتون پنجمین قهرمانی خود در این فصل را به دست آورد. با این پیروزی، فاصله او با نیکو رزبرگ در صدر جدول کاهش یافت و تنها به ۴ امتیازی او رسید. مرسدس بنز هماکنون با ۳۲۶ امتیاز، تقریباً دو برابر ردبول، نزدیکترین رقیب خود امتیاز دشت کرده و میتوان گفت قهرمانی آن نیز غیر قابل مهار خواهد بود.
فکر میکنین شوماخر برگرده؟؟؟؟فکر میکنین دوباره به دوران اوجش برسه؟من که چشم اب نمیخوره….. من الان از فلیپه مسا ولوییس همیلتون و دنیل ریکاردو خوشم میاد. از رزبرگ و الونسو بدم میاد
منم از روزی که شوماخر رفت دیگه پیگیری نکردم اخبار این مسابقات رو.فقط میتونم بگم که جلوی مرسدس رو نمیشه گرفت! البته همیلتون یه کمی هم شانس آورد دیگه! رقیباش یا تصادف کردن یا نقص فنی کمتر شدن.
در فرمول1 همه چی مهمه: به جزء راننده که نقش اساسی در گرفتن امتیاز داره عوامل مهم در حال حاضر بدین صورته: موتور: به دلیل وضع قوانین جدید و ورود موتورهای توربو و زمان کمی که تیمها برای طراحی و آزمایش اون داشتند به نوعی یک برتری فاحش برای تیم مرسدس ایجاد شده که تقریبا تا پایان فصل هم ادامه خواهد داشت و دیگر تیم ها اجازه تغییرات اساسی رو برای موتورها ندارند. گیربکس: در این زمینه اکثر تیم ها با مشکل زیادی روبرو نیستند آیرودینامیک: بازهم به دلیل تغییر قوانین و کمبود وقت به جزء مرسدس سایرین هنوز مشغول تغییرات برای خودرو خودشون هستند تا مشکل ثبات و کنترل رو حل کنند! شاسی: اگر امسال رو در نظر نگیریم تقریبا تا سال گذشته 50 درصد موفقیت تیم های قهرمان مدیون طراحی شاسی خودشون بود چون این قسمت به همراه آیرودینامیک موجب سریعتر بودن راننده ها در سر پیچ ها میشد و همینطور باعث افزایش کارکرد تایرها. تایر و استراتژی ها تعویض: معمولا هر پیست دارای شرایط خودش هست و دمای سطح پیست هم میتونه رفتار کلی تایر خودرو رو تغییر بده و انتخاب تایرها در طول مسابقه یکی از مهمترین استراتژی های کادر فرمول1 هست. تنظیم: این قسمت سخت ترین بخش برای عوامل پشت صحنه ی تیم ها هست و زمان زیادی از وقت مهندسین رو به خودش مشغول میکنه بدین صورت که: مهندسین قبل از انجام مسابقه ی اصلی و در طی دورهای آزمایشی و حتی با شبیح سازها اقدام به تغییراتی در گشتاور موتور و زمانبندی تعویض دنده و درجه بندی در قسمت های آیرودینامیک مثل اسپویلرها و سایر قسمتها مثل فرمان و ضربه گیرها و ترمزها و کرس و … با توجه به نحوه ی رانندگی هم تیمی خودشون میکنند. شاید خیلی ها تصور کنند موتور امسال مرسدس اصلی ترین عامل پیروزی های این تیم باشه ولی این رو هم در نظر بگیریم که چند تیم دیگر هم از همین موتورها استفاده میکنند مثل مک لارن و فورس ایندیا و ویلیامز ولی باز اختلاف رکوردها کاملا نشان دهنده ی برتری مرسدس در سایر قسمت ها هم داره ولی بدون شک میتونیم بگیم عدم نتایج درخشان فراری و ردبول نتیجه ی موتور های ضعیفتر اونهاست.
بهزاد جان من شنیدم موتورهای خود تیم مرسدس از نظر طرز اتصال توربو با بقیه تیمهایی که از مرسدس، موتور تهیه میکنن فرق داره و این باعث شده هم موتورش قدرت بیشتری تولید کنه و هم جای کمتری اشغال کنه و دست طراحای بدنه باز تر باشه راستی شایعه شده بود که فراری میخواد تامین کننده توربوهاش رو تغییر بده، فیا اجازه همچین کاری رو میده؟؟
درسته محمد جان طراحی توربو و نحوه ی قرارگیری اون در مرسدس با سایرین متفاوته و باعث میشه عملکرد موتور و دمای اون بهتر باشه و اگر اشتباه نکرده باشم به نقل از کارشناسان خبره که تیم مرسدس رو آنالیز کردن نحوه ی قرار گیری خود موتور هم به نوعی هست که باعث بهبود هندلینک ماشین شده. فراری هم عنوان کرده قصد داره تامین کننده ی توربو های خودش رو تغییر بده که از شرکت honeywell میخرید ولی از اونجایی که این کار با قوانین امسال مغایرت داره احتمال موافقت تشکیلات فرمول1 پایینه. امیدوارم با توجه به سرد بودن مسابقات و اختلاف بیش از حد تیم مرسدس با سایرین فیا اجازه ی این کار رو صادر کنه تا هیجان به این رقابت ها برگرده.
سلام موتورخود تیم مرسدس دارای توربوعالی واتصال دیفیوزرمناسب میباشد ببینید سایر تیمها هم زمان مرسدس رو برای آماده سازی داشتند و هیچ تیمی آوانتاز زمانی نسبت به بقیه نداشت اما مرسدس همیشه از لحاظ ساخت موتورهای توربوکم حجم یک گام جلوتراز فراریه اوج فراری زمانی بود که موتورهای هشت وده سیلندر تنفش طبیعی استفاده میشد به نظر من باتوجه به قدرت مرسدس اگه مکس چیلتون هم بشینه پشتش میتونه راحت روسکو باشه
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلامتیه کریم بنزما که نگفت بنز من
گفت بنز “ما”
بازم سلامتیه مرسدس بازم سلامتیه ردبول.
meysam
۱۶ تیر ۱۳۹۳من نمیدونستم هندوستان هم تو این مسابقات هست. force india. دمشون گرم.
احسان آرسنالی
۱۶ تیر ۱۳۹۳اگه تو ویکی پدیا بخونی تنها چیزی که از هندوستان دارن پوله دفترشون تو لندنه همکارشون مرسدس رانندهاشون هم از مکزیک و آلمان
PEUGEOT
۱۶ تیر ۱۳۹۳من از دو راننده و فتل و آلونسو خیلی خوشم میاد
خیلی تند و تیز ماشین میرونن
مک میسل
۱۶ تیر ۱۳۹۳فکر میکنین شوماخر برگرده؟؟؟؟فکر میکنین دوباره به دوران اوجش برسه؟من که چشم اب نمیخوره…..
من الان از فلیپه مسا ولوییس همیلتون و دنیل ریکاردو خوشم میاد.
از رزبرگ و الونسو بدم میاد
آرش آمار
۱۶ تیر ۱۳۹۳فلش بک به نتیجه و امتیازات پنج تیم برتر
پایان فصل سال قـبـل( 2013 ):
*****************************************
1- Red Bull Racing-Renault 596
2- Mercedes 360
3- Ferrari 354
4- Lotus-Renault 315
5- McLaren-Mercedes 122
فرامرز
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام. اگه امکانش هست یه مطلب راجع به آئودی آ۹ بگذارید که مثل اینکه تازه کانسپتش معرفی شده و تا ۲۰۱۶ به بازار میاد.
Ehsan
۱۶ تیر ۱۳۹۳از روزی که شوماخر از فراری رفت ، فراری روز خوش ندیده
سیاوش
۱۶ تیر ۱۳۹۳من واقعا این واسم یه سوال بزرگه که چرا بحرین پیست فرمول 1 داره!!!!
Mohammad XX
۱۶ تیر ۱۳۹۳کیمی رایکونن همیشه بدشانسی میاره.
عملکرد آلونسو و بوتاس توی این مسابقه فوق العاده بود.
مکلارن ها هم خوب بودن
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳منم از روزی که شوماخر رفت دیگه پیگیری نکردم اخبار این مسابقات رو.فقط میتونم بگم که جلوی مرسدس رو نمیشه گرفت! البته همیلتون یه کمی هم شانس آورد دیگه! رقیباش یا تصادف کردن یا نقص فنی کمتر شدن.
javid
۱۶ تیر ۱۳۹۳باسلام
ببخشید دوستان ولی
پدال جان چرا دیدگاه های توی 17 ماشین امریکایی نصفشون بیشتر ناپدید شده
ایمان
۱۶ تیر ۱۳۹۳یکی به من جواب بده توی مسابقات فرمول1 ماشین مهمتره یا راننده؟
چطور میشه فتل با اینهمه سابقه قهرمانی یکدفعه اینهمه افت کنه؟
مجتبی
۱۶ تیر ۱۳۹۳جفتش مهمه
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۳در فرمول1 همه چی مهمه:
به جزء راننده که نقش اساسی در گرفتن امتیاز داره عوامل مهم در حال حاضر بدین صورته:
موتور:
به دلیل وضع قوانین جدید و ورود موتورهای توربو و زمان کمی که تیمها برای طراحی و آزمایش اون داشتند به نوعی یک برتری فاحش برای تیم مرسدس ایجاد شده که تقریبا تا پایان فصل هم ادامه خواهد داشت و دیگر تیم ها اجازه تغییرات اساسی رو برای موتورها ندارند.
گیربکس:
در این زمینه اکثر تیم ها با مشکل زیادی روبرو نیستند
آیرودینامیک:
بازهم به دلیل تغییر قوانین و کمبود وقت به جزء مرسدس سایرین هنوز مشغول تغییرات برای خودرو خودشون هستند تا مشکل ثبات و کنترل رو حل کنند!
شاسی:
اگر امسال رو در نظر نگیریم تقریبا تا سال گذشته 50 درصد موفقیت تیم های قهرمان مدیون طراحی شاسی خودشون بود چون این قسمت به همراه آیرودینامیک موجب سریعتر بودن راننده ها در سر پیچ ها میشد و همینطور باعث افزایش کارکرد تایرها.
تایر و استراتژی ها تعویض:
معمولا هر پیست دارای شرایط خودش هست و دمای سطح پیست هم میتونه رفتار کلی تایر خودرو رو تغییر بده و انتخاب تایرها در طول مسابقه یکی از مهمترین استراتژی های کادر فرمول1 هست.
تنظیم:
این قسمت سخت ترین بخش برای عوامل پشت صحنه ی تیم ها هست و زمان زیادی از وقت مهندسین رو به خودش مشغول میکنه بدین صورت که:
مهندسین قبل از انجام مسابقه ی اصلی و در طی دورهای آزمایشی و حتی با شبیح سازها اقدام به تغییراتی در گشتاور موتور و زمانبندی تعویض دنده و درجه بندی در قسمت های آیرودینامیک مثل اسپویلرها و سایر قسمتها مثل فرمان و ضربه گیرها و ترمزها و کرس و … با توجه به نحوه ی رانندگی هم تیمی خودشون میکنند.
شاید خیلی ها تصور کنند موتور امسال مرسدس اصلی ترین عامل پیروزی های این تیم باشه ولی این رو هم در نظر بگیریم که چند تیم دیگر هم از همین موتورها استفاده میکنند مثل مک لارن و فورس ایندیا و ویلیامز ولی باز اختلاف رکوردها کاملا نشان دهنده ی برتری مرسدس در سایر قسمت ها هم داره ولی بدون شک میتونیم بگیم عدم نتایج درخشان فراری و ردبول نتیجه ی موتور های ضعیفتر اونهاست.
Mohammad XX
۱۶ تیر ۱۳۹۳بهزاد جان من شنیدم موتورهای خود تیم مرسدس از نظر طرز اتصال توربو با بقیه تیمهایی که از مرسدس، موتور تهیه میکنن فرق داره و این باعث شده هم موتورش قدرت بیشتری تولید کنه و هم جای کمتری اشغال کنه و دست طراحای بدنه باز تر باشه
راستی شایعه شده بود که فراری میخواد تامین کننده توربوهاش رو تغییر بده، فیا اجازه همچین کاری رو میده؟؟
بهزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۳درسته محمد جان طراحی توربو و نحوه ی قرارگیری اون در مرسدس با سایرین متفاوته و باعث میشه عملکرد موتور و دمای اون بهتر باشه و اگر اشتباه نکرده باشم به نقل از کارشناسان خبره که تیم مرسدس رو آنالیز کردن نحوه ی قرار گیری خود موتور هم به نوعی هست که باعث بهبود هندلینک ماشین شده.
فراری هم عنوان کرده قصد داره تامین کننده ی توربو های خودش رو تغییر بده که از شرکت honeywell میخرید ولی از اونجایی که این کار با قوانین امسال مغایرت داره احتمال موافقت تشکیلات فرمول1 پایینه.
امیدوارم با توجه به سرد بودن مسابقات و اختلاف بیش از حد تیم مرسدس با سایرین فیا اجازه ی این کار رو صادر کنه تا هیجان به این رقابت ها برگرده.
مهدیf1
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام موتورخود تیم مرسدس دارای توربوعالی واتصال دیفیوزرمناسب میباشد ببینید سایر تیمها هم زمان مرسدس رو برای آماده سازی داشتند و هیچ تیمی آوانتاز زمانی نسبت به بقیه نداشت اما مرسدس همیشه از لحاظ ساخت موتورهای توربوکم حجم یک گام جلوتراز فراریه اوج فراری زمانی بود که موتورهای هشت وده سیلندر تنفش طبیعی استفاده میشد
به نظر من باتوجه به قدرت مرسدس اگه مکس چیلتون هم بشینه پشتش میتونه راحت روسکو باشه
آرش آمار
۱۶ تیر ۱۳۹۳جواب سوال های شما ایمان جان و آشنایی کامل با مسابقات فرمول وان با زبان فارسی در سایت :
مفاهیم فرمول 1 :
http://www.renault.co.ir/Fa/F1New/Undrestand.html
camaro
۱۶ تیر ۱۳۹۳ماشاالله به مرسدس و ردبول!!
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۶ تیر ۱۳۹۳درود و خسته نباشید به پدالی ها!! داشتم رد می شدم گفتم یه سلامی کنم! ببخشید پریدم وسط حرفتون…
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام حمید جان،خیلی مخلصم داداش.آقا بیشتر از اینجاها رد شو جون من! :)
امید
۱۶ تیر ۱۳۹۳مرسدس کارت حرف نداره
hero
۱۶ تیر ۱۳۹۳پدال جان چرا همیلتون رو از پشت نشون داده!!!؟
یعنی هیچ عکس دیگه ای ازش نبوده؟
لابد نبوده دیگه
hero
۱۶ تیر ۱۳۹۳همیلتون تو برنامه تاپ گیر با اون ماشین نه چندان گرون رکورد جالبی نزد
Ehsan
۱۶ تیر ۱۳۹۳ولی فعلا که بین رانند های حرفه ای اوله
Mohammad XX
۱۶ تیر ۱۳۹۳آلونسو و بوتاس فوق العاده عمل کردن.
اگه آلونسو اون ۵ ثانیه پنالتی رو دریافت نمیکرد شاید فتل نمیتونست ازش جلو بزنه،
کیمی رایکونن هم که شانس نداره اصلا
behrouz
۱۸ تیر ۱۳۹۳عذر می خوام فیلپه ماسا با مشکل کلاچ؟!!!
ماسا که با رایکونن برخورد کرد…